The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Permalänk

jag tycker tpb är en schysst sida, finns ju mera än film att ladda ner

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

Jaha, såg precis det. komlicerad situation för MP i sammarbete med S

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Är det fler som inte kommer in på torrentz.eu?

Permalänk
Medlem

Det enda jag laddat ned från Piratebay i modernt minne är musik från bandet Ministry, som de släppt gratis på siten. Läs mer på http://al-jourgensen.squarespace.com/downloads/

Enjoy, share and make all your posts on our Facebook, Twitter and website (www.alfuckingjourgensen.com). Some of you are just leeching...do your job too. Get the word out on these FREE downloads. We did our job of slaving over these remixxxes, so you help get the word out to your cult. Fair enough?

So, remember: 1. like my Alien Jourgensen and Ministry fan pages on Facebook AND hit up my Twitter @alfknjourgensen. 2. Send a link back to us from your website, social media or online magazines.

How easy was that...a new track gets released THIS Monday (along with some extras on the Pirate Bay... yes...THAT Pirate Bay) and will be released in the same order as on the album. If that weren't enough...we're gonna do the same with the Relapse remixxxes after From Beer to Eternity's are all done... so download away..

-Uncle Al
www.alfuckingjourgensen.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt så är "smygpremiären" natten mot den 13:e alltså har IMDb fel. Den officiella premiären är den 13:e december.

vi hade smygpremiär natten till idag , den 9.e

Visa signatur

Asus P8Z77-V PRO
Intel 3770k @ 4.1 GHZ, 16 GB DDR3 2400 MHZ
Geforce 780 GTX
Creative Sound Blaster X7, Qpad 1339, B&W MM-1

Permalänk
Skrivet av Rozzor:

Ni som klagar på kvalitén på Netflix: vilken hårdvara använder ni för att titta på Netflix? Och har ni ställt in högsta möjliga kvalité i Netflix-inställningarna? Jag kör tv-appen i en Samsung H7005 och tycker kvalitén är grym. Exempelvis Breaking Bad finns över huvud taget inte att ladda ner i anständig kvalité någonstans. På Netflix finns det till och med i 4K.

Nu har inte jag läst allt i denna tråd, men brukar inte utbudet vara mer kritiserat på Netflix än kvalitén?
De serier jag ville titta på när jag hade Netflix-abonnemang fanns inte de två senaste säsongerna uppe i snitt. Så om man vill köra repris på säsong 3 istället för att kolla säsong 5 t.ex. så är ju Netflix ett grymt bra alternativ...

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Jasså jag som försökte gå in på sidan hela morgonen:( Det förklarar ju en del. Hoppas den är uppe snart igen så man kan ladda ner lite lagliga grejer:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Nu har inte jag läst allt i denna tråd, men brukar inte utbudet vara mer kritiserat på Netflix än kvalitén?
De serier jag ville titta på när jag hade Netflix-abonnemang fanns inte de två senaste säsongerna uppe i snitt. Så om man vill köra repris på säsong 3 istället för att kolla säsong 5 t.ex. så är ju Netflix ett grymt bra alternativ...

Det är 2-3 personer i tråden som klagat på kvalitén på Netflix. Det har kanske att göra med att kvalitén varierar beroende på vad man tittar på. Utbudet av film är inte jättebra, men inte heller urkass. BB har alla 5 säsonger uppe. Men t.ex. Top Gear har bara säsong 18-21 uppe.

Vad det gäller fildelning och att filmer kommer ut direkt samtidigt som de kommer ut på bio, så stämmer det ju inte. En film tar flera månader på sig att dyka upp i bra kvalité. Att det finns TS gills inte, det går ju inte att titta på. I enstaka fall dyker filmen upp tidigt, men det är inte standard. TV-serier är en annan femma dock, dessa dyker upp inom 24h på fildelningssajter.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Kaliten på netxlix är inte lika hög som en blueray disk. Bitraten kommer inte inärheten. Skall man ha 1080p i hög bitrate med dts 5.1 så kan man inte använda netflix om man vill ha något att vila ögonen p.

Men utbudet är såklart det stora.

Det finns inget "vettigt" alternativ till tpb

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Jävla skitpolis, jagar hemsidor på uppdrag av en lobbyverksamhet

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Svensk lagstiftning är ju rent allmänt lite konstig. Det finns t ex något som kallas för "kvinnovåld", men ingen motsvarighet som heter "mansvåld".

Vid försäljning av sexuella tjänster så är det kunderna man sätter åt. Inte säljarna men vid försäljning av droger så är det främst säljarna man vill åt.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Kan man tänka sig att lägga servrarna i Ryssland? Jag tvivlar starkt på att ryssarna bryr sig om dom amerikanska mediejättarnas privata agenda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt så är "smygpremiären" natten mot den 13:e alltså har IMDb fel. Den officiella premiären är den 13:e december.

