Hur mycket pengar har du lagt ner på skins?

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar har du lagt ner på skins?

Tredje året på gymnasiet och håller på med mitt gymnasiearbetet och har bestämt mig för att göra en undersökning om "skins" i spel. Varför lägger folk pengar på ett virituelt objekt som inte har någon funktion i spelet överhuvudtaget.
Te.x. på spel: CsGo, Dota2, Lol. mm.

Så min fråga lyder:
Hur mycket pengar ungefär tror du att du har lagt ner på "skins"?
Ålder?
Kön?
Spel?
Någon annan relaterad åsikt?

Permalänk
Medlem

Är väl olika från spel till spel.. men folk gillar individualitet.. vill sticka ut från mängden.
World of Warcraft har ju funktionen transmogrification, vilket är liknande.. du kan ta ett vapen och ändra utseendet så det ser ut som ett annat vapen av samma typ.

Sedan var det väl något spel som detta kostade pengar (onödigt mycket pengar) ??
Skulle kunna tänka mig 10-20kr kanske men absolut inte 100-lappar.

Permalänk

~40-50€ under en tid på ~2 år.
-18
-Man
-Dota2

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X | MB: Hero VII X470 | RAM: 32GB DDR4 | GPU: RTX3080

Permalänk
Medlem

Inte en krona.
24
Man

Det är väll som med allt annat, olika människor anser att olika saker höjer spelkänslan och glädjen. Visuella belöningar är för mig inte viktiga nog att ja skulle lägga pengar på de. Andra har roligare när deras stridsvagn ser ut som en julgran, då är de väll lika accepterat som att spendera pengar på något annat för nöjets skull.

Permalänk

~4000:-
21
Man
League of Legends
Ett spel som har gett mig över 1500 timmar speltid som dessutom är gratis har jag inget emot att ge lite pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forgo:

Tredje året på gymnasiet och håller på med mitt gymnasiearbetet och har bestämt mig för att göra en undersökning om "skins" i spel. Varför lägger folk pengar på ett virituelt objekt som inte har någon funktion i spelet överhuvudtaget.
Te.x. på spel: CsGo, Dota2, Lol. mm.

Så min fråga lyder:

Hur mycket pengar ungefär tror du att du har lagt ner på "skins"? ~400:-
Ålder? 32
Kön? Man
Spel? Heroes of the storm
Någon annan relaterad åsikt?
Är väl egentligen inte "skins" utan mer att låsa upp karaktärer (och några rosa regnbåge-mounts )
Jag har mer pengar än vad jag har tid, så det är enklare att betala för sig än att lägga ner timmarna på att låsa upp saker.
Gillar inte F2P-systemet egentligen, bättre att bara ha en betalmodell där man betalar för spelet och får spelet.

Men ibland (Som i fallet med HoTS) så har jag polare som spelar, och prioriterar att spela med dom högre än att grina över betalmodellen
Och när man ändå har ekonomin känns det bra att ge utvecklarna sitt stöd.

Permalänk
Medlem

Kanske 4-600kr om det bara gäller skins (i mitt fall det enda jag spelar idag, GW2). Övriga objekt som faktiskt fyller en funktion i spelet kan man skjuta till med det tiodubbla utan att det i mitt fall täcker det första spelåret (unlimited gather tools och salvage kits för åtta karaktärer, minipets, extenderade karaktärs-, bank- och inv slots, speluppgradering etc).

Kan tyckas korkat men inte mer korkat än att blåsa bort kosingen på krogen, det är ju trots allt en hobby man kan avnjuta även dagen därpå

Edit:
Ålder: 23
Spel: Guild Wars 2 (väntar ivrigt på HoT)
Aktiv speltid: 4.235h 58min (de senaste 525 dagarna)

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar ungefär tror du att du har lagt ner på "skins"? 3000 ish
Ålder? 29
Kön? M
Spel? League of Legends + CSGO
Varför: För jag kan och man tröttnar på samma look på champs efter lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forgo:

Tredje året på gymnasiet och håller på med mitt gymnasiearbetet och har bestämt mig för att göra en undersökning om "skins" i spel. Varför lägger folk pengar på ett virituelt objekt som inte har någon funktion i spelet överhuvudtaget.
Te.x. på spel: CsGo, Dota2, Lol. mm.

Så min fråga lyder:
Hur mycket pengar ungefär tror du att du har lagt ner på "skins"? Inte en peng
Ålder?41
Kön?man
Spel?wow, bf3, coc, diablo
Någon annan relaterad åsikt?

Kan liva att folk som spelar clash of clans är nog värst. Har ett par i min klan som lagt ca 50000kr på detta spel bara för att slippa vänta att pengarna ska komma in. Detta är inte exact skims men egentligen samma sak.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar ungefär tror du att du har lagt ner på "skins"? ~1000-1500:- uppskattningsvis.
Ålder? 27.
Kön? Hermafrodit.
Spel? CS:GO och League of Legends.
Någon annan relaterad åsikt? Jag gillar brännvinsost.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

15 €
Ålder 31
Man
Heroes of the Storm
Varför: Ingen aning

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd låst.*

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.