Permalänk
Medlem

Har lite updates: Får nu Packet Loss ifrån Pingtest.net (Aldrig fått detta förr) Ligger runt 1-10%. OK ping till routern och allt.. helt sjukt.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Har lite updates: Får nu Packet Loss ifrån Pingtest.net (Aldrig fått detta förr) Ligger runt 1-10%. OK ping till routern och allt.. helt sjukt.

Någon som kan förklara vad detta betyder? Tack på förhand.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Problemet ser inte ut att vara på din sida iaf. http://blog.petermcdonald.co.uk/2011/10/09/how-a-path-ping-wo...

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Tack för svaret.

Då skulle alltså inte en kabel ta bort problemet?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Tack för svaret.

Då skulle alltså inte en kabel ta bort problemet?

Det skulle ju inte skada, WiFi är sällan helt stabilt. Du kan ju kolla igen om det är bättre imorgon, de kanske har driftstörningar eller något just nu.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

När jag körde med en jensen adapter som gav min stationära tillgång till wireless hade jag också DC-ikoner med laggspikar i typ HoN, vi hade då en helt okej router som var betydligt bättre än en sådan man får med som du har. vet inte om jensen usb nätverkskortet var kasst eller om det är problem med att spela med wifi. Det brukar ju inte vara problem att lira med bärbara datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Thomson ST780 ADSL modem med både trådlöst och kabel. Jag testade med det trådlösa för att testa det bara och det var ospelbart på nätet. Nu kör jag med enbart kablar. Det är som dag och natt i skillnad

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Tack för svaret.

Då skulle alltså inte en kabel ta bort problemet?

Du får försöka och bena ut problemet lite mer, typ har det fungerat bra innan i en längre period, hur ofta kommer pingspikarna, är dom periodiska osv. Prova kör lite traceroutes, använd tex pingplotter för lite lättare översyn.

Permalänk
Medlem

Wifi har aldrig funkat 100 för mig i spelande. Tyvärr låter det som bästa lösningen att tjata dig till en kabel av farsan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla som säger att WiFi är omöjligt att spela på har förmodligen bara kört på hemskt dålig utrustning, eller bara haft väldig otur. Bor man i en villa med relativt bastanta golv och inte är sådär jättebra "hemmafixare" så man kan dra kablar genom elkanaler (eller vad det nu heter) osv. är det inte sådär jättekul att dra kablar från ett plan till ett annat.
När jag bodde hemma för ett tag sedan körde jag med WiFi (N-standard) och hade en stabil latens (en eller två spikar i veckan kanske, men det vad på ADSL, så kan lika gärna vara det som orsakade felet) på sådär 35 ms. Kommer man sedan och hävdar att "man kan ju inte spela med över 30 ms latenstid" kan man ta och läsa på lite på respons- och reaktionstider för människan då de är signifikant mycket längre (hos vanliga människor runt 0.2-0.3 sekunder, elitidrottare, t.ex. sprinters, ner mot 0.15 ms).

Angående lösning på problemet har du fått ett antal tips. Har du externa antenner på routern kan du prova att vinkla om dessa då de brukar vara rundstrålande: pekar pinnen uppåt så strålar det mest åt sidorna. På så vis kan man få mer signal, och bättre täckning, där man vill. Dock vet jag inte om detta hjälper mot lagg/stabilitet.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad som föreslagits i tråden, men ett alternativ kan ju vara att kika på Power-line Networking (använda eluttag för att bygga upp eller förlänga ett nätverk). På så sätt slipper ni i alla fall dra kabel om det nu inte är ett alternativ. Jag har själv ingen erfarenhet av tekniken, men det kan vara värt att kika på det som en alternativ lösning

Sedan kan du ju alltid prova att lägga kabeln löst på golvet mellan routern och datorn för att se om du når en förbättring. Om inte är det fel på övrig utrustning/ett fel utom din kontroll.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRetro:

Nu vet jag inte vad som föreslagits i tråden, men ett alternativ kan ju vara att kika på Power-line Networking (använda eluttag för att bygga upp eller förlänga ett nätverk). På så sätt slipper ni i alla fall dra kabel om det nu inte är ett alternativ. Jag har själv ingen erfarenhet av tekniken, men det kan vara värt att kika på det som en alternativ lösning

Sedan kan du ju alltid prova att lägga kabeln löst på golvet mellan routern och datorn för att se om du når en förbättring. Om inte är det fel på övrig utrustning/ett fel utom din kontroll.

