Världens bästa RPG spel?

Permalänk
Avstängd

Diggar stroyn till många Snes varianter.

Men FF II och IV

Samt Zelda i lagom dos

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Diablo 1 och Diablo 2 med expansionen.
Dem två spelen har en specielt plats i mitt hjärta

Dungeon Siege 1 var kul med! det tyckte jag om! lite enformigt, men roligt!

Just nu så tycker jag om Dark Souls dock. jag vill verkligen ha mer "svåra spel" jag saknar spel som var så svåra som Dark Souls kan vara ibland. det var ju ganska normalt med så pass svåra spel på Sega Megadrive tiden (har fortfarande några spel där som jag inte klarat!)
Att göra som de gjorde i Diablo 3 "mer liv+skada -> svårare" är bara bullshit. fyfan för sånt. tänk om dom bara skulle TA BORT critical funktionen totalt så skulle det vara ett SÅ mycket bättre spel, men troligen inte bra ändå. (fy hevlete vad besviken jag var på d3)

och med detta så ser jag fram imot Dark Souls 2

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Kan rekommendera Vampire: The Masquerade – Bloodlines.
Väldigt bra men har några år på nacken, så är du grafikallergiker så kanske du ska undvika det.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/96/Vampire_-_The_M...

+1 till detta. "Spökhuset" är fortfarande en av mina favoritupplevelser när det gäller spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Spelar Elder Scrolls online för tillfället, och jag gillar det väldigt mycket.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger, gammal klassiker till SNES, finns även en port till DS.

Deus Ex, om det nu kan kallas RPG, är mer av ett FPS med RPG-element, på samma sätt som Mass Effect. Körs bäst på PC. Detta får man bara inte dö utan att ha spelat nån gång i sitt liv.

Knights of the Old Republic 1 och 2, spelas bäst på Xbox.

Dragon Quest-serien, upp till 8:an. Helt grymma spel allihopa. Många gillar 9:an till DS också, men jag tycker att deras försök att ha mer kontroll över karaktärsuppbyggnaden föll ut fel, istället för att känna att man fick frihet, så kändes karaktärerna väldigt personlighetslösa.

Fallout-serien. Speciellt 2:an är fantastisk, även om resten också är fruktansvärt bra.

Breath of Fire-serien. De på PSX är mina favoriter, har för mig det är 3:an och 4:an.

Final Fantasy IX och VII. VIII är också bra som fan, men har lite lång accelerationssträcka, och kanske inte världens roligaste mekanik, junctionsystemet är alldeles för lätt att exploita (PSX)

Baldur's Gate-serien och Icewind Dale är fantastiska med. Missa inte heller Dragon Age Origins, som man väl får säga är en modern take på samma sak.

Skyrim. Behövs väl inte förklaras.

Vampire - The Masquerade som rekommenderas tidigare håller jag med om är sjukt bra, har för mig det finns två spel i serien till PC. Det där man började i Santa Monica var helt jävla grymt.

Diablo 1 och 2 instämmer jag med att de har en given plats här. 1:an har hopplöst utdaterad mekanik (dåliga designelement som exempelvis fiender som springer lika snabbt som du, en plåga när man kör warrior, och andra fiender som du får permanent statloss när du träffas av), men atmosfären är helt otrolig. 2:an känns fräscht än idag, men atmosfären är inte alls lika uppslukande.

Ja, det var väl vad jag kunde komma på såhär på rak arm till morgonkaffet

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Kan omöjligt bestämma vilket som är bäst, men några bra enligt mig är iaf.

The Last Remnant

Final Fantasy 4-6

Infinite Undiscovery

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Atelier serien och Tales serien är riktigt bra, värt att ta en titt på.
Här är listor på alla spelen i serierna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Atelier_%28series%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_%28series%29

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

De säljer det på GOG, vilket brukar betyda att de wrappat det i något om det inte funkar. Om man köper det där har man dessutom 30-day money back guarantee, så funkar det inte så lämnar man tillbaka.

Gör dom? Det finns ett vampyrspel på GOG men det är inte samma, det heter Vampire The Masquerade - Redemption medan detta heter Vampire The Masquerade - Bloodlines och verkar inte funka på samma sätt. Däremot så har steam Bloodlines till lite för högt pris för så pass gammalt spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Absolut bästa är Morrowind med lore-"korrekta" mods och Telvanni med mera mods.

Sedan finns det en hel del riktigt stora guldkorn:
Vampire: Masquerade
Daggerfall
Fallout 1-senaste
Skyrim
Gothic 2+exp
Mass Effect serien
Dragon Age serien
Baldurs Gate serien
Star Wars KOTOR 1-2

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Aldrig spenderat så mycket tid i ett spel förut. Helt klart bäst, efter det kommer Witcher 2

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Call of Duty MW3, EOD!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att Planescape Torment ligger högt högt upp på min lista över bästa RPG någonsin. Storyn och karaktärerna får en gammal RPG-räv som mig att sitta och förundras över många nya skapelsers ytlighet...

