Permalänk
Medlem

Förlorat Ljud

Hejsan! Jag är rätt novis inom spel och dator världen, men när jag har spelat innan så har ljudet fungerat utan problem. Men när jag startar ett spel nu, så är det veck. Men när jag testar det innan så fungerar det i på själva datorn, tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vi behöver veta om du har ljud annars. T.ex då du surfar och kollar på videos eller bara lysnar på musik. Sen skulle det underlätta att veta om du lysnar med högtalare eller headset, samt om de går på usb kontakt eller analåg kontakt. Sams sisst men inte minst. Vilket operativsystem du använder. Windows, Linux, OSx.
Så vi får lite mer information att arbeta med.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för du tog dig tid! Verkar vara ett svårt ämne, Jag har den mest till spel. Men starta en mp3a precis, inget ljud. Starta Bf4 med igen och gick igenom allt jag kunde komma på, men utan framgång. Jag har alltid haft analog koppling innan, har ett usb headset som jag skall mixtra med igen. Minns jag pröva det för länge sen men även det utan framgång, sen använder jag Windows 7 pro. Kan det kanske bero på att moder kortet sett bättre dagar, För övrigt är det en i5 2500 processor, ett amd 1 gb grafik-kort 5700 serien bland annat. Så väl inte det nyaste, men spelar Bf4 kontigt nog på högsta. Sen är det ju en hel vetenskap med fps mm, men kör för tillfället på en full hd tv "Lcd" Då min Aoc 24 med 2 ms responstid flog I backen. Är väldigt glad för övriga tips och så, försökte få med lite mer då jag tänkte ta upp spelandet igen. Och tappat kontakten med likasinnade som brukade stå till tjänst. Mvh