Permalänk

Även standbytiden är grym. Jag använder mobilen ganska lätt. En typisk dag kollar jag mail / twitter / facebook o dyl någon till några ggr per timme. Kanske 10-15 min slösurf om dagen, ringer några samtal, tar några foton som jag laddar upp någonstans, osv. Ibland ser man något avsnitt av en serie på netflix. WiFi + ca 60% brightness inomhus, 90% och 4G utomhus. Normal skärmtid är ca 1-1.5h per dag, men varierar såklart. Testade använda mobilen som vanligt och se hur länge batteriet skulle räcka.. Så här såg det ut i morse (däremot är kvarvarande batteritid lite snedvriden, då jag just sovit ca 8h och den då bara tappat typ 4-5%, så tiden som var kvar beräknades på det). Men ändå.

http://i.imgur.com/4kAjmvN.png

Permalänk

Någon som har hunnit testa på ART än? Vad tycker ni?

Här är mina uppfattningar!
http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/07/06/lg-g3-och-art/

En sammanfattning är att jag har gått tillbaka till Dalvik.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Någon som har hunnit testa på ART än? Vad tycker ni?

En sammanfattning är att jag har gått tillbaka till Dalvik.

Bra optimiserat Dalvik slår fortfarande ART. Det är för många buggar och oklara funktioner för att det ska visa på bättre resultat. Man får vänta på Android L innan man ger sig på ART helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Bra optimiserat Dalvik slår fortfarande ART. Det är för många buggar och oklara funktioner för att det ska visa på bättre resultat. Man får vänta på Android L innan man ger sig på ART helt enkelt.

Helt klart. Blåtandsproblemet måste fixas!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Helt klart. Blåtandsproblemet måste fixas!

Ah, tack för detta :). Bytte till ART för några dagar sedan, och märkte i helgen att Spotify hackade som tusan så fort skärmen slocknade. Trodde det var en bugg i Spotify, men det verkar alltså vara ART som är boven.. ska testa byta tillbax igen asap!

Permalänk
Medlem

Hur är det med färgerna på skärmen och prestandan på telefonen pga den höga upplösningen? Var ju mycket snack om detta tidigare.

Även batteritiden var det mycket snack om men den verkar som jag kan se faktiskt vara rätt bra?

Min HTC Sensation funkar inte alls som den skall utan batteriet hoppar och lägger av trots att jag bytt batteri och är riktigt sugen på denna Ny telefon måste jag ha ganska snart och har svårt att hitta någon som jag fastnar för.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Känns som att det mesta av kritiken som riktats mot G3 är bullshit eller helt oväsenligt i alla fall.

Så här säger The Verge om displayen :

"Color accuracy, contrast, and viewing angles are all very good. The black background behind the G3’s on-screen Android keys is dark enough to seem to melt away into the phone’s black frame. Additionally, unlike Sony’s Xperia Z2, which struggles outdoors, the G3’s IPS display is bright enough to remain useful on a sunny day."
http://www.theverge.com/2014/6/4/5778556/lg-g3-review

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Känns som att det mesta av kritiken som riktats mot G3 är bullshit eller helt oväsenligt i alla fall.

Så här säger The Verge om displayen :

"Color accuracy, contrast, and viewing angles are all very good. The black background behind the G3’s on-screen Android keys is dark enough to seem to melt away into the phone’s black frame. Additionally, unlike Sony’s Xperia Z2, which struggles outdoors, the G3’s IPS display is bright enough to remain useful on a sunny day."
http://www.theverge.com/2014/6/4/5778556/lg-g3-review

Jag är ytterst tveksam till deras recension..
The Verge har en historia av subjektiva recensioner, snarare än objektiva. De mäter skärmarna, batterierna och annat subjektivt (som jag förstår det), vilket bara ger en inblick i hur recensenten tycker om detta. Det jag litar på är konkreta siffror. Och de tester av G3s skärm som dykt upp hittills har visat att den är ganska dålig. Jag vill se konkreta siffror innan jag tror annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag är ytterst tveksam till deras recension..
The Verge har en historia av subjektiva recensioner, snarare än objektiva. De mäter skärmarna, batterierna och annat subjektivt (som jag förstår det), vilket bara ger en inblick i hur recensenten tycker om detta. Det jag litar på är konkreta siffror. Och de tester av G3s skärm som dykt upp hittills har visat att den är ganska dålig. Jag vill se konkreta siffror innan jag tror annat.

