Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foyd:

Tjenna alla!
Har precis skaffat en New 3DS XL black från Siba. Väldigt fin och så men har ett "litet" problem med den - när jag testar 3D effekten med super-stable 3D (?) på får jag ingen märk värd effekt utan bli jobbigt bara. Stänger jag av Super-stable 3D går det inte ens att kolla på skärmen.

Svårt att förklara men tycker att bilden bara blir jobbig/suddig att titta på. Efter ett tag (typ 15s) känns det som att ögonen går i kors. Delar av skärmen "försvinner" från synfältet. Måste hela tiden anstränga ögonen för att kunna se nånting på 3D på. Som att använda någon annans glasögon typ (använder inte glasögon/linser för övrigt...)

Tycker även att översta skärmen "blinkar" mycket hela tiden som att 3D effekten "nollställer" sig hela tiden (svårt att tracka mina ögon/ansikte?) - Känns ryckigt.
Vet inte om det är mina ögon som börjar bli dåliga eller om det är maskinen som krånglar.

Någon som har liknande problem?

Har någon annan provat att titta på den? Kan vara din syn (jag vet inte riktigt hur 3D-funktionen och ögontrackingen fungerar i de nya modellerna) eller också att ditt exemplar är defekt. Själv har jag svårt att se 3D på gamla 3DS'en, brukar oftast köra helt avstängt för att slippa huvudvärk. Gillar effekten men oftast kan jag ju inte använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har någon annan provat att titta på den? Kan vara din syn (jag vet inte riktigt hur 3D-funktionen och ögontrackingen fungerar i de nya modellerna) eller också att ditt exemplar är defekt. Själv har jag svårt att se 3D på gamla 3DS'en, brukar oftast köra helt avstängt för att slippa huvudvärk. Gillar effekten men oftast kan jag ju inte använda den.

Mjo, jag lät min mor testa. Men hon precis som jag, är hon helt ny på det här med 3D-teknik - varken hon eller jag har varit på t.ex. 3D bio. Så hon (eller jag då) har ingen referens om hur det ska se ut.
Men vad jag förstår så ser hon att texten i 3D-testet komma "ut" ifrån skärmen, inte långt men lite. För mig är det som att kolla på en vanlig 2D skärm med text som blir mindre/större - texten kommer inte "ut" från skärmen för mig - Blandat med dubbelseende och oskärpa/suddighet då.

Om jag anstränger mig i Start 3DS menyn så ser det ut som att vissa meny ikoner är på väg ut från skärmen (eller blir som ett djup i bilden?) men andra blir bara dubbel/suddigt. Det måste också vara "perfekta" ljusförhållanden för att jag se nån form av 3D (eller jag tror det är 3D - Säkert vanliga 2D ikoner. haha) bara lite för mycket ljus runt omkring en o skärmen börjar bli helt dubbel/suddig. Med det sagt, 3D-testet funkar inte på mig oavsett ljusförhållanden.

Men rent spontant verkar det som att det är något fel på mina ögon.

Om det är någon som stör sig på att övreskärmen "blinkar" mycket så blir det bättre om man stänger av auto-brightness.
Har inte testat några spel än då jag inte har en laddare än (kommer förhoppningsvis imorgon med posten) utan bara klickat runt i menyer och testat 3D-testet...

EDIT: Mja, nåt knas är det iaf. Fick lite huvud/ögonvärk efter ett tag och sedan illamående som nu efter ca. 1 timme efter jag slutade "leka"med 3DS:et (batteriet tog slut) fortfarande är kvar. Behöver ju inte vara 3ds:et... Ska testa mer imorgon när jag fått laddaren.
EDIT 2-5: Ändrat texten lite.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foyd:

Mjo, jag lät min mor testa. Men hon precis som jag, är hon helt ny på det här med 3D-teknik - varken hon eller jag har varit på t.ex. 3D bio. Så hon (eller jag då) har ingen referens om hur det ska se ut.
Men vad jag förstår så ser hon att texten i 3D-testet komma "ut" ifrån skärmen, inte långt men lite. För mig är det som att kolla på en vanlig 2D skärm med text som blir mindre/större - texten kommer inte "ut" från skärmen för mig - Blandat med dubbelseende och oskärpa/suddighet då.

Om jag anstränger mig i Start 3DS menyn så ser det ut som att vissa meny ikoner är på väg ut från skärmen (eller blir som ett djup i bilden?) men andra blir bara dubbel/suddigt. Det måste också vara "perfekta" ljusförhållanden för att jag se nån form av 3D (eller jag tror det är 3D - Säkert vanliga 2D ikoner. haha) bara lite för mycket ljus runt omkring en o skärmen börjar bli helt dubbel/suddig. Med det sagt, 3D-testet funkar inte på mig oavsett ljusförhållanden.

Men rent spontant verkar det som att det är något fel på mina ögon.

Om det är någon som stör sig på att övreskärmen "blinkar" mycket så blir det bättre om man stänger av auto-brightness.
Har inte testat några spel än då jag inte har en laddare än (kommer förhoppningsvis imorgon med posten) utan bara klickat runt i menyer och testat 3D-testet...

EDIT: Mja, nåt knas är det iaf. Fick lite huvud/ögonvärk efter ett tag och sedan illamående som nu efter ca. 1 timme efter jag slutade "leka"med 3DS:et (batteriet tog slut) fortfarande är kvar. Behöver ju inte vara 3ds:et... Ska testa mer imorgon när jag fått laddaren.
EDIT 2-5: Ändrat texten lite.

Kan vara din syn då, ni verkar uppfatta bilden lite olika. Kan vara värt att låta någon mer testa, gärna någon som kan se 3D-effekten med andra lösningar.

Bilden bör få ett djup, det ser ut som (för mig) att bilden får flera nivåer där objekten på skärmen ligger på olika avstånd. Majoras Mask 3D fungerade rätt bra för mig tills jag mötte Great Fairy. Hennes snurrande rörelse var inte behaglig så stängde av det helt då hehe. Där effekten syns som bäst för mig med min 3DS är annars när jag har något spel igång och trycker fram hem-skärmen. Effekten man får där hem-skärmen ligger som i ett lager ovanför spelet gillas. Vissa objekt upplever jag ligga på fel nivå, ungefär som att delar av objektet ligger antingen för nära eller på två eller fler olika nivåer. Det gillar inte mina ögon och huvud. Sen får jag ett lätt dubbelseende med en svag dubbelbild som är lite förskjuten.

Nog missar man lite när man inte kan se effekten fullt ut. Samtidigt är det inte allt. Personligen är jag mer mer nöjd med att 3D seendet fungerar IRL.

Nintendos lösning med att inte skicka med strömadapter gillar jag inte. Visst kan jag köpa deras argument om att man förmodligen redan har en äldre DS men om de nu verkligen brydde sig så mycket om att minska på laddare så hade de kört med en vanlig USB-laddare som nästan alla andra idag.

Hur som helst så lär det finnas ett par till här i tråden som har en 3DS av något slag som kan ge input på 3D-funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan vara din syn då, ni verkar uppfatta bilden lite olika. Kan vara värt att låta någon mer testa, gärna någon som kan se 3D-effekten med andra lösningar.

Bilden bör få ett djup, det ser ut som (för mig) att bilden får flera nivåer där objekten på skärmen ligger på olika avstånd. Majoras Mask 3D fungerade rätt bra för mig tills jag mötte Great Fairy. Hennes snurrande rörelse var inte behaglig så stängde av det helt då hehe. Där effekten syns som bäst för mig med min 3DS är annars när jag har något spel igång och trycker fram hem-skärmen. Effekten man får där hem-skärmen ligger som i ett lager ovanför spelet gillas. Vissa objekt upplever jag ligga på fel nivå, ungefär som att delar av objektet ligger antingen för nära eller på två eller fler olika nivåer. Det gillar inte mina ögon och huvud. Sen får jag ett lätt dubbelseende med en svag dubbelbild som är lite förskjuten.

