Geforce GTX 560 Ti och GTA V pc

Permalänk

Geforce GTX 560 Ti och GTA V pc

Hej, jag tänkte eller ja sak skaffa GTA V till pc när det kommer ut till PC. men nu är det så här att jag är jätte dålig på datorer med systemkrav och sånt så jag tänkte om ni hade kunnat hjälpa mig och se att min data kommer klara av spelet eller inte? skriv helst vilken grafik jag kommer kunna ha och om det kommer lagga mycket. tack och hej (längre när så kan ni se vad jag har för delar in min dator )

Windows 7 home Premium 64-bit SP1 Intel Core i7-2600 @ 3.4GHz, 12,0GB RAM Geforce GTX 560 Ti

så frågan är nu kommer min dator klara av GTA V eller kommer den svettas som en gris när jag kör spelet?

Permalänk

Ska man tro systemkraven så ska det inte vara några problem, svårt att säga hur bra det kommer fungera dock med tanke på att det inte finns några tester på PC-versionen än.

Edit: min gissning blir att du kan spela det på low-medium i 1920x1080 utan AA och 4x AF, och att du då får runt 45-60 FPS (eller det är vad jag skulle siktat på med den datorn)

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

Det finns en sida för att kolla precis detta, man fyller i sina prylar och ser vad det blir.

Så här blev det för din spec:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Bottleneck: GPU

För att fylla i själv: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Det finns en sida för att kolla precis detta, man fyller i sina prylar och ser vad det blir.

Så här blev det för din spec:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Bottleneck: GPU

För att fylla i själv: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Stoppade in min dator, 5930k med 32GB RAM och 295x2 och den sa att min CPU är bottleneck. Kan säga att om den är det så är det första gången.

Iofs så kanske den inte är så jätte bra på datorer som är high-end.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Stoppade in min dator, 5930k med 32GB RAM och 295x2 och den sa att min CPU är bottleneck. Kan säga att om den är det så är det första gången.

Iofs så kanske den inte är så jätte bra på datorer som är high-end.

Jag antar att det är i förhållande till allt annat, "vad är det som hindrar det för att bli bättre" - säjer inte om det är bra eller asbra i sig.

//edit - testade med mina egna grejer och cpu var också bottleneck, höll musen och det stod ungefär "do not panic, every pc has a bottle neck" och en förklaring om att det var i relation med allt annat

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Tack så mycket får snabba svar så vi kan säga att jag kommer kunna spela det runt medium grafiken, som sagt suger på sånt här :S

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga på förhand. Du kommer dock säkert att kunna spela det på någon inställning med "spelbar" fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Din dator är bättre än minimikraven men sämre än de rekommenderade kraven. Den ska "klara" spelet, men ingen kan säga hur väl förrän spelet har släppts och det finns tester att utgå från.

Förmodligen är det ditt GTX 560 Ti som är den svagaste länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag antar att det är i förhållande till allt annat, "vad är det som hindrar det för att bli bättre" - säjer inte om det är bra eller asbra i sig.

//edit - testade med mina egna grejer och cpu var också bottleneck, höll musen och det stod ungefär "do not panic, every pc has a bottle neck" och en förklaring om att det var i relation med allt annat

Ja men min CPU är inte min bottleneck, det är fortfarande min GPU om jag skulle vilja köra högre inställningar/upplösning. Kollade upp hur den räknade ut det och den baserar sig på hur många gånger bättre komponenten är än det som krävs för "recommended". Det är ett system som är ganska dåligt då oftast så när du väl är en bra bit över "recommended" så påverkar inte CPU'n längre någonting då den har nog med kraft. Systemet fungerar däremot så länge du är runt recommended eller under. Exempel är ju att upplösningen spelar 0 roll för CPU'n.

EDIT: Läste precis din edit Upptäckte att du upptäckt samma sak som jag.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hej! Hur har det gått? Har nämligen också ett 560ti med en 2500k @ 4.0GHz, 8GB, så undrar lite hur bra flyter det och vilka inställningar kan du köra på?

Visa signatur

i7 9700K @ 5.1 GHz | Kraken x52 | ASRock Z390 Phantom Gaming | EVGA 3080 FTW3 ULTRA | 32GB Crucial DDR4 | CM NR200P | Corsair SF750 | Samsung 840 EVO 250GB | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör på samma spec som virre-90 och undrar också hur det går

Permalänk
Medlem

man får väl köra i medium texturer, det som begränsar är väl att kortet bara har 1 gig vram

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Hejsan, gjorde konto för jag ville gärna svara på din fråga.

Jag kan säga direkt att du kommer kunna köra GTA V på 1920x1080 med allting på minimum i grafik. Under dagtid i spelet har du runt 20-60 FPS beroende på var du befinner dig och under nätterna kommer du antagligen ha 60+ FPS alltid. Att zooma med snipert behöver du inte ens testa, försök pricka något med 5 FPS haha. Jag har själv ett 560 Ti 2GB med i7 4770k och 8GB RAM i min dator och detta är min upplevelse av GTA V med dessa specsen. Beställde för en timme sen ett R9 290X bara för jag har för dålig prestanda i GTA V 560 Ti lever inte riktigt upp längre, tyvärr.

Anyway, spelet kommer nog fungera bra med allt annat du har i datorn. Bara ditt grafikkort som bottleneckar, precis som mitt. Jag har över 30 timmar i det och har inte direkt klagat mer än över att jag inte kan använda snipert så bra dock, så det är väl helt upp till hur kräsen du är med grafiken. Det fungerar utmärkt men vill du ha 60+ FPS alltid får du uppgradera från ditt 560 Ti