Men vad är det som är bättre med M8as skärm? Ok jag har läst att G3 har lite mer rött i sina färger, men jag har också läst att M8a har lite mer blått i sina färger. Vad säger du om det påståendet?

G3 och M8 är nog dom jag väljer mellan och har väldigt svårt att bestämma mig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Men vad är det som är bättre med M8as skärm? Ok jag har läst att G3 har lite mer rött i sina färger, men jag har också läst att M8a har lite mer blått i sina färger. Vad säger du om det påståendet?

G3 och M8 är nog dom jag väljer mellan och har väldigt svårt att bestämma mig.

G3 har större skärm fast telefonerna är i princip lika stora. Jag hatat döytor, m8 har en hel drös med sånt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Någon som rootat sin G3 btw?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Hur snabb är g3 på att lysa upp skärmen från att man trycker på knappen? Jag har idag en s3 och den är totalt oduglig tar 2 sek från knapptryck till att skärmen lyser upp, vill byta lur men vill inte göra samma tabbe igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Hur snabb är g3 på att lysa upp skärmen från att man trycker på knappen? Jag har idag en s3 och den är totalt oduglig tar 2 sek från knapptryck till att skärmen lyser upp, vill byta lur men vill inte göra samma tabbe igen?

Jag använder bara knock-påslagning och avstängning men tja, 0,25sek kanske max.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

G3 har större skärm fast telefonerna är i princip lika stora. Jag hatat döytor, m8 har en hel drös med sånt.

Det är ju visserligen sant. Dock så har jag en känsla av att användargränsnittet kan vara roligare och bättre på HTC, har även höga tankar om Blinkfeed (även om jag inte har testat det). Tycker appar när det gäller RSS och Twitter mm är oftast rätt fula och tråkiga. Men alltså det är inget lätt val.

Måste dock köpa en snart. Skulle egentligen vilja kombinera det bästa i båda.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

EDIT: oj då. Anväder LG olika skärmar till den koreanska modellen och den europeiska modellen? Eller var de koreanska modellerna bara tidiga pre-production modeller?
För när jag letade mig fram till en recension med tester så visade sig den europeiska modellen vara enormt mycket bättre när det kommer till ljusstyrka och färger (även lite bättre i kontrast och färg temp).
Detta är väldigt lovande, G3 flyttar nog ut från sista plats i denna generation för mig om det visar sig att skärmen är bättre(ser gärna någon jämförelse till).
Om nu bara LG kunde göra något åt den bristfälliga kameran så skulle den kunna ta topp-placeringen. (den största bristen i G3s kamera är mjukvaran)

Skrivet av shogun-r:

Men vad är det som är bättre med M8as skärm? Ok jag har läst att G3 har lite mer rött i sina färger, men jag har också läst att M8a har lite mer blått i sina färger. Vad säger du om det påståendet?

G3 och M8 är nog dom jag väljer mellan och har väldigt svårt att bestämma mig.

Det är framförallt kontrasten och ljusstyrkan som är bristfälliga.
Sedan har den problem med lila/magenta färger (som ser helt fel ut) och så har den någon dum jäkla skärpe-algoritm som ligger och artificiellt ökar skärpan på saker.
Det enda bra med G3s skärm i sig verkar vara den låga responstiden.

Själv förespråkar jag M8 som den bästa telefonen i denna generationen. Den är absolut marknadsledande när det kommer till högtalare, responstid och prestanda(aluminium chassi ger kylning inget annat chassi kommer nära). Skärmen är även den en av de bästa på marknaden med bra ljusstyrka och kontrast. Sedan är den väldigt ergonomiskt utformad. Jag tror de flesta skulle säga att det är den mest bekväma telefonen att hålla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

EDIT: oj då. Anväder LG olika skärmar till den koreanska modellen och den europeiska modellen? Eller var de koreanska modellerna bara tidiga pre-production modeller?
För när jag letade mig fram till en recension med tester så visade sig den europeiska modellen vara enormt mycket bättre när det kommer till ljusstyrka och färger (även lite bättre i kontrast och färg temp).
Detta är väldigt lovande, G3 flyttar nog ut från sista plats i denna generation för mig om det visar sig att skärmen är bättre(ser gärna någon jämförelse till).
Om nu bara LG kunde göra något åt den bristfälliga kameran så skulle den kunna ta topp-placeringen. (den största bristen i G3s kamera är mjukvaran)

Det är framförallt kontrasten och ljusstyrkan som är bristfälliga.
Sedan har den problem med lila/magenta färger (som ser helt fel ut) och så har den någon dum jäkla skärpe-algoritm som ligger och artificiellt ökar skärpan på saker.
Det enda bra med G3s skärm i sig verkar vara den låga responstiden.

Själv förespråkar jag M8 som den bästa telefonen i denna generationen. Den är absolut marknadsledande när det kommer till högtalare, responstid och prestanda(aluminium chassi ger kylning inget annat chassi kommer nära). Skärmen är även den en av de bästa på marknaden med bra ljusstyrka och kontrast. Sedan är den väldigt ergonomiskt utformad. Jag tror de flesta skulle säga att det är den mest bekväma telefonen att hålla i.

Om jag tolkar dig rätt så kan skärmen vara bättre än du först trodde på LG G3.

Måste säga att det känns ändå som att UI är lite roligare på HTC. hmmmm

Så du tycker att kameran på LG G3 är dålig? Tycker den fått rätt bra omdömen...

Vad tycker du om Kameran på HTC M8? det är ju "bara" 4 MP...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

G3 och M8 är nog dom jag väljer mellan och har väldigt svårt att bestämma mig.

Jag valde också mellan dom, men landade till slut på G3. Däremot var det väldigt jämnt, båda är riktigt bra telefoner. Mina största fördelar var:

* Död yta på HTC:n - det är ordentliga ramar på den, och speciellt listen med loggan känns extremt felplacerad. Dom har ju utrymmet för hårdvaruknappar, men har ändå inte lagt det. Dålig layout.
* HTC:ns material och känsla vinner, måste jag säga. Däremot är G3:n inte alls långt efter. Rundningen på baksidan är väldigt bekväm för handen, och "fuskmetallen" ser inte alls dålig ut imo. Som sagt är HTC lite vassare, men G3:an är inte alls ful eller oskön att hålla i.
* Kameran. Den är riktigt, riktigt bra tycker jag. Kikade på jämförelser mot M8, och tyckte att den vann hands down. Tycker även att den spöade Z2 ganska lätt på de tester jag såg. Efter att ha fotat lite själv kan jag bara säga att jag inte är besviken, det blir sjukt bra bilder. Hade velat ha lite bättre kamera-app, men som "peka klicka" på autoläge är den grym.
* G3:an går att öppna. Trodde inte det skulle spela någon roll, men det är sjukt smidigt att poppa loss baksidan och kunna byta batteri t ex.. Eller köpa en ny baksida för några kronor om den man har blir repig, om man vill ha en ny färg el dyl.
* Skärmen - den är inte alls tokig tycker jag, jag är nöjd med färger och ljusstyrka. Inga problem att använda utomhus i solljus. Självklart ruskigt skarp, och att dom fått in 0.5" större skärm på bara någon millimeter större yttermått gör riktigt mycket. HTC har några få ms bättre responstid (46 mot 50 ms tror jag siffrorna var), men det är så lite att det är omärkbart.
* Jag har alltid gillat Sense, men G3:ans launcher / settings / appar o dyl är inte alls dåliga. Dött lopp där tycker jag.
* Batteri - LG:n har visserligen större skärm, men även större (och utbytbart) batteri. Riktigt bra batteritid enligt de tester jag själv kört, men gissar att M8:an ligger ungefär lika.

