Ny förstärkare alt. växlare för PS4/Xbox360 samt film?

Permalänk

Ny förstärkare alt. växlare för PS4/Xbox360 samt film?

Min nuvarande förstärkare har bara en toslink-ingång, skulle vilja ha en med åtminstone 3 så man slipper böka bakom TV-spelen osv så fort man vill byta från te.x PS4 till 360 osv.

Det var jättelänge sen jag satte mig in i förstärkare så jag vet inte vad som finns, men antar de som finns i dag har nån inbyggd hub av något slag. Behöver inte vara någon värsting. Har 5.0 system nu, tänker inte byta högtalare, vill bara ha ny förstärkare (eller om det finns en växlare som har flera Toslink-ingångar samt en HDMI ut till TV'n).

Tacksam för förslag!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Testpilot

Dagens förstärkare har inbyggda växlare för HDMI, de kan växla bilden från olika enheter och skicka ut den du väljer till TV:n, samtidigt tar de även hand om ljudet via som kommer via HDMI så du behöver inte använda toslink över huvud taget. Du kopplat alltså alla enheter in i förstärkaren och sen bara en HDMI-kabel från förstärkaren till TV:n, när du sen väljer en källa får du automatiskt rätt bild i TV:n och rätt ljud ur högtalarna, det kan inte bli mer smidigt

Vad har du tänkt att lägga på det? här har du en Onkyo för 2500, den lär fylla dina behov mer än väl: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2559838
6 HDMI-ingångar, nätverk, blåtand och allt möjligt, det enda "problemet" är väl att den inte har 7.1-stöd om man tänkt uppgradera till det inom en snar framtid.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Aha, det är så det funkar, låter smidigt 2500:- låter ju rimligt. Den jag har nu (en Yamaha) kostade runt 4000:- (10 år sen typ?) Vill ju inte nedgradera i ljud såklart, vet inte hur det är på den fronten.. antar man får mer för pengarna idag än för 10 år sen kanske

Detta är min nuvarande
http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/hifi-components/s...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Testpilot

Jag är ingen expert eller audiofil men jag har en tidigare Onkyo för samma pris (TX-SR508) och jag är väldigt nöjd med den, den ser ju enligt mig ut att vara bättre än det du har och som du säger så har priserna gått ner ganska mycket så jag tror inte man behöver lägga 4000 om man inte vet att man är ute efter en specifik funktion eller prestanda. Om du är osäker kanske du kan hitta den i en butik med öppet köp eller använda ångerrätten vid distansköp så kan du testa den lite försiktigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag tror jag kör på en sån.. bor i lägenhet så man kan ändå inte ha "biovolym".

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Jag tror jag kör på en sån.. bor i lägenhet så man kan ändå inte ha "biovolym".

Kan och kan

Nä men tror den kommer funka bra för ändamålet än att försöka hitta någon annan lösning

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar