BF-veteraner, hurdan är spelet idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Tro mig, om det är någon som spammar skiten ur Q-knappen så är det jag. Oavsett om jag sitter i ett fordon eller som infanterist, jag gör det utan att ens tänka på det. Men det har aldrig hjälpt mig att spotta dem eftersom att mekanismen verkar vara trasig. Du måste bokstavligt talat ställa dig på dem och spotta flertalet gånger innan de upptäcks. Kan ju också vara så att spotting endast fungerar precis där du har siktet inställt, vilket skulle göra det opraktiskt i en tank om du inte vill agera metalldetektor.

Förstår vad du menar men jag ser snarare att det är lite charmigt och realistiskt, än att det är en bugg i BF4. Du får börja lägga egna slams o minor och ge igen, älskar när man får multi eller quadkills med ens minor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whippoorwill:

Nej inte direkt, men det skulle förmodligen bli något mindre folkus på K/D dels för att det visar att DICE signalerar att det är mindre intressant, och dels för att det är en annan mer omständlig sak att dividera än att bara kolla. Jag menade inte att man behöver vara einstein för att klura ut det, men det är lite för krångligt för de flesta att orka räkna ut i huvudet lika ofta som de kolla statsen gissar jag.
Man kan ju vara ännu mer radikal och helt enkelt inte spara matchresultaten så detaljerat utan låta folk fippla med det själva och default bara spara lagens resultat i matchhistoriken.

Att hitta bra communities att spela med istället för att gnälla över detaljerade stats, anser jag är vettigare.
Detaljerade stats är trevligt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har lagt ner skrämmande lite tid på BF3 och har inte rört BF4, senaste BF spelet jag överhuvudtaget tyckte var kul var BF:BC2 samt expansionen, spelade också väldigt mycket BF 1943 på PS3, tror jag unlockade alla trophys hehe

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag köpte BF3 eftersom jag älskade BF 1942, BF Vietnam, BF2 och BF:BC 2. Som vi alla vet så var det en enda stor buggig röra.

Jag avstod därför från att förboka BF4 och är glad så här i efterhand. Men eftersom de nu har fokuserat på att fixa spelet med en stor mängd patcher så undrar jag om spelet numera är spelbart. Även om spelet inte längre kraschar etc, så hur är det med nätkoden, rubberbanding och rent allmänt i spelet?

Det kostar bara 200 kr på mitt lokala elgigantenvaruhus så man är lite frestad.

Alltså om det kostar 200kr skulle jag lungt köpa det för det är lika mycket som det är värt, Fast är man En idiot som jag så förbokar man dyraste möjliga och blir av med 1200kr

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Förstår vad du menar men jag ser snarare att det är lite charmigt och realistiskt, än att det är en bugg i BF4. Du får börja lägga egna slams o minor och ge igen, älskar när man får multi eller quadkills med ens minor

Skattar alltid lika gott när jag ser ett fordon sprängas av minor/slams, medspelare som fiender. Allting är helt avslappnat till en början för att sedan BOOM! Har aldrig använt dem i BF4 men minns att man behövde 20 kills med minor för att låsa upp ett vapen i BF3, skrattade för jäkla härligt varje gång poängen trillade in samtidigt som jag vandrade ovetandes ute på fältet. Tyckte alltid lite synd om alla som föll offer men jag skrattade hela vägen upp i poängtavlan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hur ska du ha det egentligen? Är det för mycket runt omkring att göra, eller är det bara springa och skjuta som i CoD? Du säger ju emot dig själv...

Sorry att jag var väldigt otydlig. Det jag menar med är om man ser BF2 där det var avgörande hur bra man spelade tillsammans. Där fokus var samarbete. Du valde en klass och så spelade. Inget trams med välja till ficklampa, lasersikte, olika sikten osv. Nu när man spelar så vill folk bara låsa upp nästa sak hela tiden. Hur roligt är det när 5 pers springer med m203 och skjuter hej vilt för att dom ska få si och så mycket kills för att låsa upp nästa grej. Eller springer fram med kniv för att få en medalj och dör direkt. Eller campar vid helikoptrar, stridsvagnar bara för att åka iväg och dö direkt bara för att sabba för resten av laget.

Visst fanns det några tillfällen i BF2, men mycket mer sällan än idag.

BF2 kan man inte avgöra slaget själv. Helt omöjligt. BF3 och nu 4:an så räcker det men 2 skillade personer i en helikopter eller flygplan så är det kört.
Det var där jag ville få in likheten med CoD. Att en person kan göra så laget vinner på egen hand.

Visa signatur

- Its all about the game