Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
"You don't need to be at a vendor to lock items. Remap your keys to assign a short cut to the function. Select an item and then use the shortcut to toggle the lock."

Någon som vet hur man gör detta?

Under options kan man mappa keys... borde väl vara där.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det finns ett alternativ där för 'Lock Items' nått...
men den har jag provat och inte fått den fungera på något sätt.....

Om någon har fått det att fungera, tala gärna om hur..

och jag har uppfattat det som att man ska göra en shortcut.

t.ex. /shortcut 10 /lockitem

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Mumma, till min nya burk så ska jag inhandla en sån här idag...:)

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAM226... Vilka upplösningar kan man köra i LOTR? Har inte fått mitt minne än så har inte kunnat installera spelet. Ligger hemma på skrivbordet!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaKa
Mumma, till min nya burk så ska jag inhandla en sån här idag...:)

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAM226... Vilka upplösningar kan man köra i LOTR? Har inte fått mitt minne än så har inte kunnat installera spelet. Ligger hemma på skrivbordet!!

1920x1440 är högsta man kan ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaKa
Mumma, till min nya burk så ska jag inhandla en sån här idag...:)

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAM226... Vilka upplösningar kan man köra i LOTR? Har inte fått mitt minne än så har inte kunnat installera spelet. Ligger hemma på skrivbordet!!

LotRO stödjer 1680x1050, har själv en plattskärm med den upplösningen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Det finns ett alternativ där för 'Lock Items' nått...
men den har jag provat och inte fått den fungera på något sätt.....

Om någon har fått det att fungera, tala gärna om hur..

och jag har uppfattat det som att man ska göra en shortcut.

t.ex. /shortcut 10 /lockitem

Du behöver inte göra en shortcut. Kommer inte ihåg om det var standard men det jag gör är:

1: Håller inne alt och vänster klickar på föremålet jag vill låsa. Då kommer den bli "targeted".

2: Klickar på "lock item" knappen. Den är inte bindad som standard, jag stoppade min på "-"

Allt man behöver göra.

Permalänk
Medlem

vet nån vart man kan hitta alla /emotes ?

och om det går att göra ett macro i spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
vet nån vart man kan hitta alla /emotes ?

och om det går att göra ett macro i spelet?

/emotelist och vad jag vet så kan man inte göra macros i spelet.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
vet nån vart man kan hitta alla /emotes ?

och om det går att göra ett macro i spelet?

Förutom chamberlains tips kan du även klicka på den lilla pratbubblan till vänster om där du skriver i chatrutan, där kan du byta kanal samt se alla emotes och utföra dom.

Sen om du menar WoW macros, går det icke. Däremot kan du göra alias. Exempelvis att: ;Run är ett alias för /f Run away!!! eller liknande.

Men inget jag använt, tycker det är ganska värdelöst med alias.

Permalänk
Medlem

Om jag beställer detta spelet från webhallen, får jag då eu eller us version? kan inte hitta någon info om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
LotRO stödjer 1680x1050, har själv en plattskärm med den upplösningen.

Antar att det ser ganska bra ut i den upplösningen??!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Om jag beställer detta spelet från webhallen, får jag då eu eller us version? kan inte hitta någon info om det.

EU-version.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Inaktiv

Min karaktär har buggat loss och jag kan inte logga in med den längre... Någon som vet hur man kan snacka med en gm eller nått om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Du behöver inte göra en shortcut. Kommer inte ihåg om det var standard men det jag gör är:

1: Håller inne alt och vänster klickar på föremålet jag vill låsa. Då kommer den bli "targeted".

2: Klickar på "lock item" knappen. Den är inte bindad som standard, jag stoppade min på "-"

Allt man behöver göra.

Tackar, funkade fint
Var 'ALT' knappen som jag inte visste om att man skulle använda för att markera ett föremål med..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hirden
Min karaktär har buggat loss och jag kan inte logga in med den längre... Någon som vet hur man kan snacka med en gm eller nått om det?

Har hänt mig med...lyckades logga in med min alt och frågade, visade sig att nästan alla i Advice-kanalen hade samma problem. Är förhoppningsvis fixat i morgon

Permalänk
Medlem

Min trial tar slut på onsdag, lirar på [EN-RP] Laurelin iaf. Heter Alwen. Slanga iväg ett pm om ni ser mig online

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att prova spelet, men eftersom det är så svårt att få tag en en trial köper jag det nog o provar så.

Om jag köper den vanliga billigaste versionen, får jag en trial-code att ge bort med då?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Har bestämt mig för att prova spelet, men eftersom det är så svårt att få tag en en trial köper jag det nog o provar så.

Om jag köper den vanliga billigaste versionen, får jag en trial-code att ge bort med då?

Jag tror det följer med en sån till alla versioner.

Edit: 229.90:- inkl. frakt från play.com

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Jag tror det följer med en sån till alla versioner.

Nej, det följer bara med en 10-dagars trial till collectors edition.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Nej, det följer bara med en 10-dagars trial till collectors edition.

Jag har vanliga versionen (inkl. 10 dagars early access) och jag fick med en buddycode, men jag tror den bara är för 7 dagar.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Jag har vanliga versionen (inkl. 10 dagars early access) och jag fick med en buddycode, men jag tror den bara är för 7 dagar.

Ah, ok.
Då tar jag tillbaks det jag tidigare sade. Hade uppfattningen att det bara följde med trials till CE-versionen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle inhandla spelet, man blir bra sugen på nytt. Har spelat wow sen det släppes och börjar tröttna på det nu =).

Tänkte höra lite först om det finns nått slags talent tree så man kan bli bättre på ett visst område som tex bättre healing eller bättre tanking skills osv?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Tänkte att jag skulle inhandla spelet jag med eftersom det har fått så bra komentarer Har spelat wow sen det släppes och börjar tröttna på det nu =).

Tänkte höra lite först om det finns nått slags talent tree så man kan bli bättre på ett visst område som tex bättre healing eller bättre tanking skills osv?

Det finns traits som du erhåller på olika sätt (quests, döda x antal monster o.s.v.) som du kan använda dig av för att bli bättre på olika sätt. Jag tror dock inte att det är så omvälvande förändringar som olika talent builds i WoW kan ge.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det finns traits som du erhåller på olika sätt (quests, döda x antal monster o.s.v.) som du kan använda dig av för att bli bättre på olika sätt. Jag tror dock inte att det är så omvälvande förändringar som olika talent builds i WoW kan ge.

Oki, så när du har questat dödat osv får du då välja vad du vill bli bättre på då eller? Eller är det spesifika questets reward som du får?

I fall man bara får det questet ger så värkar det lite tråkigt, för med talent tree kan ju samma klass va helt annorlunda, det som gör wow riktigt kul tycker jag. Alla lvl 50 springer runt och har precis samma spells buffar osv =/ Roligare om man kan hitta sin egen build så man blir mer eller mindre unik.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Oki, så när du har questat dödat osv får du då välja vad du vill bli bättre på då eller? Eller är det spesifika questets reward som du får?

I fall man bara får det questet ger så värkar det lite tråkigt, för med talent tree kan ju samma klass va helt annorlunda, det som gör wow riktigt kul tycker jag. Alla lvl 50 springer runt och har precis samma spells buffar osv =/ Roligare om man kan hitta sin egen build så man blir mer eller mindre unik.

Kolla in Jeffrey Steefel Video Dev Diary - Traits and Skills - 16,882Kb / 16.4MB - 17.04.07 för att få en liten uppfattning...

http://www.lotro-europe.com/downloads.php?type=Video

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

buddy key

Tja, ser helt magiskt ut!! Snygga screens,
Har inte testat än, nån som har en buddy key? Jag får väl ge en belöning av något slag till dig som har en att ge. Kanske alla prylar i spelet jag införskaffar under buddykey perioden... eller nått annat... Skicka ett pm eller nått..

vilka mörka nätter de har... aldrig sett något liknande... mys...

Permalänk
Medlem

Monsterplay som är deras pvplösning.
Hur funkar den lite bättre, fatta inte 100% på deras lilla film. Att man vid level 10 kan välja att köra monster fatta jag, men kan man gå in med sin vanliga char och möta de som väljer monster?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Oki, så när du har questat dödat osv får du då välja vad du vill bli bättre på då eller? Eller är det spesifika questets reward som du får?

I fall man bara får det questet ger så värkar det lite tråkigt, för med talent tree kan ju samma klass va helt annorlunda, det som gör wow riktigt kul tycker jag. Alla lvl 50 springer runt och har precis samma spells buffar osv =/ Roligare om man kan hitta sin egen build så man blir mer eller mindre unik.

Det är princip som ett talent tree men du måste göra nått för att få dina talents. sen kan du välja ock vraka bland olika och levla upp dom du har genom att göra "followups" till just deeden som ger den traiten vilket gör att den blir starkare, sen får man också deeds genom klass quests och genom att levla bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hirden
Det är princip som ett talent tree men du måste göra nått för att få dina talents. sen kan du välja ock vraka bland olika och levla upp dom du har genom att göra "followups" till just deeden som ger den traiten vilket gör att den blir starkare, sen får man också deeds genom klass quests och genom att levla bara.

Oki då vet jag låter ju bra det iaf, annars hade det ju varit rätt tråkigt om alla är likadana vid lvl 50, då skulle det endast spela roll hur bra spelaren är i sig och vilka items du har.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Ajaj, nu har jag fått krasch på min dator, så nu blir det inget mer av detta härliga spel på ett par dagar
Har beställt Win Vista home premium 64-bitsversionen. Vet någon hur Lotro funkar på den Vistan?