Roller coaster tycoon 2: "För många" besökare.

Permalänk
Medlem

Roller coaster tycoon 2: "För många" besökare.

Jag har byggt en megapark på 256 X 256 rutor, har nära 6 000 besökare men nöjesfältsbetyget pendlar hela tidne upp och ner eftersom det är alltid runt 100-150 personer som behöver gå på toaletten... Är det bara 2% av 6000 som behöver det blir det ju 120 personer, och då gnäller de om att de inte kan hitta några toaletter.

Jag har runt 25 stycken å de behöver aldrig gå mer än 20 sekunder för att hitta någon... Men är det som sagt 120 stycken samtidigt så kommer glagomålen...

En annan grej jag märkt är att man imte kan ha kampanjer för alla attraktioner om man har för många, de får inte plats i listan och de verkar som att för varje gång man byggt en ny så är det en äldre som åker ut... Finns det någon patch för att fixa dessa buggar? Jag har försökt hitta roller coaster tycoon 2:s sida men man länkas bara till RTC3...

Har den svenska versionen om det spelar någon roll...

Sen har ajg funderat på en annan grej, är det så att de bara har en viss summa på kontot och inte kan/vill ta ut mer? Jag har kvar besökare 6 och 8 och de har gjort av med ca 800:- var. Det är alltså inte så att de automatiskt går och tar ut pengar om pengarna är slut och de är glada? Det är olika från person till person?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Bygg fler toaletter.

Visa signatur

wicked wicked, Jungle is massive, Bojaka Bojaka!

Permalänk
Medlem

Toilet tycoon 2 :D. Se till att inte bara bygga toaletter utan ha även med en eller två attraktioner för att förhöja helhetsintrycket hos dina besökare. Och glöm inte att lägga lite kampanjpengar för att framhäva dina finaste toaletter, sen ska du se att det går skitbra.

Nej men allvarligt talat, efter 1 minuts letande har jag kommit fram till att det finns en patch, men den påverkar inte gameplay tyvärr. :'(

Permalänk
Medlem

Jo fast det kommer ju alltid vara personer som behöver gå på toaletten eftersom det tar tid för dem att gå mot en toalett efter att de kommit på att de behöver gå på toaletten. Och det verkar som att de inte räknar hur många procent av alla som behöver gå på toaletten utan hur stort antal...

En annan grej jag märkt är när vissas pengar håller på att ta slut så går de mot en bankomat, men de bara "studsar tillbaka" mot den igen och fortsätter gå, sen går de kanske mot en annan å där kan de inte heller ta ut pengar. Är det nåt som buggar eller ahr de helt enkelt inga pengar kvar på kontot? Om det ens existerar nån form av konto hos besökarna... För ett tag efter att de misslyckats ett antal gånger vill de gå hem, och det är ju alltid lite tråkigt

Edit: Jag följde ett antal personer nu och efter att ha misslyckats två gånger så kunde en ta ut pengar ur en annan bankomat... Mysko, kanske buggar om det är för mycket folk?

För pengarna kan väl itne ta slut i bankomaterna? Vet att när man precis forskat fram bankomaten så flockas ju folk runt å de kan ta ut... Beror det kanske på hur man placerar den eller nåt annat?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Hmm, det finns verkligen ett spel som heter Toilet Tycoon...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

http://www.download.com/Klomanager-Toilet-Tycoon-/3000-7496_4...