Ring Of Royal Grandeur

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

testade Junger härom dagen och det fungerar, körde kanske bara 4h men fick 2 legs varav 1 ring.

edit: detta gjorde jag på t3

Körde lite mer en en dryg timme på T4 public, fick inte så mycket hjälp alla gånger, eller så spred de inte ut sig. 10 caches men inte en enda legendary, däremot droppade fyra eller fem under tiden jag körde bounties.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har fått 3 stycken, totalt kanske kört... 150-200 Act 1 på T1 Bounties.
Det är ENDAST där du får den som alla skrivit, end of discussion.

Get to FARMING!

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Jag har fått 3 stycken, totalt kanske kört... 150-200 Act 1 på T1 Bounties.
Det är ENDAST där du får den som alla skrivit, end of discussion.

Get to FARMING!

Glömde skriva att Torment rank "ökar" chansen för dropchansen på ringen och andra legs.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Konstigt det är inget jag märker kör oftast t3-4 och det är väldigt sällan alla fall jag får ens en legendary från cachen minns ej när jag senast fick så det känns lite hopplöst för tillfället.

Permalänk
Medlem

Jag fick min ring efter kanske 50 bounties. Först öppnade jag ett fåtal bounties i taget, men sedan öppnade jag drygt 20 stycken i följd och då fick jag ringen.

Permalänk
Medlem

fick min igår efter ca 20 runs ... så den droppar ijallafall

Visa signatur

/i am ZoMeOnE

Permalänk
Medlem

Efter att ha gjort 10 T3 Bountys solo så öppnade jag casharna och då dök dessa upp till min oerhörda förvåning.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Kände inte till ringen innan jag läste denna tråd, så jag drog igång farmandet nu i veckan och fick ringen efter typ 10 rundor i T2.
Inte de bästa statsen kanske, men rollade till mig lite ChC iaf.

Fick min andra efter 19 rundor i T3 plus fyra andra legs i cacharna.

Kört allt solo å struntat i Junger, btw...

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

Det är exakt lika stor chans att få den på normal-T1, t2-t6 ger lite bättre chans men det anses generellt inte värt mödan jfr med normal.
Chansen är c:a 2% (10%chans att få en av de 5 spec legs) så statistiskt så krävs 50 act1 caches men många har haft mycket mer tur och otur. Det är lika stor chans att hitta mad monarch scepter tex.
Har sett de som fått ringen efter en handfull caches och de som kört 500+ utan att hittat någon.

Uttöver datamining så har några tydligen gjort statestik på 1000 act1 caches:
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Permalänk
Skrivet av anders_w:

Det är exakt lika stor chans att få den på normal-T1, t2-t6 ger lite bättre chans men det anses generellt inte värt mödan jfr med normal.
Chansen är c:a 2% (10%chans att få en av de 5 spec legs) så statistiskt så krävs 50 act1 caches men många har haft mycket mer tur och otur. Det är lika stor chans att hitta mad monarch scepter tex.
Har sett de som fått ringen efter en handfull caches och de som kört 500+ utan att hittat någon.

Uttöver datamining så har några tydligen gjort statestik på 1000 act1 caches:
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Verkar helt otroligt, gissar på att jag har fått minst 25 MM scepters och nästan lika många shoulders mm, men ingen ring... antar att mitt konto är flaggat för att inte få den eller nått

Permalänk
Medlem

Tydligen så kan du få torment only legs i cache om du kör t+ vilket gör chansen att får en rorg MINDRE eftersom fler olika föremål är med i slumpen. Normal act1 cache görs på 5-10 min beroende på solo/grupp och din förmåga, 50st tar då c:a 4-8h konstant grind, välkommen till diablo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Verkar helt otroligt, gissar på att jag har fått minst 25 MM scepters och nästan lika många shoulders mm, men ingen ring... antar att mitt konto är flaggat för att inte få den eller nått

Jag har bara fått en enda scepter.
Min första rorg tog c:a 60 runs men har sen fått två till (osäker hur många runs det tog), ingen trifecta.
Känns som shoulder är min vanligaste.
Har en gammal Golden Gorget (amulet cache only) som jag faktisk använder.

Permalänk
Medlem

Har kört över 200 Act I bounties och med "Junger rules", aldrig sett någon RoRRG. RNG är RNG.

Sen vad gäller att öppna caches en och en eller flera samtidigt spelar ingen roll (borde inte i alla fall). Enligt Blizzard bestäms innehållet när Tyrael ger dig cachen, inte när du öppnar den. Det som däremot bestäms när du öppnar är vilka stats respektive item har - smartloot sätter in.

Nån får gärna bekräfta eller dementera.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Har kört över 200 Act I bounties och med "Junger rules", aldrig sett någon RoRRG. RNG är RNG.

Sen vad gäller att öppna caches en och en eller flera samtidigt spelar ingen roll (borde inte i alla fall). Enligt Blizzard bestäms innehållet när Tyrael ger dig cachen, inte när du öppnar den. Det som däremot bestäms när du öppnar är vilka stats respektive item har - smartloot sätter in.

