Permalänk
Avstängd

Jag måste också säga att jag är enormt nöjd med DustinHome, jag har varit en riktigt jobbig en och köpt ett grafikkort som varit på RMA 3 ggr, och ändå blivit tevligt bemött av kundservice, och sist fick jag pengarna tillbaka.

Som tidigare sagt skulle sms-avisering vara fint, samt om ni delade upp ddr2minnen efter hastighet.

Keep up the good work!
//Linus

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Dustin

Hej!

Dirk Gently: Tack, jo det är rätt livat här hemma...
Logitech G25 beräknas in under denna vecka till våra distributörer så det borde funka!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Tackar för den informationen Mikael om Logitech G25, då blir det till att beställa den idag.

Om ni får den denna vecka så har jag den senast på tisdag om en vecka alltså (om ni får den på fredag och om posten sköter sig).

Hoppas på inga fler förseningar på den.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

jag undrar varför ni inte säljer Pentax egna objektiv, utan bara sigma / tamron

och sen tycker jag ni ska lägga till en månadens kampanj

med pentax K10D och kit objektiv och en väska..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Har nyss lämnat in en produkt på service.
Jag undrar, kan man lägga till en produkt som ni kan paketera in med produkten som har varit på service?
Och på så sätt enbart betala för produkten som man vill lägga till?
Eller kommer ni skicka den i ett enskilt paket och lägga till postförskott och frakt?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Dustin

Hej!

moreempty: beror mest på att efterfrågan inte varit så stor. Har bett produktavdelningen ta upp det!

matx: tyvärr inte, returerna går i ett separat flöde för att inte blandas ihop med det övriga.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att vara på dreamhack någon gång?

Skulle nog vara uppskattat och givande för alla.

Extra kul om ni som skriver fanns på plats.

Kanske en "DH idol - Dustin edition" .

Permalänk
Medlem

Lite trist att ni endast har D-Link DGL-4300 och inte DGL-4100. Kanske är så att trådlöst är det som gäller, tyvärr. Har svårt att hitta 4100 någonstans, den verkar inte vara så populär. Men det är inget ni kommer få in någon gång?

Annars en bra butik

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0icer
Lite trist att ni endast har D-Link DGL-4300 och inte DGL-4100. Kanske är så att trådlöst är det som gäller, tyvärr. Har svårt att hitta 4100 någonstans, den verkar inte vara så populär. Men det är inget ni kommer få in någon gång?

Annars en bra butik

DGL-4100 tillverkas inte längre enligt D-Link. Jag fick en 4300 som utbyte när en 4100 gick sönder nyligen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

w0icer: tyvärr som MultiMan skriver, vi får inte tag i den längre.

SUMITOMO: Inget planerat i dagsläget men man vet aldrig. Man får se till att inget går riktigt snett bara innan man medverkar så man slipper ha vakter med

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

w0icer: tyvärr som MultiMan skriver, vi får inte tag i den längre.

SUMITOMO: Inget planerat i dagsläget men man vet aldrig. Man får se till att inget går riktigt snett bara innan man medverkar så man slipper ha vakter med

Mvh
Mikael Carinci

usch ja...

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin är ju seriöst företagsförsäljning, om de skulle ställa upp som försäljare på dreamhack och sälja hårddiskar till småungar skulle verka ... konstigt. Men dustinhome har ju en del av den där marknaden.
Image är vad jag talar om.

Dock försvinner iaf en kvalité som man väljer Dustin home för om ni är på dreamhack - leveranstiden då det inte är applicerbart.

Om ni skulle ställa upp så vill man ju ha fina mässerbjudanden och ni får väl inte produkterna lika billigt när ni bara köper av svenska importörer/grossister (komplett kör väl egen import av vissa saker?). Eller kanske de stoppar mer i fickan bara

Iaf dreamhack skulle vara positivt även om jag själv bara varit där en gång och inte planerar att åka tillbaka. Ni sponsrade fotbollslandslaget i somras, det har ju sin fina anledning att det var HDTV som det sändes i och ni säljer sådana.

Men Idol-erbjudandena vette fasen om det passar dustinhome.
http://www.dustinhome.se/idol2006/
Är ni sponsorer till det programmet (reklam på TV:n?). Jag tittar inte på programmet men det verkar vara löjligt.

Ventilen vädrad...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Dustin

Hej!

Aqualize: Stämmer, om vi skulle delta är det i så fall Dustin home AB.

För er som är intresserade kommer vi att ha ett eget event i Nacka Strand den 26-27 januari, anmälan till det kan ni göra på http://www.dustinhome.se/expo från och med i morgon.
Vi kommer att ha bussar som kör direkt dit från cityterminalen i Stockholm.

Där kommer jag att vara om inte annat samt troligen hela home-personalen.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem

Oh no längre leveranstid, hela dustinhome är ute och partajar
Själv kan jag inte närvara (lite långt att resa från min "Plats:").
Hade man bott i Uppsala som förut att det ju varit perfekt att bara ta tåget till Stockholm.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har vi ett lite udda problem.

Brosan köpte nu i veckan komponenter till sin nya dator från dustin, bla. ett chassi (Antec Sonata 2, art. # 5010084874). Till det chassit följer det med ett nätaggregat (Antec Smartpower 2.0 450W). Det nätaggregatet sa poff och började ryka när vi försökte starta datorn. Vi kontaktade såklart Dustinhome för retur av nätagget och suport killen skrev då att det är konstruktionsfel på modellen i fråga och att Antec har återkallat/slutat sälja dom och att vi kan skicka tillbaks det för reparation/utbyte.

Så långt är allting bra, problemet är att jag i sommras (16 juni för att vara exakt) köpte ett annat chassi (Antec SLK3700..någonting) med samma typ av nätaggregat fast 350W modellen, detta nätagg har jag inte använt, eller ens testat, då jag köpte "paketet" bara för chassits skull. Jag har dock planerat att ta det i bruk inom någon månad men efter vad som hände med brosans nätagg av samma typ och det faktum att det tydligen är någonting så pass alvarligt fel med typen att den slutat säljas vill jag självklart inte koppla in det och riskera att bränna ner huset eller förstöra en dator för 5000:-. Problemet är att om jag skickar tillbaka det och dom inte hittar något fel på just mitt ex. så kostar det mig 250:-. I vandliga fall kan jag acceptera det men eftersom det (enligt dustin själva) är konstuktionsfel på det så känns det inte särskillt rättvist att jag ska få betala någonting om nu mitt exemplar inte är felaktigt vilket det antagligen inte är.

Vad kan vi göra åt det här?

P.S Antec Smartpower aggen är borttagna från dustin men Sonata 2 chassit som kommer med ett sådant nätagg säljs fortfarande!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Dustin

Hej!

Curly: Om du är osäker så sök retur på det och skicka in det. Du kommer inte få någon avgift för det.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Curly: Om du är osäker så sök retur på det och skicka in det. Du kommer inte få någon avgift för det.

Mvh
Mikael Carinci

Svar på 9 minuter! det måste vara något slags rekord

Vad bra, då ska jag sätta igång retur proceduren.

EDIT: Retur anvdelningen på Dustin var nästan lika snabba. Det tog 12 minuter innan jag fick ett svar där det stod att dom skickat en lapp med returnummer via posten.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Jag tänkte fråga om ni har några planer på att sänka priset på Xp-120 kylaren, Den kostar 359kr på komplett och 575kr hos er, jag skulle kunna tänka mig att betala ca 50-75kr över kompletts pris bara för att det är dustin, men inte 2 ggr kompetts fraktkostnad extra.

Mvh Tomas Ohlson

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Dustin

Hej!

X2-Legend: Ska kolla med vår marknadsavd om vi ligger helt fel i pris på denna. Kan vara en dåligt uppdaterad produkt.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem

Vill tacka mjukast för att ni tagit in fullt sortiment av WDs diskar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag måste fråga, håller ni på att ställa om eran webplats? t.ex. vissa plasma skärmar på Dustin home är nästan billigare ink moms en vad "vanliga dustin" har exkl. moms. Och xp 120 kostar nu 650kr istället för 575kr. :s

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Dustin

Hej!

X2-legend: priserna uppdateras konstant, tyvärr kan vi nog inte matcha komplett, nu vet jag inte var de köper men inte från samma ställe som oss. Priset hade tydligen (typiskt nog) gått upp på kylaren du ville ha..

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej Mikael!
Jag är intresserad av erbjudandet där man kan köpa Windows XP och kunna uppgradera till Vista senare. Man kan inte då använda både XP och Vista samtidigt på olika datorer lagligt eller? Sedan att det står "Uppgradering" betyder det att man måste först installera ett "vanligt" windows och sedan installera vista uppgraderingen eller kan man stoppa in vista uppgraderings skivan in och installera som vanligt?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni ska ta in några Samsung Spinpoint hårddiskar ?

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Dustin

Hej!

Parse: Det du köper är en licens att använda en mjukvara på en maskin, så det stämmer, det är endast en dator, du får enligt licensen inte köra vista på en och XP på en.

Du kan installera upgraden på ett helt rent system men du måste ha tillgång till en giltig windowslicens/skiva av en windowsversion som är kvalificerad för uppgradering, uppgraderingsversionen kommer nämligen att fråga efter det.

Jag skulle nog rekommendera att du kollar på vårt art no 5010099204 (http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099204), MICROSOFT GET GENUINE WINDOWS XP PRO SP2 SVE CD. Ligger rätt bra till i pris också.

eddan4: Det är väldigt liten efterfrågan på dem så i dagsläget är det nog inte aktuellt tyvärr.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Parse: Det du köper är en licens att använda en mjukvara på en maskin, så det stämmer, det är endast en dator, du får enligt licensen inte köra vista på en och XP på en.

Du kan installera upgraden på ett helt rent system men du måste ha tillgång till en giltig windowslicens/skiva av en windowsversion som är kvalificerad för uppgradering, uppgraderingsversionen kommer nämligen att fråga efter det.

Jag skulle nog rekommendera att du kollar på vårt art no 5010099204 (http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099204), MICROSOFT GET GENUINE WINDOWS XP PRO SP2 SVE CD. Ligger rätt bra till i pris också.

eddan4: Det är väldigt liten efterfrågan på dem så i dagsläget är det nog inte aktuellt tyvärr.

Mvh
Mikael Carinci

Så uppgraderingen innehåller ingen serialnummer? Men om jag köper art 5010099204 så får jag windows med ett serial nummer?

Permalänk
Dustin

Hej!

Parse: Uppgraderingen har ett serienummer men du måste ha en gammal 'giltig' windowslicens för att kunna installera den. Om uppgraderingen inte kan verifiera att du har det går den inte att installera med licensnyckeln som följer med.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Parse: Uppgraderingen har ett serienummer men du måste ha en gammal 'giltig' windowslicens för att kunna installera den. Om uppgraderingen inte kan verifiera att du har det går den inte att installera med licensnyckeln som följer med.

Mvh
Mikael Carinci

Tack för svar!

Om jag köper

MICROSOFT GET GENUINE WINDOWS XP PRO SP2 SVE 10-ANV CD
5010099215
18 995,00 kr

Får man 10st skivor på köpet? Om ja, får man senare då 10st vista skivor?

Permalänk
Medlem

Hej Mikael!

Beställde en Zxyel Prestige 660HW-61 S (artnr. 5010071187) den 14:e Januari i år, dock så fick jag stabiltetsproblem med den routern (startade om sig när ganska ofta, orsak oklar, troligtvis överbelastad).

RMA:ade den i Februari (13:e), och fick en ny router kort därefter. Denna fungerade bra i runt 2 månader eller liknande innan samma fel dök upp igen.

Beslöt då för att koppla in en D-Link router som jag hade hemma (köpte Zyxel:en pga av problem med D-Linken (DNS-problem, Internet stannar upp ibland)). Körde med den i några veckor/en månad innan jag bytte tillbaka till Zyxel:en igen pga av D-Link problemen.

Körde med Zyxelen i några månader, problemen fanns kvar men inte lika frekventa, fram tills nån gång i Augusti, då kom omstarterna allt oftare, och bestämde mig för att byta tillbaka till D-Linken. Har använt D-Linken sedan dess.

Nu till frågan:

Vad ska jag göra med den?
Vet inte var originalkartongen för Zyxel:en ligger. Har letat men inte hittat den. Går det att skicka tillbaka utan originalkartong?
Som jag sa tidigare så är detta den andra Zyxel:en jag har. Båda lider av samma fel. Med den (o)tur jag har haft med datorprylar så är chansen mycket stor att jag får en till router med problem.

Uppgraderar mitt Telia 2 Mbit till Telia 24 Mbit nästa vecka, och behöver då en router som klarar av hastigheterna (D-Linken klarar bara 1 Mbit upp vad jag vet).
Ska man våga chansa på en till router från Zyxel eller ska jag kolla efter något annat?
Och i så fall vad ska man satsa på? Behöver en som har W-LAN (802.11g), samt klarar av Telia 24 Mbit fullt ut. Routern behöver också vara stabil. Finns det någon w-lan-router som inte har problem?

Böhöver du ordernr. eller liknande kan du få det via pm.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2