Permalänk

Tråden får ju inte dö.

Lägger upp en ny bild.

Permalänk
Medlem

Bilden verkar inte alltid funka för mig?
... men visst är det Bruce Lee?
http://www.planetflibble.com/blitz/screens/new1.jpg

Om jag har rätt så får nån annan gärna lägga upp en bild! Jag kommer inte hinna på ett hyfsat tag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bilden verkar inte alltid funka för mig?
... men visst är det Bruce Lee?
http://www.planetflibble.com/blitz/screens/new1.jpg

Om jag har rätt så får nån annan gärna lägga upp en bild! Jag kommer inte hinna på ett hyfsat tag.

ganska säker på det eftersom det står det på sidan

ny bild då

Permalänk
Medlem

Slänger upp en ny då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radialus:

Space Harrier!
(ettan tror jag?)

m4gnify:s bild har jag ingen aning om dock. Misstänker den varit med tidigare i tråden eventuellt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

ganska säker på det eftersom det står det på sidan

ny bild då

http://i.imgur.com/rUvM3S5.jpg

Jag gissar på Battle Tank till NES, nostalgi 100% på den
Om det är rätt så får någon annan gärna lägga upp en ny bild

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem

Kommer någon ihåg detta spel??

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

ganska säker på det eftersom det står det på sidan

ny bild då

http://i.imgur.com/rUvM3S5.jpg

Det dära har man spelat många timmar av på GameBoy Advance/color. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette, Battle city kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

Kommer någon ihåg detta spel??

http://i.imgur.com/A5eYP3J.jpg?1

The Neverhood

Ny bild...

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Battle City var det ja^^

Permalänk
Medlem

Jag älskade Simon the Sorcerer.

Om man ska köra vidare på äventyr så.

Permalänk

discworld.
dock lite osäker på om det är 1 eller 2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

discworld.
dock lite osäker på om det är 1 eller 2.

Rätt säker på att det är tvåan. Har för mig att tvåan hade mer animerat stuk på karaktärerna som på den där bilden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Verkar som att det inte kommit upp någon ny bild, så jag testar och ser om ni känner igen denna?

Nötte denna ruggigt mycket när det kom med i en PC Gamer i slutet av 90-talet.

Permalänk
Medlem

Ignition.

någon annan får posta.

"surmule" "slasktratt" mfl =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Warcraft 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Warcraft 2 samt Moonstone , klassiker man spelade sönder

Någon annan får dänga upp

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Ok då slänger jag upp denna lätta, som jag ödslade fantastiskt många mynt på som barn (Jag har inte läst hela tråden, så den finnes säkert med tidigare).

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Ok då slänger jag upp denna lätta, som jag ödslade fantastiskt många mynt på som barn (Jag har inte läst hela tråden, så den finnes säkert med tidigare).

http://i.imgur.com/RERj1kM.png?1

//Dog

Now we're talking old school

Defender!

...

Ny bild, och vi kör på samma spår med en Defender-klon till c64, Atari 800XL mfl.

Hint: spelet kodades av samma person som senare gjorde International karate.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jupp gamla goda tider det Och Int. Karate vart ju såå förbaskat kul det. Tack för den infon Roger.

Vidare så tänker jag bara på releasegrupperna så som Phalanx & Fairlight etc. men nä jag vet inte vem som kodade det spelet du nyss lade upp eller Defender eller Int. Karate för den delen i heller.

EDIT: Jag har nog spelat det då man var igång med allt möjligt som barn/tonåring. (Nu är jag mest gammal och trötter, fast spela kan jag ju alltid göra...mera onödig info att lägga till i listan för just onödig info )

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Hehe jo det kanske är taskigt att lägga upp så gamla spel... Bara vi "gubbar" här som känner igen dem

---

Spelet släpptes på Atari 800XL före C64:n förresten. (och kodaren hette Archer Maclean)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Aww, jag misstänkte att den här skulle bli lite för svår.
Dropzone heter spelet!

Nån annan får gärna lägga upp nått!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Då kör vi med den här:

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Jag kan inflika att det var jag och en till som programmerade Pickup Express. Efter mitt andra år på teknisk fysik i Uppsala så tog jag ett uppehållsår under 1999 och jobbade på Unique Development Studios (UDS) i Norrköping. Förutom oss två programmerare så var det tre till som gjorde grafik och bandesign, och en som gjorde musiken, och det tog nog ungefär 8 månader att utveckla spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualIntent:

Jag kan inflika att det var jag och en till som programmerade Pickup Express. Efter mitt andra år på teknisk fysik i Uppsala så tog jag ett uppehållsår under 1999 och jobbade på Unique Development Studios (UDS) i Norrköping. Förutom oss två programmerare så var det tre till som gjorde grafik och bandesign, och en som gjorde musiken, och det tog nog ungefär 8 månader att utveckla spelet.

Oh där ser man!
Då kan jag tacka för två sjukt bra och roliga spel som förgyllde en liten del av min barndom så många minnen från dem tiderna...
Funderar ta och installera dem återigen, bara för att

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Det är ju "In Cold Blood" ahh barndom

Så ett spel jag nyligen fick testat på. (retro kväll ftw)

Permalänk
Medlem

Gissa vad här är för spel!:D

Skiten cpar så jag länkar här:
www.4gp.tw/b037/1406704994207.jpg

[/quote]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En i taget wezc00

...

Är Xtreems bild Monty on the run månne?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En i taget wezc00

...

Är Xtreems bild Monty on the run månne?

Oj ursäkta:p så mycket nostalgi i det spelet så jag var bara tvungen:p

Skickades från m.sweclockers.com