Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

60gb nedladdning tog 3 timmar. love my internet säkert folk som drar ner snabbare men förstör inte mitt moment !!
hur snabbt tror ni jag cyklar hem från jobbet? ca 2 km.

snarare 2dagar här iaf, saknar mitt fiber

snabb fråga: hur reggar jag spelet om jag köpt det på steam? ser det inte på mitt rockstar konto, eller måste jag vänta tills release? vill ju ha pre-order bonusen

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrBF3:

Senast aktiv 2015-04-02 21:11
Här kan vi samla rykten, screenshots mm. Trailer kommer den 2a noveber!

http://www.rockstargames.com/

Mvh

Du borde snacka med moderatorerna på forumet och få till en länkad officiell fortsättning på tråden - del 2 - efter 14 april.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

vad fan.... nedladdat och klart o på launcern tickar den ner '' available in 18h 2 min, 20 sec...... ?????????????????????
det var väl framflyttat till idag för release?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad fan.... nedladdat och klart o på launcern tickar den ner '' available in 18h 2 min, 20 sec...... ?????????????????????
det var väl framflyttat till idag för release?

Spelet har inte släppts ännu? Det blir tillgängligt 14:e April 01:00

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

På Steam står det Available: 13 April (fast där står det också ca 18 h kvar av någon anledning), så jag trodde det skulle släppas idag D:

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Truddelutte:

Men nog om det, här skaffades det 4 kopior (via steam). Man måste ju fira lite och dela ut till behövande.

Jag är en behövande fattiglapp...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Nån som läst på eller hört om man kan använda mus,tangentbord + Xbox360/One PC handkontroll samtidigt?
Vore skönt att kunna använda handkontroll för bilkörning, flygning etc men resten på mus, tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Nån som läst på eller hört om man kan använda mus,tangentbord + Xbox360/One PC handkontroll samtidigt?
Vore skönt att kunna använda handkontroll för bilkörning, flygning etc men resten på mus, tangentbord.

Ja, det ska gå alldeles utmärkt. Spelet ska till och med kunna känna av och mappa om kontrollerna beroende på vilken input-metod du använde senast.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

sms från inet att min order håller på att packas.
så värkar som att jag får Dvd skivorna tills i morgon

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSWEDEx:

Nån som läst på eller hört om man kan använda mus,tangentbord + Xbox360/One PC handkontroll samtidigt?
Vore skönt att kunna använda handkontroll för bilkörning, flygning etc men resten på mus, tangentbord.

Gick i tidigare spel, borde väl gå i 5:an också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

På Steam står det Available: 13 April (fast där står det också ca 18 h kvar av någon anledning), så jag trodde det skulle släppas idag D:

Nope, spelet släpps när nedräkningen når noll.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kl är nu 09:00, GTA V launcher säger att det är 16 timmar kvar. Hype!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Kl är nu 09:00, GTA V launcher säger att det är 16 timmar kvar. Hype!

Steam säger samma sak.

D.v.s. 01:00 svensk tid den 14/4.

Permalänk
Medlem

Jag försökte att inte bli nå hypad, men börjar falla för trycket.

Alla timmar man kommer kunna springa runt å utforska världen i singleplayer och sedan alla timmar man kan spela ihop med vänner i online-läget. Så sjukt taggad!

Har dock noll förväntningar på att crossfire kommer fungera. Med tanke på hur uruselt crossfire fungerar i precis alla andra spel i världen så..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Jag försökte att inte bli nå hypad, men börjar falla för trycket.

Alla timmar man kommer kunna springa runt å utforska världen i singleplayer och sedan alla timmar man kan spela ihop med vänner i online-läget. Så sjukt taggad!

Har dock noll förväntningar på att xfire kommer fungera. Med tanke på hur uruselt xfire fungerar i precis alla andra spel i världen så..

xfire, finns det fortfarande? Haha herregud. Borde ju heta xxxfirexxx istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Steam säger samma sak.

D.v.s. 01:00 svensk tid den 14/4.

Var ser du detta? Jag kan inte hitta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

snarare 2dagar här iaf, saknar mitt fiber

snabb fråga: hur reggar jag spelet om jag köpt det på steam? ser det inte på mitt rockstar konto, eller måste jag vänta tills release? vill ju ha pre-order bonusen

Undrar också över detta, får man bonusen bara man preordrat genom steam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Det står ingen tid för mig. Drygpelle.

Skumt. Det släpps 01:00 inatt så skriv upp det på en lapp ^^.

Skrivet av Redblaze:

Undrar också över detta, får man bonusen bara man preordrat genom steam?

När det släpps så kommer det visas en nyckel som du reggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Skumt. Det släpps 01:00 inatt så skriv upp det på en lapp ^^.

Bör komma ihåg det, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15346940']När du kommer till tio så kommer du ihåg det och börjar om på fingrarna

Heter faktiskt Danne och inte Pelle men enklast är ju att kolla på steam eller helt enkelt jämföra tidsangivelserna här i tråden om det nu inte står något i launchern för dig...

För mig står det 15 timmar, 31 minuter och 20 sekunder nu....

Nu förstår jag än mindre, om man förbokat via steam, skall man ha en launcher då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Nu försåtr jag än minder, om man förbokat via steam. Skall man ha en launcher då?

Nej det verkar pratas olika språk här.

Ja, vart man än köper så får man Rockstars egna launcher på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Nej det verkar pratas olika språk här.

Ja, vart man än köper så får man Rockstars egna launcher på köpet.

Och var får jag tag på den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Nu försåtr jag än minder, om man förbokat via steam. Skall man ha en launcher då?

Om du startar GTA 5 genom steam får du väl ändå upp GTA 5 launchern ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15346956']Om du startar GTA 5 genom steam får du väl ändå upp GTA 5 launchern ??

http://i.imgur.com/wnJTKXB.jpg

Nej. Den säger "an error occurred while updating grand theft auto v (content still encrypted)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15346956']Om du startar GTA 5 genom steam får du väl ändå upp GTA 5 launchern ??

Nej, funkar inte så på Steam. När releasen är ute så kommer man att få decrypta, då kan man starta launchern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Nej, funkar inte så på Steam. När releasen är ute så kommer man att få decrypta, då kan man starta launchern.

Märks att jag aaaaldrig köper spel! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Nej. Den säger "an error occurred while updating grand theft auto v (content still encrypted)

Jahopp... Men om du går till spelet i ditt steam library och trycker på store page i den lilla menyn till höger så kommer du till butikssidan för spelet och DÄR ska iaf stå hur lång tid det är kvar.

Och det är 15 timmar och 15 minuter nu...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15346964']Jahopp... Men om du går till spelet i ditt steam library och trycker på store page i den lilla menyn till höger så kommer du till butikssidan för spelet och DÄR ska iaf stå hur lång tid det är kvar.

Och det är 15 timmar och 15 minuter nu...

Japp.

Permalänk
Medlem

Undrar hur snabbt servrarna kraschar?
Skulle bli oerhört förvånad om man kommer kunna lira utan problem direkt när det släpps, hoppas kan man ju alltid göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Undrar hur snabbt servrarna kraschar?
Skulle bli oerhört förvånad om man kommer kunna lira utan problem direkt när det släpps, hoppas kan man ju alltid göra.

Säg inte så för fan, sitter ju här med launchern uppe på ena skärmen och tittar med längtan på timern som tickar ner

Men skulle servrarna krascha för GTA Online är det ju inte hela världen bara jag kan lira SP iaf...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/