World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med min tidigare fråga?

"Är lvl 52 Druid (Feral) just nu, vilken kit ska man använda för sin gear? Armor?Sta?Annan?"

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur jag än vandrar runt bland klasser så känns warrior som den ända rätta!

Därför ger jag mig in på min troligvis 4:e warrior reroll.

Fråga är nu, vågar man köra tauren female warrrior? eller kommer man tröttna/irritera sig på utseendet efter en tid?

har alltid önskat en UD warrior, men det är så mainstream så det blir tråkigt i sig.

vet inte riktigt hur jag ska tackla detta :c

tur att Magtheridon är nere så man har lite tid att fundera

Håller med Simon, kör Troll female, min Mage är det, lätt snyggast...

Dock ska jag byta bort min Mage mot en Rouge då jag saknar det som fan

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga är nu, vågar man köra tauren female warrrior? eller kommer man tröttna/irritera sig på utseendet efter en tid?

har alltid önskat en UD warrior, men det är så mainstream så det blir tråkigt i sig.

Jag säger Troll female. finns totalt 3? lvl 70 troll female warriors på servern jag spelar på nu. och der verkar som att de får guild lättare än andra med, eftersom de är så rare

(Jag önskade att jag valde troll female istället för male )

måste bara säga \o/ f*cking WOHO till patchen.
fick 1,5k mer mana/hp och runt 250+ healing till.. och ett snyggt glow på min 81+ healing enchant. + att de fixade så att Chrystal pulse chield sitter 'Normalt' på ryggen nu.

så har min Legacy underbara stats nu.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq

måste bara säga \o/ f*cking WOHO till patchen.
fick 1,5k mer mana/hp och runt 250+ healing till.. och ett snyggt glow på min 81+ healing enchant. + att de fixade så att Chrystal pulse chield sitter 'Normalt' på ryggen nu.

så har min Legacy underbara stats nu.

Neej Likkwiq som om du inte var overpower redan innan

Jag ska iallafall hem snart från jobbet och fixa epic fly form till druiden

Någon som råkar veta om Pants of the living growth har fått en buff?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
http://www.pici.se/pictures/tAryZSNgO.jpg

Grattis

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har man epic flight form, bossen var ju rätt jobbig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
http://www.pici.se/pictures/tAryZSNgO.jpg

Frostmane <3

jag är och har varit

Ingabritt <- spelar på den just nu
Flensjens
och
Roox

Edit: grattis

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Varför står det att alla addons är out of date efter en större patch och har det någon betydelse? Alltså finns det någon anledning att leta upp nya versioner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Varför står det att alla addons är out of date efter en större patch och har det någon betydelse? Alltså finns det någon anledning att leta upp nya versioner?

Alla addons har en verisions-kod i .toc filen m.m. som måste stämma överens med nuvarande UIs version. Annars får man out of date. De ändrar UI versionen varje större patch, då det görs en hel del förändringar i UIt också vilket gör att mods kan sluta fungera.

Ta load out of date och testa. Notera vilka mods som inte verkar fungera och ta bort dem, eller leta uppdateringar. Jag rekommenderar dock uppdatera mods regelbundet iaf, inte bara när det är en stor patch.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Alla addons har en verisions-kod i .toc filen m.m. som måste stämma överens med nuvarande UIs version. Annars får man out of date. De ändrar UI versionen varje större patch, då det görs en hel del förändringar i UIt också vilket gör att mods kan sluta fungera.

Ta load out of date och testa. Notera vilka mods som inte verkar fungera och ta bort dem, eller leta uppdateringar. Jag rekommenderar dock uppdatera mods regelbundet iaf, inte bara när det är en stor patch.

Ok. Jag har letat lite efter en Titanpanel som är uppdaterad sen senaste patchen utan att hitta någon. Vet någon om det finns ännu?

Sen en fråga om rogues. 41-20-0 verkar vara en bra build för både raids och pvp. Men det finns ju lite olika sätt att placera poängen. Finns det någon "standardversion" och hur ser i såfall en sådan ut?

Permalänk
Medlem

Är det inte rätt så dåligt att man måste ha 300 i riding skill för att göra swift fly form questen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shameee
Är det inte rätt så dåligt att man måste ha 300 i riding skill för att göra swift fly form questen?

Tja, loremässigt kanske, men du skulle ändå behöva punga ut med pengarna. 5200 guld är lite väl mycket att få gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok. Jag har letat lite efter en Titanpanel som är uppdaterad sen senaste patchen utan att hitta någon. Vet någon om det finns ännu?

Sen en fråga om rogues. 41-20-0 verkar vara en bra build för både raids och pvp. Men det finns ju lite olika sätt att placera poängen. Finns det någon "standardversion" och hur ser i såfall en sådan ut?

http://www.wowhead.com/?talent=w0eboExoizVoGcV0bV

20/41/0 och 15/41/5 för svärd/mace och daggers är dock bättre för pve med en snabb offhand.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Entusiast

Guildet tog precis gruul i tisdags för första gången. Första kvällen vi var där med efter ha latjat runt och clearat karazhan fullt med 2 grupper i några veckor nu.

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/Gruul.jpg

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nån som har en bra Dual Wield fury build till en Warrior? Och vilka vapen ska man satsa på när man är 70?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
http://www.wowhead.com/?talent=w0eboExoizVoGcV0bV

20/41/0 och 15/41/5 för svärd/mace och daggers är dock bättre för pve med en snabb offhand.

Ok, tack. Verkar finnas tusen olika versioner av 41-20-0, så jag har lite svårt att bestämma mig. Men i princip alla andra jag har sett har haft Improved kidney shot. Den build jag lutar åt är denna:

http://www.wowhead.com/?talent=fbe0oELsVzVoGci00V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, tack. Verkar finnas tusen olika versioner av 41-20-0, så jag har lite svårt att bestämma mig. Men i princip alla andra jag har sett har haft Improved kidney shot. Den build jag lutar åt är denna:

Själv hade jag kört: http://www.wowhead.com/?talent=fhe0RehsVzVoGci00V

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Bort med imp eviscerate iaf, sen duger den nog. Jag skulle dock inte köra imp kidney shot, men kör nästan bara 25 manna där man inte kan stunna så mycket iaf.

FYI: Crittar på 4k+ med envenom utan talents, är 15/41/5 dagger.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tja, loremässigt kanske, men du skulle ändå behöva punga ut med pengarna. 5200 guld är lite väl mycket att få gratis

Sant, dock höll jag på att sluta spela när jag lästa motiveringen till varför det är så snordyrt.
"so it would not be a loss to Druids if they wish to purchase their epic flying mount skill now or in the near future"
Anledningen är alltså att vi druider inte ska förlora någonting på att skaffa swift flightform istället för en windrider... ... Som om swift flightform på nått sätt skulle göra det omöjligt att köpa ridingskill och en mount som alla andra... Låter mer som nått i stil med "Du vill köpa den här, men då måste du köpa den här andra prylen också, bara så att du kan välja".

Tycker bara det är rätt surt att locks och paladins får gratis epic-mounts medan den klass som logiskt sätt borde ha det måste betala fullpris eller mer... Locks hade ju epic-munt redan innan BC (gratis dessutom om man jobbade på det), och när till slut någon äntligen kommer på idéen att druider rätt så naturligt borde ha en snabbare form så får vi en kråka som inte ens är snabbare än lvl40-mounts... och det är efter BC ... Att få formen gratis hade ju sugit det med, men 5k guld :S

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Tycker bara det är rätt surt att locks och paladins får gratis epic-mounts medan den klass som logiskt sätt borde ha det måste betala fullpris eller mer... Locks hade ju epic-munt redan innan BC (gratis dessutom om man jobbade på det), och när till slut någon äntligen kommer på idéen att druider rätt så naturligt borde ha en snabbare form så får vi en kråka som inte ens är snabbare än lvl40-mounts... och det är efter BC ... Att få formen gratis hade ju sugit det med, men 5k guld :S

Ehm... epic riding mount ja, varken locks eller paladins får gratis flying mount.

Och angående att ni skulle förlora pengar så är det snarare så att ni måste köpa riding skill så att ni, om ni eventuellt vill ha ett mount inte ska behöva köpa den senare, utan bara kunna köpa mountet. Det är ju t ex bra om det råkar droppa en epic flying mount och ni får den. Om ni inte hade skillen så skulle ni ju i efterhand behöva köpa den.

Jaja, nu är det som det är.

Permalänk
Medlem

Jag är paladin och jag har minsann inte fått någon 280% gratis... Men 6k guld är ju ingenting i TBC, går ju grymt snabbt att få ihop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Jag är paladin och jag har minsann inte fått någon 280% gratis... Men 6k guld är ju ingenting i TBC, går ju grymt snabbt att få ihop.

Har du nått trevligt tips

Var uppe i 2800g sen skaffa jag full spellfire så jag kom ner på 500g Är uppe på 1200g nu igen. Minar och questar. Är det någonting mer du gjorde för att tjäna pengar? Allt är välkommet för att det ska gå snabbare

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Minea är lätt bäst, på Ahn'Qiraj hoppar priserna mellan 15-20g per stack Adamantite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du nått trevligt tips

Njae, minade och questade jag med, men tog ju inte lång tid. Köpte 280% kanske 1 ½ vecka efter jag blev 70.

Spelar på Shattered Hand, Alliance och priserna på Primal Fire, Primal Earth, Adamantite samt Fel Iron har varit grymt bra.

Aldrig sålt en stack Adamantite Ore för mindre än 21g iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trött jag blir på att behöva vänta i timmar för att äns kunna logga in på mitt Account Management för att kunna för att betala nya pre-paid. Tycker en sån sak borde funka ständigt..

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tauren female gärna med flätor och brun/röd päls är fan sötast i spelet efter gnoemtjejer. Tycker dom ser sjukt coola ut som warriors/shamans.

Har byggt mina engi goggles till min gnome tjej rogue. Ser så satans häftig ut nu. :):)

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Finns betydligt mer Orc/Tuaren warriors än Undeads tycker jag iaf. Undead Female ser man inte allt för ofta som warrior dock. Jag håller mig ändo till Undead male warrior ser så sköna ut!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det finns direkt många tauren female nånting egentligen. Jättemånga tauren male, vilket måste vara bland de fulaste karaktärerna man kan spela.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Tycker inte det finns direkt många tauren female nånting egentligen. Jättemånga tauren male, vilket måste vara bland de fulaste karaktärerna man kan spela.

Kan ju inte annat än att hålla med

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"