Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har varit hos en kompis i helgen där vi spelade igenom större delen av singelplayer delen på konsol och för min del tycker jag spelet håller riktigt bra.

Jag har köpt spelet till PC med tanken att spela multiplayer, har dock inte brutet förpackningen än då jag gärna inte vill slänga ut 500 kr igen i onödan. Jag har tidigare köpt Battlefield spelen och spelat dem(främst CQ) MYCKET(under lång tid) online, BF4 blev dock 400 kr i skön och Titan höll knappt en vecka i online läge. Nu är frågan om CoD AW är värt pengarna? Kan man tänka sig att det är ett spel som man fortfarande spelar online om par månader? Eller är det så värdelöst som man läser på de flesta forumen?

Låna en kompis kopia och prova först. dessutom så verkar många ha prolem med att spelet är ospelbart så jag skulle inte vilja köpa det utan att ha provat det på mi ndator först

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag vet inte vad jag ska säga om MP jag vill gilla det men det känns så jäkla orättvist pissdåliga spawns man får oftast 1 kill per liv 2-3 om man har tur för man hinner inte leva sålänge utan att bli skjuten i ryggen av nästa som spawnar in sen vet jag inte det där med Lag compensation vissa firefights är bara cat fights vifta med armarna.

Tyckte BLOPS1-2 funkade utmärkt men nu jag vet inte :/

Jag tror det är exo hoppen som gör att man ofta blir skjuten i ryggen. Jag gillar det även om det händer ofta att man blir skjuten i ryggen. Det är ett betydligt högre tempo än i tidigare CoD. Skulle det vara samma gamla vanliga så kan man ju lika bra spela BO2. Har du testat spela classic utan exo?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Editera ditt inlägg så du inte åker på en varning

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Har du supersampling på? Iofs ska din dator klara det utan problem men ändå, spelet är ju såååå optimerat. Själv kör jag allt på högsta förutom just det och ligger stabilt på 91fps. Med datorn i sign.

Iofs lite kul när spelet fan inte ens ser bra ut med supersampling på.

Men förutom grafiken och lite(många) andra bekymmer så tycker jag det är ett riktigt trevligt spel

Nej sumpersampling är av. Jag tycker det är märkligt. Det laggar t o m lite i menyerna. Testade BF4 gratis 7 dagar och har inga problem alls med högre inställningar. Det spelet är också mer grafiskt krävande.

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Jag vet inte vad jag ska säga om MP jag vill gilla det men det känns så jäkla orättvist pissdåliga spawns man får oftast 1 kill per liv 2-3 om man har tur för man hinner inte leva sålänge utan att bli skjuten i ryggen av nästa som spawnar in sen vet jag inte det där med Lag compensation vissa firefights är bara cat fights vifta med armarna.

Tyckte BLOPS1-2 funkade utmärkt men nu jag vet inte :/

Lite att ta i kanske, men per varje 10 deaths jag får så är säkert 2 på grund av att dom spawnar bakom en. Men håller på k/d på runt 3 så kan inte vara så illa dock haha!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag vet inte vad jag ska säga om MP jag vill gilla det men det känns så jäkla orättvist pissdåliga spawns man får oftast 1 kill per liv 2-3 om man har tur för man hinner inte leva sålänge utan att bli skjuten i ryggen av nästa som spawnar in sen vet jag inte det där med Lag compensation vissa firefights är bara cat fights vifta med armarna.

Tyckte BLOPS1-2 funkade utmärkt men nu jag vet inte :/

Ja, man dör otroligt mycket i detta spel, vilket också gäller duktiga spelare. Stor skillnad ifrån de äldre CoD-spelen. Jag tror att det är en kombination av olika saker. Man kan i princip kan vara överallt nu och det går inte längre att stå och peaka på samma sätt som man kunnat göra tidigare. Det är ingen respawn-tid på något av spellägena vilket gör att folk är konstant igång och spelar. Man kan spawna lite överallt när som helst vilket gör det svårt att veta vart folk kommer ifrån. Sedan tycker jag man dödar folk otroligt lätt (och då även dör otroligt lätt) men det kanske har varit på samma nivå i de andra spelen också, minns ej. Men ja, spelar du extremt defensivt, står i ett hörn och bara fokuserar på att inte dö så kan du säkert hålla en högre K/D än normalt. Men till vilken nytta?

Permalänk
Medlem

Appropå COD AW lag, jag märker iaf att jag inte är ensam direkt.
Det är också noterbart att vissa AMD kort har mindre problem, exempelvis 7850, vilket stämmer överens med en tidigare kommentar där människan just hade det kortet.

Reddit: http://www.reddit.com/r/CodAW/comments/2mayvd/pc_just_had_a_4...

