Ps4 + datorskärm utan högtalare + bose datorhög talare

Permalänk
Medlem

Ps4 + datorskärm utan högtalare + bose datorhög talare

Hej!

Köpte mig ett ps4 av syrran....kunde inte motstå priset...Så nu..ja...finns ju inga spel som lockar...Nog om det

Problemet är att jag inte vill ha det till teven, utan det vill jag ha till min 30tum dell skärm.

Finns det något sätt att kunna få ut ljudet ur ps4an när man inte har någon optisk ingång på ljud systemet?

Permalänk
Medlem

prövat köra ljudet genom hdmi

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem

Kan inte få ut ljudet från skärmen....har inga utgångar för sånt.

Permalänk
Medlem

Som man alltid gör. Koppla till en förstärkare och sen från förstärkaren till skärmen.

Permalänk
Medlem

Köpte mig för nåt år sedan ett par dyra Sennheiser PC363D hörlurar. Med hörlurarna följde det med en 3D G4ME1 USB DAC (externt virtuellt 7.1 surround ljudkort) som man kopplar in hörlurarna med om man så vill. Det funkar att koppla in hörlurarna med DAC:en till PS4:an i befintliga USB-uttag, dock är jag osäker om 7.1 surround fungerar som det ska, men vid spelande känns som det fungerar. Iallafall, DAC:en har en 3.5mm mikrofon ingång samt en 3.5mm utgång. Mikrofonen på hörlurarna fungerar med PS4:an och DAC:en. Trodde inte det skulle fungera! Kanske PS4:an stödjer andra USB-ljudkort?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Kan inte få ut ljudet från skärmen....har inga utgångar för sånt.

antar att skärm + Bosehögtalare då betyder aktiva tvåkanals med typisk analogingång?

isf kan du koppla dessa till handkontrollen. förtar iof lite av hela den där grejen med trådlöst, men men.

du behöver då förmodligen antingen en "miniplugg till miniplugg" (stereo) eller en "miniplugg till phone x 2" (hanar) beroende på hur anslutning på högtalarna ser ut.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan skaffa en hdmi till ljud ut adapter
http://www.ebay.com/itm/Digital-HDMI-to-Analog-Stereo-Optical...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

De flesta HDMI ljud adaptrar lär inte funka på grund av HDCP, men dock med det sagt, nästa vecka ska en patch komma för att ta bort just HDCP under spelandet / menyer. Så inom ett par dagar lär en sådan lösning fungera.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.