Permalänk
Medlem

Distanskurs Android?

Hej!

Är lite sugen på att lära mig programmering av Android-appar. Har sedan tidigare lite erfarenhet av c++ samt java. Är inte jätteduktig på gui men det förbättras dag för dag.

Tänkte mig att ta en distanskurs för Android-utveckling. Vet att det går att lära sig på egen hand men jag uppskattar att ha en kurs med deadlines och en färdig plan som man bara behöver följa

Några rekommendationer? Sett att det finns lite olika runt om i landet.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

https://www.coursera.org/course/android

Kolla Coursera, finnsmassvis med olika kurser!

Permalänk
Medlem

Hur mycket tid har du funderat på att lägga i veckan?

Jag gjorde precis klart en Android kurs på coursera.
Och deras nivå ligger lagom för en person som jobbar. (6-8timmar i veckan)
Dock blir det väldigt basic tyckte jag och vill man lära sig utöver får man lägga extra tid själv.

Men fungerar absolut som en introduktion.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem

Det finns ju såna kurser att läsa via olika högskolor. Kolla/sök på www.antagning.se

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Oj, glömde helt av att nämna det där med tid. Men 6-8 timmar låter helt klart rimligt att lägga i veckan.

Har sett att det finns en mängd olika kurser på antagning.se, men det är lite där problemet ligger. Blir svårt att välja när man inte vet något mer om dessa än beskrivningen. Precis som med allt annat kan ju kvalitén variera. Därför tar jag gärna emot tips från andra som läst liknande kurser

Coursera ska jag kika närmare på!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Jag har tänkt lite på att försöka med något sådant här också. Finns det inte någon YouTube kanal som lär ut detta på ett bra och pedagogiskt vis? För mig gäller det att titta och lyssna. Min satans ADHD gör att jag kuggar alla prov där jag ska läsa en bok.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag har tänkt lite på att försöka med något sådant här också. Finns det inte någon YouTube kanal som lär ut detta på ett bra och pedagogiskt vis? För mig gäller det att titta och lyssna. Min satans ADHD gör att jag kuggar alla prov där jag ska läsa en bok.

Hej!

Rekommenderar STARKT https://www.youtube.com/user/Mr1Buying , Mr1Buying, dock så har han slutat göra videos :'( Men de som finns(vilket är MASSA) är SJUKT bra.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Hej!

Rekommenderar STARKT https://www.youtube.com/user/Mr1Buying , Mr1Buying, dock så har han slutat göra videos :'( Men de som finns(vilket är MASSA) är SJUKT bra.

Även jag kan rekommendera dessa. Han förklarar så att en apa förstår och om apan händelsevis inte skulle fatta direkt är det bara att spola tillbaka

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av FobbanN:

Hej!

Rekommenderar STARKT https://www.youtube.com/user/Mr1Buying , Mr1Buying, dock så har han slutat göra videos :'( Men de som finns(vilket är MASSA) är SJUKT bra.

Det låter asbra! Jag bara funderar över vart man ska börja. Jag kan inte hitta något som är direkt App-baserat? Eller vilket språk är det jag söker efter?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Det låter asbra! Jag bara funderar över vart man ska börja. Jag kan inte hitta något som är direkt App-baserat? Eller vilket språk är det jag söker efter?

Börjar du från noll är det java du ska lära dig. Kan rekommendera dig att ta en grundkurs på distans så att du har uppsatta mål att jobba efter. Lätt att det inte blir något annars

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Börjar du från noll är det java du ska lära dig. Kan rekommendera dig att ta en grundkurs på distans så att du har uppsatta mål att jobba efter. Lätt att det inte blir något annars

Visst är de lätt att det inte blir något annars, men är det Java som används för att programmera appar också?
Jag har gått en grundläggande kurs i C++, men kände att det kanske inte var riktigt min grej. Java kanske är bättre.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Inaktiv

Jag läste någon distanskurs på Umeå Universitet, kan inte rekommendera den i alla fall.

Förvirrat upplägg, konstiga inlämmningar, onödiga prov. Total tid nerlaggd för en fyra för någon som aldrig kodat Android innnan = 5 timmar.

Permalänk
Medlem
Permalänk

https://www.udemy.com/u/johnpurcell/ Kika på "Learn Andriod Programming Java"

Nu är jag medveten om att den kostar en del, men det finns ett par gratis lektioner där du kan se om det är något för dig. Själv har jag bara använt hans Java for Complete Beginners, men den var så bra att jag i varje fall vågar rekommendera dig att kika på dom första gratis lektionerna i Andriod Programming.

Kursen saknar väll i och för sig deadlines, men planen finns i alla fall. Allt du behöver är en liten gnutta disciplin

Permalänk

Stiligt grabbar! Nu snackar vi!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Man tackar för alla tips som postats här. Har en del att kika igenom nu framöver. Det jag vill fokusera mest på är gui då det är min svaga sida. Lyckades knåpa ihop en fullt fungerande logikdel för en logik gates simulator på några kvällar. Gui till det samma tog däremot åtskilliga timmar att greja ihop

Skrivet av TroNi:

Visst är de lätt att det inte blir något annars, men är det Java som används för att programmera appar också?
Jag har gått en grundläggande kurs i C++, men kände att det kanske inte var riktigt min grej. Java kanske är bättre.

Det är i huvudsak Java som används i Android. Själv började jag programmera i c++ och har på senare tid börjat lära mig java. För mig gick det riktigt fort att komma igång i java. Tröskeln att komma över i c++ är väl att förstå sig på pekare och hur de fungerar samt att hålla koll på minnesallokering. Allt detta slipper du i java

Skrivet av Utbildadninja:

https://www.udemy.com/u/johnpurcell/ Kika på "Learn Andriod Programming Java"

Nu är jag medveten om att den kostar en del, men det finns ett par gratis lektioner där du kan se om det är något för dig. Själv har jag bara använt hans Java for Complete Beginners, men den var så bra att jag i varje fall vågar rekommendera dig att kika på dom första gratis lektionerna i Andriod Programming.

Kursen saknar väll i och för sig deadlines, men planen finns i alla fall. Allt du behöver är en liten gnutta disciplin

Ska kika på det där!

Skrivet av Killbom:

Jag läste någon distanskurs på Umeå Universitet, kan inte rekommendera den i alla fall.

Förvirrat upplägg, konstiga inlämmningar, onödiga prov. Total tid nerlaggd för en fyra för någon som aldrig kodat Android innnan = 5 timmar.

Precis detta jag är rädd för. Inte alltid kursens innehåll stämmer med beskrivningen

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Det låter asbra! Jag bara funderar över vart man ska börja. Jag kan inte hitta något som är direkt App-baserat? Eller vilket språk är det jag söker efter?

Hmm, inte säker på att han har app baserade, men han borde ha något språk som man kan göra appar med?

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|