World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Hedersmedlem

World of Warcraft-tråden del 4

Detta är den nya stora tråden för World of Warcraft. Håll diskussionen på en bra nivå. Chatta kan man göra i #sweclockers.com @ Quakenet.

Del 3 kan du finna här

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Är inte 70 än men vill fixa mig detta svärdet senare: http://www.thottbot.com/i29185

Och sen efteråt: http://www.thottbot.com/i29155

Tar det lång tid att fixa Rep på domma ställen? Och hur göra?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Darn. Jag blev inte först i nya tråden :'(

Well, vet någon säkert om det blir patch på onsdag?

Cyme: Det första svärdet är inte alls svårt att fixa. Efter Durnholde och BM rundorna med alla questerna complete så hade jag bara 4k rep rep kvar. En durnholde och 2 BM så var jag Revered. Jag spelar visserligen Human men det tar nog inte så mycket längre tid.

Det andra svärdet tar lite längre tid. Jag har 4.5k kvar med HH, jag har mest slöspelat lite SH. Det är helt enkelt bara att köra SH och heroic Ramp, BF och SH. Se till att göra ALLA questerna också, det hjälper verkligen. Gör questen för att skaffa SH nyckeln med, bra rep.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Darn. Jag blev inte först i nya tråden :'(

Cyme: Det första svärdet är inte alls svårt att fixa. Efter Durnholde och BM rundorna med alla questerna complete så hade jag bara 4k rep rep kvar. En durnholde och 2 BM så var jag Revered. Jag spelar visserligen Human men det tar nog inte så mycket längre tid.

Det andra svärdet tar lite längre tid. Jag har 4.5k kvar med HH, jag har mest slöspelat lite SH. Det är helt enkelt bara att köra SH och heroic Ramp, BF och SH. Se till att göra ALLA questerna också, det hjälper verkligen. Gör questen för att skaffa SH nyckeln med, bra rep.

Okey Men man måste köra instancer alltså? Det går inte grinda det på mobs? Tack iaf vet jag hur jag ska göra senare

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia

Får vi nog veta så fort usa servarna är uppe igen, tvivlar dock på att det kommer nån. Kanske nästa vecka om inte längre.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Okey Men man måste köra instancer alltså? Det går inte grinda det på mobs? Tack iaf vet jag hur jag ska göra senare

Du kan skaffa rep genom att göra PvP eventet i Hellfire också. Framför allt kan du skaffa items som öker all rep du får med dem med 30% i en halvtimme. Bra att ha när du kör instanser.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vart grindar man som alliance i level 29-30 ungefär?
Har bara levlat horde innan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Vart grindar man som alliance i level 29-30 ungefär?
Har bara levlat horde innan!

1000 needles - shimmering flats körde jag som horde. Har sett många allies där.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Stör mig på allt spam man får in-game hela tiden. Blir ju bara värre och värre dag för dag. Börjar med att logga in på huntern, 2 mail samt att man direkt får 2 /w från en gubbe som står vid brevlådan i Orgrimmar. Byter till Magen, samma sak där + att spamsentry har kvar 4 spam från i går som man inte har rapporterat. Blizzard påstår ju att de banade 114,000 konton för boting osv, men jag har då inte märkt att det går någon nöd på guldsäljarna.

Hur svårt kan det vara egentligen? 3-4 restriktioner på alla testkonton så skulle nog problemet minska rätt bra. Gör så att asiater inte kan spela på europeiska testkonton, sätt en timer på /w och mail, gör så att man bara kan skicka till folk som har en på friends list, eller gör så att man måste vara lvl 5 för att få prata med andra.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

på tal om guld, vart håller alla glod farmare till nu för tiden? det var längesedan jag såg nåra:P

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

lol locks lolcoil blir nerfade i patchen? -_-

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
på tal om guld, vart håller alla glod farmare till nu för tiden? det var längesedan jag såg nåra:P

Dom slösar inte pengar på att skaffa BC så dom bottar runt i igamla världen som vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Stör mig på allt spam man får in-game hela tiden. Blir ju bara värre och värre dag för dag. Börjar med att logga in på huntern, 2 mail samt att man direkt får 2 /w från en gubbe som står vid brevlådan i Orgrimmar. Byter till Magen, samma sak där + att spamsentry har kvar 4 spam från i går som man inte har rapporterat. Blizzard påstår ju att de banade 114,000 konton för boting osv, men jag har då inte märkt att det går någon nöd på guldsäljarna.

Hur svårt kan det vara egentligen? 3-4 restriktioner på alla testkonton så skulle nog problemet minska rätt bra. Gör så att asiater inte kan spela på europeiska testkonton, sätt en timer på /w och mail, gör så att man bara kan skicka till folk som har en på friends list, eller gör så att man måste vara lvl 5 för att få prata med andra.

Fick det här för ett tag sedan efter att GM's på servern börjat känna igen mig och mina spam-rapporter, kolla chatten. jag längtar efter min GM-kram

Funderar på att skriva om spamsentry en aning så att man kan ha ett läge där allt spam bara tas bort utan att man får upp varningar eller annat... skulle det vara intressant om du stör dig på spam?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
1000 needles - shimmering flats körde jag som horde. Har sett många allies där.

Började köra i Ashati runt lvl30.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fick det här för ett tag sedan efter att GM's på servern börjat känna igen mig och mina spam-rapporter, kolla chatten. jag längtar efter min GM-kram
http://pici.se/thumbs/t_zLgCsKBeC.gif

Funderar på att skriva om spamsentry en aning så att man kan ha ett läge där allt spam bara tas bort utan att man får upp varningar eller annat... skulle det vara intressant om du stör dig på spam?

haha, jag har också blivit lovad en GM-kram

använder även spamsentry, ha blockerat 480 whispers totalt

nån som vet om patchen kommer i veckan föresten?

Permalänk
Medlem

Deathcoil blir inte nefad i nästa patch, eller har jag totalt missat nånting? Däremot blir fear nerfat i PvP och kommer ha "much greater chance" att bryta p.g.a damage vilket är en behövlig nerf. Enligt Blizzard kommer den dock att fungera som den gör nu i PvE.

Permalänk
Medlem

verkar inte så.. USA har inte fått det än enligt folk på forumen så blir väl nästa vecka då

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Ah, så det blir fear som blir nerfat. Men men... Fear är överskattat. Fear 1v1 är så djävla fegt.

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du kan få det att lira med mina inställningar så vore det ännu bättre När jag har igång spamsentry så kan jag inte använda min esc-knapp

Permalänk
Medlem

Ladda ner SpamMeNot så slipper du iaf alla tells från goldsellers. Du får level ignore med SpamMeNot, grymmt nöjd med den hittills!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad i! Jag har rapporterat 150 spam med min hunter, säkerligen 300 med min mage. Har aldrig fått någon kram =(

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigebo
lol locks lolcoil blir nerfade i patchen? -_-

Nja, DC får deminishing returns i patchen, dvs. andra gången du blir DC'ad inom 15 sek så räcker den bara 75% av tiden osv. Dock är DC den enda terror effekten i spelet och har en 2m cooldown så enda skillnaden är att flera warlocks inte kan DCoila dig i rad och har du flera warlocks på dig så dör du nog med eller utan DC

Spam-situationen sägs förbättras i 2.10, något nytt system för att raportera osv...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Arenagearen blir buffad ihop med raidsakerna

www.worldofraids.com
en bit ner på sidan kan man se nya statsen.
Nu kommer jag tyvärr behöva en Gladiator's Shanker även fast jag fick Emerald Ripper för 2 veckor sen. 4 dps och bättre stats är nog för att få mig att lägga ut 2.6k point.

Antingen det eller ta fist/sword för combat/hemo, nån som har förslag?

För övrigt kom inte patchen idag på US-servrarna. Så förhoppningsvis nästa vecka!

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nja, DC får deminishing returns i patchen, dvs. andra gången du blir DC'ad inom 15 sek så räcker den bara 75% av tiden osv. Dock är DC den enda terror effekten i spelet och har en 2m cooldown så enda skillnaden är att flera warlocks inte kan DCoila dig i rad och har du flera warlocks på dig så dör du nog med eller utan DC

Spam-situationen sägs förbättras i 2.10, något nytt system för att raportera osv...

Så det du menar att det är samma ungefär men om du har 2 locks dig så kan inte den andra DCen som den andra locken gör får samma tid på själva Dcn?

Visa signatur

joo

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det du menar att det är samma ungefär men om du har 2 locks dig så kan inte den andra DCen som den andra locken gör får samma tid på själva Dcn?

Exakt, som Curly skrev 75% av den 100%:iga tiden.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Den andra DC'n räcker 75% av den normala tiden (3sek) = 2.25sek. Skulle du få en 3:e DC så räcker den 50% av tiden = 1.5 sek, den 4:e 25% av tiden = 0.75 Sek. Den 5:e är du helt imun mot. Allt nollställs efter 15sek utan att du blivigt träffad av en DC. I praktiken kommer det altså inte bli minsta lilla skillnad, anledningen till ändringen är att det ska vara konsekvent. Fear, Polymorph, Seduce, Sap osv. fungerar redan på det sättet.

Jag är föresten tillbaka, nu som Priest! Det är verkligen skönt att grinda som priest då man med hjälp av Spirit Tap och en Wand har oändligt med mana nu på lvl 20* får jag tillbaka upp mot 200 mer mana än jag spenderar på att döda moben, till skillnad fråb Magen där man måste drickar efter varannan eller, om man har bra med mana, var 3:e mob.

*Jag har inte hunnit till lvl 20 på den timme jag spelat idag, jag hade den leveln sen tidigare

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Saken är väl som så att DC kommer dela diminishing returns med vanlig fear, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson

Jag farmade gold ^^ fick ihop runt 700-800g på en natt, allt jag gjorde var att questa i Netherstorm <: Sålde ingenting på AH, gjorde bara quest och sålde grey items.

Sen hade jag en fråga angående elemental shamans, jag har en själv och jag planerar på att PvP'a med henne, arenas och så (har team med en warlock ifall det skulle hjälpa).

Kortfattat undrar jag ifall det är värt att needa på clothgear, eftersom det finns så få elemental shaman gear (ifall man inte raidar that is, och det har jag tyvärr inte tid med now adays)?

Jag tänker så att de lag vi möter går alltid på mig, eftersom jag kan heala, och ifall jag nästan endast har cloth gear så crittar melees ner mig på någon sekund jämnfört med ifall jag hade haft mail gear, och jag behöver ju försvara mig själv medans wlocken castar någon CC.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Värdelöst med Cloth-gear. Bara att fixa vad du kan från Arenan och stacka resilience så mycket du kan.

75% av matcherna kommer motståndarna att försöka ta Warlocken ändå eftersom han har cloth och inte något direkt skydd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Saken är väl som så att DC kommer dela diminishing returns med vanlig fear, eller har jag fel?

Nej, någon "blå" har sagt rätt ut att DC bara delar DR med sig själv.

Visa signatur