Permalänk

Val av nytt chassi

Hej

Jag skulle behöva hjälp med att välja ett nytt chassi. För tillfället har jag ett FD R4. Har sedan R5 släpptes varit väldigt intreserad utav den men även h440. Har någon en idé om vad jag ska välja? Om ni har andra förslag så är det bara att skriva

Tack på förhand
/ Gustav Frödeberg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade underlättat om du beskrev vad det är du inte gillar med R4 som gör att du vill byta

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Större möjlighet till kylning, skulle vara snyggt med psu cover m.m

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Av dem så skulle jag säga H440, ett byte från R4 till R5 låter extremt onödigt imo.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Ta en titt på Cooltek W2 .

Helt fantastiskt kvalitetschassi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Av dem så skulle jag säga H440, ett byte från R4 till R5 låter extremt onödigt imo.

Detta... fast frågar du mig är ett byte från R4 till H440 rätt onödigt det också, R4 är redan ett mycket bra chassi.

Permalänk

Ok, hade tänkt mig att vattenkyla framöver så var delvis därför jag fråga. Skulle dessutom villa ha en fönsterruta på sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför inte ett Phanteks Enthoo Luxe? Grym kvalitet och smarta lösningar, bästa chassi jag byggt i (och jag har byggt ett bra gäng datorer).

Massor av bilder i mitt galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/12727-phanteks-enthoo-luxe-corsair-h105-uppdatering-gamingdator

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera h440 som, jag bytt till från R4.
Underbart att bygga i

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=y62-ce8TBko
här jämför han h440 med r5

Båda två är grymt bra chassin och enligt denna jämförelse beror det på vad man föredrar, h440 enligt mig är extremt snyggt och en klar vinnare. Men r5 har andra positiva sidor, det hanterar ljud nivån lite bättre, så är du extremt känslig för ljud så är r5 ett bättre val.

Hade själv tänkt att använda h440 till mitt nästa datorbygg, mest tack vare att den röd/svarta versionen kommer passa mitt tema extremt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavfrodeberg:

Större möjlighet till kylning, skulle vara snyggt med psu cover m.m

Skickades från m.sweclockers.com

skulle kört på ett enthoo pro