No-signal på skärmen efter 30 min i Battlefield spel

Permalänk

No-signal på skärmen efter 30 min i Battlefield spel

Halloj

Skulle sätta mig och lira bad company 2 efter längre tids uppehåll och efter ca 30minuter så får jag no-signal på skärmen och fläktarna går på fulla varv, men jag kan höra och prata i skype fast skärmen är svart. Jag testade hardline och bf4 och får samma sak ibland kan det dröja 15minuter. Har spelat CS GO en massa och har inte det problemet där, testade dying light i över 1h och inget problem där heller. Jag har testat uppdatera DirectX från Bf4 mappen och den uppdaterade men det blev ingen skillnad. Jag testade också reparera bf4 men inte heller det hjälpte. En annan skillnad som jag gjort på senare tid är att nu så har jag en xbox kontroll ikopplad konstant i datorn, har dock inte testat att ta koppla ur den.

Någon som vet vad det kan bero på?
Jag vägrar tro på ett hårdvaruproblem om någon inte kan övertyga mig.

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Skrivet av steamuser:

Halloj

Skulle sätta mig och lira bad company 2 efter längre tids uppehåll och efter ca 30minuter så får jag no-signal på skärmen och fläktarna går på fulla varv, men jag kan höra och prata i skype fast skärmen är svart. Jag testade hardline och bf4 och får samma sak ibland kan det dröja 15minuter. Har spelat CS GO en massa och har inte det problemet där, testade dying light i över 1h och inget problem där heller. Jag har testat uppdatera DirectX från Bf4 mappen och den uppdaterade men det blev ingen skillnad. Jag testade också reparera bf4 men inte heller det hjälpte. En annan skillnad som jag gjort på senare tid är att nu så har jag en xbox kontroll ikopplad konstant i datorn, har dock inte testat att ta koppla ur den.

Någon som vet vad det kan bero på?
Jag vägrar tro på ett hårdvaruproblem om någon inte kan övertyga mig.

Tack på förhand

om dina temps när du spelar är vad?

har du kört stresstest med furmark och kanske memtest / prime95 ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

inte testat det faktiskt, förstår inte varför battlefield spelen beter sig så men inte andra spel.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Skrivet av steamuser:

inte testat det faktiskt, förstår inte varför battlefield spelen beter sig så men inte andra spel.

annan spelmotor som inte är kompatibel med del X eller program X i din dator.
får du däremot samma problem med stresstest då kan du börja testa varje del i nån annan dator om du har möjlighet.

ska tipsa om OCCT

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Några grejer jag hade gjort som första åtgärd:

* Kollat att kylfläns/fläkt på gpu:n är ren från damm.

* I stort gått igenom sådant som påverkar luftcirkulationen i datorn. Är eventuella filter/ventilationgaller rena? Går alla fläktar som de ska?

* Lyssnat lite på fläkten, och försökt bringa mig till minnes hur den lät tidigare vid olika lastfall. Låter den likadant nu, eller tycks den arbeta med annat (lägre) varvtal? Verkar det annorlunda kan man spåna på om det finns möjlighet att ändra varvtalsprofiler, och se om något hänt med det.

* Bildat mig en uppfattning om hur gpu:n är lastad under spelsessionerna. Är det 100% hela tiden, eller varierar det med spelets intensitet?

* Kollat hur temperaturerna ligger vid olika lastfall, med särskilt intresse i hur det ser ut just när det brakar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av steamuser:

inte testat det faktiskt, förstår inte varför battlefield spelen beter sig så men inte andra spel.

Kan vara så att Battlefield är de enda spelen som belastar din hårdvara till max, vet att bla. Dying Light har "port-problem" som gör att grafikkortet inte arbetar max när det ska och så.

Sedan kan det vara något specifikt med Frostbite och drivrutiner som strular med, så du kan alltid testa att ominstallera dina GPU-drivers.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Stort Tack för svaren gott folk, ska ta och stresstesta lite med programmet och se om det blir något problem. Vad gäller drivers så har jag de näst-senaste och vad gäller hur städad datorn är så brukar jag dammsuga filtren ungefär varje 1.5 vecka men har inte kikat in i dattan på ett tag, får se om nått strular där.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

annan spelmotor som inte är kompatibel med del X eller program X i din dator.
får du däremot samma problem med stresstest då kan du börja testa varje del i nån annan dator om du har möjlighet.

ska tipsa om OCCT

Kör grafikkortstest i 1h i programmet du rekommenderade, ingenting hände mer än att jag fick en massa png bilder med statistik från datorn. Hade konstant 60fps i programmet så jag vet inte om det är tillräckligt krävande. Ska testa nätagget imorgon.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Ger liv i denna tråd igen. Har exakt samma problem du beskriver fast mellan längre mellanrum. Haft det två gånger nu under ca 10 dagar och första gången spelade jag Ark och nu Gta v. Har du löst det?

Visa signatur

Punch a fish make a wish