När jag räknade ihop för- och nackdelar kom jag fram till att G3:an var ett bättre val, men det är som sagt väldigt individuellt vad man tycker är viktigt. HTC gör iaf sjukt bra telefoner, var nära att ta en men jag avstår M8, kan dock mycket väl bli en M9 eller vad nu nästa telefon från HTC kommer att heta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Jag valde också mellan dom, men landade till slut på G3. Däremot var det väldigt jämnt, båda är riktigt bra telefoner. Mina största fördelar var:

* Död yta på HTC:n - det är ordentliga ramar på den, och speciellt listen med loggan känns extremt felplacerad. Dom har ju utrymmet för hårdvaruknappar, men har ändå inte lagt det. Dålig layout.
* HTC:ns material och känsla vinner, måste jag säga. Däremot är G3:n inte alls långt efter. Rundningen på baksidan är väldigt bekväm för handen, och "fuskmetallen" ser inte alls dålig ut imo. Som sagt är HTC lite vassare, men G3:an är inte alls ful eller oskön att hålla i.
* Kameran. Den är riktigt, riktigt bra tycker jag. Kikade på jämförelser mot M8, och tyckte att den vann hands down. Tycker även att den spöade Z2 ganska lätt på de tester jag såg. Efter att ha fotat lite själv kan jag bara säga att jag inte är besviken, det blir sjukt bra bilder. Hade velat ha lite bättre kamera-app, men som "peka klicka" på autoläge är den grym.
* G3:an går att öppna. Trodde inte det skulle spela någon roll, men det är sjukt smidigt att poppa loss baksidan och kunna byta batteri t ex.. Eller köpa en ny baksida för några kronor om den man har blir repig, om man vill ha en ny färg el dyl.
* Skärmen - den är inte alls tokig tycker jag, jag är nöjd med färger och ljusstyrka. Inga problem att använda utomhus i solljus. Självklart ruskigt skarp, och att dom fått in 0.5" större skärm på bara någon millimeter större yttermått gör riktigt mycket. HTC har några få ms bättre responstid (46 mot 50 ms tror jag siffrorna var), men det är så lite att det är omärkbart.
* Jag har alltid gillat Sense, men G3:ans launcher / settings / appar o dyl är inte alls dåliga. Dött lopp där tycker jag.
* Batteri - LG:n har visserligen större skärm, men även större (och utbytbart) batteri. Riktigt bra batteritid enligt de tester jag själv kört, men gissar att M8:an ligger ungefär lika.

När jag räknade ihop för- och nackdelar kom jag fram till att G3:an var ett bättre val, men det är som sagt väldigt individuellt vad man tycker är viktigt. HTC gör iaf sjukt bra telefoner, var nära att ta en men jag avstår M8, kan dock mycket väl bli en M9 eller vad nu nästa telefon från HTC kommer att heta.

Ja sjukt svårt val. Blir nog att känna på dom till slut och bestämma sig sen...

Så du tycker inte att UI på LG är så dåligt? Känns som HTC är lite roligare med Blinkfeed och Sense. Annars måste jag förlita mig på appar för RSS och Twitter och tycker inte det finns några riktigt snygga och bra.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Så du tycker inte att UI på LG är så dåligt? Känns som HTC är lite roligare med Blinkfeed och Sense. Annars måste jag förlita mig på appar för RSS och Twitter och tycker inte det finns några riktigt snygga och bra.

Dåligt skulle jag inte säga. Blinkfeed är trevligt, men jag hade en HTC innan G3 och märkte att jag i praktiken nästan aldrig använde blinkfeed, så jag saknar det inte direkt mycket - jag använde twitter / facebook och liknande appar istället. Men som sagt är det ju väldigt olika på hur man använder telefonen. Flipboard kanske kan vara ett alternativ?

Launchern i sig är väl inte jättefantastisk på G3, som vilken standardlauncher som helst. Menyer, inställningsmöjligheter osv däremot är lika bra eller bättre tycker jag. Jag smällde in Nova på min, lite bättre flyt än orginallauncher, blir inte av med något jag saknar, och har lite större möjlighet att använda ikonpaket mm för att stylea om telefonen. Det finns ju inget självklart val här, man går på den man är mest bekväm med och den som har de features man faktiskt använder

Några saker jag gillar med G3 är iaf knock-grejjen, dvs tappa på skärmen för att tända/släcka telefonen. Väldigt praktiskt. Även Guest-läget är smidigt då tjejen hela tiden vill kolla sin facebook på min telefon (guestläge = man kan ställa in en andra upplåsningskod, och när man anger den kommer man till en separat hemskärm där man bara kommer åt de appar man har gett access till, och ingen annan av din privata info. Perfekt om du ska låna ut telefonen till någon men inte vill att de ska kunna kolla dina meddelanden osv).

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag är sjukt nöjd över min LG G3.

Hade en HTC one X innan, och jag var nöjd med den också, dock lite plastig och knarrig i konstruktionen, men HTC launcher var helt okej (gillade dock aldrig blinkfeed).

Launchern i sig på G3:an är helt okej, den har det mesta, smaksak på designen, jag gillar den, men gillar nog utseendet mer på HTC eller för den delen stock android. Går ju att lösa med en app launcher som nova etc.

Hårdvarubiten är dock den som imponerar mig mest, den känns premium (jag ville egentligen haft metall som tex HTC One m8), men materialvalet och designen gör att den känns kanon att hålla i. Den rundade designen gör att telefonen känns kanon smal, vilket inte är fallet. Tunna bezels, och knapparna på baksidan gör att telefonen, trots sin 5.5 tums skärm, är relativ lätt att använda i en hand (jag förväntade mig stora problem med det, efter att testat z2 och one m8).

Jag var orolig över en hel del saker innan jag fick telefonen, främst skärmen och batteritid, läste många reviews och de flesta sa ungefär samma sak. Skärmen har inte tillräckligt med brightness, funkar inte bra utomhus, drar för mkt batteri med 1440p upplösning, 1440p är onödigt etc etc.

Jag förstår kanske argumenten om man jämnför med s5/z2/m8, men tar du telefonen i handen, så kommer du aldrig märka av de små skillnaderna där finns. Tex kan jag inte använda högre brightness på skärmen än 60% inomhus, annars får jag ont i ögonen. Ungefär 90% brightness är vad jag kör på utomhus. Så om nu s5/z2/m8 har ännu högre brightness, vet jag inte vad du ska med det till, så för mig är det inte relevant.

Sen har vi färgerna och svärta, vilket är riktigt bra, finns säkert skillnader, speciellt mot AMOLED som s5 använder.

Batteritiden kan jag inte riktigt kommentera på, den drar onekligen mer pga sin skärm, men för mig så räcker batteriet 2 fulla dagar, med wifi och bluetooth. Jag är dock ingen heavy user, jag ser på YT 1h om dan, pratar 1h om dan, och surfar/spelar etc kanske 1-2h per dag max. Så för min del är det helt klart godkänt (min gamla HTC one X, höll 1 dag max).

För mig är LG G3 helt klart den bästa telefonen, jag prioriterar design, känsla och funktion. Framförallt så prioriterar jag kompakt design, jag hatar onödig döyta som gör telefonen större än den behöver vara (HTC, varför förstörde du one m8? htc one var ju så fin!).

Söker du en telefon som kan allt och gör det väldigt bra, kanske inte bäst på alla punkter, så hade jag inte tvekat.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Om jag tolkar dig rätt så kan skärmen vara bättre än du först trodde på LG G3.

