World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Har fått ihop lite mer än 1500G till 75.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Tjänade runt 4k 60-70 utan att ens försöka, var dock miner som hjälpte mycket. Dubbla det så ska det nog vara ganska korrekt för wotlk

Permalänk
Medlem

lvl60 med min DK nu har 357 i skinning och 327 i herbalism.. Så många dks i hellfire och ingen kan skinna lr herba så allt till mig

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sen, men nu har jag råkat ut för FPS drop på min "nya" dator.
Kolla detta screen: http://geting.se/viewimage.php?image=134653-cp%20fps.JPG

Datorn jag kör på är typ:
Intel Core 2Duo 2.33GHz
2g ram
GeForce 8600GT.

Iaf, aldrig haft FPS drops såhär annars, brukar ligga omkring 35+, ofta 45 då jag är ute o questar (laggar hur som helst inte iaf).
Detta uppstod för några dagar sen och börjar bli störande, då jag vet att datorn ska prestera så mycket bättre.

Datorn är från September förra året ungefär tror jag, har faktiskt aldrig damsugit den, så kanske borde prova det, någon som har erfarenhet om detta brukar hjälpa? Aldrig prövat

Behöver alla tips jag kan få, detta börjar bli störande.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Nu var det länge sen, men nu har jag råkat ut för FPS drop på min "nya" dator.
Kolla detta screen: http://geting.se/viewimage.php?image=134653-cp%20fps.JPG

Datorn jag kör på är typ:
Intel Core 2Duo 2.33GHz
2g ram
GeForce 8600GT.

Iaf, aldrig haft FPS drops såhär annars, brukar ligga omkring 35+, ofta 45 då jag är ute o questar (laggar hur som helst inte iaf).
Detta uppstod för några dagar sen och börjar bli störande, då jag vet att datorn ska prestera så mycket bättre.

Datorn är från September förra året ungefär tror jag, har faktiskt aldrig damsugit den, så kanske borde prova det, någon som har erfarenhet om detta brukar hjälpa? Aldrig prövat

Behöver alla tips jag kan få, detta börjar bli störande.

Passa dig för damsugen då den kan generera statisk elektricitet, rensa datorn på virus/spyware, kör en diskfragmentering och en diskrensning. Förhoppnings vis hjälper detta! Kolla även vad du har för temp på cpu/gpu om tempen är onormalt hög kanske det är som du säger att datorn är full med damm. Jag har för mig du kan kolla både gpu och cpu temp med detta program http://www.lavalys.com/

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag är nu level 71 snart halvägs till 72 på nya expansionen. När jag började spela TBC (The burning crusade) vart jag RIKTIGT besviken på inte bara vad dom gjort med PVP / PVE med utan Quests, landskap osv, men var helt motsatt effekt på denna expansionen, bättre animationer, roligare quester, bättre grafik känns det som ialf, så tror dom har lyckats med denna expansionen för mig ialf..

Gillar verkligen vissa ställen där det är SUPER re-spown och det är bara slakt och krig!, man vart lite små iriterad ibland men så det ska vara ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Passa dig för damsugen då den kan generera statisk elektricitet, rensa datorn på virus/spyware, kör en diskfragmentering och en diskrensning. Förhoppnings vis hjälper detta! Kolla även vad du har för temp på cpu/gpu om tempen är onormalt hög kanske det är som du säger att datorn är full med damm. Jag har för mig du kan kolla både gpu och cpu temp med detta program http://www.lavalys.com/

Tack, dock loggade jag min DK i Outland och då pressar jag på 60 Fps konstant hela tiden.

Mhm, får kanske köra in en sticka mera ram ändå.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Gillar verkligen vissa ställen där det är SUPER re-spown och det är bara slakt och krig!, man vart lite små iriterad ibland men så det ska vara ^^

Ja respawn-tiden på quest-mobs kan vara helt sjuk, dessutom verkar de räkna från att någon börjar slå på dem och inte när de dör. Jag skulle döda den där eliten som rider på en kodo nedanför Amber Ledge och började slå på den precis där den spawnar, när jag hade fått ner den till runt 3k hälsa spawnade det en till likadan där jag stod och började slå på mig så det var bara att göra vanish. Det spawnade alltå en ny fastän den inte var död än.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Passa dig för damsugen då den kan generera statisk elektricitet, rensa datorn på virus/spyware, kör en diskfragmentering och en diskrensning. Förhoppnings vis hjälper detta! Kolla även vad du har för temp på cpu/gpu om tempen är onormalt hög kanske det är som du säger att datorn är full med damm. Jag har för mig du kan kolla både gpu och cpu temp med detta program http://www.lavalys.com/

Kör man med plastmunstycket behöver man inte oroa sig..jag dammsuger min dator 1 gång i månaden, inte hänt något än *Peppar peppar ta i trä" ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Angående att börja questa i Borean Tundra eller Howling Fjord; Påverkar det questandet senare i spelet? Det var slumpen som avgjorde att jag började i BT och jag tycker det var klockrent eftersom jag har engineering och kunde farma robotarna i saltsjön. Jag har gjort 146st quests i BT och 34st i HF. Nu har jag dingat 73 och tänkte fortsätta i Dragonblight, där har jag fått en massa quests av Hand of Vengeance trots att jag bara var Neutral med dem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hmm nu blev jag något jag aldrig trodde jag skulle bli igen men sugen på WoW. :/ Frågan är dock om man kan skapa en Death Knight på Alliance sidan när jag har en lvl 70 på horde sidan. Om inte det går, kan jag då skapa en Death knight på en annan server men fortfarande som horde? Hade dock helst velat spela som Alliance nu.

EDIT: Alliance gubben ska självklart inte skapas på samma server som jag har min lvl 70 horde.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hmm nu blev jag något jag aldrig trodde jag skulle bli igen men sugen på WoW. :/ Frågan är dock om man kan skapa en Death Knight på Alliance sidan när jag har en lvl 70 på horde sidan. Om inte det går, kan jag då skapa en Death knight på en annan server men fortfarande som horde? Hade dock helst velat spela som Alliance nu.

EDIT: Alliance gubben ska självklart inte skapas på samma server som jag har min lvl 70 horde.

Yes, det ska gå.

Är för övrigtlvl 64 halvvägs till 65 med min orc DK, han e hård asså:p

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hmm nu blev jag något jag aldrig trodde jag skulle bli igen men sugen på WoW. :/ Frågan är dock om man kan skapa en Death Knight på Alliance sidan när jag har en lvl 70 på horde sidan. Om inte det går, kan jag då skapa en Death knight på en annan server men fortfarande som horde? Hade dock helst velat spela som Alliance nu.

EDIT: Alliance gubben ska självklart inte skapas på samma server som jag har min lvl 70 horde.

"Players can create one Death Knight per realm as long as they have at least one character that is level 55 on the realm they wish to create it on"

Så du måste ha en lvl 55 på den servern du vill skapa DK på...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ah ok det va drygt, tror inte jag orkar börja spela WoW igen då, bara tanken av att börja på lvl 1 igen får ju en att må dåligt. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Någon frågade litegrann om hur mycket pengar man får ihop av att levla...

Det beror givetvis på professions, igår hade jag 300g och nu har jag ca 2300g (quest/mining/blacksmithing) är level 79 änsålänge (har slackat igår och idag).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nu på level 77, halvvägs till 78 har jag sparat ihop 3300g.
Jag har inte köpt någonting förutom spells. Sålt det mesta av all loot till vendors, förutom ett par saker som jag sålt på AH (totalt värde ca 100g).

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd

Är 77 nu, äntligen kan man flyga Ja har mining och enchanting så säljer alla ores och dissenchantar alla questitems så det blir en hel del guld man får ihop

Permalänk
Avstängd

fan va avis man blir sitter skälv med 100guld på 4 av mina gubbar ,sen kommer ni med era 3000-4000guld kan ni inte donera lite till mig så jag kna köpa lite lila gears

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
fan va avis man blir sitter skälv med 100guld på 4 av mina gubbar ,sen kommer ni med era 3000-4000guld kan ni inte donera lite till mig så jag kna köpa lite lila gears

Det är väl bara att lyssna på hur de får ihop sina pengar.. det är inte Rocketscience.. vi behöver inga beggars här de finns där gott om i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Passa dig för damsugen då den kan generera statisk elektricitet, rensa datorn på virus/spyware, kör en diskfragmentering och en diskrensning. Förhoppnings vis hjälper detta! Kolla även vad du har för temp på cpu/gpu om tempen är onormalt hög kanske det är som du säger att datorn är full med damm. Jag har för mig du kan kolla både gpu och cpu temp med detta program http://www.lavalys.com/

Jag brukar dammsuga.. om som sades tidigare så har jag plast-munstycke.. och självklart ska man inte trycka dammsugaren direkt emot kretskorten.. annars brukar jag köra min favorit.. hårdluftspumpen ... bästa sättet är att blåsa bort skiten
man får blåsa en bit ifrån.. men man får verkligen bort ALLT damm då

Min warrior är nu lvl48 (:() men fyfan va aoe-warrior är nice .. teamar med en hunter på samma lvl som har Apan som pet.. och apan gör hela tiden thunder clap.. bästa petet... det har bra hp.. och håller agro väldigt bra från huntern.. och den gör ju aoe-thunder clap.. med hög threat.. han kan samla ihop 10 mobs på nästan samma lvl och skjuta ner dem alla med aoe, multishot samt sitt pet... och tillsammans med mig som oxå gör thunder clap osv så kan vi ta ännu fler.. perfekta grinding maskiner.. såg aldrig dessa 2 klasser som aoe-klasser förut, men det är klockrent!
Och samma taktik kör vi inne i instancer... och det roliga där är att jag som prot tank tar alltid 1a eller 2a platsen i dmg done... och jag håller jävligt bra agro från alla andra med min thunder clap (vafan ska man med sunder till? ).. spelar jag med huntern som vet hur jag fungerar och vet hur man gör bra aoe så vinner han.. brukar ligga på 50% till huntern och 25% till mig i dmg done.. resten är uppdelat på övriga spelare.. så kul för alla blir så knäckta när tanken får 'mycket' mer dmg än dem

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag brukar dammsuga.. om som sades tidigare så har jag plast-munstycke.. och självklart ska man inte trycka dammsugaren direkt emot kretskorten.. annars brukar jag köra min favorit.. hårdluftspumpen ... bästa sättet är att blåsa bort skiten
man får blåsa en bit ifrån.. men man får verkligen bort ALLT damm då

Finns det mjuk och hård luft? skämt och sido ja det funkar rätt bra speciellt om man känner för att se hur många rpm fläktarna klarar!

Synd bara att de är så sjukt långa köer, annars hade de varit riktigt roligt. Jag vill kunna spela nu, inte om en timme.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Finns det mjuk och hård luft? skämt och sido ja det funkar rätt bra speciellt om man känner för att se hur många rpm fläktarna klarar!

Synd bara att de är så sjukt långa köer, annars hade de varit riktigt roligt. Jag vill kunna spela nu, inte om en timme.

Hårdtryckstvätt?.. finns det hårt och mjukt vatten (förutom vid is förstås)

ang wow, köer ja.. speciellt mellan 18-21.00 iaf på kazzak.. man får försöka logga in så tidigt som möjligt efter jobbet.. man kan ju alltid vara inloggad fast vara afk och göra annat.. bara man har en plats på servern.. eller göra som jag gör ibland när det är kö... ligga kvar i kön, alt+tab och sätta igång lite "left 4 dead" istället medan jag väntar på att komma in..

för övrigt så kom jag på en funktion i steam att man kunde lägga till vilket spel som helst till steam.. och i steam så kan man ju trycka shift+tab och får fram steam,, dvs man behöver inte alt+tabba till windows.. och då kommer man åt vänner-listan och kan chatta med sina vänner som spelar andra spel osv.. och man får ju upp en ruta om någon skriver till en osv.. klockrent att kunna prata med kompisar på andra wow-servrar eller som spelar annat.. fått mina kompisar att köra detta och det är riktigt bekvämt att alltid kunna nå dem
märkligt att inte msn infört detta än.. skulle ju göra msn fan så mycket mer spel-vänligt

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte känner något jättesug att levla igen?

Kan iofs bero på att jag drog paladinen 1-70 för någon vecka sen, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit med om några köer. Kanske för min server är low populated.

Vad finns det för fördel att spela på en High populated?

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
Jag har inte varit med om några köer. Kanske för min server är low populated.

Vad finns det för fördel att spela på en High populated?

alla fördelar.. spelade som du på en low pop tidigare.. servern höll på o dö ut.. bara fler o fler gjorde transfer därifrån.. tog typ 10-60min att hitta en grupp till en heroic-instance... och lvlade man upp en ny karaktär på servern så var man i stort sätt ensam hela tiden...
på en high pop så hittar man grupper till instancer direkt nästan.. lvlar en warrior nu.. (lvl48 för tillfället) och jag har hittat folk att spela instancer med på alla lvlar.. så jäkla skönt... finns fullt med folk på alla lvlar även fast servern funnits så länge.

nackdelarna är då att det kan vara kö vid vissa tidpunkter..
men jag tycker priserna på AH är ungefär samma som på low pop servrar.. om inte billigare för att det finns fler som farmar och marknaden är större
rekommenderar starkt att spela på en high pop.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Drog väl ihop 3000 guld på bara quests och sälja rewardsen och loot man fick 70-80.

Lootade även http://www.wowhead.com/?item=44308 från random mob när jag körde dailies.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
Det är väl bara att lyssna på hur de får ihop sina pengar.. det är inte Rocketscience.. vi behöver inga beggars här de finns där gott om i spelet

jag vet att det finns bra med beggers i spelet , min pik va inte att tigga utan det vaa mer som ett skämt jag sa så. eftersom jag inte talade om i vilken realm jag är i o inte heller talade om va jag hette så räcker det för er att ta det som ett skämt o inge mer

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Drog väl ihop 3000 guld på bara quests och sälja rewardsen och loot man fick 70-80.

Lootade även http://www.wowhead.com/?item=44308 från random mob när jag körde dailies.

jag gick in med 24g i Northrend, dingar 77 om 3 bubblor. Jag har fått ihop ~3300g från quests och skit.

Permalänk
Medlem

förmodligen har de tagit WAR's idé om att istället låta det vara överflöd av guld så folk inte köper guld från div sidor.. finns ju inge värre än gold-sellers spam.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
lvl60 med min DK nu har 357 i skinning och 327 i herbalism.. Så många dks i hellfire och ingen kan skinna lr herba så allt till mig

Var likadant för mig ^^ Kom ut till Outlands på 60 med 300 mining. Nodes överallt. Slängde upp all ore på AH efter Nagrand och fick ihop lite över 700g på det

Level 69 DK atm och precis börjat i Blades Edge Mountains. Sen till Netherstorm och avsluta med Shadowmoon innan Northrend. Enbart för att få mer guld så man kan ha epic flying på 77.