Nog missar man lite när man inte kan se effekten fullt ut. Samtidigt är det inte allt. Personligen är jag mer mer nöjd med att 3D seendet fungerar IRL.

Nintendos lösning med att inte skicka med strömadapter gillar jag inte. Visst kan jag köpa deras argument om att man förmodligen redan har en äldre DS men om de nu verkligen brydde sig så mycket om att minska på laddare så hade de kört med en vanlig USB-laddare som nästan alla andra idag.

Hur som helst så lär det finnas ett par till här i tråden som har en 3DS av något slag som kan ge input på 3D-funktionen.

Laddaren dök i posten idag tillsammans med zelda: OoT och Zelda A link between Worlds. Så, nu har man både spel och laddare
Otroligt dumt att de inte slänger med en laddare, lite sur på Nintendo för detta. En USB kabel till dator eller nåt sånt kostar nog inte så mycket...

Men har märkt flera konstiga saker med min new 3ds XL dels så är styrspaken (den till vänster då) lite skum. Drar man spaken snabbt från Vänster till Höger så blir det liksom som ett "hack" i spaken det tar liksom stop innan man når max åt höger - Blir som ett "klick" sen fortsätter den (googlat lite o det verkar som att det fler än jag med detta problem)
Tycker också inte om pennan man får med, den känns lite för liten och verkar inte svara ibland när man klickar på nedre skärmen. XL:n känns även lite tung efter ett tag om man använder pennan med ena handen. Känns inte balanserad korrekt eller vad man ska säga.

Har även testat 3D-effekten mer medan den laddade och, ja, är långt ifrån imponerad av den - Känns verkligen som att jag måste anstränga mina ögon att för att kunna använda effekten (Måste sätta 3D på 50% för att det ska kännas "ok" ). Kan vara fel på mina ögon eller maskinen, I donno, tyvärr har man ingen annan att fråga (utom min mor då)... Har inte haft bärbar konsol sedan Game Boy color som fick mig att inte röra bärbar konsol tills nu.
Istället för att inte kunna se skärmen överhuvudtaget på gamla GBC (behövde rätt vinkel/ljus) till det här... Ja, lite tråkigt är det. Men det är som du säger, det är ju inte hela världen.

Funderar på att lämna tillbaka den och skaffa den mindre New 3ds istället... Vet inte om det går att göra det på Siba dock =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Mjo, jag lät min mor testa. Men hon precis som jag, är hon helt ny på det här med 3D-teknik - varken hon eller jag har varit på t.ex. 3D bio. Så hon (eller jag då) har ingen referens om hur det ska se ut.
Men vad jag förstår så ser hon att texten i 3D-testet komma "ut" ifrån skärmen, inte långt men lite. För mig är det som att kolla på en vanlig 2D skärm med text som blir mindre/större - texten kommer inte "ut" från skärmen för mig - Blandat med dubbelseende och oskärpa/suddighet då.

Om jag anstränger mig i Start 3DS menyn så ser det ut som att vissa meny ikoner är på väg ut från skärmen (eller blir som ett djup i bilden?) men andra blir bara dubbel/suddigt. Det måste också vara "perfekta" ljusförhållanden för att jag se nån form av 3D (eller jag tror det är 3D - Säkert vanliga 2D ikoner. haha) bara lite för mycket ljus runt omkring en o skärmen börjar bli helt dubbel/suddig. Med det sagt, 3D-testet funkar inte på mig oavsett ljusförhållanden.

Men rent spontant verkar det som att det är något fel på mina ögon.

Om det är någon som stör sig på att övreskärmen "blinkar" mycket så blir det bättre om man stänger av auto-brightness.
Har inte testat några spel än då jag inte har en laddare än (kommer förhoppningsvis imorgon med posten) utan bara klickat runt i menyer och testat 3D-testet...

EDIT: Mja, nåt knas är det iaf. Fick lite huvud/ögonvärk efter ett tag och sedan illamående som nu efter ca. 1 timme efter jag slutade "leka"med 3DS:et (batteriet tog slut) fortfarande är kvar. Behöver ju inte vara 3ds:et... Ska testa mer imorgon när jag fått laddaren.
EDIT 2-5: Ändrat texten lite.

det ena snarare. förutsatt att du inte har nån annan märkbar synnedsättning då. kan vara svårt att veta utan att nyligen ha gjort en full synundersökning faktiskt, problemen kan komma så smygande att man inte har nått problem med dem sas.

ivf, en kraftig nedsättning på ena ögat kan i ganska stor utssträckning kompensaras av det andra. hjärnan gör en "best guess" automatiskt helt enkelt, men djupseende kan påverkas lite. och när djupseendet är baserat på fejkat djup så fungerar detta sämre iom att tolkningen inte kan göras på samma grunder som med riktiga objekt. (som bla att du kan förflytta dig)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Men har märkt flera konstiga saker med min new 3ds XL dels så är styrspaken (den till vänster då) lite skum. Drar man spaken snabbt från Vänster till Höger så blir det liksom som ett "hack" i spaken det tar liksom stop innan man når max åt höger - Blir som ett "klick" sen fortsätter den (googlat lite o det verkar som att det fler än jag med detta problem)

precis i mittläget?

låter som nån grej för distinkt dödläge. eller så är en gjutdetalj kvar på nån glidplatta under, kan ev släppa med tiden isf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fast samtidigt är det ju det utseende och layout som använts (med viss modifikation) på de flesta konsoller sedan Super Nintendo:

http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2007/04/button_l...

Samtidigt är det, iallafall för mig, inte superviktigt vilken färg det är på knapparna då min tumme lär täcka dessa när jag spelar. Men ja, just det utseendet tilltalar då den påminner så pass mycket om just Super Nintendot.

Ja. Å bilden där visar ju den amerikanska SNES-handkontrollen. De europeiska och japanska har ju samma färg på sina knappar som NN3DS. Det är väl främst därför jag är så sugen på en XL-variant med knappar från den mindre varianten.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foyd:

Laddaren dök i posten idag tillsammans med zelda: OoT och Zelda A link between Worlds. Så, nu har man både spel och laddare
Otroligt dumt att de inte slänger med en laddare, lite sur på Nintendo för detta. En USB kabel till dator eller nåt sånt kostar nog inte så mycket...

Men har märkt flera konstiga saker med min new 3ds XL dels så är styrspaken (den till vänster då) lite skum. Drar man spaken snabbt från Vänster till Höger så blir det liksom som ett "hack" i spaken det tar liksom stop innan man når max åt höger - Blir som ett "klick" sen fortsätter den (googlat lite o det verkar som att det fler än jag med detta problem)
Tycker också inte om pennan man får med, den känns lite för liten och verkar inte svara ibland när man klickar på nedre skärmen. XL:n känns även lite tung efter ett tag om man använder pennan med ena handen. Känns inte balanserad korrekt eller vad man ska säga.

Har även testat 3D-effekten mer medan den laddade och, ja, är långt ifrån imponerad av den - Känns verkligen som att jag måste anstränga mina ögon att för att kunna använda effekten (Måste sätta 3D på 50% för att det ska kännas "ok" ). Kan vara fel på mina ögon eller maskinen, I donno, tyvärr har man ingen annan att fråga (utom min mor då)... Har inte haft bärbar konsol sedan Game Boy color som fick mig att inte röra bärbar konsol tills nu.
Istället för att inte kunna se skärmen överhuvudtaget på gamla GBC (behövde rätt vinkel/ljus) till det här... Ja, lite tråkigt är det. Men det är som du säger, det är ju inte hela världen.