Baldurs Gate serien är ju också något att rekommendera. Nu finns de ju nyutgivna - eller på GOG.com

Fallout 1 och 2 - for sure!

Och sedan det sista riktigt bra isometriska RPG:et - Arcanum - också på GOG.com

Permalänk
Medlem

Mass Effect eller KOTOR.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Call of Duty MW3, EOD!

Men kan du läsa vad han var ute efter? COD är inget RPG!!!!!

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Men kan du läsa vad han var ute efter? COD är inget RPG!!!!!

Ehm, trodde det var väldigt uppenbart att det inte vart menat så seriöst =D

Men för att säga min sak om RPG så säger jag Deus EX: Human Revolution! riktigt bra spel!

spelat det ett par gånger och älskar spelet! brukar sitta och mysa ner mig i soffan med Deus EX, cola/chips och tramadol

Vilken känsla!

har väl 110 timmar i spelet nu och gillar det starkt. Funderar på att köpa "The Fall" nu bara för det så jag har något att spendera tiden medan man är på sjukhuset

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Ehm, trodde det var väldigt uppenbart att det inte vart menat så seriöst =D

Men för att säga min sak om RPG så säger jag Deus EX: Human Revolution! riktigt bra spel!

spelat det ett par gånger och älskar spelet! brukar sitta och mysa ner mig i soffan med Deus EX, cola/chips och tramadol

Vilken känsla!

har väl 110 timmar i spelet nu och gillar det starkt. Funderar på att köpa "The Fall" nu bara för det så jag har något att spendera tiden medan man är på sjukhuset

Varning för The Fall. En rejäl miss enligt väldigt många som inte är i närheten av de tidigare spelen. Animeringarna är totalt skräp Kolla det här https://www.youtube.com/watch?v=rEpfTfgzWp0

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Dark Souls är episkt, ej lirat tvåan än men det verkar lika episkt som ettan om du är ute efter modernt rpg fast i klassisk stil.

grymt utmanande(du kommer dö massor men inte på tråkiga sätt utan det bara sporrar en att ta sig an utmaningen ännu mer ) och sådär rpg mysigt och mystiskt som bara vissa spel blir.

Episka boss fighter och du kommer känna dig så nöjd när du lyckas plocka dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det här?

http://s3.pji.nu/product/standard/800/41871.jpg

Är det de star wars spelet som kördes online (MMORPG)?

Håller med, storyn är riktigt bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Varning för The Fall. En rejäl miss enligt väldigt många som inte är i närheten av de tidigare spelen. Animeringarna är totalt skräp Kolla det här https://www.youtube.com/watch?v=rEpfTfgzWp0

Hehe, jo jag vet. har sätt en kille spela hela spelet på en lur!

tänkte... arrgg.... kolla på spelet lite innan jag köper det. Man vill ju inte köpa grisen i säcken!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

ett spel till som är riktigt bra som inte nämnts är Panzer dragon saga dock är det tyvärr rätt dyrt att köpa idag

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

The Lords of Midnight C64

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Om du har har bra tålamod skulle jag säga RuneScape, jag har ca 300 dygn gametime xD

Skrivet av oTiuZ:

Det bästa RPG't enligt mig, är dock ett MMORPG, är RuneScape. Kört RS regelbundet ända sen tidigt våren 2007.

High-five, 240 dygn and counting samt pmod. Begriper själv inte varför alla slutade, det är fortfarande ett riktigt robust spel.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Morrowind, Chrono Trigger, Gamla MapleStory, Secret Of Mana, Final Fantasy III, Final Fantasy VII, Baldurs Gate II, Earthbound... Finns så många att välja på. Lika bra att köra alla istället för att grubbla över vilket som är bäst.

Permalänk
Medlem

Finns bara en, Final Fantasy VII. Testa det och ni som tvivlar kommer förstå varför.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av XFTality:

High-five, 240 dygn and counting samt pmod. Begriper själv inte varför alla slutade, det är fortfarande ett riktigt robust spel.

Fina saker det:p

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Fina saker det:p

Kör du fortfarande?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv

Baldur's Gate 1 & 2, Final Fantasy 7, 9 och 10. Dessa spel har skänk mig mycket glädje.

Permalänk
Medlem

Xenogears
Det står ensamt på toppen av min spellista.

Som tvåa kommer FF7, men det är flera meter av tomt vitt papper mellan de två spelen i min topplista.

Jag vet att inget spel som gjorts eller någonsin kommer att göras, kommer att vara ens hälften så bra som Xenogears.
Det är nästan ledsamt, snyft...

Permalänk
Medlem

Maffia 2 och Alan Wake

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP