Hade tänkt uppgradera mig

Permalänk
Medlem

Hade tänkt uppgradera mig

CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGE INET
GK XFX PCIe HD6870 900M 1GB DDR5
PSU Corsair TX 750W V2 /80+ Bronze
MK ASRock P67 Pr/Fatal1ty Socket 1155, P67, ATX B3

Först främst grafikkortet, men är även öppen för andra förslag om förbättringar som ÄR nödvändiga.

Herregud, ser nu att jag var ju helt för trött när jag skrev tråden. Budget mellan 2500-4000, spelar väl just nu mest CS:GO men brukar spela och testa typ alla spel och har märkt att just grafikkortet börjar sätta lite stopp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axberg:

CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGE INET
GK XFX PCIe HD6870 900M 1GB DDR5
PSU Corsair TX 750W V2 /80+ Bronze
MK ASRock P67 Pr/Fatal1ty Socket 1155, P67, ATX B3

Först främst grafikkortet, men är även öppen för andra förslag om förbättringar som ÄR nödvändiga.

Vad vill du göra med din dator, vad för spel ska du spela, eller ska du redigera? Ge oss lite info lite svårt att veta vad du behöver för att uppgradera dig till dina ändamål. Men ett nytt grafikkort skulle vara på sin plats!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Köp en CPU-kylare och klocka din processor och köp ett grafikkort inom din budget så klarar du dig ett tag till.
2500k är fortfarande en bra processor.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Herregud, ser nu att jag var ju helt för trött när jag skrev tråden. Budget mellan 2500-4000, spelar väl just nu mest CS:GO men brukar spela och testa typ alla spel och har märkt att just grafikkortet börjar sätta lite stopp där.

Permalänk
Medlem

Vad skulle du behöva först? Ett nytt huvud, en arm eller...jaha du kanske menar datorn;) "Hade tänkt uppgradera mig"
Som redan sagt klocka upp CPU med en ny kylare och köp ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2266024.
Inte så dyrt och är ett riktigt bra kort enligt många och spar resten av pengarna till nästa gen.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad har du för skärm, 60Hz eller 120+Hz? Windows 8 är bättre optimerat för spel än Windows 7. Jag själv får 30% mer fps med Windows 8 (jämfört med Windows 7). Så om du vill ha ut hög fps så kanske du borde övverväga Windows 8. Ett BF4 test jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Hmm, gillar dock inte Windows 8a. Kör på en budget skärm av märket aoc , skärmen är nästa uppgradering som kommer behövas så kan fråga redan nu, skärmar för spela på fps krävande spel i prisklass 2000-3000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Benq xl2411z är nice. 144Hz, PWM free och lightboost.
Ungefär 2700kr.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja en! Varför köpa ett fem år gammalt OS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axberg:

Hmm, gillar dock inte Windows 8a. Kör på en budget skärm av märket aoc , skärmen är nästa uppgradering som kommer behövas så kan fråga redan nu, skärmar för spela på fps krävande spel i prisklass 2000-3000

Skickades från m.sweclockers.com

Kör man med Start8 så gillar jag det mer än Windows 7 faktiskt!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axberg:

Hmm, gillar dock inte Windows 8a. Kör på en budget skärm av märket aoc , skärmen är nästa uppgradering som kommer behövas så kan fråga redan nu, skärmar för spela på fps krävande spel i prisklass 2000-3000

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan få tillbaka klassiska start menyn i Windows 8 genom att installera Start8 eller Classic Shell. Du väljer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Men vilket Windows 8 ska man köpa då? http://www.inet.se/kategori/742/windows-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axberg:

Men vilket Windows 8 ska man köpa då? http://www.inet.se/kategori/742/windows-8

http://www.inet.se/produkt/9128212/windows-8-1-engelsk

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem

Varför engelsk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Varför engelsk?

För att svenska är fruktansvärt irriterande på datorer enligt mig men det är ju en smaksak. Är ju bara ta en svensk version om man så vill.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av upl8447:

För att svenska är fruktansvärt irriterande på datorer enligt mig men det är ju en smaksak. Är ju bara ta en svensk version om man så vill.

Jaså, pratar du med många servicekillar på engelska då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jaså, pratar du med många servicekillar på engelska då?

Men att söka på sitt problem är det lättare att ha engelskt OS då alla tutorials osv är på engelska oftast

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett inlägg p.g.a. att det inte är tillåtet att bedriva handel i forumet:

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

köp ett gtx 770 och för resten av pengarna du kan tänka dig lägga så köp en bra cpukylare åh klocka din lilla CPU =D.

770 2500-3000kr, en Cooler master Hyper 212 Evo ca 300kr och en SSD 120GB/240 ca 800/1300kr om du inte har en ssd =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel