Permalänk
Medlem

Star ocean 4 blir ett Xbox 360 lir

Detta gjorde hela min dag ^^ gah, väntat i över 2 år på nyheter om just det här spelet och ÄNTLIGEN kom det!. Fan på tiden. Inget ord om det släpps till PS3 men SO4 är inte Xbox 360 exklusivt.

Last Remenant är oxo ett tids exklusivt Xbox 360 spel.

Tales of Vespara har oxo blivit anonserat för Europa dock 2009 medans Japan och US kan njuva av spelet i Augusti i år.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ja du milde va PS3 fanboysen blev galna över SO4 och att dom andra blev tids exklusiva.

Rätt roligt faktiskt, men ja. Skönt för då har jag fortfarande inte någon anledning till att köpa ett PS3 än

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Inaktiv

JRPG <3 . Detta blir fint

Permalänk
Medlem

Tänkte tillföra min xbox 360 upplevelse.

2008-06-10:
Köper 360 arcade + GH3 med 2 gitarrer + hdmi/spdif kabel (599kr woot). Kommer hem och kopplar in enheten och möts av en röd jävla ring.

Slut ord:
Tur att man kan byta ut fanskapen. Jag har flera kompisar som äger 360 och dom har inte haft några problem, samtidigt har jag också en som fick returnera sin xbox 3-4ggr innan han helt sonika hävde köpet. Makalöst att nya grejjer anländer trasiga. GG, blir en ny i eftermiddag.

EDIT: felkoden är E 65, en del av ringen är röd. alltså inte rödöge utan mer röd... typ, rödtårtbit.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
Tänkte tillföra min xbox 360 upplevelse.

2008-06-10:
Köper 360 arcade + GH3 med 2 gitarrer + hdmi/spdif kabel (599kr woot). Kommer hem och kopplar in enheten och möts av en röd jävla ring.

Slut ord:
Tur att man kan byta ut fanskapen. Jag har flera kompisar som äger 360 och dom har inte haft några problem, samtidigt har jag också en som fick returnera sin xbox 3-4ggr innan han helt sonika hävde köpet. Makalöst att nya grejjer anländer trasiga. GG, blir en ny i eftermiddag.

EDIT: felkoden är E 65, en del av ringen är röd. alltså inte rödöge utan mer röd... typ, rödtårtbit.

E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot.

Fan va tråkigt, speciellt med en sprillans.
Men men, kan ju fått sig en smäll i transporten.

Fick du en ny över disk eller blir du tvungen att skicka in den?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot.

Fan va tråkigt, speciellt med en sprillans.
Men men, kan ju fått sig en smäll i transporten.

Fick du en ny över disk eller blir du tvungen att skicka in den?

Jo jag hittade åt det där medelandet också, gjorde det som fanns i knowledgebase men inget gjorde susen och jag räknade inte med det, det var bara en massa starta om procedurer med/utan minnesmodulen etc.

Jag får en ny över disk, och helt ärligt så skulle jag inte ta något annat alternativ. Det är en sak om jag har enheten i en viss tid och sedan dyker felet upp men det här var vid första booten och då blir det inget av med nån 2-3 veckors väntan på en ny enhet då ska jag ha en på en gång. Bara inte den är trasig också. ;)'

UPDATE-EDIT: Dom hade inga arcade hemma så jag fick en pro utan extra kostnad vid bytet. Så nu sitter vi och pumpar GH3 för fullt, happy joy.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Jadu, Ingen illa affär där så var glad att din pajade LOL.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Roligt att det gick bra. Något liknande hände en kompis. Han köpte sin på Siba vid laucnh och tecknade försäkrning, pajjade en gång och han fick en ny premium. Den pajjade sen när GTA kom, då åkte han till Siba och det visade sig att eftersom han lagt ut 4k när han köpte den första får han en elite och 3 år försäkring för 70kr eller nått.

Permalänk
Medlem

Synd för alla dom som de pajjar åt tycker jag, själv har jag inga problem än i allfall

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Min pajjade också och måste säg att jag är väldigt nöjd med MS support. Ringde in och sa att den va sönder den 4:e denna månaden och den 5:e plockade dom upp den och idag (den 12:e) får jag tillbaka den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

[Aracde + 20 GB hårddisk] VS [Premium]
Är det något som skiljer hårdvarumässigt ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
[Aracde + 20 GB hårddisk] VS [Premium]
Är det något som skiljer hårdvarumässigt ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Comparison_of_features
Du får heller inte med komponenkabel, nätverkskabel eller headset. Inga problem dock om man använder HDMI och inte använder Live.

Sen får du ju heller inte den fina kromade DVD-släden

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har köpt ett Elite precis, vill ha över alla mina saves ifrån mitt premium, hittade en migration cable på tradera för nästan gratis, är något som kommer att fungera? ringde xbox supporten och dom sa att det bara skulle fungera en gång.. dock tvivlar jag på detta??? nån som har testat?

Jag frågade "så det är inte värt att testat ens?"
fick svar.. "Joo! det tycker jag! testa!"

NÅN som har prövat detta?

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Har köpt ett Elite precis, vill ha över alla mina saves ifrån mitt premium, hittade en migration cable på tradera för nästan gratis, är något som kommer att fungera? ringde xbox supporten och dom sa att det bara skulle fungera en gång.. dock tvivlar jag på detta??? nån som har testat?

Jag frågade "så det är inte värt att testat ens?"
fick svar.. "Joo! det tycker jag! testa!"

NÅN som har prövat detta?

Jag har inte provat detta men den där kabeln finns att beställa helt gratis från microsoft's xbox sida för de som köpt elite.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Jag har inte provat detta men den där kabeln finns att beställa helt gratis från microsoft's xbox sida för de som köpt elite.

Vet! men det är 6-8 veckors leverans tid.. så ja köper gärna en för 100kr.. sen beställer jag en egen också när ja får mitt elite på måndag!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

Nu blir jag lite irriterad på Microsoft tror jag. Är det så att man MÅSTE ha play & charge-kitet kopplat till konsolen? Den håller ju igång nätdelen när den laddar med konsolen avstängd, och den låter lite irriterande. Försökte koppla till en vanlig USB-laddare och datorn men det funkade inte. Jäkligt irriterande iaf.

Permalänk
Medlem

Tja. Kan jag flytta över tex filmer från min dator till min xbox 360 ?
Och kan man köpa Xbox Live medlemskap för MS Points ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Har köpt ett Elite precis, vill ha över alla mina saves ifrån mitt premium, hittade en migration cable på tradera för nästan gratis, är något som kommer att fungera? ringde xbox supporten och dom sa att det bara skulle fungera en gång.. dock tvivlar jag på detta??? nån som har testat?

Jag frågade "så det är inte värt att testat ens?"
fick svar.. "Joo! det tycker jag! testa!"

NÅN som har prövat detta?

det funkar, väntade i något mer än 8 veckor och förde över savefilerna, sedan när jag var nere och pratade med personalen på eb games hade de en man kunde låna... nöjd jag kände mig då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergant
Tja. Kan jag flytta över tex filmer från min dator till min xbox 360 ?

nej, inte det sättet du tänker på

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nu blir jag lite irriterad på Microsoft tror jag. Är det så att man MÅSTE ha play & charge-kitet kopplat till konsolen? Den håller ju igång nätdelen när den laddar med konsolen avstängd, och den låter lite irriterande. Försökte koppla till en vanlig USB-laddare och datorn men det funkade inte. Jäkligt irriterande iaf.

Har ingen 360 längre men när jag hade körde jag alltid play & charge-sladden in i datorn och laddade utan problem med xboxen avstängd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Har ingen 360 längre men när jag hade körde jag alltid play & charge-sladden in i datorn och laddade utan problem med xboxen avstängd

Kanske krävs en Windows-dator? Får experimentera lite mer.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan ansluta en xbox360 till en dator med 2 NICs som agerar router? Borde väl gå? För att få internet-anslutning alltså.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kanske krävs en Windows-dator? Får experimentera lite mer.

Hm, kan vara så, har för mig att jag laddat på macbooken ibland men är inte helt säker då det var ett tag sedan. Vet att jag kunde ladda genom att koppla in till någon av datorerna iallafall under tiden som xboxen var avstängd, noterade själv att den vägrade stänga av sig själv när laddningen var igång.

Permalänk

Har en fråga till alla er som inhandlat en krysslåda, är det vanligt att "plomberingen" är bruten på den? Fick min låda från Webhallen idag och på den var tejpen (plomberingen) uppskuren vilket ju får en att bli lite misstänksam. Kravet för öppet köp på nätet är ju att varan ska vara obruten och ej använd så jag förstår inte hur de kan skicka en låda som är "uppbruten". Normalt brukar väl vara att de sätter en extra plombering över den uppbrutna om de testat produkten innan utskick till butik? Min fråga är alltså om jag är ensam detta eller inte?
Kan det vara så att de öppnat för att kolla ifall allt finns med? Är för mig första gången jag köper något där tejpen är avskuren (min Ps2 var inte öppnad tidigare till exempell) så man blir ju lite konfys när sådant här inträffar...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt ett xbox, försöker registrera mig för ett live konto men registreringen fryser när man försöker acceptera användarvillkoren, "Terms of use and privacy statement". Nån som vet vad problemet är?

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kanske krävs en Windows-dator? Får experimentera lite mer.

Enda som krävs är en USB adapter som klarar av att pressa ut extra ström, Oftast de till stationära datorer klarar detta men inte t.ex. på laptops.

har oxo väldigt lite med windows att göra dessutom

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Har en fråga till alla er som inhandlat en krysslåda, är det vanligt att "plomberingen" är bruten på den? Fick min låda från Webhallen idag och på den var tejpen (plomberingen) uppskuren vilket ju får en att bli lite misstänksam. Kravet för öppet köp på nätet är ju att varan ska vara obruten och ej använd så jag förstår inte hur de kan skicka en låda som är "uppbruten". Normalt brukar väl vara att de sätter en extra plombering över den uppbrutna om de testat produkten innan utskick till butik? Min fråga är alltså om jag är ensam detta eller inte?
Kan det vara så att de öppnat för att kolla ifall allt finns med? Är för mig första gången jag köper något där tejpen är avskuren (min Ps2 var inte öppnad tidigare till exempell) så man blir ju lite konfys när sådant här inträffar...

Om kartongen är "öppnad" så kanske någon på...posten har varit nyfiken?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Jag fick också en öppnad vara från webhallen idag, dock inte en konsoll.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0x!c
Har nyss köpt ett xbox, försöker registrera mig för ett live konto men registreringen fryser när man försöker acceptera användarvillkoren, "Terms of use and privacy statement". Nån som vet vad problemet är?

Har fortfarande samma problem, är det något stort fel med live just nu?
Har googlat men inte hittat en enda person med samma problem som mig

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Om kartongen är "öppnad" så kanske någon på...posten har varit nyfiken?

Nja kartongen som den levererades i var visserligen inte öppnad och eftersom tejpen runt den är från Webhallen så har jag svårt att tro att de öppnat själva kartongen (tejpen på den var hel och det krävdes att jag skar upp den för att komma åt innehållet:) ). Jag vet iofs inte hur det går till när de skickar sina produkter men jag tror inte de låter posten sköta själva nerpackningen av varorna så nej jag är rätt så säker på att den inte öppnats av posten. Att kartongen har öppnats (alltså själva Xbox 360 Elite förpackningen) är jag säker på då tejpen inte ser ut att ha brustit vid leverans utan någon har skurit av den eller liknande. Plus att fliken som man kan öppna för att se serienumret bara visade en svart bakrund som orsakas av att boxen inte har satts i rätt. Detta i kombination med att strömsladden saknar gummiband eller liknande stärker mina misstankar. Men tack för dina synpunkter, alla kreativa synpunkter tas emot tacksamt=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Förmodligen har du fått en retur..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1