PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Avstängd

mBr: Visst, men inget som påverkar spelen

vad menar du med bra kontroll? har du testat den? gamespot har och dom verkar ganska nöjda:
http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149586

"We get our grubby mitts on Sony's new controller and you know what? It feels pretty good."

genji2 och tekken var väl dom enda spelet som såg ut som ett ps2-spel.. mgs4, naughty dogs spel, heavenly sword, fall of man etc gjorde det dock inte

dom som får bita i det sura äpplet är väl dom som inte har ca 5999 kr att lägga ut i november

Permalänk
Medlem

Att separera de olika versionerna av PS3 med stora hårdvaruskillnader är ganska konstigt. Med 360 kan man väl ändå uppgradera Core till Premium genom att köpa lösa delar i efterhand?

Att skippa HDMI är väldigt dumt, kommer "Core"-versionen av PS3 ha HDCP över DVI eller inte alls? Om inte alls känns det som att Sony skjuter sig själv i foten då huvudanledningen till att konsollen har Bluray-spelare är för att vinna formatkriget, och det vinns inte genom att spelaren skalar ner filmer till SD-upplösning.

Nej, Sony verkar inte ha tänkt igenom det här tillräckligt ifall informationen som har släppts stämmer.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ursakta tangentbordet.

Jag ar lite besviken pa Sony. Dels for att de la till gyro och tar bort skakfunktion, och dels for att grafiken inte var sa mycket battre.

Det enda som imponerar ar MGS4 och Motorstorm. Allt annat ar bara currentgen snyggt. Se bara pa Jown Woos spel. Det ser ut som Max Payne 3 Source. Jag vill ha Killzone PS3. Iaf. snart.

Tom. Gran Turismo HD ar en disappointment. Forsta gangen ett GT spel inte imponerar.

Far hoppas att det blir battre om ett ar. For mig verkar det som om PC far regera ett tag till..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Dom visade ju inte ens motorstorm

sen borde man ju komma ihåg att vid den här tiden förra året kördes dom få spelbara 360-spelen som var på E3 på macar och var varken direkt snygga eller flöt på speciellt bra

om det inte vore för priset (jag har dock inget emot det) och 2 versioner så har Sony haft en väldigt bra visning över lag

Permalänk
Medlem

Hur är det förresten med HTPC-möjligheterna i mjukvaran till PS3, sades något om det på konferensen?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

http://revolution.ign.com/articles/705/705870p1.html

Där har ni skillnaden mellan Sonys kontroller och "Wiimote". De är ju inte ens nära varandra jämförelsemässigt!

Det värsta av allt för Sony med denna kontroller är att varje artilkel kommer jämföra den med Nintendos. Jag tror Nintendo är nöjda med den gratisreklamen!

Själva konsollen är dessutom sjukt dyr!
Om man vill ha allt det häftigaste, och det ska man ju ha enligt alla fanbois, så är det 599€ + skatt + kostnad för ett par spel + kostand för ett par filmer också.
Någon som har lust att räkna på vad det kommer kosta?

Inte tror jag många föräldrar kommer köpa det till sina ongjävlar i julklapp iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
http://revolution.ign.com/articles/705/705870p1.html

Där har ni skillnaden mellan Sonys kontroller och "Wiimote". De är ju inte ens nära varandra jämförelsemässigt!

Det värsta av allt för Sony med denna kontroller är att varje artilkel kommer jämföra den med Nintendos. Jag tror Nintendo är nöjda med den gratisreklamen!

Själva konsollen är dessutom sjukt dyr!
Om man vill ha allt det häftigaste, och det ska man ju ha enligt alla fanbois, så är det 599€ + skatt + kostnad för ett par spel + kostand för ett par filmer också.
Någon som har lust att räkna på vad det kommer kosta?

Inte tror jag många föräldrar kommer köpa det till sina ongjävlar i julklapp iaf

Är man så bortskämd att man får en Scooter i julklapp så kommer det garanterat finnas ongjävlar som får ett PS3kit i julklapp. Utan tvekan.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Avstängd

JohanssoN_88: Nä dom som får bita det sura är dom som sagt hur grym PS3 kommer vara med alla sina saker som 2 HDMI anslutningar och att man kan välja färg på sin konsoll och allt annat tjaffs man kan läsa om i denna tråden 6000 är mycket pengar för en konsoll som inte lever upp till sin hype som har skapats.

Och jag tror som herr Ormberg att det kommer inte vara många som köper den till sina barn då Wii förmodligen kommer kosta betydligt mindre och 360 går garanterat ner i pris tills nästa jul samt att det då finns ett relativt stort lager med spel till den.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

Dom som bygger upp sin hype på två hdmi portar och 3 olika färger på konsolen förtjänar att bita i ett surt äpple.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Är man så bortskämd att man får en Scooter i julklapp så kommer det garanterat finnas ongjävlar som får ett PS3kit i julklapp. Utan tvekan.

Jag tror att som förälder ser man en viss skillnad på en scooter och ett tv-spel, jag vet att jag gör det iaf.
Sen tror jag inte de är så många som köper en scooter till sina ungar.

Men till Sonys fördel klarar den ju av att spela SACD i 2x... för... det finns så många... SACD med data på därute?

Sen slår det mig att för 500$ utan HD support är patetiskt jämfört med att du kan få det för 400$ från MS.
Men det är klart, det spelar nog ingen roll för dessa fanbois om det visas i 480p eller 720p, huvudsaken är att det är PS3... Sen att HD var en av de största marknadshyperna någonsin är ju en annan sak...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Dom som bygger upp sin hype på två hdmi portar och 3 olika färger på konsolen förtjänar att bita i ett surt äpple.

Precis och det har jag sagt tidigare med
Måste ju säga att det har varit väldigt tyst från vissa sedan det började inatt, hmm undrar varför

EDIT:

"Efter beskedet om Playstation 3 föll Sonys aktie med en knapp procent på Tokyo-börsen."

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sett Sonys presskonferens, men vad var det för negativt som dök upp på den?

Edit: verkar som det blir en dyr jul för mig iår igen

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd

Massa negativa saker som du kan läsa om i tråden här

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,822538,00.htm...

sur han ottensjö verkar

.. på tal om att vissa är besvikna på p3spelen som visas.. tjaa har ni tänkt på att INGEN spelutvecklare har sagt nån skillnad mellan ps3utvecklingen och 360utvecklingen på ett spel.

Tex Starbreeze som gör the darkness. Dom sa att 360 och ps3versionerna av spelet kommer se exakt likadana ut

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Är man så bortskämd att man får en Scooter i julklapp så kommer det garanterat finnas ongjävlar som får ett PS3kit i julklapp. Utan tvekan.

Som sagt, folk ser en viss skillnad. Dessutom får man rätt bra betalt för den förstnämnda prylen när det är dags att lägga ned det användandet, vilket inte dröjer många år.

Permalänk
Avstängd

Folk verkar lägga för stor tyngd på gyro grejen

hos wii är det a och o

hos ps3 är det "hey den finns där om ni vill använda den"

är ju bara ett ps3-spel än så länge som använder sig av det

liksom bättre att det finns där än inte om någon vill göra något kul med den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Folk verkar lägga för stor tyngd på gyro grejen

hos wii är det a och o

hos ps3 är det "hey den finns där om ni vill använda den"

är ju bara ett ps3-spel än så länge som använder sig av det

liksom bättre att det finns där än inte om någon vill göra något kul med den

Men inte på bekostnad av skak-funktionen som inte kommer finnas i något spel. plus att hela kontrollen suger att hålla och spela med om det är som dom tidigare i mått och knapputförande.

Och varför måste Sony alltid apa efter andra? lite "bättre" trodde jag att dom var.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Jag ar lite besviken pa Sony. Dels for att de la till gyro och tar bort skakfunktion, och dels for att grafiken inte var sa mycket battre.

Tar bort skakfunktionen? När dom testar kontrollern precis innan warhawk så ser det precis ut som att kontrollen vibrerar och flyttar sig lite på bordet, möjligtvis att det är pga av den dåliga kvaliten på filmen men det tror jag inte.

Tycker att dom flesta spelen såg rätt shyssta ut, förstår inte riktigt vad dom som blir besvikna förväntar sig.

Permalänk
Medlem

Jag var mest imponerad av EyeToy-spelet med korten och att kontrollens utseende är exakt som gamla Dual-Shock 2. Oj ska inte glömma MGS4!

Gyro-tekniken som inte kan mätas ned nintendos wii-kontroll är en välkommen funktion. Hellre en kopia från konkurrenten (nintendo) en ingen funktion alls (microsoft). Någon som håller med?

Dessutom fick vi se Gran Turismo HD i 1080p, vilket många xbox360-fanboys inte trodde skulle vara möjligt. Spelet var iofs GT4 med lite upphottad grafik och högre upplösning, men faktum kvarstår att det spelades upp i 1080p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Massa negativa saker som du kan läsa om i tråden här

Tala om för mig snälla.

Vart kan man se presskonferensen utan att betala 100$ eller att registrera sig?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag var mest imponerad av EyeToy-spelet med korten och att kontrollens utseende är exakt som gamla Dual-Shock 2.

Gyro-tekniken som inte kan mätas ned nintendos wii-kontroll är en välkommen funktion. Hellre en kopia från konkurrenten (nintendo) en ingen funktion alls (microsoft). Någon som håller med?

Dessutom fick vi se Gran Turismo HD i 1080p, vilket många xbox360-fanboys inte trodde skulle vara möjligt. Spelet var iofs GT4 med lite upphottad grafik och högre upplösning, men faktum kvarstår att det spelades upp i 1080p.

Kan inte mycket annat än att le åt ditt inlägg

Ja grymt att dom tar bort en skak-fuktion för alla spel och sätter in en halvkass kopia från Nintendo som fungerar i för tillfället ett(1) spel.

Då är jag glad att MS inte gjorde något liknande, men det är klart MS måste inte ta andras idéer och förstöra dom för att få till bra saker.

1080p har jag inte tvivlat på, men det lilla man fick se av spel så var det ju som att dom lika väl kunde spelas på en PS2:a = inte bra med andra ord

Du är nog den enda fanboyen som är nöjd med Sony just nu

EDIT:

MatzoN nä du får titta i tråden själv jag och andra har skrivit massa saker som jag inte har någon större lust att skriva/kopiera igen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

En sak är iaf glasklar! MGS4 FTW!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Ja grymt att dom tar bort en skak-fuktion för alla spel och sätter in en halvkass kopia från Nintendo som fungerar i för tillfället ett(1) spel.

Nu har du skrivigt detta 3 gånger eller något. Vart står det att skakfunktionen är borta från ps3s handkontroll, dom säger det inte i presskonferansen i alla fall. Men eftersom du verkar så säker antar jag du har en källa till det?

Permalänk
Medlem

angående den nya PS3 kontrollen finns en intressant artikel här
http://www.e3insider.com/news/?articleID=P2OHHFJPJ4
där finns massor av högupplösta trailer ochså som är bättre större än gamespot

vet någom om den finns en bil spel för PS3 som har samma interior dashbords mätinstrument som "Test Drive unlimited" ?
Såg "Grand Turismo" Ps3 bilder på gamespot men blev besviken denn har samma mätinstrument bräda inga riktiga som man kan see bakom ratten..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Nu har du skrivigt detta 3 gånger eller något. Vart står det att skakfunktionen är borta från ps3s handkontroll, dom säger det inte i presskonferansen i alla fall. Men eftersom du verkar så säker antar jag du har en källa till det?

Självklart har jag källa
http://www.gamespot.com/news/6149586.html

Haha t.o.m Microsoft's guide knapp har dom kopierat.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Kan inte mycket annat än att le åt ditt inlägg

Ja grymt att dom tar bort en skak-fuktion för alla spel och sätter in en halvkass kopia från Nintendo som fungerar i för tillfället ett(1) spel.

Då är jag glad att MS inte gjorde något liknande, men det är klart MS måste inte ta andras idéer och förstöra dom för att få till bra saker.

1080p har jag inte tvivlat på, men det lilla man fick se av spel så var det ju som att dom lika väl kunde spelas på en PS2:a = inte bra med andra ord

Du är nog den enda fanboyen som är nöjd med Sony just nu

EDIT:

MatzoN nä du får titta i tråden själv jag och andra har skrivit massa saker som jag inte har någon större lust att skriva/kopiera igen.

Nu vet jag inte så mycket som har sagts efter presskonferensen då jag vaknade för en halvtimme sen. Har hört att skakfunktionen inte ska finnas med i den billiga varianten men ska finnas i den dyra varianten. Är detta sant eller kommer det ingen skakfunktion alls?

Jag fanboy? jag nöjd? bara för att jag inte orkade skriva mer (kollade på lite trailers) betyder inte att jag är nöjd. Blev faktiskt lite besviken då priset var för högt. Att Sony kritiserade MS för deras core/premium-paket och sen gör samma sak är idiotiskt. Själv kommer jag att vänta ett bra tag innan jag köper PS3 då priset är för högt och att release-spelen inte verkar vara någon hit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
.............

Se mitt tidigare inlägg om kontrollen som kommer sakna skak i alla lägen

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Nu har du skrivigt detta 3 gånger eller något. Vart står det att skakfunktionen är borta från ps3s handkontroll, dom säger det inte i presskonferansen i alla fall. Men eftersom du verkar så säker antar jag du har en källa till det?

http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/060509be.pdf

Citat:

Citat:

Pursuant to the introduction of this new six-axis sensing system, the vibration feature that is currently available on DUALSHOCK® and DUALSHOCK®2 controllers for PlayStation and PlayStation®2, will be removed from the new PS3 controller as vibration

[Edit: Ja, mBr var visst före. Nåja, här är pressreleasen direkt från Sony.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Se mitt tidigare inlägg om kontrollen som kommer sakna skak i alla lägen

varför gläds du över det?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Okej, nya kontrollen kommer inte att ha skakfunktion. Jag brukar iofs aldrig spela med skakfunktionen på det då jag anser att det bara är störande, men det är fortfarande synd att den inte finns där. Tror nog att den största anledningen varför den inte är där är för att Sony inte betalar Immersion för deras license.