Microsoft tillkännager Windows 9 i september

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

2000 och ME är inte samma operativsystem, de är nog de största motsatser som finns, ME var hemskt men 2000 var oerhört bra.

Var inte helt medveten om det, tror jag blandade ihop det lite. Helt katastrofalt var det i vilket fall, jag fick det genom morsans jobb så det kom helt gratis så att säga. Men jag fick i vilket fall gå tillbaka till 2000 för att få en fungerande pc

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Får hoppas win 9 bilr något bättre. Men vore roligare om linux växte som spelmarknad slippa directx som uppdateras om det behagas från MS.

Sen är GL bättre och effektivare än DX.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Varannan bra/varannan dålig på konsumentsidan verkar hålla i sig!

Snarare varannan hatad / varannan älskad

Permalänk
Medlem

Taggad som fan! ska installera betan direkt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram emot Windows 9, den riktiga uppföljaren till Windows 7, efter snedsteget Windows 8.

Ser förövrigt även fram mot Ubuntu 14.10 "Utopic Unicorn" som kommer i oktober.

Permalänk
Inaktiv

Man lär ju bara byta till w9 för dx12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det har funnits sen XP men det är inte integrerat i OSet utan man får ladda hem det direkt från Microsoft och installera själv. Senaste versionen heter Desktops v2.0.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc817881.aspx

Hm, undrar hur många det är som inte visste om detta. Jag kan ju säga att jag var en av dem. Nu kommer jag införskaffa två nya fina skärmar nästa vecka, men hade jag vetat om detta tidigare så hade jag kanske nyttjat det.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Känns som om de försöker göra en Windows 7 igen!
"Åhh FAN Windows Vista fungerar inte så vi fixar till det värsta och lanserar den som Windows 7!"
och nu igen
"Åhh FAN Windows 8 fungerade inte heller så vi fixar till det värsta och lanserar den som Windows 9....och denna gång är vi helt av med Ballmer så med lite tur funkar Windows 10 oxå!"

dubbelfnuttar!!!
Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Ungefär 3 timmar sedan en nyhet om Windows kom här på Sweclockers och strejf har inte skrivit i tråden än. Hoppas inte det hänt något allvarligt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ELF:

Hm, undrar hur många det är som inte visste om detta. Jag kan ju säga att jag var en av dem. Nu kommer jag införskaffa två nya fina skärmar nästa vecka, men hade jag vetat om detta tidigare så hade jag kanske nyttjat det.

Alla som faktiskt orkat googla lite istället för att utgå från att det inte finns hade vetat om det. Just Microsofts egna är lite speciell för skrivborden fungerar lite annorlunda där. Fördelen ska vara att det är enklare och mindre risker för buggar. Installationsfilen är ju på 61 kB, när var senaste gången du såg så små program? Nackdelen är att du inte kan flytta fönster mellan skrivbord för de ligger i egna instanser. Det finns dock en uppsjö tredjepartsalternativ att testa för den som vill ha lite mer/annan funktionalitet.

Jag testade det lite på XP men fastnade aldrig för konceptet. Har även försökt köra det på lite olika Linuxdistar i skolan men det har ändå alltid slutat med att jag kör allt på ett skrivbord ändå. Fast trevligt för de som gillar det sättet att arbeta. Fler alternativ för olika användarmönster brukar ju inte skada.

Edit: La till en smiley för första meningen lät drygare än vad som var meningen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag ser fram emot Windows 9, den riktiga uppföljaren till Windows 7, efter snedsteget Windows 8.

Ser förövrigt även fram mot Ubuntu 14.10 "Utopic Unicorn" som kommer i oktober.

Hoppas linux kommer på frammatch i stället. GL är snäppet vassare och uppdateras oftare än DX.

Skrivet av spda242:

Känns som om de försöker göra en Windows 7 igen!
"Åhh FAN Windows Vista fungerar inte så vi fixar till det värsta och lanserar den som Windows 7!"
och nu igen
"Åhh FAN Windows 8 fungerade inte heller så vi fixar till det värsta och lanserar den som Windows 9....och denna gång är vi helt av med Ballmer så med lite tur funkar Windows 10 oxå!"

Hoppas det blir en försäljningsflopp. För att slippa inlåsningen till DX

Skrivet av kevve1:

Ungefär 3 timmar sedan en nyhet om Windows kom här på Sweclockers och strejf har inte skrivit i tråden än. Hoppas inte det hänt något allvarligt

hahaha undrar det med XD

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

undra hur många som klankar ner på w8 här faktiskt använt det ibörjan.

Sure, kan ge er att vi tycker olika om design elementet, men det finns sådna som mig som tycker Aero är frukstansvärt fult

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon185723:

Man lär ju bara byta till w9 för dx12.

Om de hade skippat DX och satsat på Open GL i stället så hade det varit en anledning att byta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har planerat att gå över till 8.1 men har inte orkat... Körde 8.0 men Skype och Winamp buggade för mycket för mig. Gick tillbaka till 7:an. Kan ha varit drivrutiner till mitt dåvarande ljudkort som inte var stabila. Kanske fungerar bättre nu, men då detta är på väg så tror jag att jag väntar på 9:an.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

undra hur många som klankar ner på w8 här faktiskt använt det ibörjan.

Sure, kan ge er att vi tycker olika om design elementet, men det finns sådna som mig som tycker Aero är frukstansvärt fult

Jag har använt det från första betan virtuellt och nu ren installation på en annan dator.fixade win 8,1 när den kom ut:)

Men tycker det är visuellt rörigare och fulare än XP och tidigare som win 98, gillar faktiskt Aero. är typ ett glas tema, lättare att hålla koll på flera fönster än i win 8, sen lagt till ribbon som gör fönsterlisten höst upp onödigt tjock. Kör man 19/24 tum tar det onödigt mycket yta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

undra hur många som klankar ner på w8 här faktiskt använt det ibörjan.

Sure, kan ge er att vi tycker olika om design elementet, men det finns sådna som mig som tycker Aero är frukstansvärt fult

Jag har använt Win8 sen det kom ut som en beta på en av mina datorer, uppdaterat och lärt mig för jag tycker det är roligt att lära sig nya Windows versioner.

Tycker det är skitkul. Och har haft mycket nytta av det när man skall hjälpa folk.
Har inte mycket att klaga på alls när det gäller 8:an faktiskt.
När man väl kom över inlärningströskeln (vilket jag kan tycka nu i efterhand, vart en roligt o spännande period) så var det inga större problem.

Men det finns en sak jag kan sakna, och det är Aero!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

sen lagt till ribbon som gör fönsterlisten höst upp onödigt tjock. Kör man 19/24 tum tar det onödigt mycket yta.

Sålänge jag har minns så har de funnits en pil för att dölja ribbons.

Men som jag sa, alla har olika smak och bara för det så kan man inte påstå att utseendet i w8 är en flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Sålänge jag har minns så har de funnits en pil för att dölja ribbons.

Men som jag sa, alla har olika smak och bara för det så kan man inte påstå att utseendet i w8 är en flopp.

Precis. Så länge man inte har ribbon-fältet framme permanent tycker jag det blev ett klart snabbare gränssnitt än vad som var i Windows 7 (som nog hade den sämsta versionen av Utforskaren som jag fortfarande minns).

Sedan är det ju alltid en smaksak i vad man gillar i grafisk utformning, men alla vet väl vid det här laget att plattare gränssnitt är var designmodet ligger för tillfället så det var alltid att förvänta sig.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ozzed:

Varannan bra/varannan dålig på konsumentsidan verkar hålla i sig!

Precis, blir att prova Win9, skippade win8 helt och hållet... Tar inte ens med tång i skiten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Sålänge jag har minns så har de funnits en pil för att dölja ribbons.

Men som jag sa, alla har olika smak och bara för det så kan man inte påstå att utseendet i w8 är en flopp.

okej brukar inte navigerat så mycket i os:et (har det mest som HTPC).