Inte bättre än jag först trodde, bättre än tidiga tester visade då dessa kan gjorts med en tidig version av telefonen.

Citat:

Så du tycker att kameran på LG G3 är dålig? Tycker den fått rätt bra omdömen...

Dålig är ju relativt, men jag tycker den är näst sämst av nuvarande flaggskepp.
Alla har inte lika mycket emot den grova post-process LG håller på med, men jag ogillar det starkt. Detaljer som gräs och blad ser väldigt artificiella ut.

Citat:

Vad tycker du om Kameran på HTC M8? det är ju "bara" 4 MP...

Megapixlar har ingenting med kvalitet att göra!
Systemkameror med 12MP är ju tveklöst bättre än mobiler med 20MP.
Men M8 har tyvärr inte en jättebra kamera. Dålig är den inte, men den är sämst av kamerorna i nuvarande flaggslepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Jag valde också mellan dom, men landade till slut på G3. Däremot var det väldigt jämnt, båda är riktigt bra telefoner. Mina största fördelar var:

* Död yta på HTC:n - det är ordentliga ramar på den, och speciellt listen med loggan känns extremt felplacerad. Dom har ju utrymmet för hårdvaruknappar, men har ändå inte lagt det. Dålig layout.
* HTC:ns material och känsla vinner, måste jag säga. Däremot är G3:n inte alls långt efter. Rundningen på baksidan är väldigt bekväm för handen, och "fuskmetallen" ser inte alls dålig ut imo. Som sagt är HTC lite vassare, men G3:an är inte alls ful eller oskön att hålla i.
* Kameran. Den är riktigt, riktigt bra tycker jag. Kikade på jämförelser mot M8, och tyckte att den vann hands down. Tycker även att den spöade Z2 ganska lätt på de tester jag såg. Efter att ha fotat lite själv kan jag bara säga att jag inte är besviken, det blir sjukt bra bilder. Hade velat ha lite bättre kamera-app, men som "peka klicka" på autoläge är den grym.
* G3:an går att öppna. Trodde inte det skulle spela någon roll, men det är sjukt smidigt att poppa loss baksidan och kunna byta batteri t ex.. Eller köpa en ny baksida för några kronor om den man har blir repig, om man vill ha en ny färg el dyl.
* Skärmen - den är inte alls tokig tycker jag, jag är nöjd med färger och ljusstyrka. Inga problem att använda utomhus i solljus. Självklart ruskigt skarp, och att dom fått in 0.5" större skärm på bara någon millimeter större yttermått gör riktigt mycket. HTC har några få ms bättre responstid (46 mot 50 ms tror jag siffrorna var), men det är så lite att det är omärkbart.
* Jag har alltid gillat Sense, men G3:ans launcher / settings / appar o dyl är inte alls dåliga. Dött lopp där tycker jag.
* Batteri - LG:n har visserligen större skärm, men även större (och utbytbart) batteri. Riktigt bra batteritid enligt de tester jag själv kört, men gissar att M8:an ligger ungefär lika.

När jag räknade ihop för- och nackdelar kom jag fram till att G3:an var ett bättre val, men det är som sagt väldigt individuellt vad man tycker är viktigt. HTC gör iaf sjukt bra telefoner, var nära att ta en men jag avstår M8, kan dock mycket väl bli en M9 eller vad nu nästa telefon från HTC kommer att heta.

Så sant så. Både är jättebra telefoner, det tror jag helt säkert. Men jag har inte tänkt att köpa båda...

Hur upplever du flytet i telefonen? Tänkte på mjukvaran. Rapp eller laggar det ibland?

Hur är styrkan på WIFI?

Kör du någon launcher? Tycker ju inte att vädret och klockan är allt för upphetsande till designen

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Hur upplever du flytet i telefonen? Tänkte på mjukvaran. Rapp eller laggar det ibland?

Hur är styrkan på WIFI?

