Permalänk
Medlem

Vissa sidor vägrar ladda?

Tjena gott folk!

Har fått ett litet problem som börjar gå mig ordentligt på nerverna,nämligen att vissa hemsidor (väldigt många utav de) vägrar ladda.

Sitter på universals lina samt deras medföljande router Technicolor TG582n. Trodde först problemet låg hos mitt wi-fi, men efter att ha testat trådat nät så ligger problemet kvar. Sidor såsom sweclockers egna sida samt leagueoflegends hemsida m.m vägrar ladda medans Facebook, youtube osv flyter på bra.

Testat att återställa routern till fabriksåterställningar och med tanke på att mina nätverkskunskaper inte är så bra har jag inte kunnat kolla upp fler lösningar.
Försökt googla mig till problemet, men med tanke på att jag kommer in på 1av10 sidor så går det inte så jäkla bra. Felet ligger heller inte hos min dator då problemet kvarstår hos alla datorer i hushållet, samt mobiltelefoner och andra datorer som kommer utifrån.

Program såsom spotify och Skype fungerar utan problem.

Skulle uppskatta ett snabbt svar då detta driver hela min familj till vansinne!

tack på förhand!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

vad har ni för DNS-server angett i routern? Vad får du för svar om du i CMD kör t.ex nslookup google.se och andra sidor?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

I routern kan ni ange Googles DNS istället (finns andra också) och testa.

För Google, använd 8.8.8.8 samt 8.8.4.4.