Inte i det stora hela, men att det inte är valbart är en flopp ihop med modern, som jag tycker funkar inget vidare till desktop.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

okej brukar inte navigerat så mycket i os:et (har det mest som HTPC).

Inte i det stora hela, men att det inte är valbart är en flopp ihop med modern, som jag tycker funkar inget vidare till desktop.

Det jag gör är att spela, surfa och kolla film och för det funkar windows 8.1 skitbra för min del. Win7 kanske helt enkelt är bättre för folk som brukar greja runt med datorn, mappar och program?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ja, vista ja? Jag hade inga problem med vista överhuvudtaget. Infact så hade jag mer problem med 7:an om man ser till helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

XP var till en början ett riktigt r*vhål jämfört med Vista. Hade inte heller några större problem med Vista. Var väl nån drivrutin som strulade i början men det hör nästan till med nya OS.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

har just vant mig vid åttan, orka

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ja, vista ja? Jag hade inga problem med vista överhuvudtaget. Infact så hade jag mer problem med 7:an om man ser till helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

min upplevelse av vista var att det var ett buggigt och mer resurs krävande operativ system än xp, det stöttades heller inte upp av industrin som såg det som opålitligt. Jag kommer ihåg att jag hade flera spel som oftare fick felmeddelande i vista än xp. Hade sämre kompatibilitet än xp ett e.x. är black and white 2 som var ospelbart i vista(trots att Microsoft hade tagit över lionhead studios före lanseringen av vista). Sedan så tyckte jag att sidebaren var konstig och i vägen.

Skrivet av LPG:

Vista var inget dåligt operativsystem egentligen, det hade bara dålig support för drivrutiner i början samt att det var tungdrivet jämfört med XP. Nyare datorer (på den tiden) hade mindre/inga problem efter problemen med drivrutinerna var fixade. Vista var lite före sin tid så att säga, men banade i alla fall vägen för 7an.

vista är väl det operativ system av alla som hade mest drivrutiner med i os:et?

ofta till skrivare så var det bara att trycka i usb sladden i datorn så installerade sig drivrutinerna själv( detta var inte lika vanligt hos gamla xp, där var det mer meck).

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot att bli en sur och grinig bakåtsträvare som håller fast i mitt ljuvliga Windows 8.1.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Jag ser verkligen fram emot att bli en sur och grinig bakåtsträvare som håller fast i mitt ljuvliga Windows 8.1.

Kommer också stanna kvar på win 8.1. Vartannat bra vartannat dåligt, right?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Så länge man har lite valfrihet förstår jag inte varför man ska klaga så förbaskat.

Vore skillnad om det bara fanns ett val.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Så länge man har lite valfrihet förstår jag inte varför man ska klaga så förbaskat.

Vore skillnad om det bara fanns ett val.

Det finns ingen valfrihet, gå in på en normal affär och titta om du hittar nån dator där du kan välja operativsystem eller få den utan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ingen valfrihet, gå in på en normal affär och titta om du hittar nån dator där du kan välja operativsystem eller få den utan.

Jo, men den är nästan obefintlig:http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=m=s182955681

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

min upplevelse av vista var att det var ett buggigt och mer resurs krävande operativ system än xp, det stöttades heller inte upp av industrin som såg det som opålitligt. Jag kommer ihåg att jag hade flera spel som oftare fick felmeddelande i vista än xp. Hade sämre kompatibilitet än xp ett e.x. är black and white 2 som var ospelbart i vista(trots att Microsoft hade tagit över lionhead studios före lanseringen av vista). Sedan så tyckte jag att sidebaren var konstig och i vägen.

Mmmm, det kan ju skilja från system till system. Men för mig var upplevelsen riktigt bra, kanske aningen segare och mer tungdrivet än xp osv. men det har å andra sidan också alltid varit vistas största kända nackdel. Men jag hade inga som helst problem med det som du nämner, alltifrån spel till program och licenser fungerade utan problem.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X