Varför vill inte Vista installeras...vad klagar den på? Felkod 0x80070017

Permalänk
Medlem

Varför vill inte Vista installeras...vad klagar den på? Felkod 0x80070017

Nu känner jag mig som en riktig nybörjare när jag inte kan installera Vista ens en gång men nu kryper ja till korset och frågar efter råd!

När jag ska göra en ren installation av Vista Home Premium 32-bit så får jag inte windows till att expandera filerna eller vad det står. Den har inga problem att kopiera över Windowsfilerna men i nästa steg då den ska börja expandera då avbryts installationen och felkoden duker upp!!??

Jag har googlat om detta men inte hittat nå matnyttigt som kan gälla mig.

Tacksam för hjälp sweare......

Permalänk
Medlem

När jag installerade Vista fick jag blue screen typ hela tiden men det berode på min överklockning.
Installationen är välldigt känslig fick jag reda på iaf för min överklockning är mild.

Om du har klockat, testa ställ ner den till orginal.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag installerar alltid i org. klock!

Nu håller jag på att bränna en kopia av orginalet men den hittar läsfel så som LBA 298 768 & LBA 299392 etc...någon som vet vad det beror på?

Jag testade MS egna program för att kolla om datorn var kompatibel med Vista och den hittade inga problem.

Permalänk
Medlem

Jag fick bara blåskärm också. Jag installerade en ren XP SP2 och gjorde sedan en clean install av vista inifrån XP - funkade fint (dock är det obegripligt varför det ena funkade och det andra inte).

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Jag installerar alltid i org. klock!

Nu håller jag på att bränna en kopia av orginalet men den hittar läsfel så som LBA 298 768 & LBA 299392 etc...någon som vet vad det beror på?

Jag testade MS egna program för att kolla om datorn var kompatibel med Vista och den hittade inga problem.

Testa med en annan läsare (CD/DVD-ROM) och se om det hjälper.
Får du samma fel så är nog din skiva skadad :S

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag installerade en "clean" version, ingen update.

Elyzium: Jag installerde ju skivan på min bärbara så helt veck kan den ju inte vara!! Jag får samma läsfel på båda datorerna när jag försöker bränna en copy i Nero.

Jag ska dock försöka få tag på en annan läsare.

Andra förslag??

Update: Jag snackade just med MS support om dom hade varit med om fler som hade problem med installationsskivorna med NEC ND-3500AG.

Permalänk
Medlem

Skumt för mej funkade det med min NEC ND-3500AG, verkar vara rena lotteriet...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Om jag ska röra till det ännu mera så lånade jag en Philip dvd-läsare igår och provade. Jag testade först att installera på en virtuel pc på datorn och det gick bra...jippi tänkte jag ...äntligen går det!!
Då blåste jag burken IGEN och testade en skarpt installation på C: men samma felkod kom upp på samma ställe.....fattar ingenting!!!!
...så nu sitter jag med en XP installation igen för 6 gången på några dagar.
Nästa gång ska jag göra 2 partitioner på c: för att slippa detta!

Jag kan inte kopiera över filerna/mapparna från Vista-DVD:n till min hårddisk så ni vet! Det kan jag dock göra på min bärbara!? På laptopen kunde jag även installera på den virtuella pc:n men jag har inte provat skrapt på c: ...vilket jag inte kan heller för det är en jobbdator!

Några förslag???
MS support är också mycket frågande för tillfället...inga förslag därifrån just nu.

Permalänk
Medlem

Rengöra installationsskivan

För min del var problemet trivialt. Jag försökte installera två gånger men installationen stannade med felkod 0X80070017. Sedan rengjorde jag installationsskivan och allt funkade.