Permalänk
Medlem

Mediacenter av återvunet matrial ;)

Rössta inte förens jag är färdig är ni snälla.

Hej på er.

Jag fick tag i en trasig bärbar dator som startade och gav bild via VGA och tänkte vad kan jag göra med en
sådan dator och i samma veva köpte jag en Raspberry Pi 2 1GB och installerade Retropie / snes som min 5 åriga dotter tycker är kul att spela på så varför inte bygga om datorn till henne så hon kan spela/ Se film i sitt rum på tv:n.

Material:

Köpt/beställt:
2.4GHz Wireless Vibration Controller för PC (Include 2 Controllers
Vinkeljärnen 4 st
Slippapper 60

Begangnat:
gammal hårddisk 160 Gb från en annan skrot dator

Trasig bärbardator.
Usb kabel som gåt av i han kontakten.
Möbel skiva i spån från bakstycke på ett skåp
Brädor från jobbet som suttit under rör.
skruv och plåtskruvs brickor med gummi.

Skick på bärbara datorn:
Trasig usb kontakt och en böjd.
Ljudutgången glapp
Spräckt skärm.
Hårddisk som startar men gick inte formatera.
batteri saknas.
tangentbord saknas.
Ström kontakt glapp.

Jag vet inte vem som har ägt datorn för den kommer från en återvinningstation och fick den av en kompis som reservdels dator till min pappa men det var fel modell och inget passa på hans dator.

Förra ägaren som lämnat in datorn till återvinningstation har försökt böja sönder usb kontakter, strömkontakten, ljudutgång.

Laga kontakter:
Strömkontakten var bara att klämma ihop lite med en polygrip.

USB 1 Gick inte att rädda för att kontakten är trasig. Lödde på USB kabel med en hon kontakt.
USB 2 gick böja rätt och pilla lite med en sy nål på stiften och fungerar nu.

Ljudutgången kvar att titta på.

Mer bilder kommer när jag har tid att göra mer

Putte_br

Mediacenter av återvunet matrial

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

blir nog bra, ser kanon ut!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

blir nog bra, ser kanon ut!

Tack så mycket Dottern vill att den ska bli mörk lila och jag svart. Hmm

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Tack så mycket Dottern vill att den ska bli mörk lila och jag svart. Hmm

kör 50/50, så ingen blir nöjd haha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kan ju göra den helsvart men med lila ränder på eller nåt.

Blir faktiskt riktigt snyggt, gillar massiva träet. Blir ju en bastant låda iaf. Väntar på fortsättningen innan jag betygsätter

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Kan ju göra den helsvart men med lila ränder på eller nåt.

Blir faktiskt riktigt snyggt, gillar massiva träet. Blir ju en bastant låda iaf. Väntar på fortsättningen innan jag betygsätter

Tack så mycket att du väntar med att rösta.

Jag funderar på hur jag ska göra med färg sättning.
Får tänka på det till helgen mm.

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på hur är kvalitén på: 2.4GHz Wireless Vibration Controller för PC (Include 2 Controllers)

Har beställt från http://www.miniinthebox.com och grejorna skickas ifrån SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC.

Såg att grejorna ligger kvar i CHINA och (Skickas via påskyndad frakt) enligt deras mejl och imorgon har det gått en vecka.

Grejorna kommer med DHL och jag ser inte vart dom kommer att hamna. blir det mitt ombud för DHL som paketet kommer till?
Hittar inge info om det i mejlen eller på DHL sida.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Kontrollerna märks att dom är gjorda i China och kvalitén är där efter men var billigt i alla fall och gick att prov spela på pi 2 med 1 kontroll och behöver konfigurera om en fil i pin för att det ska fungerar som jag vill.

2.4GHz Wireless Vibration Controller för PC (Include 2 Controllers)

Har beställt från http://www.miniinthebox.com och grejorna skickas ifrån SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC.

Frakten blev hem till mig och tog 2 veckor.

Hur blir det nu med tull?

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Kontrollerna märks att dom är gjorda i China

Putte_br

Det heter kina.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Skoj projekt!