Hur har IMDB fel när folk gick och såg den inatt (den 10:e)?

Och här kan du boka biljett för att gå och se den idag

http://www.sf.se/biljetter/bokningsflodet/valj-forestallning/...

Du är felinformarad

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Det lät ju för ett år sen eller två som att Piratebay beslutat att flytta upp i det fantastiska "molnet" och därför inte kunna plockas ner på det här viset.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Det lät ju för ett år sen eller två som att Piratebay beslutat att flytta upp i det fantastiska "molnet" och därför inte kunna plockas ner på det här viset.

Det trodde jag också. De kanske blev allokerade en server i Stockholm utan att veta om det.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett konto på Pirate Bay för länge sedan men annvänder inte sidan alls. Sen tycker jag sökfunktionen är kass också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Toppen, mina skattepengar läggs på totalt meningslöst saker. Förhoppningsvis var det bara nån enstaka slö skrivbordspolis som var inblandad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Det lät ju för ett år sen eller två som att Piratebay beslutat att flytta upp i det fantastiska "molnet" och därför inte kunna plockas ner på det här viset.

The Pirate Bay's "back-end" består av typ 20-25-ish servrar som är hostade runt om i världen hos olika hostingproviders i form av virtuella maskiner eller dedikerade burkar som kör allt i RAM, ungefär. Tänkt typ 6-10 webservrar, 6-10 "sökservrar", ett gäng för databas och diverse andra maskiner för torrents och lastbalansering. Man kan då säga att denna hög av maskiner sitter "ihopkopplade" i en form av "internt VPN över internet". Detta är alltså maskineriet som driver hela kalaset, utöver detta så finns det då en proxy för port80 som agerar dörrvakt ut mot internet, högst troligen så var det då denna proxy som blev nedplockat under gårdagen. Om jag inte minns fel så har den burken hostats hos Portlane i Nacka.

Detta är inte helt tekniskt korrekt beskrivet, men det är en förenklad version för gemene man att förstå. Summan är alltså att hela "back-end" är up n' running och man behöver bara sätta upp en ny proxy hos valfri host (varför inte samma? ) och köra på igen tills det är dags för razzia om ett år igen. Strukturen bygger inte på 99,99% uptime utan möjlighet att inom en dag eller vecka flytta proxyn eller migrera VM's till nya datahallar. Lite förvånande att man inte har en "hot-standby-proxy" i en annan hall för sådana här tillfällen, men men, det är ju trots allt driftat som en form av fritidsprojekt så folket har väl ett vardaglig jobb att sköta också..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Realistisk beräkning

Sorry men kan inte sluta skratta åt den "realistiska" beräkningen som slutade på 100k SEK.

Om du multiplicerar det med 10 så är du fortfarande helt fel....

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Nu är det inte så att alla poliser i Sverige jobbar med ett och samma fall, så..... tror inte mordutredningar uteblir....
Och alla som kallar det för fascismen, ni är väl samma som anser att lätta droger bör legaliseras och att det är er rätt att röka på bäst ni vill?

Fildelning är fortfarande inte lagligt när det gäller upphovsrättsskyddat material, vägrar man erkänna detta och skyller på att sånt ska vara fritt så har man nog det svårt i livet sen när det gäller vad man ska betala för och inte. Och sen alla foliehattskonspirationer..... herregud

(Och ja, jag tankar saker och vet jag borde betala för det egentligen)

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

- Buhu, hata Hollywood och all crap de försöker tvinga på oss nu för tiden!
- WOHO! Senaste filmen från Hollywood finns nu att ladda ner... Som jag har längtat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Men vem använder egentligen TPB? Det finns ju absolut ingenting där om man ger det en sökning men kommer det upp nått så är det alltid nere på nästan
0 i seed! Förstår inte varför det ska vara så himla stort och pampigt med TPB hela tiden i media o.s.v..

Håller verkligen inte med. Visst finns det undantag när det gäller gammla, icke-populära torrents. Men för övrigt så hittar jag allt jag söker med samma ned hastighet som de andra privata trackers jag använder.

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Det lät ju för ett år sen eller två som att Piratebay beslutat att flytta upp i det fantastiska "molnet" och därför inte kunna plockas ner på det här viset.

Varför skulle det vara svårare att plocka ner en tjänst från molnet?

Permalänk
Medlem

ragerant !!
Helvete vad jag stör mig på Ponténs uttalande.

1) "tjänar stora summor på att lägga ut andras filmer och musik" - ingen upphovsrättsskyddad data läggs ut på piratebay. Lär dig om torrents, ffs!

2) Även om piratebay-teamet dömdes för "MEDHJÄLP till brott mot upphovsrättslagen" (wiki), anser jag detta vara en KÖPT dom ("inte jäv", "high requirements" [JurFak, LU; PDF] och jag tackar Antipiratbyrån för deras gedigna och icke-jäviga arbete för att göra planeten säkrare för mig som medborgare (WOOP-WOOP, SARCASM ALERT!!!).

3) "Upphovsmännen får inte betalt för sitt arbete" - jooooodå, det får de visst. EU, i artikelform, Intl Business times.

4) "de legala tjänsternas framväxt hindras" - JA DET HINDRAS, men inte pga piratebay utan pga COPYRIGHT och patent, gammalt tänkande inom industrin, tröghet, rädlsa för investeringar i ny teknik, rädsla för ett dåligt kvartal, osunt synsätt på pengar, och trångsynthet om förändring. Get with the times, you morons. VHS<DVD<VoD, Netflix is flawed, Good services make piracy obsolete

5) Och vafan är Rättighetsalliansen om inte en typisk lobbyist och intresseorganisation som utövar påtryckning på svenskt rättsväsende med pengar och hot? USA, FUCK YEAH!

6) ... och vi svenskar röstar hellre på SD än PP. VAFAAAAN!!?? Få in PP i riksdagen. Det räcker att ta sig över spärren så blir livet direkt roligare på nätet.. KOM IGEN!

7) Om vi fortsätter som vi gör (du och jag och alla andra) så blir det såhär (Australien), och UK internet censorship 1, och 2, och det är just nu BBB som tar principsmällen i sverige (även på Aftonbladet). Här är en hjälpsam karta över censur.

8) Kolla sista länken i punkt 4 igen... Good services make piracy obsolete. DET BETYDER ATT VI ÄR VILLIGA ATT PRÖJSA FÖR BRA SERVICE, och att det finns bra exempel och dåliga exempel på streamingtjänster. Spotify är stora nog för att ge en bra service, netflix och HBO är inte riktigt det ännu. Varför är utbudet begränsat? SE PUNKT 4!!

orkar inte mer. slutrantat.
för denna gång...

edit: ok. några saker till: "Worst Corporate Lobbyists (USA 2011), Corporate Slush Fund Pays for State Lawmakers" (USA 2012), "Does Corporate Money Lead to Political Corruption?" (NYT, USA 2010), "Do lobbying firms change government policy?" (Guardian, UK 2011), "Lobbying's Hidden Influence" (UK 2014), "Why the lobbying act increasess inequality of influence" (UK 2014), Rules for lobbying governments in Australia, Canada, UK and USA (AU 2014), German firms top EU lobbying list (DE 2014), Lobbying Bonanza as Firms Try to Influence European Union (NYT USA/EU 2013)... men sverige då?
De röstade ned förslaget om lobbygranskning (Aftonbladet, SE 2013) (med fantastisk quote: Vi ser inte det behovet. Det ingår i vårt uppdrag att låta oss påverkas av olika organisationer, säger Centerpartiets gruppledare Anders W Jonsson)
Vanligt byta politik mot lobbyism (SvD 2013)
Makt till högstbjudande (DagensArena 2014)
Carl Bildt: Finns ingen skandal i Saudiarabien (Expressen 2012)
Ministeruppror: Vi måste skydda svenskt snus, få sälja vapen till diktaturer och äta [negress]tårta (debattinlägg 2012)
"Dold lobbying kan få negativa konsekvenser" (Dagens Media 2014)
Sveriges köpta och korrupta politiker (vänsterblogg 2013)
kartläggning av svenska partiers antikorruptionsengagemang (Transparency intl, SE 2014)

Lobbyism i sig är ett sätt att få sin röst beaktad inom politik, så inte bara till ondo. Däremot är det snett när stora pengar kan styra lagar (köpa lagar) utan att medborgarna kan se det för vad det är, eller trots att det försämrar nationella intressen och principer (ideal, suveränitet och integritet).

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Varför skulle det vara svårare att plocka ner en tjänst från molnet?

Svårare blir det kanske inte, Men det blir betydligt effektivare för tpb att gå till en annan leverantör och bara mata in avbildningen.

Permalänk
Medlem

TPB är uppe igen, politikerna fick inte ens ett dygn att gotta sig och runka ikapp med lobbyisterna i USA.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

tpb är inte uppe igen. testat från olika nätverk och olika enheter. :,/(

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

TPB är uppe igen, politikerna fick inte ens ett dygn att gotta sig och runka ikapp med lobbyisterna i USA.

Och var skulle detta vara? Finns en uppsjö fakesidor.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Jag är jätterolig att TPB inte kommer finnas :/ jag märkte redan igår att sidan inte funkade..

Kom igen TPB you can do it! Hoppas de fixar upp sidan snart igen, dem har ju funnits I så många år..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag är jätterolig att TPB inte kommer finnas :/ jag märkte redan igår att sidan inte funkade..

Kom igen TPB you can do it! Hoppas de fixar upp sidan snart igen, dem har ju funnits I så många år..

Då kan jag lugna dig med att säga att TPB inte kommer att försvinna.