Black Friday 2014 - Här är butikerna!

Permalänk
Skrivet av Vapo:

Om du inte gillart, handla inte. Vänta hellre då till den klassiskt svenska "mellandagsrean" och hoppas på ett bättre kap.

Det handlar inte om vad jag gillar utan om förstånd och logik. Det som tyvärr saknas i dagens samhälle.
Folk tänker inte längre än näsan räcker . Men visst jag väntar till mellandagsrean istället.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Det är ju inget "fel" per-se på dessa korten (jämförelsevis med KFA2 vars kylare hade dålig ihopsättning med folk som rapporterade skruvar som trillade av). Däremot är deras kylare gammal och utdaterad, vilket syns på att det är en triple-slot kylare, när de flesta andra 970 idag är dual-slot.

Fast grafikkortet är ett dual-slot. Möjligen att den inte är lika tyst som andra 970s, men vet inte var ljudet kommer från eftersom jag bytt till en helt ny dator samtidigt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

TYcker inte riktig denna artikel stämmer med denna överskrift "Black Friday, Cyber monday
Black friday och Cyber monday har stort potential i Sverige"

Inte för konsumenter i alla fall. Vet inte hur många reor det varit i höst bland annat från Elgiganten som kört nästan varje helg.

Burkar ju göra som vanligt butikerna höga priset och sänka den till rean eller ha gamla svårsålda varor för att bli av med. I alla fall inom elektronik är det riktigt pressat pris (nästan nere på inköpspris på allt), så bättre jaga annat på just black friday.

Både högtalare, böcker och kläder har höga marginaler så inom dessa områden bör man kunna fynda (vet inte om det finns fler områden med höga marginaler):) kanske till köket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Verkar som att CDON ska storsatsa i alla fall:

Citat:

"– Under Black Friday förra året fick vi 1 200 000 miljoner besök i våra butiker och vi sålde 180 000 varor, vilket är fler än två produkter per sekund under hela dygnet. Våra butiker rivstartade julhandeln och kunderna fick en positiv upplevelse med fina erbjudanden, hög service och snabba leveranser. I år satsar vi på att bli ännu bättre, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef på CDON Group"

Källa http://www.handelstrender.se/cdon-storsatsar-pa-black-friday/

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Varför just USA? Varför måste det vara amerikanskt och inte europeiskt?

För att det troligen inte finns något motsvarande i Europa? Kan du för övrigt nämna ett enda europeiskt spektakel som folk kan relatera till utöver Oktoberfest, och den där festen där folk kastar tomater på gatorna?

Håller med dig lite i att det är tråkigt med för mycket amerikanisering, men som sagt - finns inte mycket sånt här att hämta från Europa. Speciellt inte just för att boosta julhandeln.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det handlar inte om vad jag gillar utan om förstånd och logik. Det som tyvärr saknas i dagens samhälle.
Folk tänker inte längre än näsan räcker . Men visst jag väntar till mellandagsrean istället.

Vad är det med logik? De flesta shoppar ju ändå upp Novemberlönen för julklappar så det spelar väl ingen roll vad vi kallar lönehelgen när allt startar? Vill du hellre fira SinterKlaas? Då ska du iaf shoppa helgen 28-30 November....glöm inte skokrämen.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Usch för denna äckliga amerikanska traditionen... Blir inte att inhandla något den dagen iaf.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Hur många är det som faktiskt "sparar" pengar under en rea?

Jag har ännu inte varit med om att någon produkt jag varit intresserad av prissänkts under en rea.

De flesta lockas väl till impulsköp på grund av ett "till synes" lägre pris. Oftast är det ju bara det ordinarie priset som höjts inför rean.

SSD:er, mobilskal, minneskort, kablar, hörlurar osv brukar ha fina priser på Amazon.com under blackfriday

Förra årets svenska blackfriday var dock katastrof, tvivlar på att det är mycket bättre nu.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Fast grafikkortet är ett dual-slot. Möjligen att den inte är lika tyst som andra 970s, men vet inte var ljudet kommer från eftersom jag bytt till en helt ny dator samtidigt.

Det har du faktiskt rätt i, det är AMP! omega som är 3 slots. Var ouppmärksam på vilka versioner som hade vilka kylare (ser väldigt likadana ut också!) Då skippar vi den delen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Värt att vänta?

Jag ska beställa det här i dagarna.
Men tror ni det är någon mening att vänta till BlackFriday för att hoppas att något finns rabbaterat?

Intel Core i7 4790K 2899:-
MSI Z97S SLI Krait Edition 1199:-
Samsung SSD 850PRO 256GB 1599:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag ska beställa det här i dagarna.
Men tror ni det är någon mening att vänta till BlackFriday för att hoppas att något finns rabbaterat?

Intel Core i7 4790K 2899:-
MSI Z97S SLI Krait Edition 1199:-
Samsung SSD 850PRO 256GB 1599:-

Är helt omöjlgit för oss att svara på. Det beror ju på om någon som jobbar på någon butik med information om kampanjer skulle uttala sig isf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Varför just USA? Varför måste det vara amerikanskt och inte europeiskt?

Nu känns det ju lite surrealistiskt att diskutera det med någon som har just Cap'n America som avatar

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Är helt omöjlgit för oss att svara på. Det beror ju på om någon som jobbar på någon butik med information om kampanjer skulle uttala sig isf..

Är ju därför jag skrev TROR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är ju därför jag skrev TROR!

Läs mellan raderna.. Det jag menar är ju att det spelar absolut ingen roll vad vi tror. Jag kan säga att hade jag varit du hade jag väntat. Men det säger ju ingenting egentligen?

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Läs mellan raderna.. Det jag menar är ju att det spelar absolut ingen roll vad vi tror. Jag kan säga att hade jag varit du hade jag väntat. Men det säger ju ingenting egentligen?