Nån får gärna bekräfta eller dementera.

Jag bekräftar ovanstående!

Till info har jag fått två nya ringar. Tror jag gjort 6st t3 påsar och en t1 påse. Flytet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Sen vad gäller att öppna caches en och en eller flera samtidigt spelar ingen roll (borde inte i alla fall). Enligt Blizzard bestäms innehållet när Tyrael ger dig cachen, inte när du öppnar den. Det som däremot bestäms när du öppnar är vilka stats respektive item har - smartloot sätter in.

Nån får gärna bekräfta eller dementera.

Innehållet genereras när man öppnar. Detta kan enkelt verifieras genom att kopiera över karaktären till PTR med oöppnade caches och sedan öppna dem på både live och PTR - de kommer ha olika innehåll.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

För att strö salt i såren så har jag fått 4 RoRG's på ~50 runs, ingen med bra roll däremot...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av athle86:

testade Junger härom dagen och det fungerar, körde kanske bara 4h men fick 2 legs varav 1 ring.

edit: detta gjorde jag på t3

Bara för du testade 1 gång o fick 2 legendery så betyder det ju inte att det skulle fungera
Detta behövs statistik för, säg, 1000timmar innan mna kan börja se att det stämmer.

Dock har jag svårt att tro på detta, då varje item rollar om det ska vara magic, rare eller legendery. Var väl annorlunda när AH fanns med det styrda legenderydroppsen men detta finns väl inte längre (om det äns fanns då?)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Fan va tur alla har då.. själv körde ja lite i helgen mest t3 bounties och fick inte en enda legendary ens.. the quest goes on...

Permalänk
Medlem

Körde på normal act 1i helgen och fyllde upp mitt inv. med ca 25 caches och öppnade alla samtidigt, då droppade ringen för mig.

Kanske inte världen bästa roll, men jag fick den ivf.

Permalänk
Medlem

Blir alltid hoppfull när jag kikar här, så går in då och då och kör några vändor. Blir oftast bara 5 eftersom folk aldrig hjälper till eller så fattar de inte att de ska splitta. Ingen ring Någon som vill dedikera lite tid till att kötta? t3 eller t4

#trickeh1488

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fick min igår (kör HC så har förlorat 1 tidigare) efter cirka 13 caches på normal. (totalt kanske 30 caches på denna gubbe)

Rollade
str
min-max dmg
Attackspeed
LoH (Rerollad till critchance)

Fick även ett ganska välrollat neck för firebuild.

Permalänk

Fick min tredje idag efter endast 12 rundor i T3. Inte bättre än mina andra två, dock...
Fick även tre andra legs i cacharna, mest skit iofs.

Har nu alltså fått tre ringar på typ 40 rundor i T2+T3.

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

gjort runt 5500 A1 bounties vet inte riktigt hur många rundor det blir sammanlagt, men har på det fått 2 trifecta på hc och 3 trifecta på sc plus lika många skräp rorg

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag fick min ring efter kanske 50 bounties. Först öppnade jag ett fåtal bounties i taget, men sedan öppnade jag drygt 20 stycken i följd och då fick jag ringen.

Skrivet av Wolfclaw:

Har kört över 200 Act I bounties och med "Junger rules", aldrig sett någon RoRRG. RNG är RNG.

Sen vad gäller att öppna caches en och en eller flera samtidigt spelar ingen roll (borde inte i alla fall). Enligt Blizzard bestäms innehållet när Tyrael ger dig cachen, inte när du öppnar den. Det som däremot bestäms när du öppnar är vilka stats respektive item har - smartloot sätter in.

Nån får gärna bekräfta eller dementera.

Jag kan varken bekräfta eller dementera, vet bara att min erfarenhet är ungefär samma som twk's. Jag hade inte fått en enda legendary från caches trots att jag öppnat jag vet inte hur många, alla en i taget. Sen sparade jag kring 30 st (ett fyllt inventory (minus shared stash)) och öppnade alla på en gång - då kom det en handfull legendaries, inkl. RoRG.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Plockade bägge mina i norm. Ca 50 rundor. Har dock en polare som jag försökt hjälpa o hitta den som gjort lätt 500+ utan ett skit

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk

Nu kom nr 4 efter två (!) rundor i T3!

Ring 1: 10 rundor i T2
Ring 2: 19 rundor i T3
Ring 3: 12 rundor i T3
Ring 4: 2 rundor i T3

Skiter som sagt i Junger å öppnar cachen oftast direkt.

Jakten efter den trifecta fortsätter...

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag öppnade 11 Bounty caches som är körda i T6. Resultatet blev 4st. RoRG.

Så nu kommer HazZarD också att hitta en.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Dom ökade droprate för alla bounty legendaries, så det är rätt enkelt att få dom nu

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Hot fix inatt som ökar droprate på högre torment

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535