Xbox One strömmar spel till Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Xbox One strömmar spel till Windows 10

Med ett gemensamt operativsystem öppnas möjligheten att strömma spel från Xbox One till både persondatorer och plattor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Borde vara tvärtom!

PCMasterRace

Dold text

Nae men det är väl trevligt, det är ju trots allt #Framtiden antar jag men det känns ändå som en lite nischad grupp som skulle vilja strömma från en spelkonsol till en dator med Windows 10 men vad vet jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

love it !!!!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Ge oss xboxspel på pcn och inte simpel streaming ifrån xboxen. Vill inte behöva köpa en xboxone för spelen.

Permalänk
Medlem

Detta gränssnitt gör att Steam ser 10 år äldre ut.

Ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, hoppas det fungerar bra i praktiken utan lagg också.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

En rätt så oväntad vändning från MS, att det skulle komma någon form av streaming var ganska så självklar (med tanke på konkurrensen), men att det skulle gå att streama till en pc är rätt galet! Ska bli spännande och se vart de tar detta

Permalänk

Om man kan använda musen och tangentbordet köper jag mig en Xbox direkt.

Permalänk
Medlem

Detta känns mest som en "mjukvaru KVM"-switch för konsolen, ens TV/datormonitor och Xbox-dosa.
... minus att man då kan använda sin tablet, vilket dock var en bra nyhet. Det krävs dock fortfarande att man äger en Xbox, så... blä

Jag hade hellre sett att de skrotade "exklusiva" titlar, iallafall till sin konsol och istället gjorde dessa spel till "Microsoft-produkt-exklusiva".

Permalänk

Undrar om Windows 10 kan strömma till en XboxOne? Finns ju vissa spel som är exklusiva för pc plus att många spel ser bättre ut på pc.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Går det inte spela med mus och tbord är det helt värdelöst iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Om man kan använda musen och tangentbordet köper jag mig en Xbox direkt.

Precis vad jag tänkte säga, kommer säkert en hel del spel som är console-exclusives som gör sig bättre med mus och tangentbord än kontroll.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av FreddyK:

Precis vad jag tänkte säga, kommer säkert en hel del spel som är console-exclusives som gör sig bättre med mus och tangentbord än kontroll.

Undra hur lång tid det tar innan det kommer ett hack för att köra med mus och tangentbord. Ger en del intressanta fördelar i FPS-spel @ multiplayer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Undra hur lång tid det tar innan det kommer ett hack för att köra med mus och tangentbord. Ger en del intressanta fördelar i FPS-spel @ multiplayer.

XPadder blir... Xkeyer? XMouser? XKeymousyer? Eller nått.
Det lär ju utan tvekan gå att hacka, så länge Xbox-dosan inte måste vara direktkopplad till konsolen. Men det finns ju olika adaptrar iallafall för de tidigare generationerna som tillåter mus och tangentbord på konsolerna, dock oftast buggigt och halvdant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

XPadder blir... Xkeyer? XMouser? XKeymousyer? Eller nått.
Det lär ju utan tvekan gå att hacka, så länge Xbox-dosan inte måste vara direktkopplad till konsolen. Men det finns ju olika adaptrar iallafall för de tidigare generationerna som tillåter mus och tangentbord på konsolerna, dock oftast buggigt och halvdant...

http://xim4.com/ finns mao för xbox one redan

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Precis vad jag tänkte säga, kommer säkert en hel del spel som är console-exclusives som gör sig bättre med mus och tangentbord än kontroll.

Tveksamt. Console exclusives kommer inte vara gjorda för att köra med mus & tangentbord (eftersom de är just konsoll-exklusiva). Om man, trots allt, gör nån fulhack och binder om joysticken till musen osv kommer det ändå vara helt whack då spelet inte är gjort för detta, lär bara resultera i huvudvärk av kameran.

Trevlig nyhet hur som helst.

Permalänk
Inaktiv

Fan vad värdelöst. Vilken flopp, av microsoft igen. Varför kan man inte bara spela xbox-spel på datorn? Det är på tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Borde vara tvärtom!

PCMasterRace

Dold text

Nae men det är väl trevligt, det är ju trots allt #Framtiden antar jag men det känns ändå som en lite nischad grupp som skulle vilja strömma från en spelkonsol till en dator med Windows 10 men vad vet jag.

Håller med, kan inte riktigt se vilken fördel detta ger. Så nu kan man sitta vid sitt skrivbord/på sitt kontor och spela XBox-spel? What? Vill man inte hellre sitta i soffan, framför TV:n då?

Enda anledningen jag kan komma på är att TV:n skulle vara upptagen och man vill spela XBox. Men ändå ganska ovärt för de flesta.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja streama ifrån Xboxet till sin PC? Det är väl lite bakvänt ...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Borde vara tvärtom!

PCMasterRace

Dold text

Nae men det är väl trevligt, det är ju trots allt #Framtiden antar jag men det känns ändå som en lite nischad grupp som skulle vilja strömma från en spelkonsol till en dator med Windows 10 men vad vet jag.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem

Endast för att sälja fler konsoller. Strömma ifrån en konsol till en dator är ju bland det dummaste jag hört. Visst då kan jag spela Halo på min datorskärm, men då kan jag väll lika gärna starta det ifrån xboxen och slippa allt krångel?

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan köra Forza med ratt? Är det i så fall endast Xbone-certifierade rattar? Intressant, i vilket fall.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Skitcoolt att de möjliggör att PC och One kan spela coop i samma spel det såg ju skicoolt ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag håller med TotalBiscuit:
https://twitter.com/Totalbiscuit/sta...67570712952832

Hela konceptet med xbox-streaming känns på något sätt helt meningslöst, varför inte bara spela på xboxen? Hade det varit åt andra hållet hade det funnits en poäng, ha en fet rigg som kan rendera högupplöst i hög kvalitet och streama till xboxen. Hade gjort att dom kunde fortsätta sälja xbox one i all evighet (nåja), och i stället sälja windowslicenser till alla feta datorer folk skulle bygga för att kunna streama 4k osv.

Men det här, ser inte ett enda användningsområde förutom "jag vill spela i sängen/när jag sitter på toa"

Permalänk

Hoppas verkligen inte det är detta de snackat så mycket om när de försökt hypa upp win10 för gamers...

Permalänk
Medlem

FAn e det enda man kan säga dom hann förstöra win 10 också preview versionen var bra sen ska dom förstöra det med massa x-box fjoll
dom verkar inte fatta ett dugg dom på microsoft, att data användare snarare vill ha ett mer avskalat win för spelande, inte massa konsoll fjant som ägare till konsoller för småbarn vill ha.
vore skönt om det vore möjligt att köpa win10 utan fjolleriet som kommer efter preview versionen. (en pro variant för företag utan detta fjoll)
. sen varför streama från x-box till pc är inget annat än ett skämt från pc till x-box då skulle ju den klena x-boxen åtminstånde kunna funka som htpc eller extender andra vägen är ett skämt med tanke på hårdvaran.
Enda positiva var hårdvaran holo.. glasögonen & Surface hub va trevligt men det för spelande får en mest att må illa kunde inte vara sämmre.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Fan vad värdelöst. Vilken flopp, av microsoft igen. Varför kan man inte bara spela xbox-spel på datorn? Det är på tiden..

Det dom borde göra är att inse att x-box bara är en begränsad pc & satsa på pc spelande istället för att förstöra pc spelandet med att lägga in x-box fjoll.
Sen att dom streamar den vägen är för att tjäna pengar & försöka få upp intresset för deras flopp till konsoll.
Det enda detta gör är att det är dags att överge windows nu hoppas jag verkligen att steam os blir bra

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Jag håller med TotalBiscuit:
https://twitter.com/Totalbiscuit/sta...67570712952832

Hela konceptet med xbox-streaming känns på något sätt helt meningslöst, varför inte bara spela på xboxen? Hade det varit åt andra hållet hade det funnits en poäng, ha en fet rigg som kan rendera högupplöst i hög kvalitet och streama till xboxen. Hade gjort att dom kunde fortsätta sälja xbox one i all evighet (nåja), och i stället sälja windowslicenser till alla feta datorer folk skulle bygga för att kunna streama 4k osv.

Men det här, ser inte ett enda användningsområde förutom "jag vill spela i sängen/när jag sitter på toa"

Väldigt få har monsterdatorer. Att streama från konsolen är ju hundra gånger mer värt, sitta ute is solen med en platta på bordet och kontrollen i handen o lira.

Permalänk
Medlem

Massa bra nyheter här, varför blir ni sura över att man kan streama från XBONE till en PC? Bara en funktion som en del få kommer utnyttja, den behöver ju inte användas om man inte vill så finns ingen anledning att blir sur över det. Det jag hoppas på mer dock är att PC spel kommer bli bättre eftersom XBONE och PC (med Windows 10) blir så lika jämfört med tidigare konsoler.

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

Jag håller med TotalBiscuit:
https://twitter.com/Totalbiscuit/sta...67570712952832

Hela konceptet med xbox-streaming känns på något sätt helt meningslöst, varför inte bara spela på xboxen? Hade det varit åt andra hållet hade det funnits en poäng, ha en fet rigg som kan rendera högupplöst i hög kvalitet och streama till xboxen. Hade gjort att dom kunde fortsätta sälja xbox one i all evighet (nåja), och i stället sälja windowslicenser till alla feta datorer folk skulle bygga för att kunna streama 4k osv.

Men det här, ser inte ett enda användningsområde förutom "jag vill spela i sängen/när jag sitter på toa"

Du är singel eller hur? Jag som har fru och barn såg det briljanta med detta direkt. Detta är en finess vår familj skulle använda oss av relativt ofta. Jag skulle dock uppskatta om det gick och köra åt andra hållet också.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000