Kör du någon launcher? Tycker ju inte att vädret och klockan är allt för upphetsande till designen

Det är inget fel på flytet. Inget märkbart lagg, men å andra sidan är min förra telefon 2 år gammal så allt känns ju blixtsnabbt i jämförelse :). Däremot testade jag en S5:a på Telia när jag kikade på telefoner.. Herregud vilken skit. Från t ex klick på kameraikonen till att kameran var igång tog det storleksordningen 2-3 sekunder. Att sedan klicka på galleriet tog 2 sekunder till, osv. Jag ser inget sånt med G3:an, jag är nöjd med flytet. M8 har ju sjukt bra flyt i gränssnittet, jag har inte testat den jättemycket men den kan eventuellt ha ännu bättre flyt, men G3:an ligger iaf inte alls långt efter.

Jag bytte rätt snabbt till Nova (en favoritlauncher, sedan tyckte jag inte att LG's hade några speciellt häftiga funktioner). Jag tycktes märka att Nova flöt bättre än defaultlaunchern, men det var bara en känsla - har inte direkt mätt eller så, och det är marginell skillnad oavsett. Kan även bero på andra animationer mellan hemskärmar osv som gör att det känns snabbare att bläddra och sånt. Bäst är väl att gå in i butik och klämma lite på dom och se hur dom känns

Permalänk

Har fått ett antal förfrågningar hur man hookar upp telefonen till TVn. Jag gjorde en liten sammanställning till G2 för ett tag sen. Det fungerar precis likadant till G3.

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/05/14/telefonen-som-...

Frågor på det?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att roota min G3a, men om jag behöver lämna in telen på garanti kan jag köra denna http://forum.xda-developers.com/lg-g3/general/guide-unroot-ot... - och få en fabriksåterställning, dvs ingen "root count"?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Jag funderar på att roota min G3a, men om jag behöver lämna in telen på garanti kan jag köra denna http://forum.xda-developers.com/lg-g3/general/guide-unroot-ot... - och få en fabriksåterställning, dvs ingen "root count"?

Nu har jag inte stenkoll, men jag tror inte LG kan se på något sätt att du har rootat telefonen.

---------------------------------------------------------------------------

Jag har upplevt att temperaturen på telefonen, helt slumpmässigt, kan rusa i höjden utan några direkta strömtörstiga uppgifter. Vi snackar om 40C+ för lite surf. Är det något som ni har upplevt?

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/07/14/varmeproblem-g...

Dold text
Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Intressant test, g3 imponerar då inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Nu har jag inte stenkoll, men jag tror inte LG kan se på något sätt att du har rootat telefonen.

---------------------------------------------------------------------------

Jag har upplevt att temperaturen på telefonen, helt slumpmässigt, kan rusa i höjden utan några direkta strömtörstiga uppgifter. Vi snackar om 40C+ för lite surf. Är det något som ni har upplevt?

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/07/14/varmeproblem-g...

Okaj. Jag avvaktar lite ändå.

Tror inte batteriet gått över 36 grader vid spelande etc.

Någon app som kan logga tempen för att se max?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Intressant test, g3 imponerar då inte..

https://www.youtube.com/watch?v=4iiF89XErvk

Bah, stängde av videon när han fipplade med ljusstyrkan som var väldigt lågt inställt på g3, man ska köra MAX i styrka för att ens kunna göra en rättvis bedömning. Han hade rätt, han är inte bra på skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Bah, stängde av videon när han fipplade med ljusstyrkan som var väldigt lågt inställt på g3, man ska köra MAX i styrka för att ens kunna göra en rättvis bedömning. Han hade rätt, han är inte bra på skärmar.

Det är värdelöst att jämföra skärmar subjektivt. Titta på riktiga tester istället.
Riktiga tester har visat att den koreanska modellen är ganska dålig, men det enstaka testet jag sett på den europeiska modellen visade upp bra resultat.
Frågan är ju då om de använder olika skärmar beroende på område eller om det har med något annat att göra. Jag skulle gärna vilja se fler tester och kommentarer från LG själva.