Det finns fler kommentarer som alla antyder på att det har funnits problem med AMD kort men också de nyare varianterna, speciellt 290-serien. Men även där så finns det vissa som inte har haft problem.

Det som däremot många anmärker på är stutter lag som kan hjälpas med pre-loading av shaders. Så det är iaf skönt att höra att det inte är något client-side utan ett allmänt problem för många, men inte alla, AMD-användare. Irriterande.

Permalänk
Medlem

Prestigead och får höga challanges xp?

Jag prestigeade nyligen mig upp till 2. Och här kom något sjukt upp för mig, varje gång jag dödar någon med exempelvis MK5 eller BAL-27 då sprutas det fram av miljoner challanges som 200 kills, 300 kills och samt headshoots utmärkelser och jag har bara prestigeat och jag får miljoner sådana efter en kill efter den ena, WTF är jag ensam om detta, bugg eller vad det är?

Jag går upp i rank skit fort redan 13 från att vara 1 på bara en omgång Team deathmatch.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Appropå COD AW lag, jag märker iaf att jag inte är ensam direkt.
Det är också noterbart att vissa AMD kort har mindre problem, exempelvis 7850, vilket stämmer överens med en tidigare kommentar där människan just hade det kortet.

Reddit: http://www.reddit.com/r/CodAW/comments/2mayvd/pc_just_had_a_4...

Det finns fler kommentarer som alla antyder på att det har funnits problem med AMD kort men också de nyare varianterna, speciellt 290-serien. Men även där så finns det vissa som inte har haft problem.

Det som däremot många anmärker på är stutter lag som kan hjälpas med pre-loading av shaders. Så det är iaf skönt att höra att det inte är något client-side utan ett allmänt problem för många, men inte alla, AMD-användare. Irriterande.

Jag testade pre load av shader,men fy vad långsamt det gick innan matchen startar då, då kör jag ändå allt från ssd:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jag prestigeade nyligen mig upp till 2. Och här kom något sjukt upp för mig, varje gång jag dödar någon med exempelvis MK5 eller BAL-27 då sprutas det fram av miljoner challanges som 200 kills, 300 kills och samt headshoots utmärkelser och jag har bara prestigeat och jag får miljoner sådana efter en kill efter den ena, WTF är jag ensam om detta, bugg eller vad det är?

Jag går upp i rank skit fort redan 13 från att vara 1 på bara en omgång Team deathmatch.

Hackad lobby?

Fanns mycket såna i MW2, där man gick in och dödade 1 person och blev prestige 10 (typ).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jag prestigeade nyligen mig upp till 2. Och här kom något sjukt upp för mig, varje gång jag dödar någon med exempelvis MK5 eller BAL-27 då sprutas det fram av miljoner challanges som 200 kills, 300 kills och samt headshoots utmärkelser och jag har bara prestigeat och jag får miljoner sådana efter en kill efter den ena, WTF är jag ensam om detta, bugg eller vad det är?

Jag går upp i rank skit fort redan 13 från att vara 1 på bara en omgång Team deathmatch.

Hackad lobby Jag och polarn kom in på en sådan förra veckan och vart genast lvl 26 efter EN kill haha Lämnade fort.. men ska ju inte vara nå fara iaf.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Och där var spelarantalet nere på 13k och nästan lika många som BO2 på en helg kväll/natt. Tror personligen att Activision inte är så nöjda över PC versionens siffror eller så skiter dom i den. Asscreed ultihack från Ubisoft är också väldigt dåliga siffror på. Aktien sjunker och tror nog bara FC4 kan rädda dom.

Vad fan har hänt med spelindustrin? Testar dom inte sina egna spel och inte lägger sin själ och vilja i spelen? Tacka vetja From och Namco. Dom gillar iaf spel, dock dåliga på att göra portar men med väldigt lite personal och med den känslan till spel så gör de inte så mycket om man jämför med cod och ubisoft titlar förutom Rayman då

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Nä jag är klar med AW Multiplayer.

Pissiga spawns skjuten i ryggen konstant ''gunfightens vet jag inte hur dom funkar man skjuter och träffar men ändå blir man ner mossad cykeln går spawn-Rush-kill1-2-die rinse and repeat.
BLOPS 2 är ett ''tactical'' masterpice gemtemot denna clusterfuck jag kan spela kaotiska spel Q3/Unreal etc men detta bara tråkigt.

skumt man ser inga ''mega kill strakers'' heller som i dom föregående spel lätt kunna gå 30kills 2 Deaths men kollar man på snitt spelaren i varje match så har dom lika många kills som death för det mesta ingen som skiljer sig särskilt mycket från mängden undra vad det beror på...
Är nog klar med CoD för en lång tid framöver..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Nä jag är klar med AW Multiplayer.

