Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Jösses!!!
Går det så går det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

dagens fynd trodde jag när de stog 900kr för en dator som i mina ögon är värd max 2500kr om skärmen hänger med också men scrollar man ner längre får man reda på vad han egentligen vill ha för delar från 2008 utom grafikkortet....?

http://www.blocket.se/halland/Speldator____Rise_of_Deathwing_...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

välskötta C64or säljer oftast för betydligt högre än det där så det där är billigt för en samlare och hör inte hemma här

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

välskötta C64or säljer oftast för betydligt högre än det där så det där är billigt för en samlare och hör inte hemma här

Där ser man. Har sett många gå för betydligt mindre än sådär så det kändes rätt optimistiskt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Där ser man. Har sett många gå för betydligt mindre än sådär så det kändes rätt optimistiskt.

verkar vara komplett med manual och låda samt en massa tillbehör så den är värd runt de pengarna han begär

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HellDildo:

Southern Comfort är ju inte ens ett spel och Burning Crusade ingår numera när man köper själva WOW:P

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Southern Comfort är ju inte ens ett spel och Burning Crusade ingår numera när man köper själva WOW:P

och wow expansionerna blir account bunda när väl används.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

och wow expansionerna blir account bunda när väl används.

Finns ju samlingsvärde i den sjukt sällsynta expansionen som "ingen" köpte eller så

Tror jag har minst två sådana fodral liggandes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Finns ju samlingsvärde i den sjukt sällsynta expansionen som "ingen" köpte eller så

Tror jag har minst två sådana fodral liggandes

Skickades från m.sweclockers.com

Vet att jag har två eller tre liggandes häromkring som jag fick när jag köpte Battlechests åt mig själv och brorsan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vet att jag har två eller tre liggandes häromkring som jag fick när jag köpte Battlechests åt mig själv och brorsan.

vissa tror att skrot är värt något

de har väl ett värde för någon som ser det som ett minne från när WoW var ett bra spel men annars finns det nog ingen marknad för standard versionen men har sett collectors editionen sälja för närmare 1000kr även om cd-keyn o allt var förbrukat av standard WoW

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det annan stad ? långt bort ?

Tja! Fick kontakt med han:) han försökte få tag på en tjej som tog emot den och skickade den men hon var sjuk. Kan komma nästa vecka under tisdag eller onsdag.

Permalänk
Avstängd

Ni som är blocketexperter, tror ni att man kan köpa ett Playstation 3 för runt 500kr? Jag är bara intresserad av ett enda spel till konsolen nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sibirius:

Ni som är blocketexperter, tror ni att man kan köpa ett Playstation 3 för runt 500kr? Jag är bara intresserad av ett enda spel till konsolen nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte omöjligt. Sålde min PS3 med 6 spel för 1000 kr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Ni som är blocketexperter, tror ni att man kan köpa ett Playstation 3 för runt 500kr? Jag är bara intresserad av ett enda spel till konsolen nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ar relativt lagt for en fungerande konsoll med hk, ev kan du lyckas om du ligger och lurar ett tag pa blocket och tradera men du bor nog fundera pa om det kanske skulle kunna vara mojligt att spendera det dubbla om du vill oka risken att hitta maskinen inom den narmaste framtiden.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Inte visste jag att finns äkta spel datorer.
Om det nu är proffs som byggt datorn varför valde dom då ett gtx 670?

(Klarar alla dagens spel på Maxade inställningar utan några som helst problem!)

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Kolla den här jävla stollen http://www.blocket.se/goteborg/Dator_hyper_bra_gaming_surfing...

Behövs ingen Printscreen, citerar istället

Dator hyper bra gaming surfing dator evega

Pris 3 200:-

Citat:

700 wat

snarare 700 what

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Inte visste jag att finns äkta spel datorer.
Om det nu är proffs som byggt datorn varför valde dom då ett gtx 670?

(Klarar alla dagens spel på Maxade inställningar utan några som helst problem!)

Inkl. 200mm fläkt som lyser blått = blir ju svårt för mig att inte lägga ett bud

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Inget Blocketpris på denna, men jag tror personen glömt vilken sida han lagt ut annonsen på...
http://www.sweclockers.com/annons/110758-intressekoll-pa-grym...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Inget Blocketpris på denna, men jag tror personen glömt vilken sida han lagt ut annonsen på...
http://www.sweclockers.com/annons/110758-intressekoll-pa-grym...

Citerar: Har även satt i en röd ljusslinga i för att lysa upp det som finns i datorn så man ser det som är inuti, även lite coolare om du frågar mig.
Ifall ni vill se fler bilder som är bättre kan jag skaffa sådana, hade lite bråttom när jag skulle göra annonsen.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ytterligare en "Grym speldator" till alldeles för högt pris...

Delar som inte ens går att få tag på... Nypris idag 15.000 kr - What!!!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av S2:

Ytterligare en "Grym speldator" till alldeles för högt pris...

Delar som inte ens går att få tag på... Nypris idag 15.000 kr - What!!!

pontus räknar nog med Exakt samma delar som han har. grafikkortet går på 4103kr
inte med motsvarande delar som går att köpa i vanlig handel. Har man ingen kunskap om hur man värdesätter Elektronik så kan man ju dra vilka påstående som helst är man för okunnig så "tror" man säkert på dom själv.

Sen är det vi här på SweC som är idioter som kommer med skambud på hans gtx 680 & I5-3570k

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

pontus räknar nog med Exakt samma delar som han har. grafikkortet går på 4103kr
inte med motsvarande delar som går att köpa i vanlig handel. Har man ingen kunskap om hur man värdesätter Elektronik så kan man ju dra vilka påstående som helst är man för okunnig så "tror" man säkert på dom själv.

Sen är det vi här på SweC som är idioter som kommer med skambud på hans gtx 680 & I5-3570k

Det sistnämnda kunde inte stämt mycket bättre. Skambud på annonser man lägger upp här på SweC marknaden är alltför vanliga tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Det sistnämnda kunde inte stämt mycket bättre. Skambud på annonser man lägger upp här på SweC marknaden är alltför vanliga tyvärr.

Fast nu missförstod du, tror jag.
Vi härifrån lägger ett realistiskt bud, men den okunnige tar det som skambud.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Fast nu missförstod du, tror jag.
Vi härifrån lägger ett realistiskt bud, men den okunnige tar det som skambud.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Fast nu missförstod du, tror jag.
Vi härifrån lägger ett realistiskt bud, men den okunnige tar det som skambud.

Nej det gjorde jag inte. Alltför många här som kommer med skammbud. Prova själv att lägga upp något på marknaden här.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Nej det gjorde jag inte. Alltför många här som kommer med skammbud. Prova själv att lägga upp något på marknaden här.

ja har varit med om flera ggr om pers som säljer sina blocket datorer för 10kkr och när man påkallar att det inte är möjligt så tar dom fram 4år gamla priser på grafikkort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

ja har varit med om flera ggr om pers som säljer sina blocket datorer för 10kkr och när man påkallar att det inte är möjligt så tar dom fram 4år gamla priser på grafikkort.

Nu pratar jag inte om personer som lägger upp fyra år gamla nypriser på det de säljer i använt skick utan man kan också sätta humana priser även för Sweclockare men fortfarande får man skammbud från vissa.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Nu pratar jag inte om personer som lägger upp fyra år gamla nypriser på det de säljer i använt skick utan man kan också sätta humana priser även för Sweclockare men fortfarande får man skammbud från vissa.

bara för att det är SweC så behöver det inte betyda att man har "fläktar i chassit" man kan fortfarande vara nån form av RMA eller mjukvarufel
eller att dom kollar om du har alla "fläktar i chassit" det kan ju hända att du säljer för en struntsumma.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

bara för att det är SweC så behöver det inte betyda att man har "fläktar i chassit" man kan fortfarande vara nån form av RMA eller mjukvarufel
eller att dom kollar om du har alla "fläktar i chassit" det kan ju hända att du säljer för en struntsumma.

Tal om fläktar och skambud.

Sålde ett chassi (FD R3) och det ska jag inte göra om. Nej varken jag eller han blev blåst.

Utan är riktigt dyrt att skicka större paket, la ut det för 600kr (vet lite högt kanske), men hade fixat 3.0 USB portar i stället för 2.0. Hur som frakten fick ingå i priset. Vi kom överens om fläktar skulle inte ingå (han hade egna), slutnotan var att nästan hälften av priset gick till frakten för ett tomt chassi Alla tillbehör fick han med förutom originalfläktarna till chassit.

Tips säljer ni ett chassi så bör denna kunna komma hämna det. Är inte billigt att skicka stora skymmande gods.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar