Battlefield: Hardline försenas till 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Tycker det blir bara värre och värre för varje serie som släpps av EA och BF. Tänker man tillbaka till BF 1942, Vietnam, BF2 och delvis BFBC2 så är det som mycket tanke bakom. Strategi, samarbete, tänkande.

... högst ironiskt att du missade BF2142, det enda BF spel som försökt nånting innovativt med sitt gameplay mode och rättade till många av de saker som dummats ner totalt i BF2 jämfört med BF1942 (tex en återgång till skadehanteringen på fordon och mer skada på vapnen). Av ren tillfällighet också det sista BF spelet innan DICE blev helt EA ägt - det släpptes samma månad.

Titan mode ftw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Varför skulle battlefront releasen påverkas av det här?

Det är DICE sthlm som gör battlefront och DICE LA som gör hardline.

Tror knappast dom vill släppa två titlar samma år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Varför skulle battlefront releasen påverkas av det här?

Det är DICE sthlm som gör battlefront och DICE LA som gör hardline.

Var det inte visceral games som gjorde hardline :oooo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att vi får ett färdigt spel den här gången!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

detta kunde man ge sig fan på.... de där med att dom vill ge oss en unik spelupplevelse är skitsnack. ända anledningen är att bf4 sista expanision krockar med releasen av hardline. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Var det inte visceral games som gjorde hardline :oooo

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar inte som att någon riktigt vet vad som händer. Ibland säger folk att det är visceral som gjort singelplayer, ibland har dom gjort hela spelet med lite hjälp utav dice pga frostbite och ibland multiplayer. Ibland är t.om så att dice gjort både singel-multiplayer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Försökte verkligen komma in i BF3 men har kanske lirat 50 timmar och BF4 orkade jag bara inte spendera pengar på när jag såg att gameplay var till 99% samma som i BF3 med nya maps och vapen samt lite bättre grafik som knappt märktes.. big deal?

sen testade jag battlefield: frontline demot som var slöseri med tid, kändes som battlefield vilket inte känns rätt när de ska vara ett helt annat spelupplägg.. nej om jag vill leka tjuv och polis passar GTA 4 / 5, Saints Row 3 / 4 eller Payday / Payday 2 bättre in tycker jag personligen iaf!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Varför tror alla att EA är ondskan reinkarnerad? Vad är det som säger att Dice inte hittat på Hardline själva och försöker omsätta det i pengar för att berättiga sin egen existens?

EA brukar köp spelföretag, mjölka sönder det och sen lägger dom ner det och går vidare till nästa spelutvecklare.

Att hardline skjuts upp några månader tror då iaf jag endast beror på att dom inte sålt tillräckligt många förköp.
EA har väl aldrig tidigare brytt sig om nån feedback från spelare?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Tycker det blir bara värre och värre för varje serie som släpps av EA och BF. Tänker man tillbaka till BF 1942, Vietnam, BF2 och delvis BFBC2 så är det som mycket tanke bakom. Strategi, samarbete, tänkande.

Nu släpper man ett spel som är tillägnat åt p10 och neråt. Det ska va simpelt. Det ska vara hjärndött där man inte kan försvinna ur kartan....Snälla DICE, gör 2 olika spel istället. Ett åt hjärndöda människor som bara vill ha massa medaljer och måla vapen. Ett annat för oss som vill få ut något av spelet som t.ex. teamwork, tänkande, strategi. Tyvärr så var detta klipp återigen ett stort Hollywood action inspirerat slag. Mycket boom, byggnader som förstörs, bilar som voltar, oändligt massa poliser.

***bort/moderator***

Överge Battlefield och dess COD-apande spelstudio - börja spela ARMA och Red Orchestra istället. Där hittar du lagspel och moget folk.

Hardline kommer fortfarande att floppa.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EA brukar köp spelföretag, mjölka sönder det och sen lägger dom ner det och går vidare till nästa spelutvecklare.

Att hardline skjuts upp några månader tror då iaf jag endast beror på att dom inte sålt tillräckligt många förköp.
EA har väl aldrig tidigare brytt sig om nån feedback från spelare?

Angående det där med dåligt antal förköp så hör det ihop lite med mitt tidigare inlägg. Det har nog blivit väldigt dåligt med förbokade exemplar så dom inser att dom måste göra något. Dom inser helt enkelt själva att detta kommer bli en brutalt stor flopp. Med all rätt också, med tanke på hur dom behandlat oss. Tystnad, mer tystnad och sen när Hardline inte får ha samma problem så tar dom hjälp av communityn och låter oss betatesta i "CTE". Det är väl rätt uppenbart att det var pga Hardline dom gjorde detta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EA brukar köp spelföretag, mjölka sönder det och sen lägger dom ner det och går vidare till nästa spelutvecklare.

Att hardline skjuts upp några månader tror då iaf jag endast beror på att dom inte sålt tillräckligt många förköp.
EA har väl aldrig tidigare brytt sig om nån feedback från spelare?

Jodå de bryr sig sen att de inte implementerar det folk vill ha pga att det inte "går" är en annan femma.
esport-scenen har klagat på Dice/EA att de inte gjort något vidare för att få riktigt bra admin/spectate och mycket annat som skulle kunna få hålla i populariteten av BF mycket längre med större community. Men antar att EA inte vill göra detta då de inte vill ha ett långlivat spel utan att folk skall hoppa över till nästa så fort som möjligt.

Ser verkligen inte poängen med Hardline förutom att de vill mjölka konsumenter.

Vad sägs om ett jäkla modsupport och mapmaker, minns verkligen timmarna man spenderade på Battlefield 1942 Desert Combat och No Fly Zone kartorna eller Stridsvagnbanorna, helt underbara när man hade något teamplay på dessa.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EA brukar köp spelföretag, mjölka sönder det och sen lägger dom ner det och går vidare till nästa spelutvecklare.

Att hardline skjuts upp några månader tror då iaf jag endast beror på att dom inte sålt tillräckligt många förköp.
EA har väl aldrig tidigare brytt sig om nån feedback från spelare?

Det finns inget självändamål med att bara köpa upp och lägga ner företag som faktiskt genererar pengar. Om EA lägger ner en spelutvecklare så beror det på att dom slutat producera spel som säljer. Ren självbevarelsedrift från EAs sida m.a.o. Det vore rent hyckleri att utmåla EA som onda för att de som företag lever efter de ekonomiska principer som hela vårt samhälle vilar på.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

EA standard verkar ju vara att Beta är final release och allt ska stressas ut ofärdigt så är nog inte nån dum ide att ta lite tid på sig så det inte blir en ny bf4

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Är det inte dags dom där grabbarna på EA Stockholm göra något annat än FPS? Eller kommer BF mjölkas i sann EA-anda tills ingen köper det längre och studion läggs ned?

Håller absolut med, finns miljoner fps redan, iförsig är det lätt att undvika att köpa om man inte är intresserad.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Helt rätt! Bättre att skjuta på tiden och göra ett ordentligt spel än att bara släppa årlig dygna.

Grejen är den att även fast dom skjuter upp det så kommer spelet vara fyllt med buggar som gör det ospelbart. Bättre att släppa som planerat och låta användarna hitta buggarna. Att vänta längre på ett buggigt spel går aldrig hem och hotar framtida spel i serien. Titta bara på Watch Dogs.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

En av de vanligaste synpunkterna är att spelet levererar för få faktiska nyheter och snarare liknar en expansion till Battlefield 4.

Herregud vad jag är dåligt insatt, var helt säker på att det var en expansion.

Kul att dom tar åt sig av kritiken och faktiskt gör något åt saken, trött på halvfärdiga spel vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Grejen är den att även fast dom skjuter upp det så kommer spelet vara fyllt med buggar som gör det ospelbart. Bättre att släppa som planerat och låta användarna hitta buggarna. Att vänta längre på ett buggigt spel går aldrig hem och hotar framtida spel i serien. Titta bara på Watch Dogs.

