Permalänk

Min dator styrs av Trojan virus

http://i.imgur.com/37dwY11.png

Detta har pågått under en längre tid och undrar om något som inte ska vara där finns där tacksam för snabba svar

Permalänk

Det beror väl på om du vill ha en trojan/virus eller inte.

Om du har fått det så är det bara att blåsa om maskinen man vet aldrig vad de lämar kvar.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

http://i.imgur.com/37dwY11.png

Detta har pågått under en längre tid och undrar om något som inte ska vara där finns där tacksam för snabba svar

Visst har du ett microsoft tagentbord ? Jag har själv haft problem med itype.exe, dock inget virus.

MVH

Edit: itype.exe har en tendens att skriva gammal historik, är de det som du upplever som "styr din dator" ?

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Ursäkta, va?

Din teori att din dator styrs av virus grundas utav vad?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Som ovan.. Förvirrad. Inget där som är skumt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Jag hat tittat run på lite forum och dom säger att "trojan" styr datorn för när jag ska stänga av den så håller den på att skriva massa skit i sökfältet i startknappen. Det kanske kan vara så att den skriver gammal historik men jag vet inte.
Ja jag har ett microsoft tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

Jag hat tittat run på lite forum och dom säger att "trojan" styr datorn för när jag ska stänga av den så håller den på att skriva massa skit i sökfältet i startknappen. Det kanske kan vara så att den skriver gammal historik men jag vet inte.
Ja jag har ett microsoft tangentbord.

Mer info. Vad skriver den? Testat köra Malwarebytes Anti Malware?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

Jag hat tittat run på lite forum och dom säger att "trojan" styr datorn för när jag ska stänga av den så håller den på att skriva massa skit i sökfältet i startknappen. Det kanske kan vara så att den skriver gammal historik men jag vet inte.
Ja jag har ett microsoft tangentbord.

Ta bort microsoft control center (om det heter så?). Det installerar itype.exe och ipoint.exe, tar du bort dom blir du kvitt problemet.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk

Det där med malwarebytes kan jag inte öppna för när jag ska ladda ner det kommer det massa felmedelande och när jag försöker starta det med cameleon så hitter den inte lösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

Det där med malwarebytes kan jag inte öppna för när jag ska ladda ner det kommer det massa felmedelande och när jag försöker starta det med cameleon så hitter den inte lösningen

Vad säger felmeddelandena?

Jag skulle köra en formatering av datorn om jag var i din position.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

Jag hat tittat run på lite forum och dom säger att "trojan" styr datorn för när jag ska stänga av den så håller den på att skriva massa skit i sökfältet i startknappen.

Efter att ha läst detta så har jag svårt att tro att det är ett virus. Låter som att du har frågat på fel forum

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan196:

Det där med malwarebytes kan jag inte öppna för när jag ska ladda ner det kommer det massa felmedelande och när jag försöker starta det med cameleon så hitter den inte lösningen

Då kan du eventuellt testa att köra programmet med datorn i felsäkert läge.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Tryck på startknappen och skriv in, msconfig och öppna programmet. Välj tabben "startup" och avmarkera allting och tryck sen OK.
Starta om datorn och se om problemen fortsätter.
Slutar de så är det någon mjukvara, t.ex. itype som är problematisk. Du kan klicka i en efter en med en omstart mellan varje för att se om problemen börjar igen. Sen är det bara att installera om den mjukvaran som felar.

Gör du det här så slipper du installera om datorn om du inte behöver göra det.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

Tryck på startknappen och skriv in, msconfig och öppna programmet. Välj tabben "startup" och avmarkera allting och tryck sen OK.
Starta om datorn och se om problemen fortsätter.
Slutar de så är det någon mjukvara, t.ex. itype som är problematisk. Du kan klicka i en efter en med en omstart mellan varje för att se om problemen börjar igen. Sen är det bara att installera om den mjukvaran som felar.

Gör du det här så slipper du installera om datorn om du inte behöver göra det.

yepp men skulle jag vara han så skulle jag bara avinstallera microsoft intelliType eftersom han förmodligen inte använder det. det programmet gör så för mig också ibland och det är med stor sanolikhet intelliType. BTW crss,atieclx,winlogon exe är inga virus dom är bara j**** onödiga att stänga av efter som att det skulle krascha datan

Visa signatur

CPU: I3 3240 GPU: MSI R HD7850 2G @1.1ghz RAM: 2x4G @1600
Phanteks Enthoo Pro

Permalänk

tack för hjälpen