Funderar på att lämna tillbaka den och skaffa den mindre New 3ds istället... Vet inte om det går att göra det på Siba dock =/

Bra val av spel.
Skönt att laddaren kom med!

Trist med problemen du märkt med ditt ex. Kan ju vara värt att försöka lämna tillbaks den. Har du köpt i butik eller online? Beroende på hur så gäller olika saker. Skadar nog inte att kontakta Siba. Sedan kanske styrspaken löser sig själv som andreax skriver ovan.

Synkoll kan ju vara värt att fundera på. Själv har jag linser och har regelbundna undersökningar. Har jag bara en lins blir det jag ser rätt bra trots att jag har rätt dålig syn. Nu behöver det ju inte vara samma för dig, mer det som andreax säger att ögonen kompenserar rätt bra och man nödvändigtvis inte märker synförändringarna.

Skrivet av Role_Model:

Ja. Å bilden där visar ju den amerikanska SNES-handkontrollen. De europeiska och japanska har ju samma färg på sina knappar som NN3DS. Det är väl främst därför jag är så sugen på en XL-variant med knappar från den mindre varianten.

http://www.firebrandx.com/progress/snescontrollerprogress.jpg

Oj, tittade på bilden igen nu och du har rätt. Var helt säker på att det var jap/pal modellen just för färgsättningen och knapp layout.

Permalänk
Medlem

Jag importerade ett genomskinligt silikonskydd till min maskin, mycket nöjd. Blev dessutom mycket skönare att hålla i.

Slängde upp lite bilder åt er:
http://imgur.com/ioSKdJW
http://imgur.com/Tg0BMdI

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag importerade ett genomskinligt silikonskydd till min maskin, mycket nöjd. Blev dessutom mycket skönare att hålla i.

Slängde upp lite bilder åt er:
http://imgur.com/ioSKdJW
http://imgur.com/Tg0BMdI

Vart köpte du det? För tja jo, det är nog inte skärmen jag är mest rädd för att skrapa utan snarare utsidan på enheten.

Med det sagt borde få min N3DS idag från USA, Kan knappt vänta! 64GB minneskort och allt annat redo för den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sammt jepp Monster Hunter 3DS (US import) versionen kom fram idag >:)

Riktigt riktigt snygg är den med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Power knappen är ju helt värdelöst placerad. Jag brukar låta den vila på mina lillfingrar men nu går inte det. Äger själv inte en New 3DS ännu men har läst om flera som råkat stänga av sin pga detta. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vart köpte du det? För tja jo, det är nog inte skärmen jag är mest rädd för att skrapa utan snarare utsidan på enheten.

Med det sagt borde få min N3DS idag från USA, Kan knappt vänta! 64GB minneskort och allt annat redo för den.

http://www.amazon.co.uk/New-Duraflexi-Protector-Clear-Nintend...

Där har du den, sorry för sent svar!

Skrivet av TraxMate:

Power knappen är ju helt värdelöst placerad. Jag brukar låta den vila på mina lillfingrar men nu går inte det. Äger själv inte en New 3DS ännu men har läst om flera som råkat stänga av sin pga detta. :/

Jag kan helt ärligt OMÖJLIGT förstå hur man kan råka komma åt den, jag har till och med provat på min hemma men jag får verkligen inte till det, jag kan knappt röra den även fast jag försöker.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inaktiv

Får man inte tag i någon specialmodell så finns det ju en hel del snygga skal att köpa. De nya på Zelda-temat gillas.

Permalänk
Medlem

om man köper vanliga versionen.
XL har inte bytbara skal

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

om man köper vanliga versionen.
XL har inte bytbara skal

Hm, det var mindre bra. Är ju XL-modellen jag tänkt skaffa men vore ju inte dumt med skal.

