Permalänk
Medlem

Watch Dogs uncovered

Det har nyligen kommit ut fakta om att de gamla grafik effekterna från E3 2012/2013 finns kvar i mappen till spelet och nu har moddare hos guru 3D fått dem att fungera. Det har även kommit ut att dessa nya effekter gör W_D lättare att driva på datorn. Nu är den största frågan, varför har ubisoft nerskalat pc versionen så, vad tror ni sweclockers?

Tråd som länkar till originalet:http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114

DIREKTLÄNK:http://www.mediafire.com/download/ixbwtdbxx1cwqw9/TheWorse+Mo...

Saker som de gömda filerna tillför:
"
-Changes to the default fog values
-Enabled bokeh DOF for the main cameras
-Stuttering Improvements
-E3 2012 Bloom
-Performance Improvements
-Enabled Headlight Shadows
-LoD Changes
-Reflection changes
-Added 3 new cameras to the game(closer, normal, further)
-Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)
-LensFlares(WIP)
-Lighting changes(TESTING AND WIP)
-Civilians density changes

And many more things.. SOON.
"

Video som visar skillnad:
https://www.youtube.com/watch?v=Bwd55NvmHW8

En reddit tråd som innehåller allt: http://www.reddit.com/r/gaming/comments/289v7w/watch_dogs_ori...

Edit: det här är ingen mod, det är filer som ubisoft aldrig implementerat av okända skäl.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Bättre länk med förklaringar: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=838538

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Wow, man undrar om vi någonsin får veta VARFÖR det skalade ner det?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Var det inte samma visa med Farcry 3?

https://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Wow, man undrar om vi någonsin får veta VARFÖR det skalade ner det?

Citerar från /r/pcmasterrace "No wonder they panicked and had Ubisoft pull the plug on that shit, it actually looks like a game that came out in 2014.

How would they convince peasants that the consoles are 'powerful gaming machines' when the difference is that huge?".

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Nu är ju spelet nästan spelbart

Har lite problem med DoF dock, det är lite väl aggresivt. Det skall troligen fixas snart. Man ser ju dock skillnaden och det är mycket bättre än original, helt klart. Har fortfarande problem med stuttering, kan bero på att jag behöver en omstart iofs. Testade att ställa upp allt på Ultra, men det funkade inte helt bra. High och Temporal SMAA funkar bättre med ca 40-50 fps.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Det ger bullet travel time :3

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Provade att ladda ned filerna. Ser fantastiskt snyggt ut måste jag säga. 4x supersampling i nvidia-inställningarna och texturstorlek på "high". Inget stutter. Dock blev jag tvungen att dra ned skuggorna till lägsta. Försökte ladda upp en bild men jag fattar inte hur man gör=)

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

vi måste döda dom här konsolisterna, VIVA LA REVULOTZION #bojkott

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

DoFen var helt sjuk, väldigt jobbigt att titta på men annars en klar förbättring. Nu äger jag ju inte spelet själv men videon talar ju sitt tydliga språk.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk

Här har vi lite bilder från när jag spelar på min dator.

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Så, PC delen är brutalt mycket snyggare. Av någon anledning väljer dom att ställa ner inställningarna men att ändå ha kvar filerna så användarna kan hitta dom. Next gen masterrace

-Stuttering Improvements
-E3 2012 Bloom
-Performance Improvements
Det finns även fixar i själva spelet som också tagits bort som ger bättre prestanda, om jag fattat det rätt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Enligt Ubisoft så har watchdogs aldrig fått sig en visuell nedgradering.

.... Tjena.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Så, PC delen är brutalt mycket snyggare. Av någon anledning väljer dom att ställa ner inställningarna men att ändå ha kvar filerna så användarna kan hitta dom. Next gen masterrace

-Stuttering Improvements
-E3 2012 Bloom
-Performance Improvements
Det finns även fixar i själva spelet som också tagits bort som ger bättre prestanda, om jag fattat det rätt?

Exakt, helt sjukt att de nerfar så mycket att man ska "tro" att man behöver en konsol för att köra spelet. Ska bli kul att se vad ubisoft säger om det här. Jag hoppas verkligen att The Division inte har samma problem!

IGN har just skrivit ett liten artikel: http://www.ign.com/articles/2014/06/16/watch-dogs-modders-fin...

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Snusfri

Anledning enligt mig är att trots förseningen så blev det tidsnöd och de inställningarna som nu hittats var inte tillräckligt färdiga/stabila för att kunna levereras med en färdig produkt så därför inaktiverades dem.

Det var säkert planerat att fixas till i en framtida patch.

Har testat modden och flytet för mig blev mycket bättre, från runt 50fps i ultra i 1440p till 60-65fps och ett snyggare spel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Anledning enligt mig är att trots förseningen så blev det tidsnöd och de inställningarna som nu hittats var inte tillräckligt färdiga/stabila för att kunna levereras med en färdig produkt så därför inaktiverades dem.

Det var säkert planerat att fixas till i en framtida patch.

Har testat modden och flytet för mig blev mycket bättre, från runt 50fps i ultra i 1440p till 60-65fps och ett snyggare spel.

Kan mycket väl vara så, men då har ändå spelet skjutits upp från sitt vanliga launch window i höst till nu. Jag tror mycket på att Ubisoft att tryckt på studion att jobba på konsolversionen och lämnat dem lite tid till att optimerisera PC versionen. Det är lite synd, och nu har Ubisoft en stor folkmassa med högafflar efter dem. Mycket möjligt att de hade tänkt släppa det som en patch när de haft mer tid...

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Snusfri

Det är endel gnäll från några troll på neogaf bara, de flesta ser det inte som en stor grej så utan tycker snarare att det är kul att någon hittat och aktiverat dessa förbättringar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är endel gnäll från några troll på neogaf bara, de flesta ser det inte som en stor grej så utan tycker snarare att det är kul att någon hittat och aktiverat dessa förbättringar.

Det är sjukt bra att någon fixat det, uppskattas. Kollar man dock på reddit, IGN och på ubisofts egna forum så är attityden väldigt blandad, jag tror man är sur/arg mestadels för att ubisoft inte har förklarat sig och att de under hela tiden sagt att det inte är någon skillnad på dagens watch dog mot den som visades upp i E3. Jag är bara glad att jag äntligen kommer att kunna köra lite W_D, är modden stabil? Has sett att folk har lite problem med kraschar och att dof effekt är lite väl rejäl.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Yepp, detta ska testas så fort man kommit hem.

Ska bli kul att se hur det ser ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hubba hubba!

Fixar detta hack verkligen stuttern?

Det låter för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna era erfarenheter om ni provat på modden, om ni har problem/blivit bättre osv.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Snusfri

Senaste versionen som jag testat är 0.7 med DoF fixen och den är riktigt trevlig.
Kommer antagligen att komma ytterligare versioner med mer fininställningar under kommande veckor skulle jag tro.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Oh har inte lirat det sedan det kom ut p.g.a. stuttering osv i väntan på patch, får hoppas att det flyter bättre nu då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Oh har inte lirat det sedan det kom ut p.g.a. stuttering osv i väntan på patch, får hoppas att det flyter bättre nu då!

Verkar som det blir mycket bättre rullgång på allt, bilkörandet ska äntligen vara okej.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Jag är lite delad. Alltså spelet går precis lika dåligt som innan, samma FPS och allt, men jag kan fjäska upp inställningarna med, får fler effekter med mera. Men det har fortfarande lite ticks när man kör etc. Det ser dock mycket snyggare ut nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är bara på v0.7 än så länge, jag hoppas de fortsätter jobba på det.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Wow, man undrar om vi någonsin får veta VARFÖR det skalade ner det?

http://www.youtube.com/watch?v=b43ZlqPvBDs&list=UUy1Ms_5qBTaw...

Totalbiscuit har en väldigt bra teori. Helt enkelt att Sony betalat en ansenlig summa pengar för att få PC versionen att se lika bra ut som konsollversionen så att vi istället skall köpa på konsoll. Det eller att PC versionen är medvetet kass för att hämma piratkopiering på PC (då piratkopiering ännu inte finns på "next-gen" konsollerna).

Ubisoft skiter i PC folket, de kommer göra samma sak med FC4 som de gjorde med Watch Dogs och antagligen med The Division. Glöm inte always-on DRM som Ubi körde med tidigare, de gillar helt enkelt inte PC spelare eftersom vi alla är pirater (mao även vi som köper spelet på laglig väg).

Skrivet av Devildoll:

Enligt Ubisoft så har watchdogs aldrig fått sig en visuell nedgradering.

http://i.imgur.com/ofaaFrm.png

.... Tjena.

Haha, tillåt mig hånskratta henne rakt i ansiktet. Finns bevis lite överallt på nätet att många effekter som fanns i E3 demot är avstängda i retailversionen samt developerkommentarer inne i koden som skriver "who cares, it's PC" osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

[url]Haha, tillåt mig hånskratta henne rakt i ansiktet. Finns bevis lite överallt på nätet att många effekter som fanns i E3 demot är avstängda i retailversionen samt developerkommentarer inne i koden som skriver "who cares, it's PC" osv.

Var inte det något skämt bara, alltså inget som egentligen fanns där?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

http://www.youtube.com/watch?v=b43ZlqPvBDs&list=UUy1Ms_5qBTaw...

Totalbiscuit har en väldigt bra teori. Helt enkelt att Sony betalat en ansenlig summa pengar för att få PC versionen att se lika bra ut som konsollversionen så att vi istället skall köpa på konsoll. Det eller att PC versionen är medvetet kass för att hämma piratkopiering på PC (då piratkopiering ännu inte finns på "next-gen" konsollerna).

Ubisoft skiter i PC folket, de kommer göra samma sak med FC4 som de gjorde med Watch Dogs och antagligen med The Division. Glöm inte always-on DRM som Ubi körde med tidigare, de gillar helt enkelt inte PC spelare eftersom vi alla är pirater (mao även vi som köper spelet på laglig väg).

OM de vågar göra det med The Division så är det bud på att protestera utanför kontoret i Malmö där det utvecklas. Finns en park rätt över kanalen där de har kontoret, det finns burgarkung inte långt bort så tält byn kan bli rätt stor om man sätter den elaka sidan till. Kan bli besvärligt för dem att komma ut och käka lunch, många av de som jobbar där verkar tycka om Orvars Korvar kiosken med tanke på att kön av "the Division" kläda nördar är ofta lång där. (Nej, jag är inte alls läskig... eller sinnessjuk... bara... observant.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade fixen men för mycket BLOOM...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless