Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Dom är ju redan slut enligt hemsidan, kul att man är tvungen att jobba och inte har chans att ta del av roliga erbjudanden.

mm, verkligen, alltid samma sak

Skrivet av Webhallen:

Det var tyvärr den vara som tog slut först i annonsen idag.
TV-apparaterna är det rätt het åtgång på också men mycket av det övriga verkar vara kvar och räcka en bra stund till.

ok! tack för svaret, det var SSDn som var mest intressant, så nu finns det ingen anledning att ta sig dit :/ Håller tummarna för framtida kap på SSD diskar

Permalänk

Kommer precis från Barkarby. SSDn tog slut i kön :\
Fick tröstköpa ett grafikkort till HTPCn (GTX750Ti) i stället :).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag fick kölapp nr 63 imorse och när jag kom fram till kassan var alla SSD:n redan borta, riktigt besviken blev jag men den var väl eftertraktad antar jag. Fick åtminstone tag på en Nexus 5 som jag är nöjd med, dock var det SSDn jag var ute efter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut med Asus t100, gick alla direkt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aktsu:

Någon som vet hur det ser ut med Asus t100, gick alla direkt?

Den är tyvärr slut, tog slut för typ en halvtimme sen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den är tyvärr slut, tog slut för typ en halvtimme sen.

Jasså?
Jag var där 12.41 (Kölapp 298).
Killen jag kom till i kassan sa att alla dom plattorna var slut?
Känns lagom kul detta......

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tha_Rula:

Jasså?
Jag var där 12.41 (Kölapp 298).
Killen jag kom till i kassan sa att alla dom plattorna var slut?
Känns lagom kul detta......

Jag frågade bara kollegan som satt brevid mig om de sålt slut då svarade han "för typ en halvtimme sen"
Kan ha varit han som sa fel eller kan vara systemets rapporter som är fördröjda.

De på plats i butiken är de som har koll rent fysiskt så säger de att den var slut 12:41 så var den slut då och jag hade fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag frågade bara kollegan som satt brevid mig om de sålt slut då svarade han "för typ en halvtimme sen"
Kan ha varit han som sa fel eller kan vara systemets rapporter som är fördröjda.

De på plats i butiken är de som har koll rent fysiskt så säger de att den var slut 12:41 så var den slut då och jag hade fel

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår. Jag tror dock din kollega har rätt.
Efter jag gick såldes plattor i hyffsad snabb takt i just Barkarby butiken, om man kollade lagersaldot på eran hemsida.
Tvivlar starkt på att människorna gav 3890:- för den. I dom andra butikerna var saldot oförändrat hela tiden.

Men men....

Permalänk

Hej Är det någon ide att ens försöka köpa något på Söndag? Antar att alla saker ni lagt ut på rean slut?
Bärbara datorerna
Logirecs g430
Ssd
Kaffe maskinerna? Nått som finns kvar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RedbullF1:

Hej Är det någon ide att ens försöka köpa något på Söndag? Antar att alla saker ni lagt ut på rean slut?
Bärbara datorerna
Logirecs g430
Ssd
Kaffe maskinerna? Nått som finns kvar?

Det är rätt mycket saker kvar. Men av de hetaste erbjudande där vi hade få antal (under 50) så är nog allt slut.

R9 280 för 1249 har vi dock cirka hälften kvar av tex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Mitt nya ASUS GTX750Ti, vilket jag köpte i fredags puttrar nu på i HTPCn

En helt annan fråga än Barkarby öppningen.

När väntar ni er att kunna få in upplåsta Haswell Refresh (i7/i5) processorerna? Såg att Intel skulle lansera någon gång i sommar.
Har ni fått ngn heads-up? Moderkorten har kommit redan i a f.

PS Kan vi vänta oss en bundle precis som ni har med Z87 MB och "vanliga"" Haswell K processorer DS

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Surgubben:

Mitt nya ASUS GTX750Ti, vilket jag köpte i fredags puttrar nu på i HTPCn

En helt annan fråga än Barkarby öppningen.

När väntar ni er att kunna få in upplåsta Haswell Refresh (i7/i5) processorerna? Såg att Intel skulle lansera någon gång i sommar.
Har ni fått ngn heads-up? Moderkorten har kommit redan i a f.

PS Kan vi vänta oss en bundle precis som ni har med Z87 MB och "vanliga"" Haswell K processorer DS

Det lär tyvärr dröja ett rätt bra tag.
När de väl finns i lager kommer vi absolut köra bundlingspriser, uppgradera vår lineup av datorer etc precis som vanligt.

Gött att kortet tuffar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det lär tyvärr dröja ett rätt bra tag.
När de väl finns i lager kommer vi absolut köra bundlingspriser, uppgradera vår lineup av datorer etc precis som vanligt.

Gött att kortet tuffar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Fint
Kan då börja planera i lugn och ro uppgraderingen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Hedersmedlem

Hej Webhallen.

Finns det någon möjlighet att ni kan försöka få hem 1 st Titanfall Collectors Edition till PC, min brorson önskar sig det mer än något annat i födelsedagspresent så vi tänkte gå ihop och köpa den åt honom. Problemet är att vi är en aningens sent ute... tänkte kolla om det finns något du/ni kan hjälpa till med eller om det är helt kört.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Überklass:

Hej Webhallen.

Finns det någon möjlighet att ni kan försöka få hem 1 st Titanfall Collectors Edition till PC, min brorson önskar sig det mer än något annat i födelsedagspresent så vi tänkte gå ihop och köpa den åt honom. Problemet är att vi är en aningens sent ute... tänkte kolla om det finns något du/ni kan hjälpa till med eller om det är helt kört.

Vi har aldrig haft något collectors edition till PC tyvärr.
Vi valde att inte sälja den då priset var helt galet, ca 3-4 tusen kronor.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har aldrig haft något collectors edition till PC tyvärr.
Vi valde att inte sälja den då priset var helt galet, ca 3-4 tusen kronor.

Ja priset är galet Men vad gör man inte för familjen.. det finns inget ni kan göra? Köper hellre genom er än genom Ebay.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Überklass:

Ja priset är galet Men vad gör man inte för familjen.. det finns inget ni kan göra? Köper hellre genom er än genom Ebay.

nej tyvärr det skulel bli ebay för vår del också om vi skulle försöka få tag i den där

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Webhallen "Årets butik"

Enligt er hemsida, så ska kampanjen pågå till Söndag.

Det är Söndag idag, och dagen är inte slut. Ändå är priserna normalpriser?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanjer/arets_butik/

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Förlåt men blir inte riktigt klok på eran bitcoin betalning. Försökte manuellt lägga in koden hos FYB men transaktionen är bekräftad 19 ggr men inget har hänt SE LÄNK .

Flyttade då över alla mina bitcoin till Blockchain minus de som nu cirkulerar någonstans och testade att installera appen MyWallet och klickade på bilden Bitcoin men kom till en felsida. Browser-plugin står det på eran sida men inte vad för slags eller vad den kan heta.

Till sist: Browser-plugin vore på plats att förklara, inte bara skriva ut på hemsidan.

PS-kunde genomföra mitt köp med att skanna QR-koden med min WP-telefon. Tja 3 timmar för att genomföra sitt första bitcoin-köp av en fysisk produkt...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av johnjensen:

Förlåt men blir inte riktigt klok på eran bitcoin betalning. Försökte manuellt lägga in koden hos FYB men transaktionen är bekräftad 19 ggr men inget har hänt SE LÄNK .

Flyttade då över alla mina bitcoin till Blockchain minus de som nu cirkulerar någonstans och testade att installera appen MyWallet och klickade på bilden Bitcoin men kom till en felsida. Browser-plugin står det på eran sida men inte vad för slags eller vad den kan heta.

Till sist: Browser-plugin vore på plats att förklara, inte bara skriva ut på hemsidan.

PS-kunde genomföra mitt köp med att skanna QR-koden med min WP-telefon. Tja 3 timmar för att genomföra sitt första bitcoin-köp av en fysisk produkt...

hej, jag fick följande svar av vår IT-avdelning:

"1) När bitpay märker av betalningen skall de skicka en statusuppdatering till oss och ordern markeras som betald och därmed uppdateras sidan så man kommer till "tack för din beställning"-sidan.
Behövs ingen bekräftelse alls utan bitpay känner av att betalningen är på väg, så länge inte tjänsten håller fast i den.
Det kan vara så att kundens tjänst tog en avgift för transaktionen och det därmed blev för lite betalt, tror inte de skickar en betald-signal om betalningen inte är komplett.

2) Ja det är dåligt, vi borde nog länka in den här sidan: https://bitpay.com/bitcoin-compatible-wallets
3) Vi kan nog inte hjälpa kunder mer än att visa vilka som är kompatibla, det är upp till var och en att lära sig om sin plånbok. Vi borde definitivt länka till ovanstående sida för att man skall få reda på vilka som funkar dock."

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

fybse.se säger att det ligger på er vart mina Bitcoin tagit vägen. Men som jag ser det har jag nu förlorat dem och fått betala dubbelt för varan. Och det stämmer att de tar 0,0001 BT i avgift och då är det, det som felar.

Tur att jag inte köpte en dator för säg 18 000 kr istället för ett WiFi kort för några hundralappar. Visst ska man lära sig om sin plånbok men är det så lätt att göra fel är det synd om kunden men bra att ni kör med Bitcoins och hoppas andra affärer följer efter.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av johnjensen:

fybse.se säger att det ligger på er vart mina Bitcoin tagit vägen. Men som jag ser det har jag nu förlorat dem och fått betala dubbelt för varan.

Om du kontaktar vår kundtjänst så kan de felsöka det åt dig.
Om vi mottagit extra pengar för något så ser vi det och ska återbetala det till dig såklart, något annat vore ju rent av bedrägligt av oss

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Har kontaktar er kundtjänst men inte fått svar ännu. Skickade ett till brev idag.

Nog om detta. Tycker fler affärer ska börja handla med Bitcoin. Lite lurigt bara med den där lilla minimalistiska avgiften på några ören man kanske inte tänker på och det blir fel = pengar ingen kommer åt för att de valsat runt (mina har nu 192 bekräftelser). Borde kunna lösas på något sätt annars faller ju hela systemet.

EDIT 2014-05-27

Skrivit ett brev till Bitpay nu som kundtjänst sa att jag måste göra för att lösa "0.0001-buggen". Meddelar här för nyfikna om jag får något svar. Som jag skrivit innan var det inte en dyr sak men kunde varit det. Och betonar även att Webbhallen inte fått några pengar, de cirkulerar runt någonstans.

Kan tipsa lite om man är ovan att handla med BitCoin på Webbhallen

Försök använda appen eller ha pengar på ett ställe med en telefonapp till ditt system och scanna QE-koden så går det inte fel. Och om man är tvungen att kopiera koden så ta reda på hur stor avgift eran "BC-Bank" tar för en överföring (är nog alltid 0.0001 BC) och plussa +++ plussa på den på priset.

EDIT 2014-05-28

Gott, nu har Bitpay ordnat saken. Lite svårt att skriva på engelska men det ordnade sig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Webhallen har för mig legat väldigt bra att hamna överst på listan för årets butik både på prisjakt och här på Sweclockers.

  • Söndag 11Maj, jag beställer en vara från er fyndhörna, ligger som beställningsvara (och skickas väl från butik i Danmark?)

  • Måndag 19Maj, jag mailar och frågar när varan skall skickas till butik i Göteborg, får svar, på gång, du kan hämta innan helgen.

  • Måndag 26Maj, Frågar igen, får svar 27Maj, varan skickades igår, du kan hämta i mitten av veckan.

Men med senaste beställningen så har jag blivit riktigt missnöjd, om det tar 14dygn eller 11arbetsdagar för er att ens skicka en vara internt?? Kunde lika gärna beställt från Tyskland eller annat europeiskt land.

Kommer alltså vara ca 16-17dygn innan jag ens har möjlighet att hämta vara i butik? Nej det tycker jag inte är så bra service tyvärr, har ni denna leveranstid på alla "Beställningsvaror" på fyndhörnan?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DavidtheDoom:

Webhallen har för mig legat väldigt bra att hamna överst på listan för årets butik både på prisjakt och här på Sweclockers.

  • Söndag 11Maj, jag beställer en vara från er fyndhörna, ligger som beställningsvara (och skickas väl från butik i Danmark?)

  • Måndag 19Maj, jag mailar och frågar när varan skall skickas till butik i Göteborg, får svar, på gång, du kan hämta innan helgen.

  • Måndag 26Maj, Frågar igen, får svar 27Maj, varan skickades igår, du kan hämta i mitten av veckan.

Men med senaste beställningen så har jag blivit riktigt missnöjd, om det tar 14dygn eller 11arbetsdagar för er att ens skicka en vara internt?? Kunde lika gärna beställt från Tyskland eller annat europeiskt land.

Kommer alltså vara ca 16-17dygn innan jag ens har möjlighet att hämta vara i butik? Nej det tycker jag inte är så bra service tyvärr, har ni denna leveranstid på alla "Beställningsvaror" på fyndhörnan?

Det var alldeles för lång tid förstås så jag kan inte annat än ett be om ursäkt.

Dock tar det ett par extra dagar eller till och med upp till en vecka för varor som bara finns i köpenhamnsbutiken. Detta gäller dock bara fyndvaror och eftersom det här bara berör 1/50 000 ordrar eller något i den stilen så har vi inte gett dett så mycket uppmärksamhet eller prioritet när det kommer till att informera om det tydligare.
(Men även om det fanns tydligare information skulle det såklart inte behöva ta 14 dagar, skicka gärna ordernummer eller artikelnummer så att jag kan försöka se vad som hänt.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webhallen:

Det var alldeles för lång tid förstås så jag kan inte annat än ett be om ursäkt.

Dock tar det ett par extra dagar eller till och med upp till en vecka för varor som bara finns i köpenhamnsbutiken. Detta gäller dock bara fyndvaror och eftersom det här bara berör 1/50 000 ordrar eller något i den stilen så har vi inte gett dett så mycket uppmärksamhet eller prioritet när det kommer till att informera om det tydligare.
(Men även om det fanns tydligare information skulle det såklart inte behöva ta 14 dagar, skicka gärna ordernummer eller artikelnummer så att jag kan försöka se vad som hänt.)

Hej, tack för snabbt svar.
Skickade via PM även om du kanske inte kunde besvara där.
Kika gärna på vad som har hänt. Var osäker på om det skulle köras via PM då du inte fick svara där igenom men antar att du får läsa.

/D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Detta är lite av en katastrof tycker jag.
Torsdag:
Ingen skymt av min vara än, det är röd dag och om ni har en speditör som inte kör grejer idag så är det relativt stor risk att jag inte får varan innan nästa veckan. Jag är inte ens i Göteborg nästa vecka utan skall åka från skola till Jobb över sommaren.

Notera även att jag enligt uppgifter från er kundservice skulle kunnat hämta den förra veckan, fast snarare mitten av denna veckan, Onsdag är mitten av veckan, kanske att jag kan gå med på Torsdag även är en veckodag mitt i veckan, Fredag är verkligen inte mitten av veckan.

Kan jag komma in och få en ny vara då ni har en i lager i Göteborg som kompensation eller skickar ni ut den kostnadsfritt om den inte dyker upp på fredag?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DavidtheDoom:

Detta är lite av en katastrof tycker jag.
Torsdag:
Ingen skymt av min vara än, det är röd dag och om ni har en speditör som inte kör grejer idag så är det relativt stor risk att jag inte får varan innan nästa veckan. Jag är inte ens i Göteborg nästa vecka utan skall åka från skola till Jobb över sommaren.

Notera även att jag enligt uppgifter från er kundservice skulle kunnat hämta den förra veckan, fast snarare mitten av denna veckan, Onsdag är mitten av veckan, kanske att jag kan gå med på Torsdag även är en veckodag mitt i veckan, Fredag är verkligen inte mitten av veckan.

Kan jag komma in och få en ny vara då ni har en i lager i Göteborg som kompensation eller skickar ni ut den kostnadsfritt om den inte dyker upp på fredag?

Hej, och sorry för min sena uppföljning också. Många ferl på en och samma gång från oss här.
Varan har skickats från köpenhamn men verkar som något strulat med posten.

Jag har dock antecknat i ditt ordernummer att du får hämta en ny produkt av samma slag istället för fyndvaran utan att betala något mellan.
Du kan med andra ord plocka upp den imorgon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Ok, därför min vara också är sen "finns på lager hos leverantören" men för min del är det ingen panik Men gott att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

Hur gör jag om jag vill beställa en sak i present åt min lillebror, så att den skickas direkt till honom? Fyller jag i hans namn och adress som "personuppgifter" i steg 5 i kassan eller hur borde jag göra?

Skrivet av Webhallen:

ja precis

Här borde ni nog se över ert system lite. Jag gjorde precis som ovan, och upptäckte nu att de tillfälliga uppgifterna jag angav i kassan också uppdaterades till min medlemsprofil, trots att jag inte klickade i rutan "Spara ändrade adressuppgifter...".