Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Köpte själv till 4 st 120 mm FD fläktar tänkte hutta in dom i alla platser utom sidan, blir nog bra
Blir dom två främre och botten på in och bak och uppe på blås. Kanske sätter medföljande kontrollen på de tre insug där fram och skruvar ner dom lite me, men kanske inte behövs vet inte hur bra sug dey är i fläktarna än

Jag har kontrollern för att styra coolermaster fläkten på min s1 sen har jag två FD 120mm (såklart) och två slipstream 800 rpm. Helt ljudlöst om jag byter ut AMDs orginalkylare Vilket blir i nästa vecka eller om jag orkar vänta på att få en h50 när jag fyller år/ julklapp.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Skrev i nyhetskommentarerna också, men kom på mig själv att de kanske är bättre att ställa sin fråga här.

Tyckte chasit var mycket trevligt. Snyggt, Stilrent och ljuddämpat för dom hära pengarna är ju suveränt!

Dock får jag inte min power knapp att fungera! Någon annan som haft/har detta problem? Får köra med min gamla knapp så länge, dock så e den fastlimmad i gamla chassit så nu har jag 2 burkar istället för 1 :/

Permalänk

Jag håller på att bygga ihop min dator med mitt nya Fractal R2 chassi. Jag har dock stött på patrull. DET FINNS INGA SSD-SKRUVAR!

Jag tömde upp alla skruvar direkt ur påsen ner i en liten skål för att hålla reda på dom. Jag har räknat och letat, men kommit fram till att jag är 4 skruvar kort, skruvarna för att fästa en SSD. (FFD på den lilla svarta lådan som följer med).

Jaha, vad göra nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxz0r

Dock får jag inte min power knapp att fungera! Någon annan som haft/har detta problem? Får köra med min gamla knapp så länge, dock så e den fastlimmad i gamla chassit så nu har jag 2 burkar istället för 1 :/

Hade lite småstrul med det, men det löste sig. Se till att + och - är på rätt ställe samt att de sitter i ordentligt (mina gjorde inte det först)

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raketmaskinen
Jag håller på att bygga ihop min dator med mitt nya Fractal R2 chassi. Jag har dock stött på patrull. DET FINNS INGA SSD-SKRUVAR!

Jag tömde upp alla skruvar direkt ur påsen ner i en liten skål för att hålla reda på dom. Jag har räknat och letat, men kommit fram till att jag är 4 skruvar kort, skruvarna för att fästa en SSD. (FFD på den lilla svarta lådan som följer med).

Jaha, vad göra nu?

Jag reklamerade detta till webhallen, som jag köpte mitt chassi av. De skulle beställa de skruvarna till mig.. (Nu hade jag ju andra skruvar som passar, men ändå...)

Permalänk
Medlem

Var och köpte ett sådanthära chassi hos misco idag, kändes riktigt bra måste jag säga. Gillar det starkt, speciellt till ett sådant kanonpris.

Men jag kan inte få min fläktstyrning att fungera, allt sitter som det ska men fläktarna startar helt enkelt inte....

Någon annan som haft problem med fläktstyrningen?

Permalänk

Har du kopplat in både en gul-svarta och den med förgrening till alla tre fläktar?
Har du fläktar som drar extremt mycket?
vad händer om du bara har en inkopplad?
Har du ström IN i kontrollern?

Inga problem med min.. Den sitter direkt i uttaget på nätagget har inga andra saker med den typen av kontakt i mitt chassi.. (Modulärt agg såklart..)

Permalänk
Medlem

Det är den enda molex enheten i datorn.

Jag har testat med en eller två fläktar.

Jag har inga andra fläktar, förutom cpu/gpu/agg.

Ström är kopplat med den lilla gul-svarta sladden på styrningsenheten ja, som i sin tur går till molex på agget med adaptern.

Hur ser jag om jag har ström IN i kontrollern? Jag har inga mätinstrument tillgängliga, ser inte heller några lampor. Har testat flertalet molex kontakter, och kontrollerat att det inte ska kunna vara att kontakt-stiftena har åkt ur, även då såklart testat molexar på en helt annan "lina".

Jag vet inget mer att prova, fläktarna är standard som sitter i chassit från början.

Permalänk

Kan vara så att din kontroller är DOA.. Det är inte mycket mer man kan testa utan mätinstrument..
Iofs, prova att koppla en fläkt direkt på mobo för att se att du inte har haft otur med två doa-fläktar..

Permalänk
Medlem

Dem funkar, dem funkar till och med lite för bra. Därav anledningen till att jag ville koppla in kontrollern

Mjo, den är nog DOA då.

*suck*

Permalänk

Har inte mobot stöd för fläktreglering då? Så kan du använda det sålänge?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte EP45 DS3, den har 2st 3pin fläkt kontakter. Men tydligen går det bara att ändra på CPU fläkten.

Annars hade det funkat precis lika bra

Permalänk
Medlem

Har precis kopplat in allt och gjort lite enkel kabeldragning temps:

System:28c
CPU:36C
AUX:21C
HD1-3: runt 29c

I idle mycket nöjd. Har bara slängt in en 800rpm 120mm fläkt ut ifrån det som kom med.

Enda jag kan klaga på är att det är riktigt jävla pillrigt att placera kablarna på plats så man kan stänga baksidan av chassit. Inte så mycket spelrum direkt.
Bild

Permalänk

Hur pass bra är fläktarna som följer med? Ljudnivå kontra luftflödet? Jag har beställt 4st 120mm fläktar, Schyte Slipstream, 2st 800rpm och 2st 1200rpm. Rekommenderar ni att byta ut de medföljande eller ska jag bara komplettera med mina nya där det finns lediga fläktplatser?

Vart ska jag sätta 1200rpm fläktarna och vart sätter jag 800rpm fläktarna?

Tack

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köpa 140mm fläktarna från fractal design. Dom funkar bra (större fläkt = lägre rpm för samma luftflöde)

Permalänk
Medlem

Är ju helt jävla fucking omöjligt att stänga sidorna på chassit. Mina sidor är helt sönderrivna på insidan och jag har kämpat i 40min med att få igen den högra sidoplåten utan resultat. Piggarna böjs/var böjda antigen så lyckas man få på locket men då har in piggarna där nera tagit grepp allls. Blir tokig och frustrerad. Sidoplåtarna är ju förstörda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Är ju helt jävla fucking omöjligt att stänga sidorna på chassit. Mina sidor är helt sönderrivna på insidan och jag har kämpat i 40min med att få igen den högra sidoplåten utan resultat. Piggarna böjs/var böjda antigen så lyckas man få på locket men då har in piggarna där nera tagit grepp allls. Blir tokig och frustrerad. Sidoplåtarna är ju förstörda.

Hmm, du måste se till att alla piggar är i både uppe och nere innan du trycker den åt sidan men det lär ju inte funka nu när du förstört plåtarna
Snacka me FractalDesign här på forumet och se om ni kan lösa ditt problem

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed