Permalänk
Medlem

PS4 eller XBOX One?

Ni förstår inte min beslutsångest jag har nu, jag har absolut ingen aning om vilken konsol jag ska välja och därför ska ni få välja åt mig

Först och främst så har jag alltid haft Playstation (1,2 & 3) men jag känner inte att det ska påverka nu. Spelen jag spelar är främst FIFA och GTA och jag köper i regel inte spel ofta men det kanske är något som kommer att ändras. Jag har lika många kompisar som spelar eller kommer att spela på PS4 som XBOX One.

Jag kanske lutar mer åt PS4 eftersom att jag har skilda föräldrar och kommer vilja släpa runt konsolen mellan mamma och pappa och PS4an är ju mindre. Sedan har jag också läst att den har bättre prestanda och grafik än vad XBOX One har. Men en sak som jag verkligen inte gillar med PS4an är kontrollerna, först för att de inte alls känns bra i händerna och sedan för att de har en jättedålig kvalité.

Jag antar att den största faktorn för mig är vad som är populärast, hehe. Så ni får skriva vilken ni tycker är bäst och kanske en liten motivering om ni orkar.

Tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olzor:

Ni förstår inte min beslutsångest jag har nu, jag har absolut ingen aning om vilken konsol jag ska välja och därför ska ni få välja åt mig

Först och främst så har jag alltid haft Playstation (1,2 & 3) men jag känner inte att det ska påverka nu. Spelen jag spelar är främst FIFA och GTA och jag köper i regel inte spel ofta men det kanske är något som kommer att ändras. Jag har lika många kompisar som spelar eller kommer att spela på PS4 som XBOX One.

Jag kanske lutar mer åt PS4 eftersom att jag har skilda föräldrar och kommer vilja släpa runt konsolen mellan mamma och pappa och PS4an är ju mindre. Sedan har jag också läst att den har bättre prestanda och grafik än vad XBOX One har. Men en sak som jag verkligen inte gillar med PS4an är kontrollerna, först för att de inte alls känns bra i händerna och sedan för att de har en jättedålig kvalité.

Jag antar att den största faktorn för mig är vad som är populärast, hehe. Så ni får skriva vilken ni tycker är bäst och kanske en liten motivering om ni orkar.

Tack!!

tror det finns 100 trådar om detta, använd sökfunktionen

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

krysslåda.

Visa signatur

|| i5 4690k/Noctua DH-15/x2 Corsair AF140mm || Asus Z97-A || HyperX 16GB 2400Mhz || Nvidia GTX 780ti Referens || Kingston v300 120gb, Crucial m550 256gb, Crucial mx200 500gb || FD Integra M 650w || Corsair 750d/x3 Corsair AF140mm || Corsair K65 RGB || Qpad 5k || Corsair MM200 Extended || Corsair H2100 ||

Permalänk

Tycker mer om Xbox One, eftersom kontrollen. Utan Kinect nu så presterar den jämlikt med PS4.

Vill du köra GTA och FIFA med en kontroll du inte gillar? Min röst går till XBONE.

Permalänk
Inaktiv

Ta det som känns rätt. Är det några exklusiva spel du är sugen på så gå efter det. Tyckte inte om dosan till ps3 (ds3) men den nya DS4 tycker jag är skönare än xbox dosan. Men smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Välj först mellan kontrollen, sen kollar du på spelen, multiplatform spel som Fifa tex kommer se exakt lika ut, Fifa har väl exklusiva saker på X1an om jag kommer ihåg rätt. Sen kollar du på vad dina vänner har, vänner fixar man nya annars.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Ta det som känns rätt. Är det några exklusiva spel du är sugen på så gå efter det. Tyckte inte om dosan till ps3 (ds3) men den nya DS4 tycker jag är skönare än xbox dosan. Men smaken är som baken

Instämmer. Kör på den som har de exklusiva spelen du vill ha. Skaffade själv en PS4'a för spel som Killzone och inFamous, samt med förhoppning om nytt Silent Hill och/eller något nytt från Quantic Dream.

