Trillade i vattnet med mobilen i fickan. Konstig bild nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Är det säkert att det är batteriet som är kasst och inte något annat crap till mjukvara som drar?
Testade du någon form av återställning innan telefonen extraknäckte som guldfisk?

Helt säker är jag, har gjort hur många återställningar som helst...

Skrivet av Motofinne:

Det är två saker du borde göra.

1. Tvinga din mamma till att skaffa hemförsäkring. Själv skulle jag aldrig vara utan en hemförsäkring.
2. För telefonen till en butik som kan fixa den

Tänker lämna in telefonen imorgon

Skrivet av JSvanberg:

men förklara hur det gick till då?

Det var inte alls planerat att jag skulle trilla i vattnet. Jag hade mobilen i fickan som sagt och jag stod ganska nära vattnet, jag stod på en liten sten och på stenen så var det som grus och ja mina skor var blöta. Jag bestämde mig för att vända tillbaka till min pojkvän och whoops så halkade jag ner i vattnet. Det var t.o.m strömmande vatten, så jag hade riktigt tur där, men det hade tyvärr inte mobilen... :/

Ändrat citat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilerk22:

Helt säker är jag, har gjort hur många återställningar som helst...

Tänker lämna in telefonen imorgon

Det var inte alls planerat att jag skulle trilla i vattnet. Jag hade mobilen i fickan som sagt och jag stod ganska nära vattnet, jag stod på en liten sten och på stenen så var det som grus och ja mina skor var blöta. Jag bestämde mig för att vända tillbaka till min pojkvän och whoops så halkade jag ner i vattnet. Det var t.o.m strömmande vatten, så jag hade riktigt tur där, men det hade tyvärr inte mobilen... :/

Hoppas du har lärt dig något av detta, vid vatten, lämna mobilen långt från vattnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

Hoppas du har lärt dig något av detta, vid vatten, lämna mobilen långt från vattnet.

Det hade jag gjort om jag nu visste att jag hade trillat i, men ja, jag har lärt mig en läxa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Mobilen har legat i riset 24 timmar nu och fortfarande samma vita fläck jag har på skärmen Bilden blir också suddig. Vad ska man göra? Vågar man öppna den själv? Börjar få sån ångest. Behöver min mobil

Lämna in den 250:- så fungerar det.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robbankentor:

Lämna in den 250:- så fungerar det.

Om du läser ovan så säger en att det kommer kosta 1000-2000

Permalänk
Medlem

Det går inte att hänvisa till garantin om inte iPhone plötsligt säljs som en vattentålig/vattentät telefon. Vilket den alldeles säkert inte är, så kinkig Apples garantitäckning är. Spelar ingen roll om du skadar telefonen med flit eller om det är en olycka. Detta är ett försäkringsärende och inte ett garantiärende.

Lämnar du in telefonen till en seriös servicebutik så kommer de åtgärda problemet du har säkert för en ganska rimlig kostnad. Skickar du den genom återförsäljaren (Comviq, tyckte jag du skrev?) så kanske deras previliegade servicebutik kommer råka hitta en mängd problem de vill åtgärda och vara allmänt bråkiga.

Permalänk
Medlem

Lämna in den till en verkstad, dock inte till comviq där du verkar köpt den. De kommer lämna in den på sin egen verkstad som kommer kräva flera tusen kr.

Lämna in den på en mindre verkstad som kan det de gör, dessa kommer troligtvis ha ett billigare pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Det går inte att hänvisa till garantin om inte iPhone plötsligt säljs som en vattentålig/vattentät telefon. Vilket den alldeles säkert inte är, så kinkig Apples garantitäckning är. Spelar ingen roll om du skadar telefonen med flit eller om det är en olycka. Detta är ett försäkringsärende och inte ett garantiärende.

Lämnar du in telefonen till en seriös servicebutik så kommer de åtgärda problemet du har säkert för en ganska rimlig kostnad. Skickar du den genom återförsäljaren (Comviq, tyckte jag du skrev?) så kanske deras previliegade servicebutik kommer råka hitta en mängd problem de vill åtgärda och vara allmänt bråkiga.

Lämnar inte in den hos comviq då.

Skrivet av Reyintaz:

Lämna in den till en verkstad, dock inte till comviq där du verkar köpt den. De kommer lämna in den på sin egen verkstad som kommer kräva flera tusen kr.

Lämna in den på en mindre verkstad som kan det de gör, dessa kommer troligtvis ha ett billigare pris.

Tänker hitta en verkstad imorgon Hoppas dem lyckas fixa det för en billig peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Fattar inte ens varför jag bryr mig så mycket om mobilen, jag kunde ju ha dött idag

Ledsen om jag är för nyfiken av mig, men vad hände egentligen?
Telefonen i jämförelse med dig är nog bland det oviktigaste som finns.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Ledsen om jag är för nyfiken av mig, men vad hände egentligen?
Telefonen i jämförelse med dig är nog bland det oviktigaste som finns.