Permalänk
Medlem

mm blev själv lite besviken. likaså färglada knapparna som inte finns på xl :/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare

Så vad tyckte ni om nyheterna på nya Nintendo Direct? Något som ni blev sugna på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så vad tyckte ni om nyheterna på nya Nintendo Direct? Något som ni blev sugna på?

Fire Emblem ser väldigt intressant ut. Funderar på att köpa en New 3DS. Ska fixa till en lista med spel man vill ha för att se om det känns värt. Måste dra till media markt eller nått sen också för att testa storlekarna. Gillar XL mer än vanliga för 3DS men nu är ju den vanliga New lite större plus att cover plates och de färgade knapparna är riktigt sjyst.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Blewris:

Fire Emblem ser väldigt intressant ut. Funderar på att köpa en New 3DS. Ska fixa till en lista med spel man vill ha för att se om det känns värt. Måste dra till media markt eller nått sen också för att testa storlekarna. Gillar XL mer än vanliga för 3DS men nu är ju den vanliga New lite större plus att cover plates och de färgade knapparna är riktigt sjyst.

Här har jag gjort två listor med spel som jag själv är sugen på:)
N3DS
NDS

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Här har jag gjort två listor med spel som jag själv är sugen på:)
N3DS
NDS

Såg det, blir fördjävla dyrt det där

Kollat dem och lite recommended listor så jag sitter och kollar reviews/trailers. Alltid skoj att skaffa en ny platform med massvis av spel. Enda jag har spelat på DS/3DS är Link Between Worlds. Köpte det till min lillebror när han fyllde år. Perfekt present, både han och jag tyckte det va skitskoj ^^ Gav honom OoT3D i julas också men det har jag inte hunnit spela än. Värt att vänta nu eftersom han bara har en 2DS.

Permalänk

Ursäkta om jag kommer o stör men jag har ett litet dilemma
Hra ägt ett 3ds i ca 2 år nu, har varit jätte nöjd...eller ja. Jag hade oturen med att få reporna på skärmen som man får när man stänger 3dset. Så nu är N3DS kom så funderade jag på att uppgradera mig Jag har dock en AC:NL sparning som jag gärna blir av med. Har 200+ timmar, så de skulle vara väldigt surt om de försvann. Vilket då leder mig till frågan helt enkelt, kan man föra över alltihop från sitt gamla 3ds till N3DS, alltså sparningar, konto m.m? Är tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Ursäkta om jag kommer o stör men jag har ett litet dilemma
Hra ägt ett 3ds i ca 2 år nu, har varit jätte nöjd...eller ja. Jag hade oturen med att få reporna på skärmen som man får när man stänger 3dset. Så nu är N3DS kom så funderade jag på att uppgradera mig Jag har dock en AC:NL sparning som jag gärna blir av med. Har 200+ timmar, så de skulle vara väldigt surt om de försvann. Vilket då leder mig till frågan helt enkelt, kan man föra över alltihop från sitt gamla 3ds till N3DS, alltså sparningar, konto m.m? Är tacksam för svar!

http://www.nintendo.se/arkivet/faq/3ds_system-transfer

http://www.nintendo.se/arkivet/faq/3ds_system-transfer#Finns det några data som INTE förs över

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Blewris:

Såg det, blir fördjävla dyrt det där

Kollat dem och lite recommended listor så jag sitter och kollar reviews/trailers. Alltid skoj att skaffa en ny platform med massvis av spel. Enda jag har spelat på DS/3DS är Link Between Worlds. Köpte det till min lillebror när han fyllde år. Perfekt present, både han och jag tyckte det va skitskoj ^^ Gav honom OoT3D i julas också men det har jag inte hunnit spela än. Värt att vänta nu eftersom han bara har en 2DS.

haha oja. Finns massa spel nu när man är så sent ute men man behöver ju inte köpa allt på en gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Vilka ska man spela först av dessa och i vilken ordning?

Fire Emblem: Awakening
Bravely Default
Etrian Odyssey 1-4
Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
Shin Megami Tensei: Devil Survivor 1-2
Persona Q: Shadow of the Labyrinth

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Vilka ska man spela först av dessa och i vilken ordning?

Fire Emblem: Awakening
Bravely Default
Etrian Odyssey 1-4
Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
Shin Megami Tensei: Devil Survivor 1-2
Persona Q: Shadow of the Labyrinth

Jag röstar på Bravely Default av dessa. Ett spel jag tänkt skaffa något tag med.

Fire Emblem: Awakening är trevlig med, dock uppskattade jag den inte lika mycket som jag hade hoppats. Något tag ska jag ta tag i den med, min backlog är enorm hehe.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag röstar på Bravely Default av dessa. Ett spel jag tänkt skaffa något tag med.

Fire Emblem: Awakening är trevlig med, dock uppskattade jag den inte lika mycket som jag hade hoppats. Något tag ska jag ta tag i den med, min backlog är enorm hehe.

Tack! Kommer nog bli så.

Både Bravely och Fire Emblem kommer ju få en tvåa så vi får se hur dom blir

edit: Såg nu att Etrian Odysse Untold 2 ska också komma.

Edit 2: haha Shin Megami Tensei: Devil Survivor kommer också den andra remaken på

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig tiden skulle komma men har funderingar på en 3DS. Mycket för att jag är intresserad av att sitta ute och spela i sommar, använde Wii U för att spela några VC titlar på paden förra sommaren men täckningen är ju inget vidare.

Funderar på att försöka få tag på en begagnad 3DS XL eller är det dumsnålt? Vad har den nya varianten som den gamla inte har? Förbättrad 3D är jag inte intresserad av och den där "c-stickan" känns väl inte direkt nödvändig.

Kan en 3DS vara "bannad" från e-shop? Finns det någon lista på vilka VC-titlar som finns på 3DS? Vill spela Metroid Zero Missions t.ex.

Uj vad frågor jag ställer, bäst att hålla tillbaka lite nu.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Trodde aldrig tiden skulle komma men har funderingar på en 3DS. Mycket för att jag är intresserad av att sitta ute och spela i sommar, använde Wii U för att spela några VC titlar på paden förra sommaren men täckningen är ju inget vidare.

Funderar på att försöka få tag på en begagnad 3DS XL eller är det dumsnålt? Vad har den nya varianten som den gamla inte har? Förbättrad 3D är jag inte intresserad av och den där "c-stickan" känns väl inte direkt nödvändig.

Kan en 3DS vara "bannad" från e-shop? Finns det någon lista på vilka VC-titlar som finns på 3DS? Vill spela Metroid Zero Missions t.ex.

Uj vad frågor jag ställer, bäst att hålla tillbaka lite nu.

C-sticken är sjyst för kamera kontroll men annars gör den väl inte speciellt mycket. Om du inte bryr dig om 3Dn heller så är den enda skillnaden att den är kraftfullare vilket drar ner på loadtimes och håller stabilare fps. Sen kommer den väl att få ett par exklusiva titlar också, den är ju precis som DSi va till DS.

Är inte helt säker på hur det funkar men jag tror att det är NNID't som blir bannat bara.

Titlar: http://www.nintendo.co.uk/Search/Search-299117.html?q=&faf=GA...

Du får gå in på Game Systems och klicka ur "Nintendo 3DS Game Card" och klicka i nått under Virtual Console istället. Gick inte att länka direkt. GBA finns inte att köpa på 3DS så Zero Mission får du ta på Wii U istället.

Nån som har spelat Shinobi förresten? Ser skoj ut och kostar bara ca en hundring.

Permalänk
Konsolgrävare

Hmm undra hur detta är

Sen Trailer för nya Fire Emblem:

och Xenoblade Chronicles 3D

Sen hoppas jag att detta spel kommer till EU

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |