EVE: Valkyrie för Oculus Rift i ny trailer

Permalänk
Melding Plague

EVE: Valkyrie för Oculus Rift i ny trailer

En av de första storspelen för virtuell verklighet och Oculus Rift är rymdflygspelet EVE: Valkyrie, som under pågående EVE Fanfest på Island får en ny trailer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

COol! o.O

Permalänk
Medlem

Super coolt!

Dock för min del blir det spyfest gånger hundra xD

Permalänk
Medlem

Den launchen i början måste vara riktigt härlig!

Permalänk
Medlem

snyggt att det inte släpps snart gör ju inget eftersom det inte kommer nån occulus rift på ett tag än (som det verkar)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Skulle ju vilja att det funkar med Vive om inte annat också

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunrunner:

Skulle ju vilja att det funkar med Vive om inte annat också

De är exklusiva till PS4 och Oculus till att börja med. De har inte sagt att det är för alltid men inte heller att de har några planer på att lägga till andra snabbt (frågestund under pågående EVE Fanfest)

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag ryser utav speltrailers! Detta va ju helt underbart!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Den gamla evegubben inom mig fick rysningar av denna trailern, nom nom.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

ser grymt ut, speciellt som eve spelare. dock så tycker jag att dom kunde använt minmatar skepp om de nu ska ha autocannons

Permalänk
Medlem

Ser verkligen galet nice ut!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fatmajk:

Den launchen i början måste vara riktigt härlig!

Kittlade i magen på mig det där, vågar inte tänka mig hur det är med ett rift på huvet oO

Detta var den första titel/video på många år som fick mig helt dregglandes oO

Permalänk
Medlem

det enda konstiga med Valkyrie är att det inte stämmer med "kanon" sas. I EVE befinner sig piloten i en pod och är direkt länkad till skeppet, det finns alltså ingen cockpit att tala om. Så som jag förstått det så kopplar piloten in sig direkt mot skeppet och skeppet blir då en förlängning av pilotens kropp. När skeppet sedan förstörs kopieras medvetandet på piloten och överförs till en klon i standby.

Men i övrigt ser ju spelet häftigt ut. Roligt att vara mer "i" rymden än man är i EVE online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

det enda konstiga med Valkyrie är att det inte stämmer med "kanon" sas. I EVE befinner sig piloten i en pod och är direkt länkad till skeppet, det finns alltså ingen cockpit att tala om. Så som jag förstått det så kopplar piloten in sig direkt mot skeppet och skeppet blir då en förlängning av pilotens kropp. När skeppet sedan förstörs kopieras medvetandet på piloten och överförs till en klon i standby.

Men i övrigt ser ju spelet häftigt ut. Roligt att vara mer "i" rymden än man är i EVE online.

Cockpit är i princip ett måste i VR, men man kan ju alltid låtsas som att piloten ser en simulerad cockpit från sin pod.

Permalänk
Medlem

Titan OP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

det enda konstiga med Valkyrie är att det inte stämmer med "kanon" sas. I EVE befinner sig piloten i en pod och är direkt länkad till skeppet, det finns alltså ingen cockpit att tala om. Så som jag förstått det så kopplar piloten in sig direkt mot skeppet och skeppet blir då en förlängning av pilotens kropp. När skeppet sedan förstörs kopieras medvetandet på piloten och överförs till en klon i standby.

Men i övrigt ser ju spelet häftigt ut. Roligt att vara mer "i" rymden än man är i EVE online.

I Valkyrie flyger man Fighters som i EVE är en större drone som enligt lore alltid varit bemannade med en pilot. De har nu utökat det med att vissa sådana piloter nu fått tillgång till samma teknik som Dust mercs. Dvs klon teknik utan att behöva använda en pod.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

I Valkyrie flyger man Fighters som i EVE är en större drone som enligt lore alltid varit bemannade med en pilot.

Vilket de också är, om man kollar på Fighter modellerna i EVE.

Observera denna Firbolg till exempel:

Permalänk
Medlem

wow

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Såg riktigt coolt ut, håller tummarna för att det blir bra.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Fortfarande i pre-alpha? Såg lite väl arcadigt ut för min smak dock, men man kan ju alltid hoppas att det blir något bra av det. Det lär dock bli väldigt tufft att stå sig mot Star Citizen

Kul att få flyga med Starbuck iaf, om än kortvarigt Kickin in the burn!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Skulle ju vilja att det funkar med Vive om inte annat också

Håller helt med, men Valves Vive så är jag inte alls sugen på Facebook-ögat längre. Stöd för den dära Open VR platformen hade inte varit fel heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas VR verkligen sätter sig den här gången. Tänk ett modernt X-Wing med VR...

Permalänk
Medlem

Gillar att death star är med i clusterfucken

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Om det nu är PS4 exclusivt, varför använder dom inte Morpheus istället för Oculus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

De är exklusiva till PS4 och Oculus till att börja med. De har inte sagt att det är för alltid men inte heller att de har några planer på att lägga till andra snabbt (frågestund under pågående EVE Fanfest)

PS4 exlkusivt?? Jag fick ju prova detta spelet med oculus rift och en dator på DH o.O

Permalänk
Medlem

"We will be a launch title on both those platforms," he said, also confirming in the same session that though it's the same core game on PC and PS4, CCP won't support cross-platform play. The game will be exclusive to Oculus and Morpheus at launch but CCP isn't ruling out alternative platforms for the future.

http://www.wareable.com/vr/eve-valkyrie-release-date-features...

Phew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Om det nu är PS4 exclusivt, varför använder dom inte Morpheus istället för Oculus?

Hehe, läs om artikeln igen

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

PS4 exlkusivt?? Jag fick ju prova detta spelet med oculus rift och en dator på DH o.O

Det är ju det de säger. Exklusivt för Ps4 (med Morpheus) och för PC (med Oculus)

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Det är ju det de säger. Exklusivt för Ps4 (med Morpheus) och för PC (med Oculus)

Ah, tack för förtydligandet. Jag tolkade det som exklusivt för kombinationen PS4 + Oculus. Men det kanske inte ens är möjligt..

Permalänk
Medlem

Som inbiten EVE online spelare ser det riktigt bra ut, men förstår varför skjutningen går ut på beräkningar i EVE. Gillar att de visade upp min faction Gallente fast den Amarr doomsday i slutet var inte rolig.