Lugnt. Jag ramlade i strömmande vatten. Som tur är hade jag min pojkvän nära mig som tog tag i mig, annars vet jag inte vad som hade hänt. Det låter kanske roligt, men jag kan faktiskt inte simma, och det hade gjort saken allt värre om nu strömmen hade dragit mig iväg.

Får skylla mig själv, det står ju skyltar överallt att det är livsfara där, ändå så gick jag nära

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Lugnt. Jag ramlade i strömmande vatten. Som tur är hade jag min pojkvän nära mig som tog tag i mig, annars vet jag inte vad som hade hänt. Det låter kanske roligt, men jag kan faktiskt inte simma, och det hade gjort saken allt värre om nu strömmen drog mig iväg.

Får skylla mig själv, det står ju skyltar överallt att det är livsfara där, ändå så gick jag nära

Oj, en hyvelens tur att killen din fanns i närheten. Personligen anser jag inte att det finns något roligt i att inte kunna simma. Det är som vilken okunskap/defekt som helst. Oavsett om du hade kunnat simma eller ej så hade det nog inte hjälpt dig så värst då det var rörligt vatten du hamnade i.
Som andra har sagt, se ifall det blir bättre med telefonen, annars blir det service-verkstad istället.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Oj, en hyvelens tur att killen din fanns i närheten. Personligen anser jag inte att det finns något roligt i att inte kunna simma. Det är som vilken okunskap/defekt som helst. Oavsett om du hade kunnat simma eller ej så hade det nog inte hjälpt dig så värst då det var rörligt vatten du hamnade i.
Som andra har sagt, se ifall det blir bättre med telefonen, annars blir det service-verkstad istället.

Nä precis. Hade inte kunnat göra så mycket heller om jag nu kunde simmat. Inte roligt att hamna i strömmanade vatten som drar dig iväg :/

Imorgon blir det service verkstad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Nä precis. Hade inte kunnat göra så mycket heller om jag nu kunde simmat. Inte roligt att hamna i strömmanade vatten som drar dig iväg :/

Imorgon blir det service verkstad

Perfekt.:up:

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

"Riktiga" verkstäder lagar inte fuktskadade telefoner alls, de konstaterar fuktskada, tar ut undersökningsavgift och erbjuder att skicka telefonen tillbaka. Så det skulle vara helt meningslöst att skicka/lämna in den till en sådan.

Mindre verkstäder som inte lämnar samma garantier på arbetet kan plocka isär den, men fuktskador är luriga och det finns inga garantier att de inte kommer skapa problem senare även om telefonen fungerar när du får tillbaka den.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Oj, saken är att mamma inte betalar någon hemförsäkring. Jag har frågat henne men hon sa att hon slutade betala det, frågade dock inte varför :/

Hälsa henne att om det börjar binna i erat kök och sprider sig till grannen så får HON betala bägge hus/lägenheter om ni inte har hemförsäkring.

Skrivet av Tumnus:

Du är väl medveten om att du inte kan byta batteri på mobilen va? Öppnar du den så ryker garantin och du riskerar också att spräcka den.

Vadå inte kan? Det är ju inga supermen som jobbar på verkstäder utan vanliga nissar.
Jag har två polare som inte direkt är några handymen men som byter både display och batteri på sina iPhones själva. Med batteri så sa de "det är skit enkelt och tar mindre än 10minuter".
Visst garantin försvinner, det säger jag inget om men folks rädsla för att fixa sina egna grejer och spara lite pengar är ibland överdriven imo.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort lite tjafs som berodde på missförstånd, var trevliga.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Oj, saken är att mamma inte betalar någon hemförsäkring. Jag har frågat henne men hon sa att hon slutade betala det, frågade dock inte varför :/

Det är kört för mig va?

Får gå runt med en mörk vit skärm som blir suddig nästan hela tiden.

Fattar inte ens varför jag bryr mig så mycket om mobilen, jag kunde ju ha dött idag

Vänta nu!

1.Säg till din mamma att hemförsäkring måste man ha. Det kan skita sig kapitalt om man inte har det.
Du kanske läste om de familjer som förlorade allt i en brand för något år sen när de inte hade en hemförsäkring!
Du får exempelvis inte köpa bostad om du inte har en hemförsäkring krasst sagt.
Det är mer som kan gå åt helvete än din mobil.
Be henne fortsätta med hemförsökringen, det är den absolut viktigaste av försäkringar.

2. Lär dig simma snarast, det är aldrig försent.
jag har räddat livet på 2st. som höll på att drunkna i djupa sjöar. Det är ingen kul upplevelse för någon...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vet inte var du bor men jag skulle höra mig för hos alina. De skickar mobilerna till uppsala men fråga går alltid. Sen brukar telia ha lite butiker här och där som det går att höra med.

Själv köpte jag en samsung note3, den ska vara vattentålig en kort stund men går inte att dyka med. Har för mig runt 1 meter djupt och runt 30 sek.

Permalänk
Medlem

Inte lönt att skicka in fuktskadad lur om du endast har hemförsäkring.
Dom kommer att se att den är fuktskadad och kräva dig på 300kr bara för att ens orka skicka tillbaka den till dig... Jag tappade min relativt nyinköpta Samsung Galaxy S2 i badkaret och det var bara till att säga adjö.

EDIT: Hade Folksam, dock aldrig mer folksam för min del, fick säga upp försäkringen säkert 10 gånger innan dom fattade att jag inte ville ha med dom att göra.

Sålde luren för 1500 då den faktiskt fungerade över förväntan när en bekant testade den några månader senare och envisades med att köpa den...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilerk22:

Lugnt. Jag ramlade i strömmande vatten. Som tur är hade jag min pojkvän nära mig som tog tag i mig, annars vet jag inte vad som hade hänt. Det låter kanske roligt, men jag kan faktiskt inte simma, och det hade gjort saken allt värre om nu strömmen hade dragit mig iväg.

Får skylla mig själv, det står ju skyltar överallt att det är livsfara där, ändå så gick jag nära

Din morsa har ingen hemförsäkring och du kan inte simma? Låter som eran familj har missat en hel del viktiga grejer här i livet...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

En person som inte kan simma (och har en mobiltelefon på sig) utan hemförsäkring.. går och leker vid strömmen? Och hon har sin "fästman" med sig? På riktigt? Herregud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curik:

En person som inte kan simma (och har en mobiltelefon på sig) utan hemförsäkring.. går och leker vid strömmen? Och hon har sin "fästman" med sig? På riktigt? Herregud.

Inte visste jag att vi inte har hemförsäkring, och jag är faktiskt en kille

Permalänk
Avstängd

Jag har faktiskt använt mobilen hela dagen och jag har märkt att den vita fläcken börjar försvinna allt mer. Den är jätte litet jämfört med hur det var när jag satte på den idag. Verkar som om vattnet torkar där inne, haha!

Permalänk
Skrivet av ilerk22:

Jag har faktiskt använt mobilen hela dagen och jag har märkt att den vita fläcken börjar försvinna allt mer. Den är jätte litet jämfört med hur det var när jag satte på den idag. Verkar som om vattnet torkar där inne, haha!

dvs lägg den varmt i nån vecka till en månad t.ex uppe på ett element eller annat som blir lagom varmt.

kanske den självläker troligen bara vatten mellan displayen och glaset.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

dvs lägg den varmt i nån vecka till en månad t.ex uppe på ett element eller annat som blir lagom varmt.

kanske den självläker troligen bara vatten mellan displayen och glaset.

Nu ser jag knappt den vita fläcken :/ Weird, men jag klagar verkligen inte

Dock kan jag inte höra någon när jag pratar i telefon. Det brusar och personen hörs långt ifrån, det fungerar dock genom högtalaren, men det kan jag leva med. Verkar som om det bara kom in vatten genom hålet vid kameran.

Hur kommer det säg att den vita fläcken har försvunnit? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Vet inte var du bor men jag skulle höra mig för hos alina. De skickar mobilerna till uppsala men fråga går alltid. Sen brukar telia ha lite butiker här och där som det går att höra med.

Själv köpte jag en samsung note3, den ska vara vattentålig en kort stund men går inte att dyka med. Har för mig runt 1 meter djupt och runt 30 sek.

Ursäkta OT men för att förhindra olyckor så hävdar jag motsatsen. Den är inte alls vattentålig, var fick du det ifrån?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Ursäkta OT men för att förhindra olyckor så hävdar jag motsatsen. Den är inte alls vattentålig, var fick du det ifrån?

http://www.youtube.com/watch?v=hc0ZRwB0SRo
Från 0:25
Ska klara en kort stund med litet tryck i vatten. Har inte provat och kommer nog inte heller att göra det. Precis som vaterprof-klockor, man provar det inte. Rekomendationen sen är att den ska torka innan man fortsätter att använda den.

Permalänk
Medlem

dags att köpa en iphone 6 då?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

dags att köpa en iphone 6 då?

Lutar sig mer åt samsung galaxy s5 faktiskt

Permalänk
Medlem

S5 rules, du kan bada med den om du vill och den ska klara sig galant, sen händer olyckor också lätt å då är det skönt att ha en vattentålig mobiljävel...