Klarar denna dator (Inet-kundvagn 13 000kr) av minecraft, bf4, LoL, Elder scrolls online

Permalänk

Klarar denna dator (Inet-kundvagn 13 000kr) av minecraft, bf4, LoL, Elder scrolls online

Hej jag undrar ifall denna dator kommer klara av spel som minecraft,bf4,LoL,Elder scrolls online?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6649905/2014-04-06

Permalänk

Ska du bara ha den till spel så är det bättre att ta en i5 4670k och lägga dom extra pengarna på ett bättre grafikkort, 280x eller GTX 770

Annars ser det bra ut, Kommer att funka prima att spela på

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Välj en 4670k och lägg pengar på ett bättre grafikkort!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av Jonteponte225:

Hej jag undrar ifall denna dator kommer klara av spel som minecraft,bf4,LoL,Elder scrolls online?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6649905/2014-04-06

klarar att driva spelen JA men vilka inställningar som funkar bäst lär vara olika , lär nog inte kunna maxa allt men medium med vettiga fps JA
bytt ut processorn till en i5 istället och lägg pengarna på ett bättre grafikkort

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

det här hade jag kört istället, I7 är onödigt för spelande och ett mycket bättre grafikkort

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6650013/nya-delar

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk

Funkar en i5 bättre än en i7?Kommer det höja prestationen? För jag vill helst ha en jag ska kunna ha nu i några år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte225:

Funkar en i5 bättre än en i7?Kommer det höja prestationen? För jag vill helst ha en jag ska kunna ha nu i några år

En i5:a är lite sämre om man renderar mycket och gör väldigt CPU tunga sker. Men det är knappt någon skillnad på dom i spel.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Nej I7 är bättre, men det är overkill köp hellre ett bra grafikkort.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Så ifall man säger såhär så kommer prestationen och fpsen vara bättre med den du tipsa om?

Permalänk
Medlem

Nej, isolerat är naturligtvis en i7 snabbare än en i5. Men det är helt irrelevant eftersom att de måste sättas i relation till övriga datorn.

Som alla har sagt till dig, du kommer få bättre prestanda (i synnerhet om du vill spela) med en i5 och ett starkare grafikkort än med en i7 och ett svagare grafikkort. I den bästa av världar har man ju självklart alltid den starkaste processorn och det starkaste grafikkortet, men eftersom att vi alla är bundna av en budget handlar det hela ju om att bygga ett så bra presterande paket som möjligt givet de begränsningar man satt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte225:

Så ifall man säger såhär så kommer prestationen och fpsen vara bättre med den du tipsa om?

Använd gärna citera knappen;)

Prestandan med den jag länkade kommer vara bättre än orginalet ja

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk

"Montering och test av dator med valfria komponenter 799 kr 2 st 1 598 kr"

Känns ju lite onödigt att be dem bygga datorn två ggr?

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Nej, isolerat är naturligtvis en i7 snabbare än en i5. Men det är helt irrelevant eftersom att de måste sättas i relation till övriga datorn.

Som alla har sagt till dig, du kommer få bättre prestanda (i synnerhet om du vill spela) med en i5 och ett starkare grafikkort än med en i7 och ett svagare grafikkort. I den bästa av världar har man ju självklart alltid den starkaste processorn och det starkaste grafikkortet, men eftersom att vi alla är bundna av en budget handlar det hela ju om att bygga ett så bra presterande paket som möjligt givet de begränsningar man satt upp.

Skrivet av TimBod:
Skrivet av TimBod:

En i5:a är lite sämre om man renderar mycket och gör väldigt CPU tunga sker. Men det är knappt någon skillnad på dom i spel.

Ifall vi nu snackar fps?Hur mycket skillnad mellan dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte225:

Ifall vi nu snackar fps?Hur mycket skillnad mellan dom?

max 5 fps i normalt spelande.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Skrivet av Jonteponte225:

Ifall vi nu snackar fps?Hur mycket skillnad mellan dom?

Skillnaden mellan i7 och i5 är att i7 har Hyperthreading, Det ger dig endast mer prestanda i spel som drar nytta utav fler än 4 trådar, Spel kan sällan utnyttja fler än 4st trådar.

Skillnaden mellan en i5 och i7 är minimal eller helt obefintlig i 95% av alla spel, Skillnaden mellan ett 270x och ett 290 är däremot enorm i alla spel

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Testpilot

Köpråd av datorer hör hemma i just köprådsavdelningen, det är vaken en modifikation eller egen konstruktion så du har postat i fel avdelning. Flyttar tråden åt dig men kolla extra noga i framtiden så du skapar dina trådar i rätt avdelning.

Vidare är rubriken "Klarar denna dator" inte särskilt beskrivande och då du har flera exempel på spel du vill spela så finns det ingen anledning till att inte ha med det i rubriken också, tydliga rubriker ger fler och bättre svar. Jag har ändrat din rubrik så det går att förstå vad tråden faktiskt handlar om men se även till att ha bättre rubriker framöver.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Okej, men ifall man byter ut r9:an mot en gtx? istället blir de bättre performance i spel osv då? Ifall de är så skulle nån kunna slänga ihop en liknande inköpslista som den jag posta förut men med en lämplig gtx?

Permalänk
Skrivet av Jonteponte225:

Okej, men ifall man byter ut r9:an mot en gtx? istället blir de bättre performance i spel osv då? Ifall de är så skulle nån kunna slänga ihop en liknande inköpslista som den jag posta förut men med en lämplig gtx?

"En GTX"?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

"En GTX"?

gtx 770 gtx 760 osv