Permalänk
Medlem

Allround dator runt 8000:-

Har plockat ihop vad jag tror jag vill ha:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7111062/2014-09-01

Jag kör linux, vilket är anledningen till just nvidia grafikkort, och tänker bara spela några enstaka spel, exempelvis dota 2 och skyrim, men vill gärna att datorn ska "räcka" ett tag. Grafikkortet känns kanske lite i överkant för mina behov i nuläget, skulle ni rekommendera något annat?
Angående hårddisk så har jag redan en SSD som jag har tänkt att använda.
Är skärmen något att ha? Jag har redan en 22", men vill ha en till skärm.
Moderkort har jag inte tittat så mycket utan har bara hört att z97-chipsetet ska vara bra och tagit ett därefter, finns det någon annan modell jag bör titta på istället?
Nätaggregatet valde jag ty jag har haft positiva erfarenheter av Corsair tidigare, har dock hört att vissa har haft problem med coil whine på denna modell. Ska jag ta denna eller rekommenderar ni något annat?

Är det något jag har missat att tänka på och har ni några andra generella rekommendationer?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ok, XFX 550W verkade ju riktigt bra förutom att det ej är modulärt, men det gör mig inget. Tack!

Det jag mest undrar över nu är faktiskt om jag ska ta något annat grafikkort. Någon annan modell, eller någon annan tillverkare på samma?

Tror dessutom att jag ändrar mig till Asus Z97-A som moderkort ty jag inte hittar någon vidare information eller rekommendationer för Asus Z97-P.