Håller även med om att kontrollen är mycket bättre än PS3'ans.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Var inne idag och klämde lite på kontrollerna och båda har sköna kontroller - om jag skulle köpa en skulle jag nog vara lika villrådig som dig
Den jag spontant känner mest för är PS4 - men å andra sidan så är Xbox kontrollern sjukt skön faktiskt. Gå på känslan för vilket system som du gillar mest. Som tidigare PSN männiuska kanske du inte gillar Xbox systemet och hur det hanterar saker till viss del annorlunda.

Permalänk
Medlem

Dualshock 4 har verkligen inte dålig kvalité, vet inte vart du fått det ifrån men den är tusen gånger bättre än DS3.

Skulle ta ps4 alla dagar i veckan.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit PS för att Xbox är Microsoft, och jag hatar deras Support..

Permalänk
Medlem

Båda är bra. Ta den du tycker har bäst exklusiva titlar. Ska du bara lira tredjepartsspel(typ GTA, Battlefield) så är väl PS4 bättre då den är lite starkare. Men tycker du att Xbox har fler exklusiva titlar du vill köra så köp Xbox.

Själv har jag båda för att just kunna köra alla exklusiva spel jag vill. Båda är väldigt bra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

PS4 har mer under huven så att säga, betydligt snabbare hårdvara men det som avgör mest är handkontroll samt exklusiva spel imo.
Att Xbox skulle vara lika snabb som PS4:an för att du inte använder kinect är oinformerat skitsnack.

Men ta lite tid på dig innan du bestämmer dig, alltid värt att tänka på saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olzor:

Ni förstår inte min beslutsångest jag har nu, jag har absolut ingen aning om vilken konsol jag ska välja och därför ska ni få välja åt mig

Först och främst så har jag alltid haft Playstation (1,2 & 3) men jag känner inte att det ska påverka nu. Spelen jag spelar är främst FIFA och GTA och jag köper i regel inte spel ofta men det kanske är något som kommer att ändras. Jag har lika många kompisar som spelar eller kommer att spela på PS4 som XBOX One.

Jag kanske lutar mer åt PS4 eftersom att jag har skilda föräldrar och kommer vilja släpa runt konsolen mellan mamma och pappa och PS4an är ju mindre. Sedan har jag också läst att den har bättre prestanda och grafik än vad XBOX One har. Men en sak som jag verkligen inte gillar med PS4an är kontrollerna, först för att de inte alls känns bra i händerna och sedan för att de har en jättedålig kvalité.

Jag antar att den största faktorn för mig är vad som är populärast, hehe. Så ni får skriva vilken ni tycker är bäst och kanske en liten motivering om ni orkar.

Tack!!

som 100% helt ärligt opartisk har jag bara EN sak att säga (eller kanske mer än 1 sak )
1st spelar du med vänner/onlinevänner - välj majoritetens beslut...
2nd spelar du helt själv/4-ever alone.. ja då skulle jag tippa, det kvittar
3rd om du (som jag) ser en konsoll som ett typ sällskapsspel välj då Xbone (mm trots att jag har PS4)
4th FPS ÄR ALLTID BÄTTRE PÅ PC
5th Xbox har antagligen bättre titlar... (säger jag som bara har PS4 hemma, XBone hos syrran sen Jan.. typ)
6th X1 är nog det bästa valet (spelmässigt då) om vi som i mitt fall antar att bägge har en 500GB ssd... så är en "väl" fungerande Xbox bättre än en PS4 (OBS jag säger detta TROTS min enda "next-gen" - konsoll är PS4 (just nu)
7th dagens kodare är lata/värdelösa... en "speluppdaterig" (i mitt fall ZenPinBall.. eller vafan det heter på PS4) ska inte behöva vara mellan 20-100% av spelets storlek.... vilket oavsökt leder till...
8th Nätverk?!? ehhmm jomenserruattehh jag pyntar faktiskt för PSN+/XBlive... kan ni snälla fungera?!? nu vet inte jag men... personligen hade jag fixat en 100* bättre "online-upplevelse" än det ni erbjuder för den ca$hen...
9th coop.. finns inget som slår ett bra coop-spel (typ semi-offline)... lite Fifa på förfesten, eller kanske nåt lökigt co-op med din respektive... OSLAGBART
10th om du/ni inte fattat det än så låt mig förklara: om vi tänker 2(ev. 3) konsoller på marknaden... XBone, PS4 & NWuiiiiii..... ALLA vill ha dina $$$ .... det kvittar vad du väljer... vill du ha Crysis 3 med extra allt?!? ... jomenattehh då vet du antagligen redan vad som krävs... dvs en PC kan man alltid "uppgradera" till det senaste... poängen med konsoller (iaf för mig) är ju att man kan ha kul ett gäng (tex en förfest med senaste FIFA, eller NHL eller whatever:::)

om ni trots all denna text inte kan/vägrar förstå skillnaden mellan "sofa-fun" & "serious gaming pc"... ja ehh då tror jag nog det kvittar mellan PSN+ & XBlive

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Nej VARFÖR PS4 eller Xbone. Köp en riktig konsol köp en Nintendo Wii U!. Eller köp en extra dator när man ändå redan har en som till exempel Xbone eller PS4. Varför en till dator? Nintendo Wii U har mer exklusiva och riktiga spel istället för förfinad grafik som man inte kommer så mycket längre med i spelupplevelse. Wii U är konsol på riktigt. Det ända negativa är bristen från spel på tredje parts utvecklare. Men PS4 och Xbone har i princip bara spel från tredje parts utv... och mindre andel exklusiva. Varför INTE skriva PS4, Wii U eller Xbone. Var i hela världen finns det för anledning att lämna Nintendo Wii U bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Hahaha lyssna på de två ovanstående. De bör ge dig lite klarhet i detta konsollträsk

Skoj och lustigheter åsido. Skulle och kommer köra PS4 då jag tycker dem varit betydligt klarare med vilken typ av konsoll de velat lansera ända från början. Dessutom tycker jag Microsoft ofta har osunda värderingar. T.ex. föredrar jag alla gånger i veckan en pekplatta i kontrollern (PS4) framför handgesturer (XBONE). Detta för att, nej, jag kommer inte vifta med händerna i soffan för att scrolla runt i menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

som 100% helt ärligt opartisk har jag bara EN sak att säga (eller kanske mer än 1 sak )
1st spelar du med vänner/onlinevänner - välj majoritetens beslut...
2nd spelar du helt själv/4-ever alone.. ja då skulle jag tippa, det kvittar
3rd om du (som jag) ser en konsoll som ett typ sällskapsspel välj då Xbone (mm trots att jag har PS4)
4th FPS ÄR ALLTID BÄTTRE PÅ PC
5th Xbox har antagligen bättre titlar... (säger jag som bara har PS4 hemma, XBone hos syrran sen Jan.. typ)
6th X1 är nog det bästa valet (spelmässigt då) om vi som i mitt fall antar att bägge har en 500GB ssd... så är en "väl" fungerande Xbox bättre än en PS4 (OBS jag säger detta TROTS min enda "next-gen" - konsoll är PS4 (just nu)
7th dagens kodare är lata/värdelösa... en "speluppdaterig" (i mitt fall ZenPinBall.. eller vafan det heter på PS4) ska inte behöva vara mellan 20-100% av spelets storlek.... vilket oavsökt leder till...
8th Nätverk?!? ehhmm jomenserruattehh jag pyntar faktiskt för PSN+/XBlive... kan ni snälla fungera?!? nu vet inte jag men... personligen hade jag fixat en 100* bättre "online-upplevelse" än det ni erbjuder för den ca$hen...
9th coop.. finns inget som slår ett bra coop-spel (typ semi-offline)... lite Fifa på förfesten, eller kanske nåt lökigt co-op med din respektive... OSLAGBART
10th om du/ni inte fattat det än så låt mig förklara: om vi tänker 2(ev. 3) konsoller på marknaden... XBone, PS4 & NWuiiiiii..... ALLA vill ha dina $$$ .... det kvittar vad du väljer... vill du ha Crysis 3 med extra allt?!? ... jomenattehh då vet du antagligen redan vad som krävs... dvs en PC kan man alltid "uppgradera" till det senaste... poängen med konsoller (iaf för mig) är ju att man kan ha kul ett gäng (tex en förfest med senaste FIFA, eller NHL eller whatever:::)

