Asus Cashback, någon som prövat?

Permalänk

Asus Cashback, någon som prövat?

Hej!

Någon som har testat Asus cashback på datordelar? Kommer ju upp ibland att man kan få tillbaka pengar på utvalda varor. Gäller det varor på rea också? Är det krångligt? Tex på inet så ligger det en del varor som ska ingå i cashback. Någon komponent är ju redan rea till halva priset, sedan ytterligare del pengar tillbaka i cashback om det nu funkar såhär.

Länk till kampanj: inet

/Alfons

Permalänk
Medlem

Eftersom det avhandlats några vändor tidigare på forumet: Det fungerar. Förvänta dig att få vänta tills kampanjen är över, sedan Asus handläggningstid som är minst sex månader, några påminnelser från din sida, ytterligare några månaders väntan, sedan har du slantarna på ett bankkonto nära dig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Sötast

Undviker sånt mög som pesten.

Produkt för 4000:- markas upp till 7000:-
Sedan för att du är en så sjukt grym person som använder cashback, och att företaget är så sjukt nice....
Så får du hela 1500kr TILLBAKA! Omg! nästan som en löneökning där!

Väljer hellre en likvärdig produkt med ett lägre pris från början.

Vad systemet är till för är iallafall inte för kunden skall tjäna på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Eftersom det avhandlats några vändor tidigare på forumet: Det fungerar. Förvänta dig att få vänta tills kampanjen är över, sedan Asus handläggningstid som är minst sex månader, några påminnelser från din sida, ytterligare några månaders väntan, sedan har du slantarna på ett bankkonto nära dig.

+1

Jag tar gärna mina rabatter vid köptillfället eller så räknar jag inte med dom alls.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Asus Rog z11 chassi för 599:- billigt och bra visade sig vara 30euro cashback med.
Köpte även en AIO Ryuo för 999:- som hade 50euro cashback. Köpte först och främst för att det var bra priser (och delarna passade för mitt ITX bygge). La in allt de önskade och submittade i slutet av augusti (precis innan cashback stängde). Bli spännande att se när caschen rullar in.....(för än har de inte kommit....stod 20 dagar efter "closure" om jag inte missminner mig)

Permalänk

Gjort detta en gång men fick inget tyvärr. Verkar som de flesta får dock.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Gjort detta en gång men fick inget tyvärr. Verkar som de flesta får dock.

Jag har samma upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Gjort detta en gång men fick inget tyvärr. Verkar som de flesta får dock.

Läs villkoren för deras Cashback, du som ansöker är skyldig att kontakta Asus efter 90 dagar om inget händer. Mejladress står där. Förra året tog det 3 mejl innan jag fick pengarna, för den senaste kampanjen bara 2. 🙂

Permalänk
Medlem

Räkna med minst ett halvårs handläggningstid är väl en gyllene regel när det kommer till ASUS och detta 🙄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Läs villkoren för deras Cashback, du som ansöker är skyldig att kontakta Asus efter 90 dagar om inget händer. Mejladress står där. Förra året tog det 3 mejl innan jag fick pengarna, för den senaste kampanjen bara 2. 🙂

Ok. Känns seriöst ändå. Det är som att belöna dom som är jobbigast på jobbet bara för att få tyst på dom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengo77:

Köpte ett Asus Rog z11 chassi för 599:- billigt och bra visade sig vara 30euro cashback med.
Köpte även en AIO Ryuo för 999:- som hade 50euro cashback. Köpte först och främst för att det var bra priser (och delarna passade för mitt ITX bygge). La in allt de önskade och submittade i slutet av augusti (precis innan cashback stängde). Bli spännande att se när caschen rullar in.....(för än har de inte kommit....stod 20 dagar efter "closure" om jag inte missminner mig)

Pengarna kom några dagar senare.....

Permalänk
Medlem

Inte värt besväret skulle jag säga, känns som om de systematiskt försöker "komma undan" genom att påstå att det inte går att överföra pga felaktiga kontouppgifter.

Mitt senaste ärende:
-Registrerar köpet på aSUS kampanjsite
-Får mail om att de inte kan betala ut till det konto jag angivit
-Mailar tillbaka med ett annat konto, i samma bank
-Tystnad...
-Mailar några månader senare och påpekar att jag inte fått någon utbetalning
-Får till svar att det inte gick med det konto jag angivit och att de ger upp efter två försök, jag förväntades förstå detta och gilla läget typ
-Svarar att det kan de f## glömma
-De går då med på att försöka igen
-3 dagar senare finns pengarna på kontot (som inte fungerade tidigare.. )

You cant spell ASUS without... SUS...

Permalänk
Hedersmedlem

Drar upp denna tråden istället för att skapa en ny.

Är det någon som har fått pengar utbetalda från Asus utan att skicka påminnelsemail?
Jag tycker att hela grejen känns som en stor scam, vilket är pinsamt dåligt av ett så pass stort företag. Jag skulle inte bli förvånad om de aldrig betalar ut om man inte påminner, men hoppas att jag har fel...

Nu senast köpte jag ett moderkort i mitten av September 2023, och registrerade mig för deras cashback-promotion direkt. Upp till 20 dagar att bli "approved", upp till 90 dagar efter det att pengarna skickas ut. Det är 110 arbetsdagar.
Nu har det gått 133 arbetsdagar utan att jag sett något, utöver att jag blev "approved" ganska snart, tror att det var inom en vecka.
Jag har medvetet låtit bli att kontakta dem för att se vad som händer. Efter min förra upplevelse med dem så började jag starkt misstänka att det inte skulle hända något förrän jag påminde.

Mailade dem precis, och fick svar på under 5 minuter(!) att utbetalningen har skett, och de vill dubbelkolla bankdetaljerna. Ska ta och svara på det nu och se vad som händer... Och framför allt fråga NÄR utbetalningen ska ha skett.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Använt en gång, fick som nämnt vänta länge på pengarna, och vette tusan om de var värt det i slutändan

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Drar upp denna tråden istället för att skapa en ny.

Är det någon som har fått pengar utbetalda från Asus utan att skicka påminnelsemail?
Jag tycker att hela grejen känns som en stor scam, vilket är pinsamt dåligt av ett så pass stort företag. Jag skulle inte bli förvånad om de aldrig betalar ut om man inte påminner, men hoppas att jag har fel...

Nu senast köpte jag ett moderkort i mitten av September 2023, och registrerade mig för deras cashback-promotion direkt. Upp till 20 dagar att bli "approved", upp till 90 dagar efter det att pengarna skickas ut. Det är 110 arbetsdagar.
Nu har det gått 133 arbetsdagar utan att jag sett något, utöver att jag blev "approved" ganska snart, tror att det var inom en vecka.
Jag har medvetet låtit bli att kontakta dem för att se vad som händer. Efter min förra upplevelse med dem så började jag starkt misstänka att det inte skulle hända något förrän jag påminde.

Mailade dem precis, och fick svar på under 5 minuter(!) att utbetalningen har skett, och de vill dubbelkolla bankdetaljerna. Ska ta och svara på det nu och se vad som händer... Och framför allt fråga NÄR utbetalningen ska ha skett.

Är djupt skeptisk till själva cashback-konceptet, det är inget vidare jämfört ett bra pris från början.

Nyttjade det trots detta förra året, erbjudandet gjorde stor skillnad på priset jämfört alternativen så jag chansade på att Asus iaf lär stå för vad de lovat även om processen lär vara långsam...

Hela den angivna tiden gick, precis som du beskriver, sedan mailade jag och frågade jag vad status var, de svarade att de skulle se vad som hänt, sedan betalade de på någon dag (inga problem med bankuppgifterna).

Utesluter inte att de satt det i system att "glömma".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Drar upp denna tråden istället för att skapa en ny.

Är det någon som har fått pengar utbetalda från Asus utan att skicka påminnelsemail?
Jag tycker att hela grejen känns som en stor scam, vilket är pinsamt dåligt av ett så pass stort företag. Jag skulle inte bli förvånad om de aldrig betalar ut om man inte påminner, men hoppas att jag har fel...

Nu senast köpte jag ett moderkort i mitten av September 2023, och registrerade mig för deras cashback-promotion direkt. Upp till 20 dagar att bli "approved", upp till 90 dagar efter det att pengarna skickas ut. Det är 110 arbetsdagar.
Nu har det gått 133 arbetsdagar utan att jag sett något, utöver att jag blev "approved" ganska snart, tror att det var inom en vecka.
Jag har medvetet låtit bli att kontakta dem för att se vad som händer. Efter min förra upplevelse med dem så började jag starkt misstänka att det inte skulle hända något förrän jag påminde.

Mailade dem precis, och fick svar på under 5 minuter(!) att utbetalningen har skett, och de vill dubbelkolla bankdetaljerna. Ska ta och svara på det nu och se vad som händer... Och framför allt fråga NÄR utbetalningen ska ha skett.

Nej. Fick inte betalt. Skickade ingen påminnelse. Det är en scam.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Läs villkoren för deras Cashback, du som ansöker är skyldig att kontakta Asus efter 90 dagar om inget händer. Mejladress står där. Förra året tog det 3 mejl innan jag fick pengarna, för den senaste kampanjen bara 2. 🙂

Man måste skicka påminnelse för att få ut dessa pengar. Se mitt svar ovan.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående - cashback brukar fungera, men tyvärr inte med Asus.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Drar upp denna tråden istället för att skapa en ny.

Är det någon som har fått pengar utbetalda från Asus utan att skicka påminnelsemail?
Jag tycker att hela grejen känns som en stor scam, vilket är pinsamt dåligt av ett så pass stort företag. Jag skulle inte bli förvånad om de aldrig betalar ut om man inte påminner, men hoppas att jag har fel...

Nu senast köpte jag ett moderkort i mitten av September 2023, och registrerade mig för deras cashback-promotion direkt. Upp till 20 dagar att bli "approved", upp till 90 dagar efter det att pengarna skickas ut. Det är 110 arbetsdagar.
Nu har det gått 133 arbetsdagar utan att jag sett något, utöver att jag blev "approved" ganska snart, tror att det var inom en vecka.
Jag har medvetet låtit bli att kontakta dem för att se vad som händer. Efter min förra upplevelse med dem så började jag starkt misstänka att det inte skulle hända något förrän jag påminde.

Mailade dem precis, och fick svar på under 5 minuter(!) att utbetalningen har skett, och de vill dubbelkolla bankdetaljerna. Ska ta och svara på det nu och se vad som händer... Och framför allt fråga NÄR utbetalningen ska ha skett.

Jag tog Asus cashback vid köp av moderkort och fick ut pengarna
men det tog ganska lång tid innan dom dök upp ca tre månader.
Behövde dock inte påminna dom om det men det tog som sagt ett
antal månader innan pengarna fanns på kontot.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Fick betalt efter att ha skickat påminnelse.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Man måste skicka påminnelse för att få ut dessa pengar. Se mitt svar ovan.

Vet du om detta fungerar efter typ 5 år?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vet du om detta fungerar efter typ 5 år?

Nej tyvärr, jag testade nån/några månader efter jag gjorde ansökan.