Permalänk

Inget internet

Har nu försökt byta mitt trådlösa internet mot en kabel för att få jämnare internetuppkoppling. Var nere och köpte en nätverkssladd men när jag kopplar in den i datorn lyser den orange och blinkar gult. I andra änden, "nätverksadaptern" lyser den grönt.

När jag går in på -> control panel -> Network and internet -> Network conections, så hittar jag "local area connection som är "enabled". Alltså borde det fungera när jag kopplar in sladden. Har kollat runt för att installera drivrutiner eller uppdatera dem men hittar ingenting. Kan tillägga att mitt windows "is not genuin"

Fick precis datorn men har haft Asus tror jag som tidigare nätverksdrivrutin så försökte med deras "motherload"-skiva uppdatera men där fanns ingenting som hjälpte internet. Då bland annat LAN, som den hette.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Meow