om ni trots all denna text inte kan/vägrar förstå skillnaden mellan "sofa-fun" & "serious gaming pc"... ja ehh då tror jag nog det kvittar mellan PSN+ & XBlive

du har iaf redan givit en rätt bra onlineupplevelse med den där posten.

den verkar inte helt stabil än dock...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Dualshock 4 har verkligen inte dålig kvalité, vet inte vart du fått det ifrån men den är tusen gånger bättre än DS3.

Skulle ta ps4 alla dagar i veckan.

ds4 är dålig kvalite. nästan alla ps4 ägare jag känner har fått gummit på joystick avslitna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Att argumentera vilken konsol som är bäst är som du kanske redan läst i tråden - en omöjlighet. Du skrev på slutet att det även kan ligga vikt i vilken konsol som är populärast för tillfället och den frågan kan jag åtminstone enkelt besvara: Ps4, med hästlängder. Det säljs ca 3 stycken ps4 på varje Xbox one kortfattat.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Playstation 4.

Har du ens känt på en Dualshock 4? Vet inte vart du hämtat informationen om att den skulle vara av dålig kvalitet eller obekväm att hålla, den är måhända inte skönare än en XBOX-kontroll men klarade du av Playstation 1, 2 och 3 så borde du tycka att Dualshock 4 är 100 gånger bättre än sina föregångare.

Bättre hårdvara, bättre upplösning i merparten spel kontra Xbox, slim och smärt design - Xbox är större än en gammal VHS-spelare.

Vill du ha en konsol riktad för spel, köp Playstation. Du kan alltid hitta Xbox i en REA-låda om ett halvår, då är den så billig den borde vara.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Kan säga att det inte är någon direkt prestanda skillnad mellan dessa två konsoler. Det första är handkontrollen, den är mer skön än vad xbox 360 kontrollen. Kör du utan kinect får du samma eller kanske bättre prestanda än vad playstation har.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

ds4 är dålig kvalite. nästan alla ps4 ägare jag känner har fått gummit på joystick avslitna.

Skickades från m.sweclockers.com

Dem kan få nya mot uppvisning av kvitto i butiken där dem köpte kontrollerna, detta är ett känt fel även från Sonys håll så jag antar att detta är löst i senare batchar. Det finns även skydd som man kan sätta på gummit (jag tyckte t.o.m. att kontrollerna blev skönare så) för en mycket liten peng.

OnT: Är duktigt imponerad av PS4 hittills. Förstår inte heller folk som säger att XB1 får bättre titlar? En smaksak uppenbarligen för jag tycker precis tvärtom. XB1 likvärdig prestanda? Knappast, varför skulle dem köra spel i 720p även år 2014 om grafikprestandan nu är densamma? Kan dock tänka mig att Sony får fler exklusiva titlar framöver eftersom det gått så fruktansvärt mycket bättre för PS4 än XB1. Spelutvecklarna vet helt enkelt att PS4 säljer bättre.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GreenSoap:

Tycker mer om Xbox One, eftersom kontrollen. Utan Kinect nu så presterar den jämlikt med PS4.

Vill du köra GTA och FIFA med en kontroll du inte gillar? Min röst går till XBONE.

Nej den presterar inte jämlikt. PS4 har oavsett ca 30% fler streamprocessorer av samma arkitektur än Xbone, det har även en mer effektiv minneslösning, samt bättre SDK.

Okunskapen hos vissa medlemmar här på Sweclockers gör fysiskt ont. Om XBone skulle prestera likvärdigt eller bättre utan kinect, varför kommer The Witcher 3 se bättre ut på PS4 då? Ett spel som hinner ta del av den nya XDKn utan Kinect.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Microsofts hantering av Xboxen den här nya generatinen är ett skämt. Enbart av den anledningen hade jag avstått. Sony har gett ett betydligt seriösare intryck, även i jämförelse med PS3.

Gillar man Windows så kan väl Xbone vara något. Själv har jag inte med det att göra längre, så någon synergieffekt blir det inte för mig.

Det som lockar med Xbone dock är att man kan använda ända upp till 8 handkontrollar. Det kan bli riktigt fett i sportspel. Och är ju typ det du ska spela. På PS4 har de av någon outgrundlig anledning _minskat_ antalet kopplingsbara kontroller till 4.

Själv tänker jag välja PS4. För att jag undviker Microsoft. För att jag har en PS3 och Vita, och kommer få mer utav de med en PS4. Men det kommer dröja. Är ganska besviken på den här generationen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Microsofts hantering av Xboxen den här nya generatinen är ett skämt. Enbart av den anledningen hade jag avstått. Sony har gett ett betydligt seriösare intryck, även i jämförelse med PS3.

Gillar man Windows så kan väl Xbone vara något. Själv har jag inte med det att göra längre, så någon synergieffekt blir det inte för mig.

Det som lockar med Xbone dock är att man kan använda ända upp till 8 handkontrollar. Det kan bli riktigt fett i sportspel. Och är ju typ det du ska spela. På PS4 har de av någon outgrundlig anledning _minskat_ antalet kopplingsbara kontroller till 4.

Själv tänker jag välja PS4. För att jag undviker Microsoft. För att jag har en PS3 och Vita, och kommer få mer utav de med en PS4. Men det kommer dröja. Är ganska besviken på den här generationen.

Kan instämma med att MS skött lanseringen och allt försnack riktigt dåligt, MEN de har ju verkligen sett till att åtgärda det folk hade invändningar mot (att folk fortfarande whinear över det är ju på gärnsen till galet långsynt).. dessutom kommer det månadsvis uppdateringar till boxen. För mig är det att framstå som seriös och att företaget satsar på produkten. Hur mkt har Sony brytt sig om PS4-användarna efter de har gett sina pengar till sony? Funktionerna som kommer till xbone kommer 1mån senare till PS typ likaväl inget ea-access utan att ens ta hänsyn till vad ps-ägarna tycker i den frågan.

Om du alltid haft PS så känns det ju relativt sjävlklart att du håller dig till PS, men samtidigt är ju det din subjektiva åsikt och tycke argument att man hatar/undviker ett företag känns bara så infantilt och trångsynt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av renholder:

Funktionerna som kommer till xbone kommer 1mån senare till PS typ likaväl inget ea-access utan att ens ta hänsyn till vad ps-ägarna tycker i den frågan.

Otroligt dåligt exempel givet att Sony introducerade Playstation+ under PS3-tiden, något MS sedan kopierade inför XBone.

Vill man ha den bästa hårdvaran för 3:rd party ELLER gillar Sony's 1:st party mest, köp en PS4:a.
Gillar man MS 1:st party mest, köp en XBone.

Är inte svårare än så.

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Dem kan få nya mot uppvisning av kvitto i butiken där dem köpte kontrollerna, detta är ett känt fel även från Sonys håll så jag antar att detta är löst i senare batchar. Det finns även skydd som man kan sätta på gummit (jag tyckte t.o.m. att kontrollerna blev skönare så) för en mycket liten peng.

OnT: Är duktigt imponerad av PS4 hittills. Förstår inte heller folk som säger att XB1 får bättre titlar? En smaksak uppenbarligen för jag tycker precis tvärtom. XB1 likvärdig prestanda? Knappast, varför skulle dem köra spel i 720p även år 2014 om grafikprestandan nu är densamma? Kan dock tänka mig att Sony får fler exklusiva titlar framöver eftersom det gått så fruktansvärt mycket bättre för PS4 än XB1. Spelutvecklarna vet helt enkelt att PS4 säljer bättre.

det gör dem också men påståendet var att en ds4 har bra kvalite vilket jag inte riktigt kan hålla med om

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

ska man flytta maskinen mycket så är ju inte främsta besväret att den ena är mycket större, utan främst att den dessutom dras med mer prylar som måste med.

och man når inte balans från -40% GPU med +10% av CPU från -10%...

