Permalänk
Medlem

Fiber eller Comhem?

Ska få tillgång till fiber i området och undrar då vad ni tycker är bäst antingen fiber via http://ekerostadsnat.nu/ eller Comhems bredband.
Fibern blir öppen efter 3 år

Permalänk
Medlem

Fiber. Alltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fiber

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fiber för guds skull!

Permalänk
Medlem

´´

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Har någon av er bemödat er med att gå in på den hemsidan ?
Det är ju så jäkla dyrt så jag hade sagt comhem nu och fiber om 3 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Kolla priserna, hade nog sagt comhem...

Spelar man FPS-spel, som så gott som alltid kör UDP, så absolut inte Comhem coax. Comhem fiber är en annan femma.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har någon av er bemödat er med att gå in på den hemsidan ?
Det är ju så jäkla dyrt så jag hade sagt comhem nu och fiber om 3 år.

Lägg ihop Internet och TV från Comhem och det blir inte billigare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har någon av er bemödat er med att gå in på den hemsidan ?
Det är ju så jäkla dyrt så jag hade sagt comhem nu och fiber om 3 år.

Det blir väldigt dyrt om man drar fiber sen bara indragningen skulle kosta nära 20k

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Lägg ihop Internet och TV från Comhem och det blir inte billigare.

Bredband och kanske tele är mest intressant för vi bor i en samfällighet som har Comhem för tv

Skrivet av Dimman:

Spelar man FPS-spel, som så gott som alltid kör UDP, så absolut inte Comhem coax. Comhem fiber är en annan femma.

Kör mest BF4. Comhem sa att dom körde med fiber och koppartråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av gottis89:

Bredband och kanske tele är mest intressant för vi bor i en samfällighet som har Comhem för tv

Kör mest BF4. Comhem sa att dom körde med fiber och koppartråd

Tittar man på Ekerö-fiber så är ju TV påtvingat i abonnemang.

comhem har fiber ut till en station. Därifrån går antenn/RF/koax/koppar-kabel in i bostaden.

Undvik "3 hål i väggen".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Fiber. Detta sagt av en väldigt nöjd 3-hål-i-väggen-användare, men hade jag kunnat ha fiber hade jag bytt på sekunden.

Permalänk
Medlem

Com Hem leverar inte enbart HFC, dom har även FiberLAN. Så innan man avskriver comhem för "tre hål i väggen" etc. så är det värt att kolla upp vad dom har tänkt leverera. Är det enskilda villor så är det med 99,99% FiberLAN dom ska installera, typiska hyreshus med flera lägenheter och våningar får dock HFC.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Com Hem leverar inte enbart HFC, dom har även FiberLAN. Så innan man avskriver comhem för "tre hål i väggen" etc. så är det värt att kolla upp vad dom har tänkt leverera. Är det enskilda villor så är det med 99,99% FiberLAN dom ska installera, typiska hyreshus med flera lägenheter och våningar får dock HFC.

bor i radhus

Permalänk
Medlem

Apropå detta så var det någon säljare från comhem hos oss och påstod att vi hade "hybridfiber" numera. Har inte sett någon gräva ner fibrer i området. Lät mer som falsk marknadsföring. Jag menar vi har ju fortfarande kabel och "3 hål i väggen".

Permalänk
Medlem

Fick alltid 100mbit/s (ibland mer) med com hem och tv'n funkade helt smärtfritt, nu får jag kanske 96mbit/s med bbb och tv'n laggar och har fått byta massa grejer men det strular ändå. Röstar därför på com hem...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]