Bästa som går att få för den tunna plånboken! (6-9k)

Permalänk
Medlem

Bästa som går att få för den tunna plånboken! (6-9k)

Hej!
Jag köpte förra sommaren en "värsting" stationär. Just innan köpet så sålde jag en MSIGT70. Men nu ett år senare så märker jag att jag faktiskt saknar en bärbar eftersom jag åker runt så mycket i vårt avlånga land.

Så till min fråga, vad är den bästa laptop jag kan få för 6 till 9 tusen?
Till kraven:
*SPEL. Jag spelar ganska mycket så gärna en som kan prestera (Självklart så fattar jag att bf4 inte kommer att kunna maxas, men gärna en dator som kan producera en jämn fps på låt säga 1366*768 och high typ?)
*Inget AS! Jag tar gärna en dator som ligger mellan 13" till 15,6". Och gärna en som inte väger så mycket.
*Inget krav MEN SSD är ju förbannat trevligt
*En snabb dator, låt säga i7 elr liknande

Är det här omöjligt? Visa då gärna upp vad det närmsta man kan komma är? Har kollat som fan men jag kan ju inte göra ett köp utan att höra mig för här först.
Tusen tack för all hjälp!!

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt denna var mycket prisvärd http://www.inet.se/produkt/1971609/acer-aspire-v3-772g-i5-8gb....

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tips på bra dator för den tunna plånboken (6 - 9k)

Hej!
Jag köpte förra sommaren en "värsting" stationär. Just innan köpet så sålde jag en MSIGT70. Men nu ett år senare så märker jag att jag faktiskt saknar en bärbar eftersom jag åker runt så mycket i vårt avlånga land.

Så till min fråga, vad är den bästa laptop jag kan få för 6 till 9 tusen?
Till kraven:
*SPEL. Jag spelar ganska mycket så gärna en som kan prestera (Självklart så fattar jag att bf4 inte kommer att kunna maxas, men gärna en dator som kan producera en jämn fps på låt säga 1366*768 och high typ?)
*Inget AS! Jag tar gärna en dator som ligger mellan 13" till 15,6". Och gärna en som inte väger så mycket.
*Inget krav MEN SSD är ju förbannat trevligt
*En snabb dator, låt säga i7 elr liknande

Är det här omöjligt? Visa då gärna upp vad det närmsta man kan komma är? Har kollat som fan men jag kan ju inte göra ett köp utan att höra mig för här först.
Tusen tack för all hjälp!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vänta lite och se hur det går för komplett med deras rea kanske kommer upp något där

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Swedzi: tack, vad tror du om ditt förslag mot denna http://www.inet.se/produkt/1972343/asus-n56jr-i7-12gb-750gb-s... ?
Zippeer: När drar kompletts rea igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superdry:

Swedzi: tack, vad tror du om ditt förslag mot denna http://www.inet.se/produkt/1972343/asus-n56jr-i7-12gb-750gb-s... ?
Zippeer: När drar kompletts rea igång?

Den är igång. Men de har problem med att hålla sidan uppe, Men det är sagt att den ska vara igång till midnatt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Det räcker med en tråd. S.k. korspostning (skapa flera trådar om samma frågeställningen) är ej tillåtet.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superdry:

Swedzi: tack, vad tror du om ditt förslag mot denna http://www.inet.se/produkt/1972343/asus-n56jr-i7-12gb-750gb-s... ?
Zippeer: När drar kompletts rea igång?

Som det ser ut nu eftersom de inte lyckades få upp hemsidan igår så kommer rean hålla på hela degen idag.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2