Det ska ju dock nämnas att uttagen som ska sammankopplas bör ligga på samma fas annars kan det uppstå problem (låg hastighet, höga latenser, instabilitet)

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stöldmärkt:

Tjena. Har internet problem, får DC icons och tappar internet i en halv sekund. I MOBA:s så är detta jävligt frustrerande och jag vill veta vad fan det är som orsakar detta förjävla problem.

Internet information: Bredbandsbolaget ADSL
17Mbit/s ner och ca 1 upp.

Ping till router:

Sent: 350 0% Loss Min: 1ms Maximum: 11ms

Ping till Google.se:

Sent: 366 0% Loss Min: 26ms Maximum: 76ms

Sitter på WiFi Routern: Zyxel P-2601HN-F1
1% CPU Usage
86% Memory Usage

Golv imellan datorn och routern. Routern är placerad långt ifrån annan elektornik och det ska inte vara något som stör. Den sitter på sidan av en vägg. Sitter med nätkortet PCE-AC68 med alla inställningar aktiverade.

Snälla hjälp mig! Kan även ta hjälp via TeamViewer. Nu när det är påsk vill jag inte förlora för att jag laggar.. T_T

Tack på förhand!

spela över wifi? inte så konstigt då

Permalänk
Medlem

Jag spelar på wifi och det fungerar alldeles utmärkt. Dock gäller det att ha en bra router och ett bra nätverkskort annars är det kört direkt. Och att spela på B/g är som att be om problem. Ett bra N eller AC wifi är det gäller med så lite väggar och annat i vägen som möjligt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Jag spelar på wifi och det fungerar alldeles utmärkt. Dock gäller det att ha en bra router och ett bra nätverkskort annars är det kört direkt. Och att spela på B/g är som att be om problem. Ett bra N eller AC wifi är det gäller med så lite väggar och annat i vägen som möjligt.

Vad kör du på för grejjer? Själv hade jag ett nätverkskort för sådär 300 spänn och en router för kanske 500-600 kr.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Vad kör du på för grejjer? Själv hade jag ett nätverkskort för sådär 300 spänn och en router för kanske 500-600 kr.

Visserligen gamalt nätverkskort men fungerar bra. D-LINK DWA-547 Wireless N och ASUS RT-N66U sitter jag med och har inga problem med spikes och liknande. Jag har dock nästan fri sikt mellan nätverkskort och router.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Jag har haft samma problem som TS, löste det med nätverk via elnätet. Berodde på kass router och långt mellan dator och router. Köp sladd eller något bland detta. Allt beror på hur snål du är mot dig själv. Varsågod för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Alla som säger att WiFi är omöjligt att spela på har förmodligen bara kört på hemskt dålig utrustning, eller bara haft väldig otur. Bor man i en villa med relativt bastanta golv och inte är sådär jättebra "hemmafixare" så man kan dra kablar genom elkanaler (eller vad det nu heter) osv. är det inte sådär jättekul att dra kablar från ett plan till ett annat.
När jag bodde hemma för ett tag sedan körde jag med WiFi (N-standard) och hade en stabil latens (en eller två spikar i veckan kanske, men det vad på ADSL, så kan lika gärna vara det som orsakade felet) på sådär 35 ms. Kommer man sedan och hävdar att "man kan ju inte spela med över 30 ms latenstid" kan man ta och läsa på lite på respons- och reaktionstider för människan då de är signifikant mycket längre (hos vanliga människor runt 0.2-0.3 sekunder, elitidrottare, t.ex. sprinters, ner mot 0.15 ms).

Angående lösning på problemet har du fått ett antal tips. Har du externa antenner på routern kan du prova att vinkla om dessa då de brukar vara rundstrålande: pekar pinnen uppåt så strålar det mest åt sidorna. På så vis kan man få mer signal, och bättre täckning, där man vill. Dock vet jag inte om detta hjälper mot lagg/stabilitet.