Nej men folk kanske har koll på vilken typ av varor som vart billiga förra året. Alla dessa produkter är ju "high end" årsmodell-14. Var det mycket sånt av årsmodell-13 förra året tex?

Men men, efter påtrykningar från min broder som ska få mina gamla komponenter så han kan spela wow så har jag nu tryckt på beställ-knappen.

Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag ska beställa det här i dagarna.
Men tror ni det är någon mening att vänta till BlackFriday för att hoppas att något finns rabbaterat?

Intel Core i7 4790K 2899:-
MSI Z97S SLI Krait Edition 1199:-
Samsung SSD 850PRO 256GB 1599:-

Jag vet inte vad som kommer att dyka upp hos de olika återförsäljarna, men eftersom att rean ligger så nära, och det ändå handlar om ett gäng tusenlappar pengar så råder jag dig att vänta.
Dyker det inte upp något så har du ändå inte förlorat (mer än en vecka) på det.. Men skulle det dyka upp något så skulle du nog sparka dig själv lite för att du inte väntade.

EDIT: Too late

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Jag vet inte vad som kommer att dyka upp hos de olika återförsäljarna, men eftersom att rean ligger så nära, och det ändå handlar om ett gäng tusenlappar pengar så råder jag dig att vänta.
Dyker det inte upp något så har du ändå inte förlorat (mer än en vecka) på det.. Men skulle det dyka upp något så skulle du nog sparka dig själv lite för att du inte väntade.

EDIT: Too late

Skulle ju inte förvåna mig nu om processorn och SSDn kommer gå för ~500kr billigare... =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Skulle ju inte förvåna mig nu om processorn och SSDn kommer gå för ~500kr billigare... =P

När/om du väl hittar processorn på rea, se till att köpa mb (om du också ska ha en) i samma köp sen utnyttjar du Intels cashback kampanj, där har du extra 500kr sparar

Permalänk
Medlem

Kolla här och uppdatera tråden allt eftersom:

http://black-friday.se/black-friday-i-sverige-2014

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Slapinator:

När/om du väl hittar processorn på rea, se till att köpa mb (om du också ska ha en) i samma köp sen utnyttjar du Intels cashback kampanj, där har du extra 500kr sparar

Vad trevligt! Om du tittat lite högre upp så hade du sett att jag beställde ett mobo också. Men har du någon länk till detta? Va inne och kollade på Intel's hemsida men hittade inget om att, ska dock leta vidare...

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av keyser:

Tiotals siffror, dvs minst 1000000000 pers ?
Förra året var det faktiskt ganska lugnt: 1 död, 15 skadade.

Någon gång ska jag ta mig till staterna och beskåda en Back Friday live, på säkert avstånd.
-xL8rE9DT4g

Njae, fy fan. Sådär illa brukar det iofs inte vara i de flesta fall, men jag kan säga att jag gick på EN black friday rea första året i USA, aldrig igen... trotts de bra priserna. Däremot blev det alltid att man beställde något kul online eftersom de ofta hade reor där med.

Skrivet av Flexiblus:

Det handlar inte om vad jag gillar utan om förstånd och logik. Det som tyvärr saknas i dagens samhälle.
Folk tänker inte längre än näsan räcker . Men visst jag väntar till mellandagsrean istället.

Fast nu är det ju du som agerar på just känslor istället för förstånd och logik eftersom du har något emot en tradition bara för att den råkar härstamma från ett visst land. Vad fasen spelar det för skillnad logiskt sätt att vi tagit traditionen -shoppar de flesta julklappar den lönehelgen innan december - från USA? Hade du mått bättre om den hade sitt ursprung i Lettland/Tyskland/what ever?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad trevligt! Om du tittat lite högre upp så hade du sett att jag beställde ett mobo också. Men har du någon länk till detta? Va inne och kollade på Intel's hemsida men hittade inget om att, ska dock leta vidare...

Här hittar du det:
https://toptechcashback.com/se/sv/pages/cashback/qualifying

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Usch för denna äckliga amerikanska traditionen... Blir inte att inhandla något den dagen iaf.

Jag hoppas verkligen att du är ironisk

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag ska beställa det här i dagarna.
Men tror ni det är någon mening att vänta till BlackFriday för att hoppas att något finns rabbaterat?

Intel Core i7 4790K 2899:-
MSI Z97S SLI Krait Edition 1199:-
Samsung SSD 850PRO 256GB 1599:-

Jag tvivar på att 4790K blir billigarem jag fick min i Tisdags.
Och ett ASUS Z97-A som kommer säkert ha bra pris.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Tack tack! Blir ju bra med en cashback i januari då man oftast ha det lite sämmre med stålars..

Skrivet av hznn:

Jag tvivar på att 4790K blir billigarem jag fick min i Tisdags.
Och ett ASUS Z97-A som kommer säkert ha bra pris.

Lägg denna länken till minne du också då! Du får 20kr mer än mig tillbaka =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Jag hoppas verkligen att du är ironisk

Nej det var jag inte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har behov av lite ny teknik, tänkte handla den på tisdag med lönen men nu väntar jag nog lite.
Tror black friday och två tgb är en kombo:)

Permalänk
Medlem

MaxFPS har på sin FB sida lagt upp att de kör BF - alltså Black Friday, inte BattleField....

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Origin kör tydligen blackfriday om någon vill köpa spel:)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av simon253:

Nej det var jag inte.

Ja usch vad hemskt att i lugn och ro beställa produkter till rabatterade priser *Ryser*
Bara för att det är vad det är i USA så behöver man ju inte bojkotta produkter i SverigeInternet.

Sen om du inte vill köpa något ändå är ju en sak.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