XBO är nu kanske bara 39% långsammare än PS4 istället för 40%.

Skrivet av davitto:

det gör dem också men påståendet var att en ds4 har bra kvalite vilket jag inte riktigt kan hålla med om

det var problem med för mjuk blandning i ett par gummupluppar, vilket är åtgärdat i nyare kontroller sen ett bra tag nu. möjligt att det fortfarande är för mjukt för hård behandling, men det gör iaf inte kontrollerna obrukbara om det trasas sönder.

men kvalitet överlag i kontrollerna kanske är lite tidigt att säga nått om. dock, om man har historen som referens så var DS3 i en kvalitet som XB360-kontrollen inte var i närheten av. DS3 är närmast oförstörbar, helt oanvändbara Xboxpaddor däremot är rätt vanligt. respektive konstruktion av de nya gör ju att det känns ganska troligt med ett liknande mönster igen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett playstation 4 men har även tidigare haft Xbox One. Som tidigare nämnts så tycker jag att det första man skall gå efter är vad kompisar äger/spelar. Sedan något som inte pratats om ännu, som kanske är mindre viktigt för andra, är mjukvaran i konsolen. Måste säga att jag föredrog Xbox One menyer och system jämfört med Playstation. Tycker Playstations UI är katastrof och jag börjar ledsna på hur komplicerat och oorganiserat det ska vara. Party-systemet är buggit och det krånglar hela tiden. Om jag inte missminner mig var det betydligt lättare att spela med andra på Xbox One, på Playstation måste man gå igenom massa steg för att gå med i party med varandra och jag suckar över hur segt och trögt det skall vara att bjuda in varandra i spelen. Förhoppningsvis blir detta bättre i framtiden med uppdateringar men jag tycker att dem här funktionerna skall varit färdiga vid releasen av konsolerna. Speciellt i denna generation år 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

ska man flytta maskinen mycket så är ju inte främsta besväret att den ena är mycket större, utan främst att den dessutom dras med mer prylar som måste med.

och man når inte balans från -40% GPU med +10% av CPU från -10%...

XBO är nu kanske bara 39% långsammare än PS4 istället för 40%.

det var problem med för mjuk blandning i ett par gummupluppar, vilket är åtgärdat i nyare kontroller sen ett bra tag nu. möjligt att det fortfarande är för mjukt för hård behandling, men det gör iaf inte kontrollerna obrukbara om det trasas sönder.

men kvalitet överlag i kontrollerna kanske är lite tidigt att säga nått om. dock, om man har historen som referens så var DS3 i en kvalitet som XB360-kontrollen inte var i närheten av. DS3 är närmast oförstörbar, helt oanvändbara Xboxpaddor däremot är rätt vanligt. respektive konstruktion av de nya gör ju att det känns ganska troligt med ett liknande mönster igen.

Ds3 i en kvalite som x360n inte var i närheten av? Som en ps3 samt x360 ägare kan jag bara hoppas att du menar tvärtom annars är du ute på jävligt hal is som vågar göra ett så felaktigt påstående. Försöker du bara provocera så förstår jag det med.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Nej den presterar inte jämlikt. PS4 har oavsett ca 30% fler streamprocessorer av samma arkitektur än Xbone, det har även en mer effektiv minneslösning, samt bättre SDK.

Okunskapen hos vissa medlemmar här på Sweclockers gör fysiskt ont. Om XBone skulle prestera likvärdigt eller bättre utan kinect, varför kommer The Witcher 3 se bättre ut på PS4 då? Ett spel som hinner ta del av den nya XDKn utan Kinect.

Det var vad jag hade hört! Då hade jag väl fel då. Du behöver inte förolämpa någon när du bevisar dem fel.