Tjena!

Ja precis, men internet fungerar felfritt IBLAND. Har lite bilder för att backa upp det här:

Jag kan dra kabel men det skulle ta en jävla tid för att jag just precis bor i ett gammalt hus. Ska se om problemet återkommer idag eller inte, har ändrat runt en hel del i inställningar på både router och datorn.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Jag har haft samma problem som TS, löste det med nätverk via elnätet. Berodde på kass router och långt mellan dator och router. Köp sladd eller något bland detta. Allt beror på hur snål du är mot dig själv. Varsågod för hjälpen.

Nätverk via elnätet är ett bra tips.

Men hade jag varit TS så hade jag köpt 30 meter nätverkssladd och en låda med clips
Och när inte farsan varit hemma dragit sladden snyggt som fan.

Och sen hade jag inte sagt ett skit

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nätverk via elnätet är ett bra tips.

Men hade jag varit TS så hade jag köpt 30 meter nätverkssladd och en låda med clips
Och när inte farsan varit hemma dragit sladden snyggt som fan.

Och sen hade jag inte sagt ett skit

Hahaha! Ska gå ner och snacka med honom nu. Blir att göra så om han säger nej!

Lite mer bilder på Pings:

Det är dethär jag menar med att ibland fungerar det kanon! Och sen börjar det svajja som in i helvete.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Tänk på barnen i Afrika.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Tänk på barnen i Afrika.

Vadå? Har dom en lösning på mitt problem?

Iaf.

Som jag sa.. fungerar skit bra och sen bam..

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Min asus RT-N56U fungerar överallt i lägenheten när tjejen streamar/spelar på sin bärbara, 60 kvm med betongväggar. (wifi)

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Problemet med Wifi idag är att mer enhetr börjat använda det och således sänker nätverken på billigare routers. Har du en telefon som kanske vill köra G på en AC router som inte klarar dualband, så får alla enheter g. Samt att mer trådlösa enher ger sämre bandbredd. Jag har massor med trådlösa enheter hemme. Mobilen, surfplattan, radio, htpc, reciver... listan blir ganska lång. Men mina viktigaste datorerhar sladd. Finns idag fina golvlister designade för att gömma kablar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Snackade med halvfarsan om problemet men han började skrika och gorma om att han inte vill ha en kabel igenom huset. Så drog han argumentet: " DU sitter ändå och spelar hela tiden och varför ska du ha första lina om alla andra har WiFi? " Med alla andra menar han sig själv, som inte spelar och min morsa som inte heller spelar. Förstår inte hur man kan tänka så.

Och sen gamla godingen: " Du får göra vad du vill i ditt hus sen när du är vuxen ". Efter skrikandet drog han nätet i ett par timmar.. Jadu, man ska inte klaga men fan vad less man blir. /facepalm.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Vet ju inte här, men tror wifi kan ha bara "lite" med dina problem...

Sen så din siggy? Ewhore proffs... Ojoj grabben, du är proffs på att sälja någon annans naken bilder till kåta män på internet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vet ju inte här, men tror wifi kan ha bara "lite" med dina problem...

Sen så din siggy? Ewhore proffs... Ojoj grabben, du är proffs på att sälja någon annans naken bilder till kåta män på internet...

Vad fan tror du att eWhore är? Det handlar om Heroes of Newerth.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Vad fan tror du att eWhore är? Det handlar om Heroes of Newerth.

Jodå... Det är det... aa nä

Säljer bra... Aja.. Gör som du vill, såg att du editade bort det

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Det ska ju dock nämnas att uttagen som ska sammankopplas bör ligga på samma fas annars kan det uppstå problem (låg hastighet, höga latenser, instabilitet)

Det stämmer säkert. Men jag har faktiskt kört internet över eluttag med olika faser. Det blev långsammare än över wifi (endast 20 mbit istället för 80mbit) men det blev mycket stabilare ping, och nu kan jag spela Battlefield utan en massa lagg.

Permalänk
Avstängd

Har en AirPort extreme router. Kör trådlöst INGA lagg spikes eller nåt sådant. Att säga att det är OMÖJLIGT att spela med trådlöst är rent bullshit.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!