Frågan är väl hur många som kommer köpa spelet oavsett när det släpps. All hype som var innan bf3/bf4 har jag inte sett alls i forum angående Hardline. Battlefield-delen här på forumet är ju t.ex i stort sett död och underforumet hade nog kunnat tas bort precis som dom gjorde med CoD. Jag är rätt övertygad om att Hardline kommer bli en flopp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Frågan är väl hur många som kommer köpa spelet oavsett när det släpps. All hype som var innan bf3/bf4 har jag inte sett alls i forum angående Hardline. Battlefield-delen här på forumet är ju t.ex i stort sett död och underforumet hade nog kunnat tas bort precis som dom gjorde med CoD. Jag är rätt övertygad om att Hardline kommer bli en flopp.

Förmodligen har du rätt. EA lär säkert lägga BF-serien på hyllan ett tag om Hardline floppar och satsa på att mjölka Battlefront ett tag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

När släpps gta v? Eller det är inte officiellt ännu?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Överge Battlefield och dess COD-apande spelstudio - börja spela ARMA och Red Orchestra istället. Där hittar du lagspel och moget folk.

Hardline kommer fortfarande att floppa.

Lirar Orchestra till och från. Samt WOT och War thunder. Dock så saknar man ju verkligen BF. Det som gör mig så irriterad. Att inte vilja släppa taget.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

När släpps gta v? Eller det är inte officiellt ännu?

Inget officiellt datum men vad vi vet är att PC versionen kommer släppas någon gång under hösten.

Permalänk

EA insåg kanske att de inte kan konkurrera med Destiny. Oavsett känns det som att det finns tillräckligt med FPS spel redan..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tyvärr så köper jag inte denna historia alls. Jag tror att EA insåg hur pass fullsmockad hösten 2014 är. Och speciellt Oktober. Ungefär 7 seriösa konkurrenter för bara oktober liksom.

Dragon Age skjuts upp också på grund av detta, dock bara en månad. Jag tror helt enkelt att EA inte tror lika mycket på ett Battlefield utan DICE och man såg tydlig marginal när Treyarch släppte sina CoD-spel förut med betydligt sämre försäljning än IW i början tills IW blev Respawn. Så folket, även casuals, kan skilja till en nivå där det spelar roll.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Avstängd

Tror att det är på grund av att några helt okända håller på och försöker koda spelet och det går inte så bra, då det ej finns ett fullbordat modverktyg. Det är nog den största anledningen till att det tagit ut på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Spränga elefanter i Farcry 4 eller skaffa GTA V?

Haha aa kan jag göra det med

Permalänk
Medlem

"We decided that the right thing to do was to take more time to ensure Hardline is the best, most innovative Battlefield experience we can give to you, our fans."

Med tanke på att vad som visats i Betan inte var mer en ett halvdaskigt BF4 mod har de nog en längre väg gå för att åstakomma den visionen.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Jag trodde på fullaste allvar att de satt och spelade BF3/4 på något E3 event innan jag hörde att det vara nya spelet Hardline som utvecklarna pratar så gott... Aldrig att jag köper den smörjan.

Permalänk
Medlem

Hajar inte varför DICE valde att inte göra BF214X. Sci-fi shooters är ju på frammarsch(Destiny, Titanfall etc etc).
Av alla BF jag spelat(1942,2142,BC2,3,4) är 2142 det bästa av dom utan tvekan: taktisk gameplay, bra banor, lagom med vapen och såklart ÄKTA Titan mode...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Hajar inte varför DICE valde att inte göra BF214X. Sci-fi shooters är ju på frammarsch(Destiny, Titanfall etc etc).
Av alla BF jag spelat(1942,2142,BC2,3,4) är 2142 det bästa av dom utan tvekan: taktisk gameplay, bra banor, lagom med vapen och såklart ÄKTA Titan mode...

körde aldrig BF 2142 så hoppas verkligen de gör en ny version av det snart, senaste battlefield spelet jag tyckte var bra var BFBC2: Vietnam och på konsol körde jag BF 1943 som faktiskt var kul även om det var lite segt med kontroll men alla hade ju samma "handikapp" så det gick bra ändå

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Göm skiten under en sten istället. Tror inte att speciellt många är intresserade av att spela det ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9