Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
IPS är ju bra om man vill bildredigera så vad är felet?

Att de lägger fram det på ett sätt som får skärmen att framstå som en dålig spelskärm, vilket är fel. Eller att TN-paneler skulle vara lämpligare för spel än den, suck .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Flera fel.
Det finns ingen billigare än inet.se som har höga omdömen samt en större bas omdömen som ger snittbetyget.

Wide gamut skärmar fungerar utmärkt om de kan emulera sRGB till 100%, det finns dock flera skärmar som inte kan det, bland dem u2410. Det har att göra med vissa komponenters minne som är för litet, du kan inte få alla 16.xM färger i sRGB läge om minnet är för litet.

Det som dock talar mest emot dina tomma ord är att du inte vågade ställe upp i vadet mot mig, det visar ju till och med på att du inte tror på vad du själv skriver.

Ehh.
AmmData t.ex. har 33 recensioner och 8.52 i snittbetyg. Inte mitt problem om ni är paranoida och inte vågar handla någon annanstans än på en butik har femtielva miljoner recensioner 9.4 i snittbetyg.

Citat:

En butik vill sälja produkter och inte skjuta upp datumet med ett halvår. Vill du slå vad med mig om säg 4 000 kr på det?

Citat:

Det som dock talar mest emot dina tomma ord är att du inte vågade ställe upp i vadet mot mig, det visar ju till och med på att du inte tror på vad du själv skriver.

Ehh, det är klart att butiker vill sälja produkter och inte skjuta upp datumet. Jag säger bara att det går inte att lita på ett preliminärt datum, ett preliminärt datum skjuts ofta upp, och ibland skjuts det upp mycket.
Så du litar alltså helt på alla butikers preliminärsdatum? Vad bra för dig.
Du verkar vara en extrem Inet fanboy, ta det lugnt, det är bara en butik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehh.
AmmData t.ex. har 33 recensioner och 8.52 i snittbetyg. Inte mitt problem om ni är paranoida och inte vågar handla någon annanstans än på en butik har femtielva miljoner recensioner 9.4 i snittbetyg.

Ehh, det är klart att butiker vill sälja produkter och inte skjuta upp datumet. Jag säger bara att det går inte att lita på ett preliminärt datum, ett preliminärt datum skjuts ofta upp, och ibland skjuts det upp mycket.
Så du litar alltså helt på alla butikers preliminärsdatum? Vad bra för dig.
Du verkar vara en extrem Inet fanboy, ta det lugnt, det är bara en butik.

Du hittade en butik och med bara 33 omdömen vilket är för få.

Ett preliminärdatum är ett preliminärdatum och där är inget satt i sten, men ett halvår, lägg av. Jag har beställt från många leverantörer men sett till pris och kundbetyg ligger inet bäst till just nu på denna produkt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Ta erat snack i PM, det intresserar inte oss andra. Håll er till ämnet.

Ontopic: Någon som hunnit få tag i skärmen ännu?

Permalänk
Avstängd

Känner mig som en hund som jagar sin egen svans - har inte fått tag på den ännu!

Hoppas Inet får in den nästa vecka - försöker hitta info om dom 2 olika ver som finns ute - hoppas att det inte blir något om olika paneler, bara...

Konstigt - bara 40 träffar på VM633AT#ABB - samma ver som Dustin + inet väntar in - enligt http://hardforum.com/showthread.php?t=1491561&page=38 finns inte denna ver alls - så inte konstigt att dom inte får in den på lager - den finns inte!

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk

Är en promoversion bättre, sämre eller likadan som en vanlig version?

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Avstängd

En promover borde väl vara bättre - men noll info på nätet om den ver som Inet & Dustin väntar in, VM633AT#ABB.

Promoversionen som tydligen officiellt finns heter VM633A8#ABA

Så - vad i 17 är det som Inet & Dustin får in??

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk

Den verkar vara slutsåld hos flera återförsäljare, hur funkar egentligen lageruppdateringen hos de flesta säljarna imorse var det flera som hade 22st skärmar i lager i onsdags tror jag det var runt 26st
Nu verkar flera ha sålt slut, tycker det är lite konstigt att folk beställer på skärtorsdagen och får sitta och vänta på skärmen till på tisdag.
Istället för att beställt i måndags och haft skärmen innan helgen?
Eller funkar lageruppdateringen så dåligt?

Borde inte nån på Sweclockers ha fått skärmen?

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Avstängd

Var nog 1 grossist, som fick in 26 skärmar.

Ingen, eller få, har eget lager nuförtiden.

Resten är dåliga lageruppdateringsrutiner på grund av dålig koppling till grossistens saldon.

Undrar verkligen vilken grossist det var.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det så illa att de beställt fel skärm? Jag läste på Hard forum att de trodde att första 3 månaderna skulle vara promo skärmarna som var billigare, om inet/dustin har beställt den icke-promo skärmen så kanske de inte får in de förrän bra långt fram...... Nån som har lust o påpeka till de att det finns två olika versioner kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Avstängd

En gissning i tomma luften, kanske den ver som Inet & Dustin väntar på - VM633AT#ABB, har nordiska språk i OSD menyn...eller?

Jaja - får väl höra om någon överhuvud kan få tag på den efter påsk...synd, skulle vilja ha en.

/SWIN

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

En tanke, kan det ha att göra med hur skärmarna köps in/importeras? Jag minns när jag letade TV 2008-2009 att hos vissa tillverkare kunde garantier skilja beroende på om butiken i fråga köpt in skärmarna som brukligt eller om gråimport utförts.

Permalänk

Jag fick ut min två skärmar jag beställt ifrån Dialect igår. Jag kunde haft dom i onsdags redan om jag varit hemma då. Jag beställde dom i tisdags och dom skeppades från Haninge redan samma kväll. Jag vet inte om det är Dialect som har sitt lager där eller om det är annan grossist. Det var inte så dumt att beställa från Dialect. De har enhetsfrakt för 156kr med hemkörning.

Jag hara bara kopplat upp dom och konstaterat att dom funkar. Det följde med både dispalyportkabel och DVI-kabel så jag fick till min eyefinity setup.

Skall resa bort över helgen nu så det blir inget mer testande på ett par dagar.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI, Intel Core i9 12900KF
, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
, ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming
, Samsung SpinPoint F1 1TB, Cooler Master HAF 932 Big Tower, XFX ProSeries Black Edition 1250W, 2 x HP ZR24W, 1 x HP ZR2440W, Crucial m4 SSD 128GB, HP Reverb G2
HTPC: Streacom FC5B Evo, Gigabyte GA-Z77MX-D3H, Intel i3-3225, Corsair XMS3 1600MHz 8GB, Crucial V4 SSD 256GB, Sony Optiarc BC-5650H-01

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker 85w låter mycket? min nu rätt gamla 42" lcd tv drar 95w, det kostar att ligga på topp?

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att man använder så mycket dock, om du nu inte vill ha en skärm som bränner sönder ögonen på dig för den lyser så starkt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Nu är det fullt på lagren igen. Funderar på att köpa en nu så den är hemma efter påsk.

Permalänk
Avstängd

Sitter själv och funderar vilken version som är bäst - eller om det är någon skillnad alls, finns ju 2 ver här i .se - A4 + AT.

AT ver är ju den som Dustin & Inet väntar in.

A4 säljs av exempelvis Dialect - som ju även säljer AT ver.

http://webbshop.dialect.se/m4n?oid=etailer-products&ecom-quer...

Samtidigt verkar priserna gå upp, just på grund av att den är ny, och har stor efterfrågan - kommer väl att kosta runt 3600:- om någon månad eller två...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte förstått skillnaden mellan AT och A4.
Någon?

Permalänk
Avstängd

Inte jag heller - AT verkar vara en EU ver, listpris runt 3600:-

Visa signatur

Permalänk

Om man kalibrerar den här skärmen..
Är det bara att ställa in Gamma 2.2 och White point (lr vad det nu heter) 6500k i kalibreringsprogrammet?
Nån som vet..?

Alltså med Spyder 3 Pro/Elite så är dom inställningarna default: Gamma 2.2 och white point 6500k, så kan man bara lämna dem på default?

Permalänk
Avstängd

Minireview från en medlem hos anand

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2064512

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Verkar som om den numera finns i lager hos Dustinhome!

Permalänk
Medlem

Var oerhört nära att lägga en order men sen kom jag på att det ju faktiskt är på jobbet jag skulle behöva fler skärmar... Jäkla fin skärm så förmodligen blir det en inom en inte allt för snar framtid ändå.

Permalänk
Medlem

Såg att Dustin hade sänkt priset med 100kr.

En frågan till er alla som har koll på det här med hårdvara och pris, Kommer priset att sjunka yttligare? Är sugen på en men det är inte akut, kan säkert vänta 1-2 månader om man skulle tjäna ngt på det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackzen
Såg att Dustin hade sänkt priset med 100kr.

En frågan till er alla som har koll på det här med hårdvara och pris, Kommer priset att sjunka yttligare? Är sugen på en men det är inte akut, kan säkert vänta 1-2 månader om man skulle tjäna ngt på det.

Risken finns att 24" modellen kan gå upp i pris, prisskillnaden mellan 22" och 24" modellerna är faktiskt rätt små.
Personligen hoppas jag också på en prissänkning av 24" modellen.

Permalänk
Medlem

Jag tror också den kommer gå upp i pris, de verkar ha någon typ av promo deal nu i början som är lite billigare, men detta är ju inte garanterat såklart..

Visa signatur

Permalänk

Hur är skärmen att spela på tror ni? Jag spelar mkt men håller också på i Ps.

Har alltid kört på TN skärmar så vill testa ISP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluff3n
Hur är skärmen att spela på tror ni? Jag spelar mkt men håller också på i Ps.

Har alltid kört på TN skärmar så vill testa ISP

Förhoppningsvis får jag min skärm på fredag/ lördag och kan då testa den i bad company 2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Förhoppningsvis får jag min skärm på fredag/ lördag och kan då testa den i bad company 2.

NAjs najs=) Posta gärna i tråden eller pm om du har ork tid lust

Permalänk

Hur tror ni prestandan på denna står sig jämfört med Dells U2410? Alltså färger, imput lagg, etc.