Pissiga spawns skjuten i ryggen konstant ''gunfightens vet jag inte hur dom funkar man skjuter och träffar men ändå blir man ner mossad cykeln går spawn-Rush-kill1-2-die rinse and repeat.
BLOPS 2 är ett ''tactical'' masterpice gemtemot denna clusterfuck jag kan spela kaotiska spel Q3/Unreal etc men detta bara tråkigt.

skumt man ser inga ''mega kill strakers'' heller som i dom föregående spel lätt kunna gå 30kills 2 Deaths men kollar man på snitt spelaren i varje match så har dom lika många kills som death för det mesta ingen som skiljer sig särskilt mycket från mängden undra vad det beror på...
Är nog klar med CoD för en lång tid framöver..

Det beror sig väl på att det är en skillbased matchmaking? BO2 hade det väl också men denna verkar ju funka "bättre".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vet någon ett smartare sätt att ändra grafikinställningar än att behöva starta campaign mode, sen där options ändra sen måste hela spelet startas om in till campaign igen för att man ska se resultatet... så ändra en inställning i videoinställningarna tar typ 4minuter att se..

Kan man inte göra på annat sätt?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Jag är nog en CoD-kille. Spelar hellre AW än Final Stand. Efter att man kört AW så känns BF4 väldigt slött. Visst, man blir ofta skjuten i ryggen i AW men det är en del av spelet. Det gäller att ha lite tur också. Men om man har bra flyt får man trots detta oftast en bra k/d ratio.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan köra med amd-mantel på detta spel eller det är direkt-x som gäller ??

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag är nog en CoD-kille. Spelar hellre AW än Final Stand. Efter att man kört AW så känns BF4 väldigt slött. Visst, man blir ofta skjuten i ryggen i AW men det är en del av spelet. Det gäller att ha lite tur också. Men om man har bra flyt får man trots detta oftast en bra k/d ratio.

Jag är beredd att hålla med dig! Last Stand blev väldigt segt om man som jag lirat AW sen det släpptes. Annars gillar jag dock BF men kanske inte 64p Conquest på enorma banor , blir för lite action! tidigare DLC:s till BF har dock fallit mig i smaken , mindre banor och mera urbana miljöer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Det är DirectX inget Mantle.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ska man köpa Steam key genom G2A for COD AW for 225 kr tycker ni? x)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa till ps4, men har en fråga. Behöver jag PSN för att spela online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ska man köpa Steam key genom G2A for COD AW for 225 kr tycker ni? x)

Gillar du CoD så tycker jag det. Det finns några irriterande problem dock. Man kan behöva försöka många gånger för att komma online i multiplayer. Det laggar en hel del i början på ett par multiplayerkartor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tyckte AW var en klar förbättring i jämnförelse med BO2 då de var de senaste cod jag vart så besviken på , Spelet flyter på bra i hög grafik, lite objekt som inte är helt rätt texturer än och vatten som inte är bra men de bör de ju fixa snart.. Jag har inget lagg eller fps drops. I de stora hela tycker jag det är ett bra spel. gl

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

funderar på att köpa till ps4, men har en fråga. Behöver jag PSN för att spela online?

Playstation konto kan du ju skapa/logga in på ett direkt från konsollen..

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem

Problem

Har haft extrema problem de senaste dagarna med aw som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. har spelat en del med högsta inställningarna utan problem flyter gör bra men här om dagen cracha det bara och efter det kan är det såååååå laggigt. det går inte ens vara i menyerna. har satt ner upplöningen till lägsta då går det röra på musepekaren utan att den hackar fram. så ni som är duktigare äm mig på sådan kan ju tips mig tack.
dator i7, R9 2xx, 8gb ram

Permalänk
Medlem

Spelet finns för 135 SEK på g2a nu om du köper från en användare och får den som en steam gift (så jag köpte min).

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Satan vad krävande det är. Även utan supersampling är det knappt spelbart med 780 ti och 2600k i 1080p. Meh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psychadaelic:

Satan vad krävande det är. Även utan supersampling är det knappt spelbart med 780 ti och 2600k i 1080p. Meh

Har du klockat din cpu någonting?
Annars har du nåt allvarligt fel nånstans jag har iofs ett 980 men bara en 2500k i 4,6 ghz och här flyter det kanon med allt i 1440p:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Satan vad krävande det är. Även utan supersampling är det knappt spelbart med 780 ti och 2600k i 1080p. Meh

Då är det något fel, jag hade inga problem i 1080p med mitt gamla 660 och en 2500K i stock.

Permalänk
Medlem

fått ostabilt i cod aw med senaste omega drivaren till mitt 290x eller vad den hette skall prova dra tillbaks en äldre för funkade felfritt innan

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf