Permalänk
Avstängd

Viagame lägger ner

Fick nygligen ett mejl att Viagame ska lägga ner. Det är verkligen tråkigt. Kommer dom rea ut spelen tror ni???

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tråkigt för dem. Har alltid undrat om viagame är samma som viaplay? De lär ju rea ut spelen innan de konkar den 22 maj. http://www.viagame.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Tråkigt för dem. Har alltid undrat om viagame är samma som viaplay? De lär ju rea ut spelen innan de konkar den 22 maj. http://www.viagame.se/

MTG som äger dom, så antar det....

Permalänk
Medlem

Gillade aldrig dem, infann det väldigt halvdant. Spelmarknaden är svår att komma in i nuförtiden.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Gillade aldrig dem, infann det väldigt halvdant. Spelmarknaden är svår att komma in i nuförtiden.

Varför???

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Kände inte ens till deras existens. Jag handlar nästan bara på ställen som spelbutiken.se eller steam

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag fick detta mailet igår. Är det det du syftar på TS?

Citat:

"IMPORTANT SERVICE MESSAGE FROM VIAGAME

Hello gamers!
This is a very IMPORTANT service message for all of you, so please read through carefully.
For more than a year Viagame has positioned itself at the frontline of gaming, bringing you great deals, BETA of new technologies and entertainment with videos related to gaming.

We are very excited to announce today that we will concentrate our efforts on gaming TV and eSports. We have already started to broadcast live tournaments of the best eSports leagues and much more is coming!

This means that from the 22nd of May, we will no longer operate our digital buy and download store. So make sure you use this time to finish your shopping and use gift cards or loyalty points. We are sad to let it go, but focusing on eSports will enable us to bring you high quality content with the best user experience.

To ensure a smooth transition, you will still be able to access “My Viagame” with all your games, receipts and history for 6 months. We will also still provide support as usual during this period. We apologize for any inconvenience and hope you will join us on our journey to build the best eSport experience.

In the meantime, enjoy the gaming experience on our Facebook page. We have prepared an Arcade Classics tournament for you with some cool prizes from Steel Series. Here’s what you need to do: like our FB page, play the game, collect the points and become the winner! Hit the link below to start playing:

Thanks again for your support!
Sincerely Yours,
The Viagame Team

For questions and support issues, please contact: support@viagame.com"

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Jag fick detta mailet för ett igår. Är det det du syftar på TS?

japp

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Såg en Viagame-reklam på Comedy Central eller något igår. Lite onödigt om dom lägger ner så snart tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hur länge har dom funnits? Tycker mig bara ha sett reklamen (mestadels på Comedy Central) i max ett halvår eller nåt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

slöseri på pengar man kan få mycket bättre priser på alla andra cd key sajter finns till å med cd key compare sajter för att hitta billigast cd keys och där kan man hitta ganska billiga

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om dem. Köper på Steam, Spelbutiken, GamersGate, GoG och HumbleBundle oftast.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Exakt som många ger intrycket av i denna tråd. Inte allt för smart att gå in i en bransch med så hård konkurrens med en ganska dålig affärsidé. Typ samma som de flesta andra som är etablerade i branschen. De hade ingenting att tillföra, inte så konstigt att det går i konkurs då.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Kom ihåg att jag köpte I am alive därifrån, 7 kr. Mycket trevligt spel för en liten peng.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Avstängd

Konstigt är att dom inte har rea på spelen...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Konstigt är att dom inte har rea på spelen...

Dom säljer ju digitala kopior så tror inte dom äger själva spelen för ens dom säljs. Så tror inte dom sitter med lager av koder som dom köpt och betalat för som dom sedan kan rea ut.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av club01:

Dom säljer ju digitala kopior så tror inte dom äger själva spelen för ens dom säljs. Så tror inte dom sitter med lager av koder som dom köpt och betalat för som dom sedan kan rea ut.

Okej

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Konstigt är att dom inte har rea på spelen...

Rea på vad? Digitala produkter som de inte lagerför? Hur tänker du nu?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted:

Rea på vad? Digitala produkter som de inte lagerför? Hur tänker du nu?

Hur tänker du själv om jag får fråga jag fick svar på frågan och bekräftade svaret med att skriva okej

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz